Szukaj

Informacje o Peugeot 306 II Kombi 1.9 TD 90KM 66kW 1997-1999

Lata produkcji: 1997 – 1999
Segment: Niższa klasa średnia
Drugą generację 306 zaprezentowano w 1997 roku. Nadwozie auta zostało poddane niewielkim zmianom, po których zyskało ono nieco bardziej opływowy wygląd. Modernizacja objęła między innymi światła, atrapę chłodnicy i zderzaki. Oprócz dotychczasowych wersji, model był dostępny również w odmianie kombi. Choć w 2001 roku gotowy był już następca 306-tki, model 307, samochód produkowano jeszcze przez dwa lata. Dotyczyło to jednak wyłącznie wersji kombi i kabrio.
Produkowany od 1997 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1905 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 195 Nm przy 2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 88 mm
Typ wtrysku pośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Zadowolony z żabki 306
Peugeot 306 II
Kombi 1.9 TD 90KM 66kW
Fajne, przyjemne i przestronne auto za rozsądne pieniądze. Świetne zabezpieczenie antykorozyjne, mój rocznik 98 jeszcze nie widział konserwacji. Minusem są miękkie blachy karoserii, wgniecenie można zrobić palcem. Ale auto ma twardy przód, wiem bo wycedziłem w słupa:) Pas przedni i chłodnica były całe i nawet nie naruszone, popękała obudowa filtra powietrza umieszczona za chłodnicą u dołu. Czasami świruje centralny i szyby elektryczne ale to już taka przypadłość, podobnie jak w 405. Wcześniej ktoś pisał o elektryce w 306, że elektromechanik nie chciał się podjąć naprawy. Bo dupny był z niego mechanik! Wiem bo podobna sytuacja była z 405, żaden elektromechanik nie chciał się podjąć naprawy, bo twierdzili, że każdy francuz ma nachrzanione z kablami i bez porządnego schematu nie da rady. Mechanicy tłumaczyli się też tym, że specjalizują się w wybranych modelach. Pytam: Jak mogą się określać elektromechanikami samochodowymi skoro naprawiają wybrane marki samochodów? Zakończenie było takie, że brat w ciągu dwóch dni usunął usterkę bez żadnych schematów...bez komentarza. Poprostu znaleźć porządnego elektromechanika a nie gościa, który trudni się chałupnictwem.
3,0
~Użytkownik po przejściach
Peugeot 306 II
Kombi 1.9 TD 90KM 66kW
Mam serdecznie dosyc francuskich samochodów. Nie ja jeden to już mówię. Wmojej rodzinie znam kilka przypadków, którzy mówią - nigdy więcej! Na dodatek znaleźc mechanika który za uczciwe pieniądze zajmie się naprawą tego modelu to prawdopobobieństwo 1:100. Zacytuję jednego mechaniora, pono dobrego, który tak odpowiedział na naprawę klimy pod kątem elektroniki w moim 306: ,,Aha 306! W takim wypadku to ja pier....... nawet do niego nie zaglądam!" To chyba samo mówi za siebie. Nigdy więcej francuzów!
4,2
~ptsnela_michal@op.pl
Peugeot 306 II
Kombi 1.9 TD 90KM 66kW
Myśle, że jak dla 3 osobowej rodzinki auto w sam raz. Oszczędne, bez awaryjne, no i blacha ocynkowana. Żadnej rdzy ! ! ! Nie to co w oplach czy vw ! Denrewuje mnie tylko, że przy otwartym oknie w czasie deszczu woda ścieka po dachu i wpada do środka...Brak rynieniek na dachu ! ! ! W mojej byłej cordobie 96" takie coś nie miało miejsca...No i trochę za miękkie fotele oraz brak klimy.
Peugeot 306 II Kombi