Szukaj

Informacje o Peugeot 301 Sedan 1.6 HDi 92KM 68kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2012, Peugeot 301 jest kompaktowym sedanem segmentu C (klasa niższa średnia). Peugeot zapoczątkował tym modelem nową linię modelową o przystępnych cenach, której charakterystycznym elementem jest nazwa z jedynką na końcu. Model w katalogu francuskiej marki zajął miejsce mniej więcej między modelami 208 oraz 308. Mimo że w historii Peugeota wystąpił już wcześniej model nazwany tą liczbą (w latach 30. XX w.), to aktualny 301 nie może być w żaden sposób traktowany jako jego sukcesor. Peugeot 301 produkowany jest z przeznaczeniem głównie na rynki Europy Środkowo-Wschodniej, Ameryki Południowej i Północnej oraz Bliskiego Wschodu. Jego bliźniaczym modelem jest Citroen C-Elysee.
czytaj więcej
Powagosław
Jak na tzw. model budżetowy wygląda bardzo atrakcyjnie i może być lekcją dla tych, którym tworząc tani samochód, uznają a priori, że skoro tani, to musi być brzydki. A tu? Bezpretensjonalny, ładny, klasycznie zbudowany sedan z tym samym obszarem rynkowym do zagospodarowania, co najczęściej brzydka konkurencja. ~Powagosław
Luzacjusz
Trudno narzekać na stylistykę nowych Peugeotów. W porównaniu do modeli sprzed 5-6 lat widać kolosalny postęp. Paradoksalnie jednak, 301, który musi być sedanem (o to chodzi z tymi całymi budżetowymi produktami – mają sprawiać wrażenie, że dają coś więcej za mniej), na tym „muszeniu” traci. Doceniam jednak starania, żeby nie stworzyć kolejnego Renault Thalia. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 92 KM (68 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Ergonomia - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~HG
Peugeot 301
Sedan 1.6 HDi 92KM 68kW
Jeżeli nie będzie się oczekiwać zbyt wiele to na pewno zadowoli tych,którzy chcą mieć tani praktyczny i bezawaryjny samochód. To nie jest premium i słabe wygłuszenie,przeciętne prowadzenie czy twarde plastiki wewnątrz są kompromisem między ceną, a praktycznością pojazdu jako całości. Lepiej kupić ten samochód i cieszyć się względnym spokojem niż pojazd z wyższego segmentu w znacznym stopniu zużycia i być stałym bywalcem warsztatu. Nie bez znaczenia jest pochodzenie z polskiego salonu. Na zachodzie ich po prostu nie sprzedawano.
4,8
~mark64
Peugeot 301
Sedan 1.6 HDi 92KM 68kW
Moim zdaniem jak na samochód "budżetowy" ma ładną sylwetkę, a wersja Allure z dokupionymi kilkoma dodatkami jest dobrze wyposażona - w to co potrzeba do codziennej jazdy. Jakość materiałów dobra, montaż elementów bardzo przyzwoity, a silnik diesla rewelacyjny. Komfortowe zawieszenie i duża przestrzeń w kabinie i bagażniku. Samochód jest dość prosty, ale ma wiele dobrze przemyślanych detali ułatwiających życie kierowcy. Oczywiście ma parę rzeczy, które można by zmienić (jak stałe zagłówki z tyłu), ale jak się wie czego oczekiwać od samochodu za określone pieniądze, to nie stanowią one problemu.
4,8
~PAWEŁ
Peugeot 301
Sedan 1.6 HDi 92KM 68kW
Solidny, niezawodny budżetowy samochód. W miarę szybki dosyć oszczędny. Mający swoje wady ale i też sporo zalet. Jak na tani samochód nieźle wyposażony : klima, eletryka ,abs Zaskoczyło mnie w wyposażeniu czujniki parkowania z tyłu, tempomat, awaryjne światła przy nagłym hamowaniu.
Średnie spalanie dla Peugeot 301 Sedan 1.6 HDi 92KM 68kW 2012-2015
4,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Liczba komentarzy: 1
Peugeot 301
Sedan 1.6 HDi 92KM 68kW
Autem sporo jeżdżę i paręnaście razy sprawdzałem jak auto się pali przy jakiej prędkości. Pierwsza najważniejsza rzecz: Licznik prędkości i komputer pokładowy przekłamuje i to dość mocno (i nie jest to kwestia mojego auta, po prostu 301/C-elysee tak ma, potwierdzone zresztą przez ASO, że ot norma w tych autach :( ). Przy prędkości 150 na liczniku, faktycznie jedziemy 141/142 km/h. Przy prędkości 100 na liczniku, faktycznie jedziemy ~93 km/h. Spalanie (z racji przekłamań komputera podaje również wyniki spod dystrybutora) jazda autostradą : (gps 151 km/h, licznikowo 160km/h) : komp 6,8 l/100km, na stacji 7,6l/100km (gps 141 km/h, licznikowo 150 km/h): komp 6,3 l/100km, na stacji 7,2l/100km (gps 130 km/h, licznikowo 138 km/h): komp 6,1 l/100 km, na stacji 6,6 l/100km jazda miejska W-wa: komp 5,6-7,0 a na stacji 6,5-8,2 l/100km ! jazda po za terenem zabudowanym 70-90 km/h komp 3,8-4,4 a na stacji 4,7-5,6!
4,3
Peugeot 301
Sedan 1.6 HDi 92KM 68kW
Duuuuuzy plus dla diesla. Na trasie jad?c spokojnie mia?em 3,7l po 200km trasy ale zje?d?aj?c ju? z odcinka 100km ekspres?wki ?rednie spalanie wysz?o mi na 340km 3,9l. Innym razem jecha?em dynamicznie w ulewie przez ca?? drog? i o wiele szybciej na 100km ekspres?wce, to spalanie wysz?o na tej samej trasie ju? 4,5l i w 3 os jechali?my. Da si? osi?gn?? to co w katalogu pisz?. Ale samoch?d zauwa?y?em ?e lubi pracowa? na nieco wy?szych obrotach. W mie?cie poni?ej 5l. ?rednie spalanie po 2100km 45/55 trasa/miasto wysz?o mi 4,5l. Pierwsze 1000km troch? wi?cej pali? dociera? si? i ja r?wnie? dociera?em si? do auta szczeg?lnie do sprz?g?a i skrzyni bieg?w i dodam ?e by? to okres zimowy zanim si? rozgrzeje to te? troszk? wi?cej pali.
4,8
Peugeot 301
Sedan 1.6 HDi 92KM 68kW
Jeżdżę tym samochodem na taxi. Spalanie po mieście sztywne 5,3-5.5l/100km. Spalanie w trasie Częstochowa-Wrocław-Częstochowa DK46 wynosi 4,2l/100km. Najniższe jakie udało mi się osiągnąć na tej trasie to 3,3l/100 jadąc 80km/h bez gwałtownych ruchów. Z reguły (na tej trasie) mieszczę się w przedziale 3.9-4,3l/100km. Samochodem rzadko przekraczam prędkości 100km/h.

Usterki Peugeot 301

Liczba wpisów: 10
Uszczelka pod głowicą....
  • Peugeot 301 Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW 2012-2017
  • silnik
  • 155 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 7
Witam serdecznie wszystkich. Posiadam peugeota 301 1.6 vti lpg od nowości. W sumie na gwarancji padla raz chlodnica która wymieniono mi w ramach gwarancji. Minelo ponad pół roku od gwarancji A tu zonk.....auto przy odpaleniu weszło w tryb awaryjny. Niezwłocznie udałem się do specjalistów....jeden cylinder został odłączony że względu na " za bogatą mieszanką poza biegiem jałowym." Wykryto obecność spalin w plynie chlodniczym. Nigdy silnik nie został przegrzane I wszystko oprócz oleju było wymieniane zgodnie z zaleceniami serwisu. Olej był wymieniany co 15 000. Poszła uszczelka pod głowicą. Pierwszy raz się z tym spotkałem żeby w takim przebiegu bez przyczyn uległa awarii uszczelka.
3 komentarze
Silnik - szarpanie
  • Peugeot 301 Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW 2012-2017
  • silnik
Jestem właścicielem Peugeot 301 Allure 1,6 z instalacją LPG. Samochód nowy zakupiłem w 2014 r. w salonie. Od jesieni ubiegłego roku mam problem z którym ASO nie może sobie poradzić a mianowicie szarpiący silnik podczas jazdy. Nie jest to objaw codzienny ale pojawia się co jakiś czas. Panowie w ASO biorą samochód "na komputer" i nic, żadnych informacji. Objawy rozpoczynają się przy zmianie na II bieg i czuje się że silnik niem ma mocy i szarpie, przy zmianie na III jest podobnie a przy IV samochód nabiera płynności jazdy ale szarpanie jest odczuwalne. Taka sytuacja dzieje się na różnych dystansach raz na 1 km a innym razem 3-5 km. Dzieje się to zarówno na benzynie jak i na LPG.
Problem rozwiązany
17 komentarzy
Trzaski, stuki
  • Peugeot 301 Sedan 1.6 HDi 92KM 68kW 2012-2015
  • nadwozie
  • 165 tys. km
Od pewnego czasu pojawiły się trzaski i stuki dochodzące z różnych miejsc auta podczas dodawania gazu i odpuszczania gazu( w momencie szarpnięcia silnika). Irytujące to jest bo auto całkiem młode a trzaska jak rupieć 20 letni bez serwisu. Drążek wykluczylem bo powodował inne stuki.
Oczekuje na rozwiązanie
Peugeot 301 Sedan