Szukaj

Informacje o Peugeot 308 I SW Facelifting

Lata produkcji: 2011 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2007-2013 pierwsza generacja Peugeota 308 zastąpiła bezpośrednio model 307. Auto, którego projektantem był Stephan Peureux, stylistycznie odwoływało się do poprzednika (chociaż było też od niego większe). Pod względem technicznym oba modele także były blisko powiązane – powstały na tej samej platformie podłogowej PSA PF2 Platform. Peugeot 308 dostępny był w wariantach 3- i 5-drzwiowego hatchbacka, kombi (308 SW), jak również w wersji copue-kabriolet (308 CC). W 2011 r. Peugeot 308 przeszedł kurację odmładzającą. Peugeot 308 był też pierwszym modelem francuskiej marki, w którym wraz z nową generacją modelu zmieniała się cyfra w jego nazwie. Od tego modelu każdy jego następca nosi nazwę 308 wraz z kolejnym numerem generacji. Podobną zasadę przyjęto wobec innych modeli Peugeota.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306. ~Powagosław
Luzacjusz
Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze. ~Luzacjusz

Peugeot 308 I SW Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,1 m
Promień skrętu 5,55 m
Długość 4500 mm
Szerokość 1815 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2038 mm
Wysokość 1555 mm
Rozstaw osi 2708 mm
Rozstaw kół - przód 1526 mm
Rozstaw kół - tył 1521 mm
Zwis przedni 926 mm
Zwis tylny 866 mm
Prześwit 140 mm
Odległość oparcia fotela przedniego od kierownicy 407 mm
Długość kolumny kierownicy 618 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 792 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 926 mm
Długość siedziska przedniego 472 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 838 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 884 mm
Długość siedziska tylnego 459 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1471 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1471 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1431 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1427 mm
Zakres przesuwania foteli przednich 230 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1696 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1388 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 600 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1036 mm
Wysokość bagażnika 559 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1032 mm
Wysokość progu załadowczego 548 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Karoseria + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Peugeot 308 I SW Facelifting
6,6 – 9,0
l/100 km
5,5 – 5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Peugeot 308 I
SW Facelifting 1.6 HDI FAP 92KM 68kW
Kupując auto sprzedający z przymrużeniem oka powiedział że auto potrafi spalić do 4 litrów w trasie. W myślach się roześmiałem. A tu szok... Potrafi wprawić w osłupienie znajomych, którzy często muszą więcej wydać na LPG do swojego auta z silnikiem o podobnej pojemności. O ile jazda miejska nie różni się zbytnio od tej innymi autami, o tyle jeżeli wyjedziemy w trasę i poruszamy się z prędkością 90-100km to jesteśmy w stanie wykręcić naprawdę dobry wynik. Dla przykładu: S7 Olsztynek - Gdańsk (100km/H tempomat) --- spalanie około 4.2-4.4 litra Trasa z rodzinnej wioski do miasta w którym studiuję (150km trasy przy prędkości 85-90 km/h) --- 3.7-3.8 litra. Szybka matematyka i wychodzi że przejazd ten kosztował mnie około 28zł 50 gr. Pozdrawiam kierowcę PKS, który że zniżką studencką bierze za bilet 27zł 20 gr
5,7
Peugeot 308 I
SW Facelifting 2.0 HDI FAP 150KM 110kW
Istotne info koła: 225/45/17. Najniższe wyniki notuję podczas trasy z użyciem tempomatu - nie tykać pedału gdy nie trzeba, prędkości ok 100km/h - da się zejść poniżej 5l. 110km/h 5,2-5,5. Przy 120 (licznikowe 126km/h) wchodzi już lekko 6l/100km. Na kołach 205/55/16 pewnie byłoby nieco mniej.
5,8
Peugeot 308 I
SW Facelifting 1.6 HDI FAP 92KM 68kW
Samochód użytkuję głównie w mieście na krótkich odcinkach po max 10km, okazjonalnie wyjazd za miasto. Średnie spalanie z 10.000km wyszło 6,2l/100km. Spalanie w mieście to zwykle 6,5/100 , można zejść poniżej 6 jeżdżąc spokojnie bez klimatyzacji. Spalanie w trasie po drogach krajowych do 100km/h to 4,3-4,8, autostrada 120km/h to 5/100. Maksymalnie spalił mi 7.7 zimą podczas mrozów -20 na dojazdach do pracy.

Usterki Peugeot 308 I

Liczba wpisów: 23
Zgrzyty jakby tarcie z lewej strony auta!
  • Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW 2007-2011
  • nadwozie
Witam - problem jest ciekawy... Podczas jazdy najczęściej po przejechaniu kilku - kilkunastu kilometrów nagle słychać jakieś zgrzyty jakby tarcie z lewej strony auta jakby ze skrzyni biegów. Najciekawsze jest to ze zgrzyty występują tylko gdy następuje hamowanie silnikiem lub poprostu na luzie gdy zmniejsza się prędkość. Nie ma znaczenia czy wcisnięte jest sprzęgło czy też nie. Gdy dodam gazu i samochód ciągnie zgrzyt ustępuje prawie całkowicie a najczęściej całkowicie. Olej w skrzyni dolewałem ale to nie to. Jak auto jest zimne czy też może ustało chwilkę problem mija i znów za kilka kilkanaście kilometrów znów to samo... Kolejna rzecz jaką zauważyłem to to że jak kręcę (chyba) w prawo zgrzyt ustępuje jak odwrotnie to się nasila. Podejrzewałem też łożysko ale gdy przyciska pedał gazu to zgrzyt cichnie jak puszczam nasila się więc sam już nie wiem. Łożysko też bardziej buczy a tu zgrzyt jakby coś tarło się. nieznana
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ergonomia.
  • Peugeot 308 I
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 3
- Źle wyprofilowane i pochylone oraz za krótkie siedzisko fotela bez możliwości regulacji - przy gwałtowniejszym hamowaniu wjeżdża się pod kierownice, - bardzo bezpośredni układ kierowniczy przy małych prędkościach, - schowek na okulary nad drzwiami pasażera - za mały na okulary - ale szkła kontaktowe się zmieszczą, - centralny podłokietnik blokuje dźwignię hamulca ręcznego - zbyt do tyłu przesunięte sterowanie lusterkami i otwieranie szyb, - lusterka wsteczne zamontowane w połowie drzwi - niebezpiecznie daleko ucieka się wzrokiem w bok od przedniej szyby.
5 komentarzy
kłopot ze skrzynią biegów
  • Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 HDi 16V 90KM 66kW 2007-2011
  • układ napędowy
  • 150 tys. km
Ostatnio występują kłopoty z wrzucaniem biegów. Raz mogłem jechać na 2 i 4 biegu ale problem ustał po jakimś czasie. Dzień później po 15 minutach jazdy nie mogłem zejść z 2 biegu nawet na neutral . Następnego dnia znowu skrzynia działa poprawnie. Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie, a dokładniej co może być przyczyną tej usterki.
Oczekuje na rozwiązanie
Peugeot 308 I SW Facelifting