Szukaj

Informacje o Peugeot 308 I SW

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2007-2013 pierwsza generacja Peugeota 308 zastąpiła bezpośrednio model 307. Auto, którego projektantem był Stephan Peureux, stylistycznie odwoływało się do poprzednika (chociaż było też od niego większe). Pod względem technicznym oba modele także były blisko powiązane – powstały na tej samej platformie podłogowej PSA PF2 Platform. Peugeot 308 dostępny był w wariantach 3- i 5-drzwiowego hatchbacka, kombi (308 SW), jak również w wersji copue-kabriolet (308 CC). W 2011 r. Peugeot 308 przeszedł kurację odmładzającą. Peugeot 308 był też pierwszym modelem francuskiej marki, w którym wraz z nową generacją modelu zmieniała się cyfra w jego nazwie. Od tego modelu każdy jego następca nosi nazwę 308 wraz z kolejnym numerem generacji. Podobną zasadę przyjęto wobec innych modeli Peugeota.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306. ~Powagosław
Luzacjusz
Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4500 mm
Szerokość 1815 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2038 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1566 mm
Rozstaw osi 2708 mm
Prześwit 150 mm
Odległość oparcia fotela przedniego od kierownicy 407 mm
Długość kolumny kierownicy 618 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 792 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 926 mm
Długość siedziska przedniego 472 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 858 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 884 mm
Długość siedziska tylnego 459 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1464 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1471 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1431 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1427 mm
Zakres przesuwania foteli przednich 230 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1716 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1720 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 573 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1016 mm
Wysokość bagażnika 559 mm
Szerokość bagażnika 1123 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1032 mm

Oceny Peugeot 308 I SW

Liczba ocen: 60
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(62%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (poważne usterki) - Silnik

Wybrane oceny

4,9
~Andi
Peugeot 308 I
SW 1.6 HDi FAP 112KM 82kW
Auto bardzo przemyślane ,bardzo funkcjonalne SW daje możliwości przewozu różnych rzeczy .Wcześniej jeździłem laguną 2 1,8 b+gw kombi i wydawało mi się że to najlepsze auto ,jednak peugeot jest lepszy jest krótszy o 30 cm od laguny ale więcej jest miejsca dla pasażerów i kierowcy a bagażnik taki sam nie wiem jak oni to zrobili . Spalanie na zadawalajacym poziomie zależnie od stylu jazdy i drogi ,czy to miasto czy ekspresowa droga od 4,8 do 6,5 mierzone od korka do korka chociaż komputer prawie tak samo pokazuje . Silnik daje radę ,skrzynia genialna elastyczna na każdym biegu jedynka krótka trochę ale to nie stanowi problemu . Wykończenie bardzo dobre deska bardzo ładna i miękka z fajnego tworzywa ,chrom zegary białe blaty ,naprawdę podoba mi się . Poza tym obrotowy panel centralny i szklany dach z roletą robi wrażenie .Bardzo pewnie trzyma się drogi ,nie zamiekki nie za twardy twardsze zawieszenie niż w lagunie .Ogólnie nie doceniane auto ,polecam .
3,8
~Jacek
Peugeot 308 I
SW 1.6 THP 150KM 110kW
Fatalny silnik, z którym były cały czas problemy, głównie wycieki oleju, których nikt nie był w stanie jednoznacznie zlokalizować. Przy okazji wycieków, prawie zawsze pojawiały się jakieś problemy z silnikiem. W trakcie ponad 3 lat użytkowania, miałem wrażenie, że ciągle umawiam się z mechanikami. Najpierw naiwnie jeździłem do autoryzowanego serwisu, ale po 3 wizytach, podczas których wydałem łącznie prawie 3 tys. zł, na darmo, ponieważ problem nie został usunięty, zacząłem jeździć do zwykłych mechaników. Poza tym duże spalanie, które trudno ograniczyć z uwagi na bardzo dynamiczny silnik. Jako największy plus można uznać bardzo bogate wyposażenie (miałem wersję Premium), bardzo dobre radio z odtwarzaczem CD oraz olbrzymi bagażnik, szczególnie po złożeniu tylnych siedzeń.
3,8
~BlueLion
Peugeot 308 I
SW 1.6 HDi FAP 112KM 82kW
Przyjemny jako auto rekreacyjne, na trasę, na wyjazd wakacyjny itp. Bardzo pakowny, a przy tym oszczędny. W moim egzemplarzu wystąpiło jednak stosunkowo dużo usterek - konieczna była wymiana maglownicy (występował 'przeskok' kierownicy podczas skręcania), wymiana chłodnicy (zaczęła mocno przeciekać), sporadycznie check engine z powodu blokowania się EGR-u, awaria uszczelki pod wtryskiwaczem, awaria nawiewów, awaria czujnika temperatury. Na plus FAP, który wytrzymał do 180,000 (wtedy czyszczenie i uzupełnienie płynu), dwumas, który do końca się nie odzywał i turbina, która również nie zdradzała oznak zużycia.

Usterki Peugeot 308 I

Liczba wpisów: 23
Zgrzyty jakby tarcie z lewej strony auta!
  • Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW 2007-2011
  • nadwozie
Witam - problem jest ciekawy... Podczas jazdy najczęściej po przejechaniu kilku - kilkunastu kilometrów nagle słychać jakieś zgrzyty jakby tarcie z lewej strony auta jakby ze skrzyni biegów. Najciekawsze jest to ze zgrzyty występują tylko gdy następuje hamowanie silnikiem lub poprostu na luzie gdy zmniejsza się prędkość. Nie ma znaczenia czy wcisnięte jest sprzęgło czy też nie. Gdy dodam gazu i samochód ciągnie zgrzyt ustępuje prawie całkowicie a najczęściej całkowicie. Olej w skrzyni dolewałem ale to nie to. Jak auto jest zimne czy też może ustało chwilkę problem mija i znów za kilka kilkanaście kilometrów znów to samo... Kolejna rzecz jaką zauważyłem to to że jak kręcę (chyba) w prawo zgrzyt ustępuje jak odwrotnie to się nasila. Podejrzewałem też łożysko ale gdy przyciska pedał gazu to zgrzyt cichnie jak puszczam nasila się więc sam już nie wiem. Łożysko też bardziej buczy a tu zgrzyt jakby coś tarło się. nieznana
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ergonomia.
  • Peugeot 308 I
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 3
- Źle wyprofilowane i pochylone oraz za krótkie siedzisko fotela bez możliwości regulacji - przy gwałtowniejszym hamowaniu wjeżdża się pod kierownice, - bardzo bezpośredni układ kierowniczy przy małych prędkościach, - schowek na okulary nad drzwiami pasażera - za mały na okulary - ale szkła kontaktowe się zmieszczą, - centralny podłokietnik blokuje dźwignię hamulca ręcznego - zbyt do tyłu przesunięte sterowanie lusterkami i otwieranie szyb, - lusterka wsteczne zamontowane w połowie drzwi - niebezpiecznie daleko ucieka się wzrokiem w bok od przedniej szyby.
5 komentarzy
kłopot ze skrzynią biegów
  • Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 HDi 16V 90KM 66kW 2007-2011
  • układ napędowy
  • 150 tys. km
Ostatnio występują kłopoty z wrzucaniem biegów. Raz mogłem jechać na 2 i 4 biegu ale problem ustał po jakimś czasie. Dzień później po 15 minutach jazdy nie mogłem zejść z 2 biegu nawet na neutral . Następnego dnia znowu skrzynia działa poprawnie. Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie, a dokładniej co może być przyczyną tej usterki.
Oczekuje na rozwiązanie
Peugeot 308 I SW