Szukaj

Informacje o Peugeot 307 I Hatchback 1.6 HDi 16V 109KM 80kW 2004-2005

Lata produkcji: 2004 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do segmentu C (niższa klasa średnia). Produkowany od 2001 roku do dziś jako następca udanego Peugeota 306. 307 szybko zaczął zdobywać niemniejsze uznanie, sięgając choćby po nagrodę dla Samochodu Roku 2002. Trzy lata później samochód przeszedł modernizację, po której dodatkowej wyrazistości nabrał i tak drapieżny wygląd jego nadwozia. Od roku 2003 dostępny również jako kabriolet. W Chinach, Wenezueli i Argentynie można natomiast kupić 307 także w wersji sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Godny polecenia kompakt o atrakcyjnej, charakterystycznej dla ostatnich Peugeotów, „lwiej” stylistyce. Po faceliftingu wygląda jeszcze dynamiczniej. Silny konkurent dla niemieckich i japońskich potentatów w klasie C. ~Powagosław
Luzacjusz
Projektanci Peugeota bawili się brzytwą, a 307 uśmiech miał coraz szerszy. Pamiętacie Batmana? To już chyba wiecie, kto posłużył za stylistyczną inspirację. Tylko czy Joker miał prawo jazdy? ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 88,3 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,7
~Linea
Peugeot 307 I
Hatchback 1.6 HDi 16V 109KM 80kW
Podsumowujac, nie bralam pod uwage zakupu jakiegokolwiek Peugeota jako mojego pierwszego auta, ale po zakupie go, nie moge z niego wysiasc do tej pory. Jazda jest tym autem jest przyjemna i az kusi na wybranie sie w jakas dluzsza trase. Jedna z wielu cech jaka uzekl mnie Peugeot 307 jest przedewszystkim wyglad. To auto ma piekna linie, a kazdy szczegol jest dopracowany(szczegolnie \'kocie\' swiatla) Rowniez wnetrze jest ladnie zaprojektowane. Bardzo podoba mi sie w Peugeocie to , ze nie jest on niski i ma sie wraznie patrzenia na innych kierowcow z gory. Wg mnie to auto jest wprost idealne dla osob chcacych posiadac samochod do jazdy po miescie, ale takze wykorzystywac go do dluzszych podrozy.
3,4
~Wookash99
Peugeot 307 I
Hatchback 1.6 HDi 16V 109KM 80kW
Auto całkowicie poprawne. Do przemieszczania się - ani do wyścigów, ani do transportu ciężkiego :). Byłem autem pod Neapolem, zagrzał się 2 razy przy długich podjazdach przez góry. Bardzo pojemny. Mnogość drobnych usterek może denerwować, ale koszt ich usuwania jest znikomy. Auto nigdy nie zawiodło w trasie "na amen". Bak 70l robi cuda - najlepszy wynik to 1540 km na 1 tankowaniu w trasie.
4,2
~Mario
Peugeot 307 I
Hatchback 1.6 HDi 16V 109KM 80kW
Ogólnie jestem zadowolony - chociaż mogło być lepiej. Najbardziej uciążliwą rzeczą związaną z użytkowaniem tego modelu jest włączający się wentylator w momencie przerwania wypalania sadzy z filtrze FAP - ale da się z tym żyć, chociaż utrudnia użytkowanie samochodu. Cóż powiedzieć więcej - samochód ładny w środku jak i na zewnątrz, który jak na razie nie pociągnął mnie po kieszeni.
Średnie spalanie dla Peugeot 307 I Hatchback 1.6 HDi 16V 109KM 80kW 2004-2005
5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,1
Liczba komentarzy: 2
Peugeot 307 I
Hatchback 1.6 HDi 16V 109KM 80kW
No witam. Był czas, że już umieszczałem tutaj swój raport, jednak wtedy spalanie wychodziło mi na poziomie 6l/100km. Teraz autko mam już przeszło 3 lata i wiem dużo więcej o nim. Tak jak podałem, maksymalnie spalił mi 7,1l/100km gdzieś w zimie. Pozytywnie mnie też zaskoczył, bo na trasie, przy normalnej jeździe, prędkość 70-110 km/h spalanie wyszło 3,8l/100km. Oczom nie wierzyłem i nigdy bym nie powiedział, że tyle mi spali. Ale to była jazda płynna bez beznadziejnego wyprzedzania, bo wiadomo, że na krajówce się wyprzedza i wyprzedza i jest się o 2 pozycje dalej. Miałem parę mocniejszych wyprzedzeń, no i nie wlokłem się, no ale masakra 3,8l/100. Jest to wynik liczony a nie z komputera. Jeszcze jedna rzecz mnie zaskoczyła, że wynik z kompa pokrył się z tym przy dystrybutorze, co nigdy się nie zdarzało, podejrzewam, że po prostu algorytm miał łatwiejsze liczenie, bo była to tylko trasa, a nie jazda mieszana...
4,8
Peugeot 307 I
Hatchback 1.6 HDi 16V 109KM 80kW
Autko sprawowało się dobrze do momentu wypadku, Szkoda całkowita. Bezpieczne ponieważ nikomu nic się nie stało mimo najechania na tył auta oraz zderzenia bocznego. Autko w pierwszych latach użytkowania awaryjne, naprawiane w serwisie po tym jak został zmieniony serwis na zaprzyjaźnionego mechanika awarie o dziwo przestały się pojawiać. Spalanie to najmilszy punkt tego autka. Na długich dystansach przy spokojnej jeździe cieszyło portfel. Miasto również choć spalanie większe niż na trasie. Jazdy powyżej prędkości 150km/h zaczyna się robić wir i dochodzi do ponad 8L/100km natomiast przy prędkościach 90-110km/h zyzycie w granicach 5L/100km
4,9
Peugeot 307 I
Hatchback 1.6 HDi 16V 109KM 80kW
Tu jestem pozytywnie zaskoczony. Nie jest to super lekki samochód, ale przy bardzo oszczędnej jeździe na trasie można spaść grubo poniżej 5l. U mnie najczęstszy rozkład trasy to 70% trasa, 30% miasto i przy takim układzie komputer pokazuje 5l/100km.

Usterki Peugeot 307 I

Liczba wpisów: 70
Brak mocy, szarpie.
  • Peugeot 307 I Hatchback 2.0 16V 136KM 100kW 2001-2005
  • inne
Od jakiegoś czasu mam problem, zaświeca sie kontrolka chek, brak mocy i szarpie. Samochód diagnozowany w serwisie Peugeota- efet -brak. Wstawilem samochód do serwisu, diagnoza wymienic zawor EGR, wymienilem, samochód jeździ parenaście dni i znowu brak mocy, szrpie. Do serwisu Peugeota - diagnoza wymienic zawór turbiny- wymieniony- efekt, parenaście dni płynej jazdy i czar pryska, tetaz propozycja wymiany filtra? z jakim efektem Bóg raczy wiedzieć. W moim przypadku srewis zagwarantował sobie stałego klienta i perspektywa wyminy kolejnych części nie koniecznie trafnych, jednym słowem serwis działa po omacku i a nóż się trafi. Nie mam pojecia co dalej robic, może ktoś coś podpowie:)
Problem rozwiązany
10 komentarzy
świst - dudnienie , przeważnie nie jednostajne tylko przy ok. 70 km/h
  • Peugeot 307 I Hatchback 1.6 16V 109KM 80kW 2001-2005
  • zawieszenie
słyszę wycie czy dudnienie przy 70 km/h , żeby to usunąć wymieniłem łożyska kół + podpora prawa , wymieniłem opony i to nic nie dało więc wymieniłem skrzynie biegów i nic dalej świszczy więc zasłoniłem przód folią i zablokowałem wentylator , kończą mi się pomysły , bo poskręcałem wszystkie plastyki pod spodem i nic dalej dudni i często jest to nie jednostajne z przerwami , podobno tego odgłosu nie dają przeguby , co mogę jeszcze zrobić? prosze o pomoc , to jest Peugeot 307 1.6 16v 2002r którego kupiłem jak rozbili mi Toledo na parkingu .... dziękuję ! nie mam pojęcia co jest przyczyną , pojawiło się chyba podczas podroży i tak zostało !
Problem rozwiązany
5 komentarzy
lampka kontrolna oleju
  • Peugeot 307 I Hatchback 1.4 16V 88KM 65kW 2003-2005
  • silnik
Od dłuższego czasu włącza mi się lampka kontrolna oleju. Jestem po entym mechaniku, który nadal nie może zdiagnozować usterki. Może ktoś z was to miał. W czasie jazdy jest ok, w momencie zwalniania lub stania na rozgrzanym silniku dodam świeci się lampka oleju, zaczyna pikać i pojawia się komunikat Oil Deflut czy coś w tym rodzaju. Po dodaniu gazu przestaje. Mechanik rozebrał głowicę i uszczelnił, od tamtej pory się to zaczęło. Teraz mam rozebrane auto i diagnozę: wymiana silnika a dokładnie: głowica, wałek, tuleje, ale mechanik, nie wie czy to jest to. Dodam, że gdy go kupiłam wyciekał oej, nie wiadomo skąd, stąd mechanik uszczelnił głowicę. proszę o pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Peugeot 307 I Hatchback