Szukaj

Informacje o Peugeot 306 II Hatchback 2.0 S16 163KM 120kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Drugą generację 306 zaprezentowano w 1997 roku. Nadwozie auta zostało poddane niewielkim zmianom, po których zyskało ono nieco bardziej opływowy wygląd. Modernizacja objęła między innymi światła, atrapę chłodnicy i zderzaki. Oprócz dotychczasowych wersji, model był dostępny również w odmianie kombi. Choć w 2001 roku gotowy był już następca 306-tki, model 307, samochód produkowano jeszcze przez dwa lata. Dotyczyło to jednak wyłącznie wersji kombi i kabrio.
Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 193 Nm przy 5500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Ergonomia + Silnik + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~Bolek
Peugeot 306 II
Hatchback 2.0 S16 163KM 120kW
Sprzedając Focusa ST miałem uroniłem łezkę, bardzo się z niego cieszyłem i cieszyłbym się dalej gdybym nie potrzebował wtedy pieniędzy. Postanowiłem dwa lata temu 8 miesięcy po sprzedaży Forda wrócić do szybkich hatchbacków. Miałem wybór między Golfem GTI, Toyotą TS, Citroenem VTS oraz tym autem. Toyota - droga, Golf - nie chciałem, Citroen - moje pierwsze auto, jeździ nim żona, więc kupiłem tego. Był mocno zaniedbany w środku ale na szczęście nie po wypadku. Przejechałem 250 km po niego i po godzinnym rentgenie i 50km jazdy próbnej postanowiłem nim wrócić do domu. Chciałem go jeszcze sprawdzić pod względem szybkości i przyczepności na zakrętach i tu wyszła jego skłonność do płatania figli w zakrętach, jednak jest to frajda. Naprawdę sympatyczny diabełek dla kogoś bardziej doświadczonego, a jeśli zadbamy o silnik i zawieszenie których części nie są wygórowane, otrzymamy samochód który swoim wyglądem jest tak niepozorny jak mały samotny niedźwiadek spotkany w lesie - niby peugeot ale zaraz będzie dym. Szukać takiego można ze świeczką, jest ich mało, a i nie bardzo chcą je sprzedawać.
3,6
~topgir
Peugeot 306 II
Hatchback 2.0 S16 163KM 120kW
Jak na razie bez zastrzezen. Jesli ktos szuka auta miejskiego za nieduze pieniadze powinien zastanowic sie nad 306, mialem kolo 20tys na zakup auta i zdecydowalem sie na ta niepozorna biedronke. Kupujacy musi przygotowac sie ze po zakupie wyda na rozrzad kolo 600zl, regeneracje tylnej belki 700-900zl reszta podzespolow jest bajecznie tania. Wbrew negatywnej opini na temat 306 jestem zadowolony przesiadlem sie ze sporego Mercedesa do \"jazdy na kozle:)\" nie jest najgorzej do miasta w sam raz. No i elektryka jak we wszystkich francuzach za okolo 50zl mozna wszystko zrobic chyba ze ktos zna sie na rzeczy wtedy reka fachowca nie jest konieczna (Silnik)
Peugeot 306 II Hatchback