Szukaj

Informacje o Peugeot 307 I Hatchback 2.0 HDi 8V FAP 109KM 80kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do segmentu C (niższa klasa średnia). Produkowany od 2001 roku do dziś jako następca udanego Peugeota 306. 307 szybko zaczął zdobywać niemniejsze uznanie, sięgając choćby po nagrodę dla Samochodu Roku 2002. Trzy lata później samochód przeszedł modernizację, po której dodatkowej wyrazistości nabrał i tak drapieżny wygląd jego nadwozia. Od roku 2003 dostępny również jako kabriolet. W Chinach, Wenezueli i Argentynie można natomiast kupić 307 także w wersji sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Godny polecenia kompakt o atrakcyjnej, charakterystycznej dla ostatnich Peugeotów, „lwiej” stylistyce. Po faceliftingu wyglÄ…da jeszcze dynamiczniej. Silny konkurent dla niemieckich i japoÅ„skich potentatów w klasie C. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
Projektanci Peugeota bawili się brzytwą, a 307 uśmiech miał coraz szerszy. Pamiętacie Batmana? To już chyba wiecie, kto posłużył za stylistyczną inspirację. Tylko czy Joker miał prawo jazdy? ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Seba
Peugeot 307 I
Hatchback 2.0 HDi 8V FAP 109KM 80kW
Wbrew krążącym opiniom o 307 model ten jest bardzo dobrym produktem szczególnie na tle przereklamowanej konkurencji (szczególnie VW). Przez 4 lata jeździłem autami japońskimi, więc mam obiektywną skalę porónawczą. Wszystko zależy od trybu użytkowania i pochodzenia pojazdu (krajowy serwisowany w ASO czy z importu). Model posiada wszytkie cechy by pretendować do miana auta rodzinnego jak również i o lekkim zabarwieniu sportowym (kolor czarny jak mój i alu felgi 16"). Gorąco polecam ten model i pozdrawiam wszystkich zadowolonych użytkowników Peugeot 307!
2,4
~radek@polfood.net.pl
Peugeot 307 I
Hatchback 2.0 HDi 8V FAP 109KM 80kW
Nie polecam tego auta!To najgorszy samochód w moim życiu! Jest ladny konfortowy ale ma jedną dużą wadę NIE JEŹDZI, więcej stoi w ASO niż u mnie w garażu!Po 100tys zaczyna się wszytko w nim sypać! Ostania naprawa po scholowaniu kosztowala 8tys PLN-wymiana pytek sterujących, regeneracja pompy i wtrysków! I jeszcz jedna przestroga przed tym autem- w 307 nie zużwają sie klocki tylko tarcze - wymiana po każdych 60tys. Być może że francuzi produkują je w chińskiej fabryce zabawek tak jak i pewnie wiekszość sabej jakości podzespolów! NIE KUPUJCIE TEGO AUTA!
3,7
~Ri00t
Peugeot 307 I
Hatchback 2.0 HDi 8V FAP 109KM 80kW
W mojej opinii samochód, który wzbudza mieszane uczucia. Z jednej strony kapitalnie wygodny, trasę można połykać niemal bez żadnego poczucia zmęczenia, sporo miejsca z tyłu i w bagażniku, silnik - pomimo "zaledwie" 110 koni - jest dynamiczny i chętnie się rozpędza, nie ma strachu z wyprzedzaniem. Z drugiej zaś sporo usterek, zwykle pierdół, ale też i poważniejszych, których można było się nie spodziewać po przebiegu przed 300 tys. km, mimo że samochód był eksploatowany należycie, bez szaleństw.
Åšrednie spalanie dla Peugeot 307 I Hatchback 2.0 HDi 8V FAP 109KM 80kW 2001-2005
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Peugeot 307 I
Hatchback 2.0 HDi 8V FAP 109KM 80kW
Dojeżdzam samochodem do szkoły 27km w jedną stronę, jeżdzę po mieście, tak, że jak wracam do domu to mam najczęściej zrobione 65km. Komputer pokazuje spalanie między 5,9-6,1l. Samochód rozpędzam szybko do pożądanej prędkości i staram się ją utrzymywać. Gdzie się da hamuję silnikiem, ale za to dość często wyprzedzam czy docisnę mocniej pedał gazu. W trasie pali bardzo mało, 2000 obrotów, 5 bieg przy prędkości 90-100km/h czyli tyle ile można na krajówce którą się poruszam, pali 4,5-5,5l. Po mieście wiadomo weźmie więcej, ale moja jazda jest dość dynamiczna, tak, że kierowcy którzy stoją za mną na światłach na pewno nie narzekają na to w jakim tempie się spod nich zbieram. ;-)
7,2
Peugeot 307 I
Hatchback 2.0 HDi 8V FAP 109KM 80kW
W mieście przy ciężkiej stopie potrafi mieć średnie 9/100, wyszło mi nawet 9,5l - jak smok, ale go nie oszczędzałem. W trasie przy normalnej jeździe około 5,4 - 5,8. Najmniej udało mi się w trasie przy spokojnej jeździe na drodze dwupasmowej bez wyprzedzań 5,24l. Gdyby był 6 bieg byłoby cudownie, ale i tak nie ma tragedii. Średnie przez cały okres użytkowania (7 miesięcy, 8tys. km) 7,48l/100km.
7,8
Peugeot 307 I
Hatchback 2.0 HDi 8V FAP 109KM 80kW
autko dośc dynamiczne. przy spokojnej jezdzie pali ok 6 litrów z wlaczona klima czyli nie wiele...ale spokojny styl to raczej nie mój. ciesze sie z jazdy ale wtedy autko ma wiekszy apetyt na paliwo.jeżdze raczej w miescie i mam spalanie ok 8 litrów mysle ze przy tej masie auta i moim stylem jazdy to nie jest zbyt duzo. stara corsa b tyle pali

Usterki Peugeot 307 I

Liczba wpisów: 70
Brak mocy, szarpie.
  • Peugeot 307 I Hatchback 2.0 16V 136KM 100kW 2001-2005
  • inne
Od jakiegoś czasu mam problem, zaświeca sie kontrolka chek, brak mocy i szarpie. Samochód diagnozowany w serwisie Peugeota- efet -brak. Wstawilem samochód do serwisu, diagnoza wymienic zawor EGR, wymienilem, samochód jeździ parenaście dni i znowu brak mocy, szrpie. Do serwisu Peugeota - diagnoza wymienic zawór turbiny- wymieniony- efekt, parenaście dni płynej jazdy i czar pryska, tetaz propozycja wymiany filtra? z jakim efektem Bóg raczy wiedzieć. W moim przypadku srewis zagwarantował sobie stałego klienta i perspektywa wyminy kolejnych części nie koniecznie trafnych, jednym słowem serwis działa po omacku i a nóż się trafi. Nie mam pojecia co dalej robic, może ktoś coś podpowie:)
Problem rozwiÄ…zany
10 komentarzy
świst - dudnienie , przeważnie nie jednostajne tylko przy ok. 70 km/h
  • Peugeot 307 I Hatchback 1.6 16V 109KM 80kW 2001-2005
  • zawieszenie
słyszę wycie czy dudnienie przy 70 km/h , żeby to usunąć wymieniłem łożyska kół + podpora prawa , wymieniłem opony i to nic nie dało więc wymieniłem skrzynie biegów i nic dalej świszczy więc zasłoniłem przód folią i zablokowałem wentylator , kończą mi się pomysły , bo poskręcałem wszystkie plastyki pod spodem i nic dalej dudni i często jest to nie jednostajne z przerwami , podobno tego odgłosu nie dają przeguby , co mogę jeszcze zrobić? prosze o pomoc , to jest Peugeot 307 1.6 16v 2002r którego kupiłem jak rozbili mi Toledo na parkingu .... dziękuję ! nie mam pojęcia co jest przyczyną , pojawiło się chyba podczas podroży i tak zostało !
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
lampka kontrolna oleju
  • Peugeot 307 I Hatchback 1.4 16V 88KM 65kW 2003-2005
  • silnik
Od dłuższego czasu włącza mi się lampka kontrolna oleju. Jestem po entym mechaniku, który nadal nie może zdiagnozować usterki. Może ktoś z was to miał. W czasie jazdy jest ok, w momencie zwalniania lub stania na rozgrzanym silniku dodam świeci się lampka oleju, zaczyna pikać i pojawia się komunikat Oil Deflut czy coś w tym rodzaju. Po dodaniu gazu przestaje. Mechanik rozebrał głowicę i uszczelnił, od tamtej pory się to zaczęło. Teraz mam rozebrane auto i diagnozę: wymiana silnika a dokładnie: głowica, wałek, tuleje, ale mechanik, nie wie czy to jest to. Dodam, że gdy go kupiłam wyciekał oej, nie wiadomo skąd, stąd mechanik uszczelnił głowicę. proszę o pomoc.
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
Peugeot 307 I Hatchback