Szukaj

Informacje o Peugeot 301 Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW 2012-2017

Lata produkcji: 2012 – 2017
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2012, Peugeot 301 jest kompaktowym sedanem segmentu C (klasa niższa średnia). Peugeot zapoczątkował tym modelem nową linię modelową o przystępnych cenach, której charakterystycznym elementem jest nazwa z jedynką na końcu. Model w katalogu francuskiej marki zajął miejsce mniej więcej między modelami 208 oraz 308. Mimo że w historii Peugeota wystąpił już wcześniej model nazwany tą liczbą (w latach 30. XX w.), to aktualny 301 nie może być w żaden sposób traktowany jako jego sukcesor. Peugeot 301 produkowany jest z przeznaczeniem głównie na rynki Europy Środkowo-Wschodniej, Ameryki Południowej i Północnej oraz Bliskiego Wschodu. Jego bliźniaczym modelem jest Citroen C-Elysee.
czytaj więcej
Powagosław
Jak na tzw. model budżetowy wygląda bardzo atrakcyjnie i może być lekcją dla tych, którym tworząc tani samochód, uznają a priori, że skoro tani, to musi być brzydki. A tu? Bezpretensjonalny, ładny, klasycznie zbudowany sedan z tym samym obszarem rynkowym do zagospodarowania, co najczęściej brzydka konkurencja. ~Powagosław
Luzacjusz
Trudno narzekać na stylistykę nowych Peugeotów. W porównaniu do modeli sprzed 5-6 lat widać kolosalny postęp. Paradoksalnie jednak, 301, który musi być sedanem (o to chodzi z tymi całymi budżetowymi produktami – mają sprawiać wrażenie, że dają coś więcej za mniej), na tym „muszeniu” traci. Doceniam jednak starania, żeby nie stworzyć kolejnego Renault Thalia. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1587 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~KasiaWro
Peugeot 301
Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW
Mam moeszane odczucia po tak dlugim okresie uzytkowanka. W zasadzie przez pierwsze 5 lat nie moglam zlego slowa powiedziec o aucie, ba, bylam przekonana, ze nastepne auto bedzie identyczne. Ale w ostatnim czasie zmienilam zdanie choc wciaz nie jestem pewna czy slusznie. Auto kupione w polskim salonie w wersji 1.6 vti benzyna. Pierwsze dwa lata uzytkowane oszczednie, ze wzgledu na spalanie na poziomie 7-8 litrow w cyklu na trasie. Po zakonczonej gwarancji i przebiegu 50 tys zalozylam instalacje gazowa BRC taka jak w salonie. 54 tys - wypadanie zaplonu, wypalony zawor na 3 cylindrze. Szok. Naprawa 3 tys zl. Do 180 tys km auto jezdzilo bez zarzutu, uzytkowane bardzo intensywnie. Nie bolalo go doslownie nic. Ot, zwykle eksploatacyjne wymiany, rozrzad, olej, filtry, klocki. Nic wiecej. I nagle zonk, 184 tys km - wypadanie zaplonu na 4 cylindrze. Naprawa 3 tys zl. 185 tys km - czujnik wentylatora, czujnik polozenia walka rozrzadu, wypalona pierwsza sonda lambda. Naprawa 2 tys zl. 188 tys km - wypalony zawor na 1 cylindrze. Naprawa 3 tys zl. Chyba juz nie bardzo chce w niego inwestowac...
4,2
~powyższy
Peugeot 301
Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW
Kto jeździł czymś odrobinę mocniejszym, nie powie że to auto dobrze przyspiesza mając 5 osób na pokładzie ;) Słaby silnik to największy mankament Peugeota 301, jest za to konstrukcją prostą i (mam nadzieję) bezawaryjną. Zewnętrzny wygląd jest przyjemny dla oka, przy pierwszym spojrzeniu nie widać jego "budżetowości", design jest bardzo ciekawy. Zawieszenie dobrze zachowuje się na nierównościach, ale lepiej uważać z szybką jazdą w ciasnych zakrętach, bo auto zostało stworzone do czegoś innego. W fotelach siedzi się wygodnie, miejsca jest naprawdę sporo i 700 km trasy nie męczy kręgosłupa. Fabryczna instalacja LPG spisuje się świetnie. Generalnie trzystajedynkę można polubić :)
3,4
~LiSu
Peugeot 301
Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW
Plusy: - Tani, tani tani - nie psuje się :), - prosty w obsłudze, - doskonały zestaw głośnowówiący, wstarczająca elektronik. Moim zdaniem jest to dobry koń roboczy. Nie będzie szkoda robić nim kilometrów. Minusy: głośny, nie kupuj jeśli zamierzasz jeździć szybciej niż 100km/h. Tapicerka w bagażniku powinna być wzmocniona, bagażnik mocno ograniczony przez sposób montażu zawiasów, ciasny, mało schowków, BARDZO źle znosi podmuchy wiatru przy większych prędkościach, zbyt niski, osoba powyżej 180cm nie mieści się z tyłu. słaba skrzynia biegów, słaba widoczność

Usterki Peugeot 301

Liczba wpisów: 10
Uszczelka pod głowicą....
  • Peugeot 301 Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW 2012-2017
  • silnik
  • 155 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 7
Witam serdecznie wszystkich. Posiadam peugeota 301 1.6 vti lpg od nowości. W sumie na gwarancji padla raz chlodnica która wymieniono mi w ramach gwarancji. Minelo ponad pół roku od gwarancji A tu zonk.....auto przy odpaleniu weszło w tryb awaryjny. Niezwłocznie udałem się do specjalistów....jeden cylinder został odłączony że względu na " za bogatą mieszanką poza biegiem jałowym." Wykryto obecność spalin w plynie chlodniczym. Nigdy silnik nie został przegrzane I wszystko oprócz oleju było wymieniane zgodnie z zaleceniami serwisu. Olej był wymieniany co 15 000. Poszła uszczelka pod głowicą. Pierwszy raz się z tym spotkałem żeby w takim przebiegu bez przyczyn uległa awarii uszczelka.
3 komentarze
Silnik - szarpanie
  • Peugeot 301 Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW 2012-2017
  • silnik
Jestem właścicielem Peugeot 301 Allure 1,6 z instalacją LPG. Samochód nowy zakupiłem w 2014 r. w salonie. Od jesieni ubiegłego roku mam problem z którym ASO nie może sobie poradzić a mianowicie szarpiący silnik podczas jazdy. Nie jest to objaw codzienny ale pojawia się co jakiś czas. Panowie w ASO biorą samochód "na komputer" i nic, żadnych informacji. Objawy rozpoczynają się przy zmianie na II bieg i czuje się że silnik niem ma mocy i szarpie, przy zmianie na III jest podobnie a przy IV samochód nabiera płynności jazdy ale szarpanie jest odczuwalne. Taka sytuacja dzieje się na różnych dystansach raz na 1 km a innym razem 3-5 km. Dzieje się to zarówno na benzynie jak i na LPG.
Problem rozwiązany
17 komentarzy
Trzaski, stuki
  • Peugeot 301 Sedan 1.6 HDi 92KM 68kW 2012-2015
  • nadwozie
  • 165 tys. km
Od pewnego czasu pojawiły się trzaski i stuki dochodzące z różnych miejsc auta podczas dodawania gazu i odpuszczania gazu( w momencie szarpnięcia silnika). Irytujące to jest bo auto całkiem młode a trzaska jak rupieć 20 letni bez serwisu. Drążek wykluczylem bo powodował inne stuki.
Oczekuje na rozwiązanie
Peugeot 301 Sedan