Szukaj

Informacje o Peugeot 308 I

Lata produkcji: 2007 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2007-2013 pierwsza generacja Peugeota 308 zastąpiła bezpośrednio model 307. Auto, którego projektantem był Stephan Peureux, stylistycznie odwoływało się do poprzednika (chociaż było też od niego większe). Pod względem technicznym oba modele także były blisko powiązane – powstały na tej samej platformie podłogowej PSA PF2 Platform. Peugeot 308 dostępny był w wariantach 3- i 5-drzwiowego hatchbacka, kombi (308 SW), jak również w wersji copue-kabriolet (308 CC). W 2011 r. Peugeot 308 przeszedł kurację odmładzającą. Peugeot 308 był też pierwszym modelem francuskiej marki, w którym wraz z nową generacją modelu zmieniała się cyfra w jego nazwie. Od tego modelu każdy jego następca nosi nazwę 308 wraz z kolejnym numerem generacji. Podobną zasadę przyjęto wobec innych modeli Peugeota.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306. ~Powagosław
Luzacjusz
Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze. ~Luzacjusz

Oceny Peugeot 308 I

Liczba ocen: 264
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Układ jezdny - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

3,9
~Piotr
Peugeot 308 I
Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW
Wygodne auto z solidnie wykonanym wnętrzem, świetnym designem i niestety problematycznym układem napędowym. Największą wadą tego samochodu jest silnik, czujniki i zawieszenie. Spalane ma w normie, ale trzeba się nauczyć nim jeździć, tzn wrzucać piąty bieg przy 70 kmh. Zauważalne zmniejszenie spalania w porównaniu do piątki przy 50 kmh, co w Seacie Ibiza było ergonomiczne, zaś w 308 szarpie, dławi się i nie nadaje się do wyprzedzania. Engine check z powodu cewek zapłonowych, zużycia alternatora, problemy z czujnikiem drzwi, awarie stabilizatora przy amortyzatorze i stuki zawieszenia. Dla pocieszenia działająca klima i dobrze grające radio, ale na postoju tylko z opcją dark screen, bo aktywuje się economy mode. Zawieszenie płynne i nie trzęsie, ale nie do jazdy po nierównościach z dużą prędkością. Wymiana żarówek jest trudna i nie polecam auta dla osób, które są na bakier z techniką, bo konieczność walki z usterkami może okazać się zbyt irytująca. W porównaniu do Ibizy dość awaryjny silnik. Widzę tez niewielkie wycieki oleju i będę się musiał tym zająć. Raczej nie polecam, choć jeździ się nim komfortowo. Polecam badać poziom napięcia, bo awaria alternatora może doprowadzić do holowania, gdyż w czasie jazdy mogą wysiąść układy wspomagania a wtedy szybko zjazd na bok, bo silnik się wygasza. Jak dla mnie zbyt awaryjny model.
4,9
~Andi
Peugeot 308 I
SW 1.6 HDi FAP 112KM 82kW
Auto bardzo przemyślane ,bardzo funkcjonalne SW daje możliwości przewozu różnych rzeczy .Wcześniej jeździłem laguną 2 1,8 b+gw kombi i wydawało mi się że to najlepsze auto ,jednak peugeot jest lepszy jest krótszy o 30 cm od laguny ale więcej jest miejsca dla pasażerów i kierowcy a bagażnik taki sam nie wiem jak oni to zrobili . Spalanie na zadawalajacym poziomie zależnie od stylu jazdy i drogi ,czy to miasto czy ekspresowa droga od 4,8 do 6,5 mierzone od korka do korka chociaż komputer prawie tak samo pokazuje . Silnik daje radę ,skrzynia genialna elastyczna na każdym biegu jedynka krótka trochę ale to nie stanowi problemu . Wykończenie bardzo dobre deska bardzo ładna i miękka z fajnego tworzywa ,chrom zegary białe blaty ,naprawdę podoba mi się . Poza tym obrotowy panel centralny i szklany dach z roletą robi wrażenie .Bardzo pewnie trzyma się drogi ,nie zamiekki nie za twardy twardsze zawieszenie niż w lagunie .Ogólnie nie doceniane auto ,polecam .
3,8
~Jacek
Peugeot 308 I
SW 1.6 THP 150KM 110kW
Fatalny silnik, z którym były cały czas problemy, głównie wycieki oleju, których nikt nie był w stanie jednoznacznie zlokalizować. Przy okazji wycieków, prawie zawsze pojawiały się jakieś problemy z silnikiem. W trakcie ponad 3 lat użytkowania, miałem wrażenie, że ciągle umawiam się z mechanikami. Najpierw naiwnie jeździłem do autoryzowanego serwisu, ale po 3 wizytach, podczas których wydałem łącznie prawie 3 tys. zł, na darmo, ponieważ problem nie został usunięty, zacząłem jeździć do zwykłych mechaników. Poza tym duże spalanie, które trudno ograniczyć z uwagi na bardzo dynamiczny silnik. Jako największy plus można uznać bardzo bogate wyposażenie (miałem wersję Premium), bardzo dobre radio z odtwarzaczem CD oraz olbrzymi bagażnik, szczególnie po złożeniu tylnych siedzeń.

Raporty spalania Peugeot 308 I

Liczba raportów: 350
Średnie spalanie dla Peugeot 308 I
6,3 – 12,7
l/100 km
4,5 – 7,3
l/100 km
6,8 – 8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,7
Peugeot 308 I
SW 1.6 HDi 16V 90KM 66kW
To autko posiadam 15 lat i nigdy mnie nie zawiodło Spalanie ? Marzenie Co prawdę nigdy nie szarżuje , nawet na A czy S-kach ale spalanie utrzymuje się najczęściej na poziomie 4,2-4,4 l/100km W mieście ok 5,5 zimą 6 Super Najmniejsze spalanie po pokonaniu ok 10 km po 50 w jedną stronę to ok 3,8 l przy prędkości do 90-95 km/h
6,3
Peugeot 308 I
CC Facelifting 2.0 HDI FAP 163KM 120kW
Silnik bardzo oszczędny jak na swoją moc. Spalanie maksymalne jakie udało mi się osiągnąć to 8L stojąc głównie w korku z zimnym silnikiem. Na trasie między 4,5 a 4,7. Można zejść poniżej 4 ale na 6 biegu i niskiej prędkości więc szkoda dwumasy. Moment obrotowy bardzo satysfakcjonujący, patrząc z perspektywy tego, że jazda bez dachu stawia większe opory. Według mnie 2.0 HDI to najlepszy wybór w tym samochodzie.
5,7
Peugeot 308 I
SW Facelifting 2.0 HDI FAP 150KM 110kW
Istotne info koła: 225/45/17. Najniższe wyniki notuję podczas trasy z użyciem tempomatu - nie tykać pedału gdy nie trzeba, prędkości ok 100km/h - da się zejść poniżej 5l. 110km/h 5,2-5,5. Przy 120 (licznikowe 126km/h) wchodzi już lekko 6l/100km. Na kołach 205/55/16 pewnie byłoby nieco mniej.

Usterki Peugeot 308 I

Liczba wpisów: 24
Zgrzyty jakby tarcie z lewej strony auta!
  • Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW 2007-2011
  • nadwozie
Witam - problem jest ciekawy... Podczas jazdy najczęściej po przejechaniu kilku - kilkunastu kilometrów nagle słychać jakieś zgrzyty jakby tarcie z lewej strony auta jakby ze skrzyni biegów. Najciekawsze jest to ze zgrzyty występują tylko gdy następuje hamowanie silnikiem lub poprostu na luzie gdy zmniejsza się prędkość. Nie ma znaczenia czy wcisnięte jest sprzęgło czy też nie. Gdy dodam gazu i samochód ciągnie zgrzyt ustępuje prawie całkowicie a najczęściej całkowicie. Olej w skrzyni dolewałem ale to nie to. Jak auto jest zimne czy też może ustało chwilkę problem mija i znów za kilka kilkanaście kilometrów znów to samo... Kolejna rzecz jaką zauważyłem to to że jak kręcę (chyba) w prawo zgrzyt ustępuje jak odwrotnie to się nasila. Podejrzewałem też łożysko ale gdy przyciska pedał gazu to zgrzyt cichnie jak puszczam nasila się więc sam już nie wiem. Łożysko też bardziej buczy a tu zgrzyt jakby coś tarło się. nieznana
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ergonomia.
  • Peugeot 308 I
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 3
- Źle wyprofilowane i pochylone oraz za krótkie siedzisko fotela bez możliwości regulacji - przy gwałtowniejszym hamowaniu wjeżdża się pod kierownice, - bardzo bezpośredni układ kierowniczy przy małych prędkościach, - schowek na okulary nad drzwiami pasażera - za mały na okulary - ale szkła kontaktowe się zmieszczą, - centralny podłokietnik blokuje dźwignię hamulca ręcznego - zbyt do tyłu przesunięte sterowanie lusterkami i otwieranie szyb, - lusterka wsteczne zamontowane w połowie drzwi - niebezpiecznie daleko ucieka się wzrokiem w bok od przedniej szyby.
5 komentarzy
kłopot ze skrzynią biegów
  • Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 HDi 16V 90KM 66kW 2007-2011
  • układ napędowy
  • 150 tys. km
Ostatnio występują kłopoty z wrzucaniem biegów. Raz mogłem jechać na 2 i 4 biegu ale problem ustał po jakimś czasie. Dzień później po 15 minutach jazdy nie mogłem zejść z 2 biegu nawet na neutral . Następnego dnia znowu skrzynia działa poprawnie. Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie, a dokładniej co może być przyczyną tej usterki.
Oczekuje na rozwiązanie
Peugeot 308 I