Szukaj

Informacje o Peugeot 306 I Hatchback 1.8 101KM 74kW 1993-1997

Lata produkcji: 1993 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1993 roku zastępując w ofercie francuskiej marki wysłużoną i niezbyt udaną 309-tkę. Stylistycznie auto było zbliżone do popularnego modelu 205, a projektantami obu samochodów byli styliści włoskiej firmy Pininfarina. Pod względem technicznym, 306-tka opierała się na starszym o dwa lata Citroenie ZX. W 1994 roku zaprezentowano 306 w wersji kabrio, a rok później – w odmianie sedan. W 1997 roku model został wycofany z produkcji.
Produkowany od 1993 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1762 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 153 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 2
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnie spalanie dla Peugeot 306 I Hatchback 1.8 101KM 74kW 1993-1997
8,0
l/100 km
9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Peugeot 306 I
Hatchback 1.8 101KM 74kW
Mam auto od roku, w tym czasie wybralem sie w kilka dluzszych tras, m.in. z Lublina do Chorwacji. W trasie auto jest bardzo oszczedne, taniej jezdzic chyba sie nie da: koszt 100km to ponizej 20zl, nawet z wlaczona klima. Tyle co nic! W miescie tez bez przesady, maksymalnie 11L, a to przy wpakowaniu sie w powazne korki, rowniez z klima. Generalnie klima chodzi od wiosny do jesieni, wielkiego wzrostu spalania nie zauwazylem. Wyposazenie jest OK, fotele bardzo wygodne do dlugiej jazdy, prowadzi sie dobrze. Demon szybkosci to nie jest, potrzebuje chwile zeby sie rozpedzic, ale jak trzeba to na autostradach robil 130km/h (na gazie - na benzynie pewnie daloby sie szybciej :) ). Nie sa to moze zawrotne liczby, ale przynajmniej jest tanio i bezpieczniej... Koszt utrzymania przecietny, czesci sa stosunkowo tanie. Uzywam dobrych, nie najtanszych zamiennikow. Tylko raz bylem zmuszony kupic cos od ASO i od tamtej pory omijam ich z daleka (absurdalne ceny!). Blacha i zawieszenie OK, nie narzekam. Dobre pierwsze auto dla mlodej osoby, zwlaszcza ze moza je trafic za bardzo male pieniadze.
11,2
Peugeot 306 I
Hatchback 1.8 101KM 74kW
Spalanie w trasie w granicach 9-11 litrów w zależności od stylu jazdy. Miasto ok 12-13l, chyba, że się przydusi to do 14 skoczy.
10,2
Peugeot 306 I
Hatchback 1.8 101KM 74kW
306 1.8 automat na LPG sekwencja - fajne auto, 14 litrów w miescie przy maksymalnym przyspieszeniu "but na maxa", zawiszenie jest jeszcze ok 120 tyś, także nie narzekam. auto ok

Usterki Peugeot 306 I

Liczba wpisów: 20
Brak mocy
  • Peugeot 306 I Hatchback 1.4 75KM 55kW 1993-1997
  • instalacja elektryczna
Ponad miesiąc temu zrobiło mi się zwarcie pod maską i zesmarzyła się kostka od sterowania zapłonem(silnik potem kręcił ale nie wchodził na obroty)elektryk wymienił mi tą kostkę i miało być już dobrze ale po przejechaniu paru metrów zaczęło dusić silnik i gasł sam,po zapaleniu go z powrotem na początku było dobrze a póżniej to samo,po jakimś czasie udawało mi się coraz dużej jeżdzić w ten sposób ostatnio mam jakby odwrotnie,w miarę po dłuższej jeżdzie zaczyna mi dusić silnik i brakuje mocy mimo redukcji biegów,jak wyłączę silnik i włączę go z powrotem jedzie normalnie i tak cały czas,przed usterką świeciały się wszystkie kontrolki na tablicy rozdzielczej a po usterce nie świecą się kontrolki od stopu oleju,czy to może być wina złego podłączenia kostki lub uszkodzenia jakiegoś czujnika?Bardzo proszę o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Stuki w przednim zawieszeniu.
  • Peugeot 306 I Sedan 2.0 121KM 89kW 1993-1997
  • zawieszenie
Podczas jazdy nawet po małych nierównościach słyszalne stuki puki gdzieś w przednim zawieszeniu. W miarę upływu czasu stuki stały się coraz głośniejsze i intensywniejsze.Z początku gdy w samochodzie był komplet pasażerów usterki były niesłyszalne,w tej chwili jest to bez znaczenia. Brak stuków tylko na idealnie równej powierzchni jezdni. Diagnoza-końcówki drążków (wymiana nie dała pozytywnych rezultatów). Łącznik stabilizatora, łożysko koła-bez zmian. Wymiana silentbloków wahaczy przednich kpl. 6 sztuk - Pomogło na okres dwóch miesięcy później znowu to samo. Wymiana w innym warsztacie tulei wahaczy przód i tył-też pomogło tylko na dwa miesiące.Stuki nie ustają.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik - kontrolka check.
  • Peugeot 306 I Hatchback
  • silnik
Witam mam problem z silnikiem w mojej 306 xr mianowicie świeci mi kontrolka awarii silnika - check czasem kontrolka gaśnie kiedy pada deszcz ale silnik pracuje normalnie nie wiem co to może być proszę o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Peugeot 306 I Hatchback