Szukaj

Informacje o Peugeot 306 II Hatchback

Lata produkcji: 1997 – 2002
Segment: Niższa klasa średnia
Drugą generację 306 zaprezentowano w 1997 roku. Nadwozie auta zostało poddane niewielkim zmianom, po których zyskało ono nieco bardziej opływowy wygląd. Modernizacja objęła między innymi światła, atrapę chłodnicy i zderzaki. Oprócz dotychczasowych wersji, model był dostępny również w odmianie kombi. Choć w 2001 roku gotowy był już następca 306-tki, model 307, samochód produkowano jeszcze przez dwa lata. Dotyczyło to jednak wyłącznie wersji kombi i kabrio.
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 5
Długość 4030 mm
Szerokość 1680 mm
Wysokość 1323 mm
Rozstaw osi 2580 mm
Rozstaw kół - przód 1464 mm
Rozstaw kół - tył 1433 mm
Zwis przedni 815 mm
Zwis tylny 635 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 637 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 338 l
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~utwor2001
Peugeot 306 II
Hatchback 1.6 90KM 66kW
Bardzo tanie w utrzymaniu jak i w zakupie, proste w naprawie, mało awaryjne. Nie jest pozbawione wad, mimo wszystko wypada pozytywnie na tle samochodów konkurencyjnych. Największym pozytywnym zaskoczeniem było dla mnie jak dobrze, nawet seryjne 306 w hatchbacku się prowadzi. Oczywiście mowa tutaj o agresywnej, dynamicznej jeździe w zakrętach. Po niewielkich modyfikacjach idealny kandydat na dość kręty tor pozbawiony długich prostych lub po prostu do KJS'ów. Jeśli chodzi o silnik 1.6 8v - brakuje mu trochę dynamiki, jednak na drogi publiczne do bezpiecznego przemieszczania się jest wystarczający, a przede wszystkim na codzienny użytek dużo prostszy, lżejszy i tańszy w eksploatacji od 16-zaworowych XU :)
4,3
~Kp
Peugeot 306 II
Hatchback 1.4 75KM 55kW
Samochód zaskakuje pod każdym względem, i to właściwie wyłącznie pozytywnie. Może kluczem do spokojnej i bezproblemowej jazdy jest tu znalezienie odpowiednio zadbanego egzemplarza? Mój taki był i nie było mi dane zaznać uroków legendarnych wręcz francuskich kaprysów. Auto jest niezawodne, wymieniam w nim jedynie rzeczy które zużywają się w eksploatacji. Ponadto auto jest bardzo pakowane (choć patrząc na nie z zewnątrz trudno to podejrzewać), przeżyłem z nim już dwie przeprowadzki. A silnik, mimo swoich marnych 75 koni jest zaskakująco żwawy. Spalanie w mieście trochę duże, ale to raczej zasługa mało ekonomicznie jeżdżącego kierowcy. Ogólnie nie mam się do czego przyczepić.
4,2
~Bolek
Peugeot 306 II
Hatchback 2.0 S16 163KM 120kW
Sprzedając Focusa ST miałem uroniłem łezkę, bardzo się z niego cieszyłem i cieszyłbym się dalej gdybym nie potrzebował wtedy pieniędzy. Postanowiłem dwa lata temu 8 miesięcy po sprzedaży Forda wrócić do szybkich hatchbacków. Miałem wybór między Golfem GTI, Toyotą TS, Citroenem VTS oraz tym autem. Toyota - droga, Golf - nie chciałem, Citroen - moje pierwsze auto, jeździ nim żona, więc kupiłem tego. Był mocno zaniedbany w środku ale na szczęście nie po wypadku. Przejechałem 250 km po niego i po godzinnym rentgenie i 50km jazdy próbnej postanowiłem nim wrócić do domu. Chciałem go jeszcze sprawdzić pod względem szybkości i przyczepności na zakrętach i tu wyszła jego skłonność do płatania figli w zakrętach, jednak jest to frajda. Naprawdę sympatyczny diabełek dla kogoś bardziej doświadczonego, a jeśli zadbamy o silnik i zawieszenie których części nie są wygórowane, otrzymamy samochód który swoim wyglądem jest tak niepozorny jak mały samotny niedźwiadek spotkany w lesie - niby peugeot ale zaraz będzie dym. Szukać takiego można ze świeczką, jest ich mało, a i nie bardzo chcą je sprzedawać.
Åšrednie spalanie dla Peugeot 306 II Hatchback
5,1 – 9,7
l/100 km
5,3 – 6,0
l/100 km
7,7 – 11,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Peugeot 306 II
Hatchback 1.6 90KM 66kW
Tutaj napiszę trochę więcej. Auto kupiłem w 2006 roku z przebiegiem 40kkm, z przeznaczeniem do jazdy po mieście/trasie w stosunku 70/30. Poza dzwonem, którego zaliczyłem i który szarpnął mnie na prawie 2,5k ( blacharka, chłodnica, elektryka ), robię praktycznie tylko elementy, które się zużywają. Wahacze, amortyzatory i sprzęgło zrobiłem tylko raz,dwa razy przepaliłem tłumik, żarówek, wycieraczek nie liczę. Koszty przeglądów - nie robię w ASO, więc bez większych szaleństw, części też na zamiennikach, których jest dużo, więc do przełknięcia.
9,8
Peugeot 306 II
Hatchback 1.8 16V 110KM 81kW
Spalanie benzyny minimalnie mniejsze (około 0,5l)instalacja gazowa oczywiście tylko STAG (moja 3 poprzednio 2x w audi ponad 100tyś)wszystko zalerzy kto montuje i co do niej dobierze.Model STAG 300-4 plus,reduktor-acr01,listwa wt.-OMVL(mogłem coś pomylić)sportowy filtr pow.K&N(wkładka nie stożek) zamiast katalizatora strumienica ze zwężką.Średnie mini. 70% trasa 30% miasto Vmax 130 zmiana biegów 3 do 4 tyś obr.Średnie max Vmax 180 zmian biegów 5 do 6 tyś.Min spalanie przy delikatnej jeździe ale nie tam jakiś eco dr.Felgi 16 opony 205 prof 45.Auto zakupiłem dziewczynie ale bardzo polecam dobre prowadzenie świetne osiągi i dużo miejsca(jak na ten segment)
6,6
Peugeot 306 II
Hatchback 1.9 D 69KM 51kW
Samochód ma 14 lat, a dwie głowice cylindrów przeciekają, więc trzeba to wziąć pod uwagę w ocenie spalania. Spalanie w cyklu mieszanym (dojazd do pracy 25 km w jedną stronę, z czego tylko 8 km z ograniczeniami do 50 km/h, reszta 70 km/h i 4 km autostrady) -- nawet przy dynamicznym (względnie, rzecz jasna) ruszaniu ze skrzyżowań silnik spala 6,1 l. Przypuszczam, że jeżdżąc bardzo oszczędnie, dałoby się zrobić 1000 km na jednym baku. W cyklu wyłącznie miejskim, dystans poniżej 10 km, w zimie, spala pod osiem litrów, co i tak jest niezłym wynikiem. Na długiej trasie nie jest dobrze. Powyżej optymalnej prędkości, ok. 110-120 km/h, dynamika gwałtownie spada, spalanie równie szybko rośnie, a hałas (a raczej huk) właściwie wyklucza komfortową jazdę.
Peugeot 306 II Hatchback