Szukaj

Informacje o Peugeot 307 I

Lata produkcji: 2001 – 2007
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do segmentu C (niższa klasa średnia). Produkowany od 2001 roku do dziś jako następca udanego Peugeota 306. 307 szybko zaczął zdobywać niemniejsze uznanie, sięgając choćby po nagrodę dla Samochodu Roku 2002. Trzy lata później samochód przeszedł modernizację, po której dodatkowej wyrazistości nabrał i tak drapieżny wygląd jego nadwozia. Od roku 2003 dostępny również jako kabriolet. W Chinach, Wenezueli i Argentynie można natomiast kupić 307 także w wersji sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Godny polecenia kompakt o atrakcyjnej, charakterystycznej dla ostatnich Peugeotów, „lwiej” stylistyce. Po faceliftingu wygląda jeszcze dynamiczniej. Silny konkurent dla niemieckich i japońskich potentatów w klasie C. ~Powagosław
Luzacjusz
Projektanci Peugeota bawili się brzytwą, a 307 uśmiech miał coraz szerszy. Pamiętacie Batmana? To już chyba wiecie, kto posłużył za stylistyczną inspirację. Tylko czy Joker miał prawo jazdy? ~Luzacjusz

Peugeot 307 I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Peugeot 307 I

Liczba ocen: 1 264
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~Mendoza
Peugeot 307 I
Kombi 1.6 16V 109KM 80kW
Na swoje lata autko trzyma się bardzo dobrze (2003). Sądząc po fakturach od poprzedniego właściciela chyba wszystko było już wymienione, więc teraz tylko jeździć. Tak serio to jestem skazany na to auto, bo od dwóch lat nic poważnego mu nie dolega i strach zmienić na coś innego. Z zalet: praktyczne wnętrze, dość dobry komfort, przyzwoite zachowanie na autostradzie, brak poważniejszych usterek, w mojej wersji fajne gadżety i rozwiązania ergonomiczne. Wady: słaba dwójka mimo dość dobrej mocy, wyrabiający się wybierak zmiany biegów.
4,5
~Virus
Peugeot 307 I
Hatchback 1.6 16V 109KM 80kW
Czytam komentarze przeglądam widze zdania dość podzielone .Powiem tak ja szczerze jestem zadowolony brak usterek oleje wymieniane na bierząco silnik nie katowany dłużej pojeżdzi a wyciaganie po 160 km/h skraca żywotność dwukrotnie .Kilka dni temu zaczeło piszczec sprzegło wymieniłem przy 200000 ale sprzęgło fabryczne jeszcze było zapewne dłuzej by śmigało ale jakimś cudem blaszka od tego słoneczka na zacisku się urwała .Co do aktualnej zimy nie mam zastrzeżeń zauważyłem jedna usterke elektryczną po otwarciu drzwi jak i zamknieciu otwiera się bagażnik domkniecie powoduje jak by zamek nie zaskakiwał docisnięcie klapy pomaga w lecie nie miałem problemu :) Co do spalania zalezy od jazdy nie ma co ukrywać od obciązenia a więc się nie wypowiadam ale trzeba liczyć 9L /100 oczywiście do 100km/h
3,0
~Artur
Peugeot 307 I
Hatchback 1.6 16V 109KM 80kW
Samochód użytkuję 4 lata. Jest beznadziejny. Nie wiem co się zepsuję podczas jazdy. Dwa razy wymieniałem cewkę (koszt 300 zł), sprzęgło, regenerowałem zaciski, tłumik 3 razy, poduszki pod skrzynią i silnikiem. Gaz zamontowałem od razu po zakupie, musiałem dorobić emulator na wskaźnik paliwa bo pokazywał . Dobrze jeździ na gazie ale powyżej 3000 obrotów, poniżej jak dodaje gazu to faluję (pewnie do wymiany szklanki albo remont silnika). Wajcha od kierunkowskazów rozklekotana. Plus to wyposażenie i wielkość auta, jest bardzo wygodny (wielogodzinne trasy wytrzymuje w siodle :) ) oraz dodatkowo karoseria - auto ma 16 lat i ani grama rdzy.

Raporty spalania Peugeot 307 I

Liczba raportów: 984
Średnie spalanie dla Peugeot 307 I
6,6 – 10,9
l/100 km
5,1 – 7,1
l/100 km
5,4 – 11,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,9
Peugeot 307 I
Kombi 2.0 16V 136KM 100kW
Auto kupiłem pół roku temu. Zresetowałem pomiar spalania po poprzednim właścicielu. Gdy wskaźnik zaczął przekraczać 12l/100 I przemyślałem, jak często muszę jeździć na stację i postanowiłem wykonać najbardziej miarodajny test: zatankować do pełna, przejechać 100 km i ponownie zatankować. Bardzo się zdziwiłem, gdy wynik na dystrybutorze pokazał 17,5 dm³. Zgłosiłem ten problem mechanikowi. W pierwszej kolejności podejrzenia padły na przyblokowane koło. Po jego uwolnieniu operację z tankowaniem powtórzyłem dwukrotnie. Pierwszy wynik napełnił mnie nadzieją gdyż tym razem licznik pokazał 15,5 dm³. Test powtórzyłem jednak jeszcze dwukrotnie i w kolejnym podejściu było to 16,5 a w ostatnim 18 dm³! Od kiedy kupiłem auto jedną rzecz nie dawała mi spokoju: samochód szarpał na pierwszym biegu i miałem wrażenie, że samochód przeciąga za długo biegi. Zgłosiłem ten problem mechanikowi a nawet w ASO. Info zwrotne było takie, że to stara skrzynia i ona nie pracuje tak gładko. Szarpanie jednak narastało. Ostatnio wyświetlił się komunikat o awarii skrzyni biegów. Okazało się, że był wyciek przy półosi. Usterka została naprawiona i samochód pracuje znacznie lepiej. Żywię nadzieję, że to poprawi efekt nadmiernego spalania. EDIT: Niestety, wyniki spalania nie poprawiły się. Pojawił się jednak kolejny wyciek ze skrzyni więc może nadal przyczyna tkwi w tym. Zrobiłem natomiast test spalania na trasie i samochód spalił 7,8L / 100 km. Ten wynik jest już akceptowalny.
6,3
Peugeot 307 I
Kombi 1.6 16V 109KM 80kW
Mam samochód od dwóch miesięcy. Zastąpił mi sedana, Audi A4 b5 z 2000r. Samochód miał być tylko na zimę, ale zostanie dłużej. Jest wszechstronny, pakowny, dobrze doposażony (posiadam wersję SW, premium). W porównaniu do starszego Audi, gorzej wygłuszony, gorszej jakości nagłośnienie. Mimo wszystko jeździ się lepiej. Jeździ się wysoko, szyby są większe, lepsza widoczność, lepiej doposażony, mimo że Audi waży mniej i ma silnik również 1.6 benzyna, Peugeot bezkonkurencyjnie wygrywa zasięgiem w cyklu mieszanym (z przewagą trasy). Na pełnym zbiorniku w cyklu mieszanym, z przewagą jazdy 100km/h po autostradzie (w Holandii) zasięg jaki uzyskuję jest między 800-950 km, co daje mniej więcej 6,5L/100km. To zadowalająca wartość jak na taki duży samochód. Na drogach międzymiejskich, asfaltowych gdzie ograniczenie prędkości wynosi 60km/h, spalanie oscyluje między 4L-5L/100km. Przy prędkości 120/130km/h spalanie to około 7L/100km. Wspaniale! Nie jest pozbawiony wad, ale na szczęście, kupując 15 letnie auto większość wad użytkowych jest już mechanikom dobrze znana. Poza tym samochód jest dobrze zabezpieczony przed korozją. Cała karoseria zabezpieczona jest cynkiem, dodatkowo przednie nadkola są plastikowe a maska aluminiowa. Gorąco polecam zakup tego samochodu!
4,8
Peugeot 307 I
Hatchback 2.0 HDi 8V 90KM 66kW
Dobre paliwo zalać i jazda. Wyświetlacz pokazuje bieżące spalanie więc łatwo utrzymywać niskie spalanie, trochę odpuścić gaz i schodzi grubo poniżej 4litrów a to bardzo pomaga. 90km niema czym poszaleć ale jak się utrzymuje stałą prędkość i 5ty bieg 90-110/h to jedziemy na kropelce. Istotne przy niskim spalaniu są opony z niskim oporem toczenia, balast jaki wozimy , wykorzystywanie spadkow terenu i przedewszystki jazda z głową. Zimą można spokojnie doliczyć litr więcej. bez dpf bez dwumasy bez turbo zmiennej geometrii.

Usterki Peugeot 307 I

Liczba wpisów: 70
Brak mocy, szarpie.
  • Peugeot 307 I Hatchback 2.0 16V 136KM 100kW 2001-2005
  • inne
Od jakiegoś czasu mam problem, zaświeca sie kontrolka chek, brak mocy i szarpie. Samochód diagnozowany w serwisie Peugeota- efet -brak. Wstawilem samochód do serwisu, diagnoza wymienic zawor EGR, wymienilem, samochód jeździ parenaście dni i znowu brak mocy, szrpie. Do serwisu Peugeota - diagnoza wymienic zawór turbiny- wymieniony- efekt, parenaście dni płynej jazdy i czar pryska, tetaz propozycja wymiany filtra? z jakim efektem Bóg raczy wiedzieć. W moim przypadku srewis zagwarantował sobie stałego klienta i perspektywa wyminy kolejnych części nie koniecznie trafnych, jednym słowem serwis działa po omacku i a nóż się trafi. Nie mam pojecia co dalej robic, może ktoś coś podpowie:)
Problem rozwiązany
10 komentarzy
świst - dudnienie , przeważnie nie jednostajne tylko przy ok. 70 km/h
  • Peugeot 307 I Hatchback 1.6 16V 109KM 80kW 2001-2005
  • zawieszenie
słyszę wycie czy dudnienie przy 70 km/h , żeby to usunąć wymieniłem łożyska kół + podpora prawa , wymieniłem opony i to nic nie dało więc wymieniłem skrzynie biegów i nic dalej świszczy więc zasłoniłem przód folią i zablokowałem wentylator , kończą mi się pomysły , bo poskręcałem wszystkie plastyki pod spodem i nic dalej dudni i często jest to nie jednostajne z przerwami , podobno tego odgłosu nie dają przeguby , co mogę jeszcze zrobić? prosze o pomoc , to jest Peugeot 307 1.6 16v 2002r którego kupiłem jak rozbili mi Toledo na parkingu .... dziękuję ! nie mam pojęcia co jest przyczyną , pojawiło się chyba podczas podroży i tak zostało !
Problem rozwiązany
5 komentarzy
lampka kontrolna oleju
  • Peugeot 307 I Hatchback 1.4 16V 88KM 65kW 2003-2005
  • silnik
Od dłuższego czasu włącza mi się lampka kontrolna oleju. Jestem po entym mechaniku, który nadal nie może zdiagnozować usterki. Może ktoś z was to miał. W czasie jazdy jest ok, w momencie zwalniania lub stania na rozgrzanym silniku dodam świeci się lampka oleju, zaczyna pikać i pojawia się komunikat Oil Deflut czy coś w tym rodzaju. Po dodaniu gazu przestaje. Mechanik rozebrał głowicę i uszczelnił, od tamtej pory się to zaczęło. Teraz mam rozebrane auto i diagnozę: wymiana silnika a dokładnie: głowica, wałek, tuleje, ale mechanik, nie wie czy to jest to. Dodam, że gdy go kupiłam wyciekał oej, nie wiadomo skąd, stąd mechanik uszczelnił głowicę. proszę o pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 21
3,3
Peugeot 307 I
Hatchback 1.6 16V 109KM 80kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Instalację BRC polecam ale tylko w przypadku dobego serwisu i listwa wtryskowa koniecznie BRC. Ja instalowałem gaz w F.H. Gorzkiewicz w Kaliszu i ogólnie rzecz biorąc brak fachowości i niechlujstwo. Instalację zakładałem 3 lata temu (BRC do silnika 1.6 16V) i od razu problemy... Zatykały się wtryski w listwie. Oficjalna ocena serwisanta to to, że tankowałem zły gaz (tyle...
3,3
Peugeot 307 I
Hatchback 1.4 16V 88KM 65kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME DIEGO
przebieg: 20 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Od momentu założenia gazu zaczęły się problemy,najpierw świecił się tak zwany czek,czyli kontrolka diagnostyki,jeździłem i jeździłem na regulacje po których samochód sprawował się dobrze jakieś 300-500kilometrów a następnie na nowo załączał się świecić czek.Po około roku zaczęły się problemy z katalizatorem-oczywiście czek nadal się świecił,nikt nie potrafił tego...
4,8
Peugeot 307 I
Hatchback 1.6 16V 109KM 80kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Kultura pracy na gazie jest niższa-nie da się ukryć, silnik też bierze więcej paliwa i jest minimalnie słabszy, do tego przez zastosowanie gazu słabsze cewki paliwowe mogą mieć problemy-jednak wszystko to rekompensuje oszczędność, którą daje instalacja-u mnie spłaciła się ona w kilka miesięcy.
Peugeot 307 I