Szukaj

Informacje o Peugeot 308

Lata produkcji: 2007 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2007 model należący do segmentu C (klasa niższa średnia) w gamie Peugeota stał się następcą modelu 307. Był to pierwsze auto nowego pokolenia Peugeotów, które nazwane zostały zgodnie z kluczem X08. Pracowano nad nim przez klika lat, w ramach planu o kryptonimie „Project T7”. Druga generacja Peugeota 308 dostępna jest od roku 2013. Do dnia dzisiejszego nabywców znalazło prawie 1,3 mln „trzysta ósemek”. Na podstawie Peugeota 308 stworzono 2-drzwiowe, sportowe coupe RCZ, a także SUV-a 3008. Druga generacja modelu w 2014 r. uzyskała tytuł Europejskiego Samochodu Roku.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306. ~Powagosław
Luzacjusz
Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze. ~Luzacjusz

Peugeot 308 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Peugeot 308

Liczba ocen: 398
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Układ jezdny - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

3,8
~Jacek
Peugeot 308 I
SW 1.6 THP 150KM 110kW
Fatalny silnik, z którym były cały czas problemy, głównie wycieki oleju, których nikt nie był w stanie jednoznacznie zlokalizować. Przy okazji wycieków, prawie zawsze pojawiały się jakieś problemy z silnikiem. W trakcie ponad 3 lat użytkowania, miałem wrażenie, że ciągle umawiam się z mechanikami. Najpierw naiwnie jeździłem do autoryzowanego serwisu, ale po 3 wizytach, podczas których wydałem łącznie prawie 3 tys. zł, na darmo, ponieważ problem nie został usunięty, zacząłem jeździć do zwykłych mechaników. Poza tym duże spalanie, które trudno ograniczyć z uwagi na bardzo dynamiczny silnik. Jako największy plus można uznać bardzo bogate wyposażenie (miałem wersję Premium), bardzo dobre radio z odtwarzaczem CD oraz olbrzymi bagażnik, szczególnie po złożeniu tylnych siedzeń.
3,6
~Michał
Peugeot 308 II
SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Kupiłem z przebiegiem 200 tys. W zasadzie nie mogę się do niczego powaznego przyczepić poza tym ze koszty serwisowe i napraw są strasznie duże. Mam świadomość ze to kwestia mojego egzemplarza, a raczej poprzedniego właściciela, ale naprawy które mi sie przytrafiły i tak prędzej czy później czekają kazdą 308ke. Zaczynając od plusów to komfort jazdy, bardzo wygodne, sprężyste fotele które nie są kanapą a mimo to po kilkugodzinnej trasie wychodzi się z auta jakby nigdy nic. Silnik jest rewelacyjny, dobry moment obrotowy, 120 KM pozwala sprawnie wyprzedzać. 2 osoby i załadowany na wakacje samochód w ogóle nie zamula. Spalanie gdzie głównie jeżdzę 80:20 trasy-miasto i nie zamulam to 4,7 litra wg komputera, przy dystrybutorze realnie wychodzi 5-5,5 l/100 po zrobieniu trasy 120-140km/h. Skrzynia ok, dwójka nie wskakuje gładko i ten typ tak po prostu ma, reszta biegów wchodzi krótko i sprężyście. Jakość wnętrza na wysokim poziomie, deska z dobrych materiałów. Prowadzenie jest bardzo dobre, czuć kontrolę nad torem jazdy, nie jeździ jak "francuz". Minusy: Typowe bolączki diesla i koszty napraw. Z tego tytułu na pewno to mój ostatni diesel w życiu. Oszczędności na spalaniu trzeba władować w serwis, naprawy i jeszcze trzeba więcej dołożyć. Pedał sprzęgła notorycznie nie odbija, niby pierdoła w postaci plastikowego klina, ale to już 2gi raz w ciągu 8 tys km jak czeka mnie wymiana tego badziewia. Podsumowując, jeżeli kupiłeś auto z relatywnie małym przebiegiem i nie chcesz się z nim wiązać na więcej niż kilka lat to poleciłbym bo to naprawde fajne auto. To co obniża moją ocenę końcową to wysokie koszty serwisowe i napraw współczesnych diesli i tym samym tracą one rację bytu pomimo bardzo przyjemnych wrażeń z jazdy.
4,8
~Grzegorz
Peugeot 308 III
Hatchback 1.2 PureTech 130KM 96kW
Miałem poprzednią wersję 308 z tym samym silnikiem, więc mam jakieś porównanie. Wygląd - sprawa gustu, ale uważam ze jest to chyba najładniejszy hatchback na rynku, a wnętrze to już kosmos :) jakość materiałów i spasowanie nie pozostawia żadnych uwag. Do obsługi systemów ci pozycji za kierownica trzeba się po prostu przyzwyczaić i nauczyć, ale szybkość działania i jakość wyświetlaczy jest świetna, a miejsce kierowcy naprawdę wygodne. (mam fotele AGR) Pozycja za kierownicą? Jak ktoś narzeka że się nie może przyzwyczaić, że kierownica za mała, że nie widzi zegarów itp. to niech nie kupuje, bo jest cała masa innych samochodów z kierownicą i zegarami jak w Jelczu :) Czytałem w jednej opinii, ze system utrzymania na pasie ruchu szarpie za kierownicę, i że nie można go wyłączyć. Otóż można. Trzeba tylko naprawdę być użytkownikiem tego samochodu, i zajrzeć do odpowiedniej zakładki w systemie. A jak się go wyłączy, to nie szarpie za kierownicę tylko wyświetla komunikat w zestawie wskaźników, który zresztą ma możliwość konfiguracji tak samo jak przyciski „i-Toggles” pod centralnym wyświetlaczem. Wentylacja i ogrzewanie dają rade w każdych warunkach, a grzana przednia szyba do świetna sprawa w zimie. Widoczność z miejsca kierowcy jest dobra, lecz do tyłu jest trochę gorsza niż w 308 T9, ze względu na dość małą tylna szybę i szeroki słupek. Bagażnik duży i ustawny. Małych dzieci nie mam, wiec miejsce na tylnej kanapie , mnie akurat nie interesuje, ale z pewnością 308 5 drzwi nie jest samochodem stricte rodzinnym. ( jest jeszcze wersja SW) Układ jezdny, hamulce, zawieszenie oraz ogólny komfort jest dobry, a wyciszenie naprawdę przyzwoite. Denerwujące jest natomiast ciągłe zamykanie i otwieranie samochodu wraz z towarzyszącą animacją oświetlenia, gdy chodzimy koło samochodu z kluczykiem w kieszeni. Wybrałem silnik benzynowy 1,2 turbo 130KM i skrzynie ręczną, bo taka sama konfiguracja była w moim poprzednim modelu, i nie było z tym żadnych problemów. Silnik bardzo dynamiczny a przy tym dość oszczędny. Skrzynia działa precyzyjnie, a sterowanie biegami działa sporo lepiej niż w poprzedniej generacji 308. Z pewnością nowy model Peugeot 308 nie jest dla każdego, i nie wszystkim przypadnie do gustu, ale nie można mu odmówić elegancji, komfortu czy wysokiej jakości wykonania.

Raporty spalania Peugeot 308

Liczba raportów: 564
Średnie spalanie dla Peugeot 308
5,2 – 12,7
l/100 km
3,6 – 7,3
l/100 km
6,8 – 8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Peugeot 308 III
SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
przejechane 4tys km. średnia na komputerze przy tankowaniu 95 z 2tys km to okolo 7,2. jazda w 60% trasa do 120km/h oraz delikatne korki ( katowice) . Komputer zaniża o dobre 0,4 L które sprawdzałem przy dystrybutorze. teraz 2 bak 98 gdzie cena kosmos 7,19. spalanie troche niższe. można zaoszczędzić spokojnie 0,4L przy jeździe na 98. silnik równiej pracuje i mniej żongluje biegami przy niskich prędkościach obrotowych ( 8at ). Przy bardzo spokojnej jeździe wynik 5.8 - 6.1 jest normalny ale wystarczy 1 raz wystartować ze świateł aby spalanie podskoczyło do 6.8-7.1. Autostrada, klima na max ( 10lipiec 2024) prędkość 140-160km/h i robi się nagle 8-9l.
8,7
Peugeot 308 III
Hatchback 1.2 PureTech 130KM 96kW
Auto użytkowane 1,5 roku AT8 130km. Pierwsze wrażenie pozytywne (byłem bardzo sceptyczny co do 3 cylindrów), auto przyspiesza dynamicznie, dzięki automatowi i 8 biegom nie ma problemu z wyprzedzaniem nawet powyżej 140 km/h. Wynik średni z przejechanych 80 000 km to niestety 8,69 (dane z aplikacji fueli od tankowania do tankowania) komputer w tym samym czasie pokazuje 8,4, wyniki uzyskane głównie na drogach szybkiego ruchu 70% przy 170km/h i 30% na drogach krajowych, lokalnych i mieście). Maksymalne spalanie przy prędkości 180-200 to 12,25 (testowane dwukrotnie od pełnego do pustego baku). Minimalne jakie uzyskałem 5,5 na drogach krajowych i lokalnych.
7,1
Peugeot 308 III
SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
Auto nowe, na przysłowiowym "dotarciu" przejechałem 500km. narazie jestem trochę zawiedziony spalanie. Przy baaardzo delikatnym traktowaniu pedału gazu, oraz redukcji biegów w przypadku hamowania silnikiem udało mi się uzyskać 5,6 na trasie 30km ( droga z pracy :s-ka +6 postojów na światłach). 150-160 km/h to juz okolice 9-10l. auto prywatne ale dużo jeżdżę. skrzynia potrafi "zabłądzić" pod czerwone pole. Przy delikatnej jeździe zdecydowanie lepiej się sprawuje niż 2 sprzęgłowy automat. za 3-5 tys wrzucę kolejną opinie o spalaniu. ale myślę ze niżej w automacie nie da się zejść. co do silnika: dzięki skrzyni AT nie czuć że to 3 cylindry. Start ze świateł do szybkich nie należy, ale to nie wyścigówka.

Usterki Peugeot 308

Liczba wpisów: 40
Problem z fotelami z masażem
  • Peugeot 308 III Hatchback 1.2 PureTech 130KM 96kW od 2021
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Fotele AGR z masażem i podgrzewaniem, problematyczne jest włączenie masażu i jego zmiana często trzeba klikać opcje po nawet 5 razy w odstępach czasowych. Pomimo że ekran reaguje i pojawia się animacja dotknięcia na przycisku to fotele nie reagują. Problem jest również z wyborem masażu jest ich kilka i idąc od pierwszego do ostatniego lub odwrotnie przewijając każdy typ po kolei po zatrzymaniu na wybrany wraca do poprzednio ustawionego i znów trzeba przeklikać kilka ustawień, sytuacja potrafi występować 2 razy z rzędu co jest wybitnie irytujące
błędy w oprogramowaniu systemu wyświetlaczy
  • Peugeot 308 III Hatchback 1.5 BlueHDi 130KM 96kW od 2021
  • inne
  • 6 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 2
błędne wskazania na głównym wyświetlaczu. pokazuje rzeczy, których nie ma, nagminnie rozłącza smartfona, "zapomina" ustawień. Totalny chaos i nigdy nie wiadomo czym znowu zaskoczy. A to nagły alarm przed przeszkodą na pustej drodze, a to brak automatycznego przełączania świateł drogowych, a to "wypadnięcie " połączenia ze smartfonem i brak nawigacji Google na ekranie, a to zgubienie wi-fi i brak komunikatów o ograniczeniu prędkości, sygnalizowanie niezapiętych pasów gdy są już dawno zapięte itp. itd. Serwis bezradny.
5 komentarzy
Awaria silnika / serwis
  • Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW 2014-2017
  • instalacja elektryczna
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 4
Od paru dni jestem posiadaczką Peugeota 308 z 2014 r. Automat 1.2 130 km benzyna - dwie jazdy było wszystko ok (dłuższą jazda autostradą) potem w trakcie jazdy przy rozpędzaniu auta powyżej 80km zaczął tracić moc, pojawił się czerwony komunikat Awaria Silnika i serwis, auto zgasło..po odpaleniu chwilę pojawiały się te komunikaty, potem zniknęły.. Ale problem został bo podczas kolejnej jazdy znowu to samo- auto straciło moc po przekroczeniu 80 km i znowu pojawiły się te same komunikaty..dodam, że auto było sprowadzone i poddane naprawie (tylko zderzak bo całą reszta była ok), przed kupnem po kolizji stało rok w garażu.W baku było 2/3 benzyny więc od razu dolalam do pełna vervy (98) ..czekam na termin wizyty w ASO ale to dopiero za 6 dni..
4 komentarze
Peugeot 308