Szukaj

Informacje o Peugeot 306

Lata produkcji: 1993 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1993-2003. W ofercie Peugeota 306-tka zastąpiła niezbyt udany model 309. Jest ona również uważana za następczynię 305-tki. Szefom francuskiej marki zależało na powtórzeniu sukcesu modelu 205, dlatego zaprojektowanie 306 zlecili stylistom z firmy Pininfarina. Auto nie zagroziło co prawda liderom rynku kompaktów, choć sprzedawało się całkiem nieźle. W 2001 roku zostało zastąpione przez model 307.

Peugeot 306 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Peugeot 306

Liczba ocen: 644
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~utwor2001
Peugeot 306 II
Hatchback 1.6 90KM 66kW
Bardzo tanie w utrzymaniu jak i w zakupie, proste w naprawie, mało awaryjne. Nie jest pozbawione wad, mimo wszystko wypada pozytywnie na tle samochodów konkurencyjnych. Największym pozytywnym zaskoczeniem było dla mnie jak dobrze, nawet seryjne 306 w hatchbacku się prowadzi. Oczywiście mowa tutaj o agresywnej, dynamicznej jeździe w zakrętach. Po niewielkich modyfikacjach idealny kandydat na dość kręty tor pozbawiony długich prostych lub po prostu do KJS'ów. Jeśli chodzi o silnik 1.6 8v - brakuje mu trochę dynamiki, jednak na drogi publiczne do bezpiecznego przemieszczania się jest wystarczający, a przede wszystkim na codzienny użytek dużo prostszy, lżejszy i tańszy w eksploatacji od 16-zaworowych XU :)
4,4
~Kacu774
Peugeot 306 I
Hatchback 1.1 60KM 44kW
Samochód, który nigdy nie zawiódł. Sprowadzony z Niemiec z silnikiem 1.1. Bez problemu wyciągał 160km/h z przyczepką na autostradzie. Zima nie zima zawsze odpalał nawet przy ostrym mrozie, czego nie można było powiedzieć wtedy o starszych hondach, toyotach a nawet mercedesach znajomych. Samochód bardzo trwały, mega elastyczne zawieszenie. Lakier po 20 latach zaczął się odspaczać, ale to dlatego, że był słabo pomalowany po małej stłuczce. Jeśli komuś mam polecać tanie, stare auto, które jeszcze trochę pojeździ to tylko Peugeot 306. Trzeba również powiedzieć, że 306 nie były raczej tak katowane jak golfy i inne samochody, które były kupowane po to by je ładować codziennie do odciny, więc silniki (które i tak są bardzo trwałe) nie były aż tak ekstremalnie eksploatowane. Poza tym komfort jazdy w środku no i te kocie oczy, które były hitem w porównaniu ze światłami i nudną karoserią innych aut w tamtym czasie.
4,2
~Łukasz
Peugeot 306 II
Kombi 1.6 99KM 73kW
Bardzo się przywiązałem do swojego Peugeota 306 dlatego ciężko będzie się z nim rozstać. Niestety czas rozstania zbliża się wielkimi krokami bo najzwyczajniej w świecie stać mnie już na trochę nowszy i "lepszy" samochód. Celowo słowo lepsze w cudzysłowie ponieważ Peugeot 306 to na prawdę dobry samochód i nie jestem pewny czy auto które kupię będzie od niego tak na prawdę lepsze. W przeciwieństwie do nowych samochodów 306 ma swoją duszę. Wychodził chyba w kilkudziesięciu konfiguracjach i wersjach wyposażenia, z różnymi rodzajami tapicerek i bajerów. Mój samochód mimo tego, że ma już 18lat jest bardzo zadbany i jeździ się nim bardzo komfortowo. Samochód ma kilka minusów, większość z nich jest związana z jakością wykończenia wnętrza (przede wszystkim). Poza minusami jest też dużo plusów o czym napiszę dalej.

Raporty spalania Peugeot 306

Liczba raportów: 554
Średnie spalanie dla Peugeot 306
5,1 – 15,0
l/100 km
4,9 – 6,6
l/100 km
6,4 – 11,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Peugeot 306 I
Hatchback 1.4 75KM 55kW
Autko z instalacją BRC. Po założeniu przez "fachowca" paliło 18l/100, po regulacji 10l/100 i gaśnięcie prawie na każdym skrzyżowaniu. Przez 2 lata gwarancji jeździłem na reklamacje i za nic nie potrafił zejść z poniżej 10l, dopiero jak sam się wziąłem za regulacje (zmiana ustawień, przejechanie 100km, ponowna regulacja i tak kilka razy) spalanie zeszło do 7,5 w trasie i 8,5 po mieście i bez gaśnięcia. Warto czasem samemu wyczuć instalację lub jechać do kogoś sprawdzonego. Jeśli autko pali w okolicach 10l, to prawdopodobnie kwestia odpowiedniej regulacji.
7,4
Peugeot 306 I
Sedan 1.4 75KM 55kW
Auto z tych które można naprawić samemu młotkiem i śrubokrętem a przy tym dawało troche frajdy z jazdy mimo kompletnego braku mocy. Najlepsze do małego miasta jako tanie i bezawaryjne wozidełko. Nieważne jak bardzo jezdziłbym ekonomicznie lub dynamicznie - spalanie pod dystrybutorem zawsze wychodziło okolo 7,4l
7,2
Peugeot 306 II
Sedan 1.4 75KM 55kW
Trasa Katowice-Olsztyn-Katowice auto spaliło jeden bak paliwa. Byłem pod wrażeniem. Szczególnie, że w jedną stronę było zawalone pod dach bagażami. Na co dzień jazda miejska 70%, czasem trasa 30%. Bardzo ekonomicznie, szczególnie że czasem trzeba zakręcić do odcinki przy włączaniu się do ruchu, bo na pokładzie tylko 75 koni. Było. Ile jest po 20 latach nie wiem.

Usterki Peugeot 306

Liczba wpisów: 37
Brak mocy
  • Peugeot 306 I Hatchback 1.4 75KM 55kW 1993-1997
  • instalacja elektryczna
Ponad miesiąc temu zrobiło mi się zwarcie pod maską i zesmarzyła się kostka od sterowania zapłonem(silnik potem kręcił ale nie wchodził na obroty)elektryk wymienił mi tą kostkę i miało być już dobrze ale po przejechaniu paru metrów zaczęło dusić silnik i gasł sam,po zapaleniu go z powrotem na początku było dobrze a póżniej to samo,po jakimś czasie udawało mi się coraz dużej jeżdzić w ten sposób ostatnio mam jakby odwrotnie,w miarę po dłuższej jeżdzie zaczyna mi dusić silnik i brakuje mocy mimo redukcji biegów,jak wyłączę silnik i włączę go z powrotem jedzie normalnie i tak cały czas,przed usterką świeciały się wszystkie kontrolki na tablicy rozdzielczej a po usterce nie świecą się kontrolki od stopu oleju,czy to może być wina złego podłączenia kostki lub uszkodzenia jakiegoś czujnika?Bardzo proszę o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Stuki w przednim zawieszeniu.
  • Peugeot 306 I Sedan 2.0 121KM 89kW 1993-1997
  • zawieszenie
Podczas jazdy nawet po małych nierównościach słyszalne stuki puki gdzieś w przednim zawieszeniu. W miarę upływu czasu stuki stały się coraz głośniejsze i intensywniejsze.Z początku gdy w samochodzie był komplet pasażerów usterki były niesłyszalne,w tej chwili jest to bez znaczenia. Brak stuków tylko na idealnie równej powierzchni jezdni. Diagnoza-końcówki drążków (wymiana nie dała pozytywnych rezultatów). Łącznik stabilizatora, łożysko koła-bez zmian. Wymiana silentbloków wahaczy przednich kpl. 6 sztuk - Pomogło na okres dwóch miesięcy później znowu to samo. Wymiana w innym warsztacie tulei wahaczy przód i tył-też pomogło tylko na dwa miesiące.Stuki nie ustają.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Urwana linka hamulca ręcznego
  • Peugeot 306 II Sedan 1.4 75KM 55kW 1997-2002
  • układ hamulcowy
  • 230 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Prawdopodobnie przyczyną usterki był wiek elementu urwanego, ręczny regularnie używany w końcu pękł w okolicach koła prawego tylnego. Wymiana linki wymaga zdjęcia koła, otworzenia bębna i przeciągnięcia nowej linki pod autem. koszt linki na tę chwile w granicach 30-40zł
Peugeot 306