Szukaj

Informacje o Peugeot 307 II Kombi 1.6 16V 109KM 80kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do segmentu C (niższa klasa średnia). Produkowany od 2001 roku do dziś jako następca udanego Peugeota 306. 307 szybko zaczął zdobywać niemniejsze uznanie, sięgając choćby po nagrodę dla Samochodu Roku 2002. Trzy lata później samochód przeszedł modernizację, po której dodatkowej wyrazistości nabrał i tak drapieżny wygląd jego nadwozia. Od roku 2003 dostępny również jako kabriolet. W Chinach, Wenezueli i Argentynie można natomiast kupić 307 także w wersji sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Godny polecenia kompakt o atrakcyjnej, charakterystycznej dla ostatnich Peugeotów, „lwiej” stylistyce. Po faceliftingu wygląda jeszcze dynamiczniej. Silny konkurent dla niemieckich i japońskich potentatów w klasie C. ~Powagosław
Luzacjusz
Projektanci Peugeota bawili się brzytwą, a 307 uśmiech miał coraz szerszy. Pamiętacie Batmana? To już chyba wiecie, kto posłużył za stylistyczną inspirację. Tylko czy Joker miał prawo jazdy? ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1587 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 147 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78,5 x 82 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,5
~Marek D
Peugeot 307 II
Kombi 1.6 16V 109KM 80kW
Bardzo przyjemny kompakt dla młodej rodziny choć nie tylko. Bagażnik wielki i pakowny. Wózek typu gondola to dopiero początek jego możliwości. Wnętrze wygodne, przyjemne i kolorowe. Plastiki dobrej jakości i nic nie stuka pomimo przebiegu i mojej szybkiej jazdy nawet po dziurawych drogach takich jak w Lublinie czy Krakowie. Tylko felgi najwyżej się pogną (nie wspominam nawet o stanie opon - profil 55 na jeden sezon...). Sporo radości z jazdy jak na kombi klasy kompakt. Trudno nie pokochać tego auta.
4,4
~Krystian
Peugeot 307 II
Kombi 1.6 16V 109KM 80kW
Dobre auto. Małe problemy z elektryka i czujnikami. Nigdy nie zawiodlo. 1.6 nfu jest inna konstrukcja niż niemieckie silniki tutaj maksymalny moment obrotowy jest przy 4000 obr/min a maksymalna moc 5800! Jednym słowem silnik ten lubi wyższe obroty zmiana biegów przy 3.5 tys czy 4.5 nie jest niczym strasznym dla tego silnika. Osoby które go zamula ja jeżdżąc jak dieslem do 2.2k obr/min mogą spodziewać się dużego spalania i poważnych usterek a nawet spustoszenia w układzie korbowym.
3,1
~Arek
Peugeot 307 II
Kombi 1.6 16V 109KM 80kW
Auto ma swoje plusy i minusy. Duzy bagaznik, mozna w nim nawet spac po rozlozeniu tylnich siedzen. Przy predkosci 90 km/h zrobilem 1200km na baku (60l). W miescie niestety pali sporo bo okolo 9 litrow. Uzywamm go do przemieszczania sie na dlugich odcinkach z wieloma rzeczami wiec jest ok ale mysle o wymianie z uwagi na maly komfort jazdy. Slabe wyciszenie, jakosc standardowego audio bardzo niska, przepalajace sie zarowki i spalanie w miescie. Przy dlugich trasach jest ok.
Średnie spalanie dla Peugeot 307 II Kombi 1.6 16V 109KM 80kW 2005-2008
7,9
l/100 km
9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Peugeot 307 II
Kombi 1.6 16V 109KM 80kW
Krajowa 7 i 8 max 110kmh lokalnie, bez dynamicznego szalenia po 500km - 6.5litra Tempomat 110kmh na A1 - 7.0litra Tempomat 120kmh po trasach A1,A8,A4, S8, S7 - 2000km - 8,5litra - 2osoby i pełny bagażnik + box na dachu. Tempomat 140kmh na A1 - 10litrów. Miasto, bardzo krótkie trasy po 2x2km, 2x5km itp od 10 to 11litrów. Ogólnie, w mieście dużo pali, poza miastem jest dobrze. Szybka jazda po autostradzie sie nie opłaca: wysokie obroty - duże spalanie. Brakuje 6tego biegu na autostrady. 140kmh = 4tys obrótów
8,2
Peugeot 307 II
Kombi 1.6 16V 109KM 80kW
Auto użytkuje dwa lata, nie udało mi się zejść ze spalaniem poniżej 6,2 l/100km. Spalanie na przykładowej trasie Kraków -Warszawa - Kraków jadąć z pięcioma osobami i lekkimi bagażami przy dynamicznej jeździe wyniosło 7,3 l/100km. Warto tu również zaznaczyć, że podane zużycia są obliczone przez komputer który według moich obserwacji zaniża średnie zużycie o około 0,1 l/100km.
7,5
Peugeot 307 II
Kombi 1.6 16V 109KM 80kW
Mam go dopiero pół roku. Poza niewielkimi usterkami które musiałem usunąć po poprzednim właścicielu. Jak na razie nowych brak i oby tak zostało do końca eksploatacji u mnie. Jeśli chodzi o spalanie. Myślałem, że będzie z 1 litr mniejsze na 100 km. Pali około 8 liter benzyny na 100km.

Usterki Peugeot 307 II

Liczba wpisów: 17
Tylnia klapa bagażnika otwiera przy otwarciu drzwi
  • Peugeot 307 II Hatchback 1.6 HDi 16V 90KM 66kW 2005-2008
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 1
Witam, wiem, że temat ten juz był kiedyś poruszany jednak odpowiedzi byly jakies 10 lat temu, otóż kiedy auto jest otwarte bagażnik jest zablokowany i nie idzie go otworzyć, wystarczy że nadusze sam przycik odkluczenia auta i bagażnik jakby "odbija" i otwiera się, albo kiedy zaklucze auto i odklucze wtedy również otwiera się i trzeba podejsc i go zamknąć by cale auto sie zakluczylo. Rozebralem zamek bagażnika, jednak nie bardzo wiem, w ktorym miejacu umieścić ten kawalek tekturki przy tej sprezynce, ktory niby może rozwiązać ten problem. Mógłby ktos jakoś szczegolowiej to opisac albo zaznaczyc na jakims zdjeciu gdzie to wstawic?
Nie równy rytm silnika
  • Peugeot 307 II Hatchback 1.6 HDi 16V 90KM 66kW 2005-2008
  • silnik
Witam.Od niedawna jestem właścicielką samochodu peugeot 307 1.6 Hdi. Jestem jak narazie bardzo zadowolona z tego samochodu. Mam powymieniany rozrząd, olej, filtry wszystkie, pompe wodną, paski. Jednak jest mały problem. Po odpaleniu silnik chodzi dobrze.. ale jak pochodzi chwilkę na wolnych obrotach to coś zaczyna tracić rytm.. nie chodzi równo jak powinien. Zaczyna delikatnie ruszać silnikiem, i chodzi nie równo. Podczas jazdy nie mam żadnych przeciwwskazań.Był sprawdzany dwa razy,był podłączany pod komputer coś wykazał to Oni rzekomo zrobili, według nich wszystko gra, ale jednak coś musi być skoro tak się robi. Czy jest to coś groźnego??czy raczej moge spać spokojnie. Pomóżcie.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Wolne obroty silnika na poziomie 1500
  • Peugeot 307 II Hatchback 1.4 16V 88KM 65kW 2005-2008
  • silnik
  • 164 tys. km
Raz na kilkanaście razy przy wrzuceniu na luz obroty schodzą do 1500 i są stałe. Po zgaszeniu silnika i po ponownym uruchomieniu wolne obroty mają właściwe wartości. Lub bez gaszenia silnika gdy ruszy się pojazdem obroty wracają do normy. Komputer nie widzi żadnych błędów. Przepustnica czysta nie zacina się. Nadmieniam że obroty nie falują tylko utrzymują się na stałej wartości około 1500. Proszę o pomoc. Dziękuję i pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
Peugeot 307 II Kombi