Szukaj

Informacje o Peugeot 307 II Hatchback 1.6 HDi 16V 109KM 80kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do segmentu C (niższa klasa średnia). Produkowany od 2001 roku do dziś jako następca udanego Peugeota 306. 307 szybko zaczął zdobywać niemniejsze uznanie, sięgając choćby po nagrodę dla Samochodu Roku 2002. Trzy lata później samochód przeszedł modernizację, po której dodatkowej wyrazistości nabrał i tak drapieżny wygląd jego nadwozia. Od roku 2003 dostępny również jako kabriolet. W Chinach, Wenezueli i Argentynie można natomiast kupić 307 także w wersji sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Godny polecenia kompakt o atrakcyjnej, charakterystycznej dla ostatnich Peugeotów, „lwiej” stylistyce. Po faceliftingu wygląda jeszcze dynamiczniej. Silny konkurent dla niemieckich i japońskich potentatów w klasie C. ~Powagosław
Luzacjusz
Projektanci Peugeota bawili się brzytwą, a 307 uśmiech miał coraz szerszy. Pamiętacie Batmana? To już chyba wiecie, kto posłużył za stylistyczną inspirację. Tylko czy Joker miał prawo jazdy? ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 88,3 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Skrzynia biegów - Układ jezdny - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~Mircio
Peugeot 307 II
Hatchback 1.6 HDi 16V 109KM 80kW
Jestem posiadaczem takiego modelu od ponad roku. Samochód sprowadziłem z francji . Jego przebieg przy zakupie wynosił 90000 km. Zacznę od spalania . Często widzę na internecie opinie, że przy jeździe spalanie wynosi 9 litrów. Być może tak jest ale trzeba mieć na uwadze jedno , da się i spalic 10 a i 5 styl opony itp . W samochodzie poniżej 120 kilometrów na godzinę nie odczuwamy jeszcze prędkości i wydaje się , że jedziemy 70 - 80 km/h . Druga sprawa to wydatki, naprawy. Zaraz po przyjeździe z Francji w zawieszeniu były do wymiany tylko łączniki stabilizatora. Z robocizną kosztowało to 80 złotych. Po 1.5 roku na polskich drogach jak ponownie 85 zł i jak narazie nic się niedzieje. Należy jednak przy zakupie zdawać sobie sprawę, że nie jest to samochód dla każdego jesli interesuje nas super przyspieszenie i osiągi to trzeba wybrać 2.0 HDI, Utrata wartości jest taka sama jak dla innych aut ( opinia rze francus traci najwięcej ? wystarczy spojzeć na Skode Seata tam to tracą) mimo opini że, niemcy nie tracą na wartośći nie w polsce. 307 nadaje się idealnie dla rodziny 2+2 najlepiej i disel . Auto malowane cały bok mimo badanie powloki lakieru nic nie wykazało (sam mierzyłem lakier) sprzedawca co dziwne sam mi powiedział ( i stąd wiem że malowanie pod miernik to zero kłopotu dla lakiernika ) a jeszcze jedno auta z niemiec jesli ktoś maży ze są cale albo z małym przebiegiem to jest idiotą ja oglądając te niby dobre auta bylo ich 7 szt załamałem się same strupy ( sąsiad handlarz wytłumaczył mi co to auto z Niemiec na liczniku 250 tyś MIN i lub zdrowo walnięte to innej opcij niema dlaczego ksiązki serwisowe na allegro po 100 zł a Peugota 90% nie da się sprawdzić w ASO.
4,9
~mokitoki@wp.pl
Peugeot 307 II
Hatchback 1.6 HDi 16V 109KM 80kW
Piękne, oszczędne i b.dynamiczne (jak na slinik 1.6)auto, kupiłem je ze względu na wygląd...307 jest po prostu przepiękna (wg mnie alfa 147 się nie umywa...ale de gustibus non disputandum est;) oraz silnik (kulturą pracy i dynamiką znacznie przewyższa silniki TDI). Samochód jest bardzo przestronny, pakowny wbrew pozorom. A awaryjność peugeotów to mit...jeździłem paroma (partner 2.0HDI 1.9D-bez turbiny, 407) i nie przypominam sobie jakiś usterek - te które się zdarzyły wynikały raczej z niedbałości o samochody albo niewłaściwego obchodzenia się.
4,7
~Kordian
Peugeot 307 II
Hatchback 1.6 HDi 16V 109KM 80kW
Posiadam Peugeota 3 lata. Przez ten okres wymieniłem klocki hamulcowe, zrobiłem rozrząd. Oleje, filtry. Wszystko. Samochód całkowicie bezawaryjny. Bałem się francuza. Jeszcze do tego diesel. Jazda całkowicie bezobsługowa. Malutkie spalanie. Auto kupione bardzo tanio bo to francuz. Posiadam dość bogatą wersję ponieważ jest to edycja limitowana. Jeszcze raz świetny samochód za nieduże pieniądze.

Usterki Peugeot 307 II

Liczba wpisów: 17
Tylnia klapa bagażnika otwiera przy otwarciu drzwi
  • Peugeot 307 II Hatchback 1.6 HDi 16V 90KM 66kW 2005-2008
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 1
Witam, wiem, że temat ten juz był kiedyś poruszany jednak odpowiedzi byly jakies 10 lat temu, otóż kiedy auto jest otwarte bagażnik jest zablokowany i nie idzie go otworzyć, wystarczy że nadusze sam przycik odkluczenia auta i bagażnik jakby "odbija" i otwiera się, albo kiedy zaklucze auto i odklucze wtedy również otwiera się i trzeba podejsc i go zamknąć by cale auto sie zakluczylo. Rozebralem zamek bagażnika, jednak nie bardzo wiem, w ktorym miejacu umieścić ten kawalek tekturki przy tej sprezynce, ktory niby może rozwiązać ten problem. Mógłby ktos jakoś szczegolowiej to opisac albo zaznaczyc na jakims zdjeciu gdzie to wstawic?
Nie równy rytm silnika
  • Peugeot 307 II Hatchback 1.6 HDi 16V 90KM 66kW 2005-2008
  • silnik
Witam.Od niedawna jestem właścicielką samochodu peugeot 307 1.6 Hdi. Jestem jak narazie bardzo zadowolona z tego samochodu. Mam powymieniany rozrząd, olej, filtry wszystkie, pompe wodną, paski. Jednak jest mały problem. Po odpaleniu silnik chodzi dobrze.. ale jak pochodzi chwilkę na wolnych obrotach to coś zaczyna tracić rytm.. nie chodzi równo jak powinien. Zaczyna delikatnie ruszać silnikiem, i chodzi nie równo. Podczas jazdy nie mam żadnych przeciwwskazań.Był sprawdzany dwa razy,był podłączany pod komputer coś wykazał to Oni rzekomo zrobili, według nich wszystko gra, ale jednak coś musi być skoro tak się robi. Czy jest to coś groźnego??czy raczej moge spać spokojnie. Pomóżcie.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Wolne obroty silnika na poziomie 1500
  • Peugeot 307 II Hatchback 1.4 16V 88KM 65kW 2005-2008
  • silnik
  • 164 tys. km
Raz na kilkanaście razy przy wrzuceniu na luz obroty schodzą do 1500 i są stałe. Po zgaszeniu silnika i po ponownym uruchomieniu wolne obroty mają właściwe wartości. Lub bez gaszenia silnika gdy ruszy się pojazdem obroty wracają do normy. Komputer nie widzi żadnych błędów. Przepustnica czysta nie zacina się. Nadmieniam że obroty nie falują tylko utrzymują się na stałej wartości około 1500. Proszę o pomoc. Dziękuję i pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
Peugeot 307 II Hatchback