Szukaj

Informacje o Peugeot 306 II Hatchback 1.9 D 69KM 51kW 1997-2002

Lata produkcji: 1997 – 2002
Segment: Niższa klasa średnia
Drugą generację 306 zaprezentowano w 1997 roku. Nadwozie auta zostało poddane niewielkim zmianom, po których zyskało ono nieco bardziej opływowy wygląd. Modernizacja objęła między innymi światła, atrapę chłodnicy i zderzaki. Oprócz dotychczasowych wersji, model był dostępny również w odmianie kombi. Choć w 2001 roku gotowy był już następca 306-tki, model 307, samochód produkowano jeszcze przez dwa lata. Dotyczyło to jednak wyłącznie wersji kombi i kabrio.
Produkowany od 1997 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1868 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 69 KM (51 kW) przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 82,2 x 88 mm
Typ wtrysku pośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie
Åšrednie spalanie dla Peugeot 306 II Hatchback 1.9 D 69KM 51kW 1997-2002
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Peugeot 306 II
Hatchback 1.9 D 69KM 51kW
Samochód ma 14 lat, a dwie głowice cylindrów przeciekają, więc trzeba to wziąć pod uwagę w ocenie spalania. Spalanie w cyklu mieszanym (dojazd do pracy 25 km w jedną stronę, z czego tylko 8 km z ograniczeniami do 50 km/h, reszta 70 km/h i 4 km autostrady) -- nawet przy dynamicznym (względnie, rzecz jasna) ruszaniu ze skrzyżowań silnik spala 6,1 l. Przypuszczam, że jeżdżąc bardzo oszczędnie, dałoby się zrobić 1000 km na jednym baku. W cyklu wyłącznie miejskim, dystans poniżej 10 km, w zimie, spala pod osiem litrów, co i tak jest niezłym wynikiem. Na długiej trasie nie jest dobrze. Powyżej optymalnej prędkości, ok. 110-120 km/h, dynamika gwałtownie spada, spalanie równie szybko rośnie, a hałas (a raczej huk) właściwie wyklucza komfortową jazdę.
5,4
Peugeot 306 II
Hatchback 1.9 D 69KM 51kW
pali malo ale malo też daje jak sie jezdzi oszczednie to wogole nie przyspiesza a zeby jechal dosyc sprawnie trzeba wciskac pedal mocno w podloge, pocieszeniem jest to ze nawet jak sie wcisnie mocniej gaz pali niewiele wiecej od oszczednej jazdy , ja jezdze sprawnie i spalanie podalem dla tych parametrow wiec chyba nie jest zle, nie oplaca sie tu deloikatnie jezdzic :-P
6,0
Peugeot 306 II
Hatchback 1.9 D 69KM 51kW
W mieści pali 6-7 litrów, niezależnie do ciężkości nogi. W trasie nie schodzi poniżej 5 litrów.
Peugeot 306 II Hatchback