Szukaj

Informacje o Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW 2007-2011

Lata produkcji: 2007 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2007-2013 pierwsza generacja Peugeota 308 zastąpiła bezpośrednio model 307. Auto, którego projektantem był Stephan Peureux, stylistycznie odwoływało się do poprzednika (chociaż było też od niego większe). Pod względem technicznym oba modele także były blisko powiązane – powstały na tej samej platformie podłogowej PSA PF2 Platform. Peugeot 308 dostępny był w wariantach 3- i 5-drzwiowego hatchbacka, kombi (308 SW), jak również w wersji copue-kabriolet (308 CC). W 2011 r. Peugeot 308 przeszedł kurację odmładzającą. Peugeot 308 był też pierwszym modelem francuskiej marki, w którym wraz z nową generacją modelu zmieniała się cyfra w jego nazwie. Od tego modelu każdy jego następca nosi nazwę 308 wraz z kolejnym numerem generacji. Podobną zasadę przyjęto wobec innych modeli Peugeota.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306. ~Powagosław
Luzacjusz
Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(61%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,2
~~~człowiek
Peugeot 308 I
Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW
Jeżeli ktoś chce od samochodu, żeby zawiózł go z punktu A do pktu B, to proszę bardzo - niech kupuje. Zapomnijcie jednak o jakiejkolwiek przyjemności z jazdy, o możliwości sensownego i bezpiecznego wyprzedzania. Skrzynia biegów woła o pomstę do nieba (hacząca dwójka to po prostu skandal). Silnik łyka olej i płyn chłodniczy, co w nowym aucie z salonu jest po prostu skandalem. Nie polecam tego auta nikomu przy zdrowych zmysłach. Kupiłem, bo \"stało na placu u dealera\" i było od ręki. Strzeżcie się tego wehikułu.
4,1
~pioter
Peugeot 308 I
Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW
Samochód ten kupiłem głównie ze względu na wygląd, a szczególnie wnętrze, jest miłe i przytulne, nieprzekombinowane. Nie wygląda jak gadżet jak w autach koreańskich czy japońskich, ani nie jest siekierą ciosane jak np. w VW. Ważnym elementem jest silnik, świadomie wziąłem wolnossącą benzynę i tu zaskoczenie przy spokojnej jeździe pali mniej niż 2L diesel, który miałem wcześniej. Wyciszenie jest OK przy spokojnej jeździe hałas jest akceptowalny, głośniej jest przy większych prędkościach czy nagłym wciśnięciu gazu, ale gang silnika mnie się osobiście podoba. Skrzynia biegów nie jest aż taka tragiczna, jedyne co można się przyczepić to jedynka lubi ciężej wchodzić czasami no i skok drążka mógłby być mniejszy. Układ kierowniczy i zawieszenie poprawne, ale oczywiście bez fajerwerków, nie ma co piać z zachwytu ani wieszać przesadnie psy, trochę na dziurach hałaśliwe. Nie spodziewałem się cudów więc nie jestem rozczarowany.
4,3
~Krzychu
Peugeot 308 I
Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW
Samochód sam w sobie bardzo przyjemny. Ładnie się prezentuje, mimo swojego wieku w ogóle nie ma śladów rdzy, dodatkowo dobrze się prowadzi i ekonomiczny. Mam wersję z gazem i spisuje się całkiem dobrze. Niestety wybrałem złą wersję silnika 1.6 VTi 120 koni. Silniki od wyjścia z fabryki są awaryjne. Jeśli ktoś ma się zdecydować na używany to opcja z dieslem będzie o wiele lepsza.
Średnie spalanie dla Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW 2007-2011
7,8
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Peugeot 308 I
Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW
Super silnik 120 ps stworzony we współpracy z bmw. Autem przy przebiegu 250 km pojechałem na węgry 650 km w jedna stronę na miejscu sam nie mogłem uwierzyć ile wyszło spalanie 5,7 jezda do 120 km/h ale była to jazda w nocy wiec spokojniej. Na miescu zrobilismy jeszcze troche kilometrów a cała trasa to 1600km przy średnik spalaniu 6.1l. Powiem tak wczesniej miałem peugeota 207 z silnikiem 1,6 110 ps i tamten silnik nie schodził poniżej 7 litrów.A co ciekawsze silniczek teraz jak juz ma troche przejechane pali jeszcze mniej polecam
7,3
Peugeot 308 I
Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW
Auto przy spokojnej jeździe spala średnio 7.4 l/100km. Silnik 155k przebiegu, po wymianie opon na lepszej klasy czuć zauważalny spadek popytu silnika na paliwo, wcześniej średnio na jednym pełnym baku ok. 650 km mogłem przejechać (spalanie 8-8.3 l/100km) po zmianie opon auto potrafi przejechać 750-800 km na jednym tankowaniu w mieście (spalanie 7-7.4 l/100km)
6,8
Peugeot 308 I
Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW
Samochód posiadam od 4 lat. Spalanie bardzo małe, zwłaszcza na trasie do 110 km. Prędkości autostradowe to znaczny wzrost spalania - 5 biegowe auto - ponad 4000 obrotów. Silnik ten jest idealnym kompromisem pomiędzy spalaniem a dynamiką.

Usterki Peugeot 308 I

Liczba wpisów: 23
Zgrzyty jakby tarcie z lewej strony auta!
  • Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW 2007-2011
  • nadwozie
Witam - problem jest ciekawy... Podczas jazdy najczęściej po przejechaniu kilku - kilkunastu kilometrów nagle słychać jakieś zgrzyty jakby tarcie z lewej strony auta jakby ze skrzyni biegów. Najciekawsze jest to ze zgrzyty występują tylko gdy następuje hamowanie silnikiem lub poprostu na luzie gdy zmniejsza się prędkość. Nie ma znaczenia czy wcisnięte jest sprzęgło czy też nie. Gdy dodam gazu i samochód ciągnie zgrzyt ustępuje prawie całkowicie a najczęściej całkowicie. Olej w skrzyni dolewałem ale to nie to. Jak auto jest zimne czy też może ustało chwilkę problem mija i znów za kilka kilkanaście kilometrów znów to samo... Kolejna rzecz jaką zauważyłem to to że jak kręcę (chyba) w prawo zgrzyt ustępuje jak odwrotnie to się nasila. Podejrzewałem też łożysko ale gdy przyciska pedał gazu to zgrzyt cichnie jak puszczam nasila się więc sam już nie wiem. Łożysko też bardziej buczy a tu zgrzyt jakby coś tarło się. nieznana
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ergonomia.
  • Peugeot 308 I
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 3
- Źle wyprofilowane i pochylone oraz za krótkie siedzisko fotela bez możliwości regulacji - przy gwałtowniejszym hamowaniu wjeżdża się pod kierownice, - bardzo bezpośredni układ kierowniczy przy małych prędkościach, - schowek na okulary nad drzwiami pasażera - za mały na okulary - ale szkła kontaktowe się zmieszczą, - centralny podłokietnik blokuje dźwignię hamulca ręcznego - zbyt do tyłu przesunięte sterowanie lusterkami i otwieranie szyb, - lusterka wsteczne zamontowane w połowie drzwi - niebezpiecznie daleko ucieka się wzrokiem w bok od przedniej szyby.
5 komentarzy
kłopot ze skrzynią biegów
  • Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 HDi 16V 90KM 66kW 2007-2011
  • układ napędowy
  • 150 tys. km
Ostatnio występują kłopoty z wrzucaniem biegów. Raz mogłem jechać na 2 i 4 biegu ale problem ustał po jakimś czasie. Dzień później po 15 minutach jazdy nie mogłem zejść z 2 biegu nawet na neutral . Następnego dnia znowu skrzynia działa poprawnie. Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie, a dokładniej co może być przyczyną tej usterki.
Oczekuje na rozwiązanie
Peugeot 308 I Hatchback 5d