Produkowany od roku 2012, Peugeot 301 jest kompaktowym sedanem segmentu C (klasa niższa średnia). Peugeot zapoczątkował tym modelem nową linię modelową o przystępnych cenach, której charakterystycznym elementem jest nazwa z jedynką na końcu. Model w katalogu francuskiej marki zajął miejsce mniej więcej między modelami 208 oraz 308. Mimo że w historii Peugeota wystąpił już wcześniej model nazwany tą liczbą (w latach 30. XX w.), to aktualny 301 nie może być w żaden sposób traktowany jako jego sukcesor. Peugeot 301 produkowany jest z przeznaczeniem głównie na rynki Europy Środkowo-Wschodniej, Ameryki Południowej i Północnej oraz Bliskiego Wschodu. Jego bliźniaczym modelem jest Citroen C-Elysee.
czytaj więcej
Jak na tzw. model budżetowy wygląda bardzo atrakcyjnie i może być lekcją dla tych, którym tworząc
tani samochód, uznają a priori, że skoro tani, to musi być brzydki. A tu? Bezpretensjonalny, ładny,
klasycznie zbudowany sedan z tym samym obszarem rynkowym do zagospodarowania, co najczęściej
brzydka konkurencja.
~Powagosław
Trudno narzekać na stylistykę nowych Peugeotów. W porównaniu do modeli sprzed 5-6 lat widać
kolosalny postęp. Paradoksalnie jednak, 301, który musi być sedanem (o to chodzi z tymi całymi
budżetowymi produktami – mają sprawiać wrażenie, że dają coś więcej za mniej), na tym „muszeniu”
traci. Doceniam jednak starania, żeby nie stworzyć kolejnego Renault Thalia.
~Luzacjusz