Szukaj

Informacje o Peugeot 301 Sedan

Lata produkcji: 2012 – 2017
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2012, Peugeot 301 jest kompaktowym sedanem segmentu C (klasa niższa średnia). Peugeot zapoczątkował tym modelem nową linię modelową o przystępnych cenach, której charakterystycznym elementem jest nazwa z jedynką na końcu. Model w katalogu francuskiej marki zajął miejsce mniej więcej między modelami 208 oraz 308. Mimo że w historii Peugeota wystąpił już wcześniej model nazwany tą liczbą (w latach 30. XX w.), to aktualny 301 nie może być w żaden sposób traktowany jako jego sukcesor. Peugeot 301 produkowany jest z przeznaczeniem głównie na rynki Europy Środkowo-Wschodniej, Ameryki Południowej i Północnej oraz Bliskiego Wschodu. Jego bliźniaczym modelem jest Citroen C-Elysee.
czytaj więcej
Powagosław
Jak na tzw. model budżetowy wygląda bardzo atrakcyjnie i może być lekcją dla tych, którym tworząc tani samochód, uznają a priori, że skoro tani, to musi być brzydki. A tu? Bezpretensjonalny, ładny, klasycznie zbudowany sedan z tym samym obszarem rynkowym do zagospodarowania, co najczęściej brzydka konkurencja. ~Powagosław
Luzacjusz
Trudno narzekać na stylistykę nowych Peugeotów. W porównaniu do modeli sprzed 5-6 lat widać kolosalny postęp. Paradoksalnie jednak, 301, który musi być sedanem (o to chodzi z tymi całymi budżetowymi produktami – mają sprawiać wrażenie, że dają coś więcej za mniej), na tym „muszeniu” traci. Doceniam jednak starania, żeby nie stworzyć kolejnego Renault Thalia. ~Luzacjusz

Peugeot 301 Sedan – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4442 mm
Szerokość 1748 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1953 mm
Wysokość 1466 mm
Rozstaw osi 2652 mm
Zwis przedni 816 mm
Zwis tylny 974 mm
Odległość oparcia fotela przedniego od kierownicy 465 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 892 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 801 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 849 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1409 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1395 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1380 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1359 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1759 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1038 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 506 l
Wysokość bagażnika 549 mm
Szerokość bagażnika 1032 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1091 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1621 mm
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Układ jezdny - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~S0aper
Peugeot 301
Sedan 1.2 PureTech 72KM 53kW
Auto kupiłem roczne od osoby prawnej - dilera marki Peugeot - z przebiegiem 21000. Przez ten czas (6 lat) w aucie nic się nie popsuło. Jedynie 2 denerwujące rzeczy: nieustannie świeci się check, serwis twierdzi, że to błąd katalizatora, bez znaczenia dla auta, druga rzecz to coś brzęczy w pewnym zakresie prędkości obrotowej silnika, jakieś wibracje w bagażniku, serwis twierdzi, że to efekt braku jakiegoś wygłuszenia w klapie od bagażnika. Można to po prostu ignorować. Auto ma duży bagażnik (ponad 500 litrów). Niestety korzystanie z bagażnika jest niewygodne, po pierwsze dlatego, że otwór jest wąski, po drugie zawiasy wnikają do środka. Auto nadaje się do miasta i w trasę. Do prędkości 130 w miarę ekonomiczne. Na upartego można jechać nawet 160, ale to już męczarnia i dla auta i dla uszu. W środku jest bardzo przestronne. Klima wydajna nawet w czasie bardzo srogich upałów. Odpala od strzała nawet w największe mrozy. Biorąc pod uwagę śmiesznie niską cenę, jest to chyba najlepszy stosunek ceny do jakości. Dzięki silnikowi o 3 cylindrach ekonomiczne na tyle, że raczej nie ma sensu zakładanie gazu.
3,9
~HG
Peugeot 301
Sedan 1.6 HDi 92KM 68kW
Jeżeli nie będzie się oczekiwać zbyt wiele to na pewno zadowoli tych,którzy chcą mieć tani praktyczny i bezawaryjny samochód. To nie jest premium i słabe wygłuszenie,przeciętne prowadzenie czy twarde plastiki wewnątrz są kompromisem między ceną, a praktycznością pojazdu jako całości. Lepiej kupić ten samochód i cieszyć się względnym spokojem niż pojazd z wyższego segmentu w znacznym stopniu zużycia i być stałym bywalcem warsztatu. Nie bez znaczenia jest pochodzenie z polskiego salonu. Na zachodzie ich po prostu nie sprzedawano.
3,7
~KasiaWro
Peugeot 301
Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW
Mam moeszane odczucia po tak dlugim okresie uzytkowanka. W zasadzie przez pierwsze 5 lat nie moglam zlego slowa powiedziec o aucie, ba, bylam przekonana, ze nastepne auto bedzie identyczne. Ale w ostatnim czasie zmienilam zdanie choc wciaz nie jestem pewna czy slusznie. Auto kupione w polskim salonie w wersji 1.6 vti benzyna. Pierwsze dwa lata uzytkowane oszczednie, ze wzgledu na spalanie na poziomie 7-8 litrow w cyklu na trasie. Po zakonczonej gwarancji i przebiegu 50 tys zalozylam instalacje gazowa BRC taka jak w salonie. 54 tys - wypadanie zaplonu, wypalony zawor na 3 cylindrze. Szok. Naprawa 3 tys zl. Do 180 tys km auto jezdzilo bez zarzutu, uzytkowane bardzo intensywnie. Nie bolalo go doslownie nic. Ot, zwykle eksploatacyjne wymiany, rozrzad, olej, filtry, klocki. Nic wiecej. I nagle zonk, 184 tys km - wypadanie zaplonu na 4 cylindrze. Naprawa 3 tys zl. 185 tys km - czujnik wentylatora, czujnik polozenia walka rozrzadu, wypalona pierwsza sonda lambda. Naprawa 2 tys zl. 188 tys km - wypalony zawor na 1 cylindrze. Naprawa 3 tys zl. Chyba juz nie bardzo chce w niego inwestowac...
Średnie spalanie dla Peugeot 301 Sedan
5,7 – 8,0
l/100 km
4,9 – 5,3
l/100 km
6,0 – 9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Peugeot 301
Sedan 1.2 PureTech 72KM 53kW
Drogi krajowe, nie przekraczając 110/h, spalanie nie przekracza 6.5l LPG. W mieście raczej nie przekracza 7.5l LPG. Autostrada zależy od warunków, zazwyczaj 7/100 przy 120/h, ale potrafi pobrać więcej jeśli wieje i leje. Mimo wszystko, w eco driving, bez problemu da się utrzymać 6l/100. Rekordowo na trasie Muszyna - Nowy Sącz i z powrotem, udało się 5.5l średnia z 700 km. Jazda tańsza niż rowerem. Auto bardzo ekonomiczne, lecz trzeba się nauczyć jazdy tym samochodem. 70 konny silnik, przy wyprzedzaniu trzeba się zastanowić czy na pewno chcesz to robić
5,4
Peugeot 301
Sedan 1.2 PureTech 82KM 60kW
Dużo zależy od obciążenia oraz tego czy używamy klimatyzacji. Na autostradzie jadąc 140 włączoną klima i bagażami potrafi spalić 8 litrów. Jeśli zejdziemy do 110 kilometrów na godzinę i wyłączymy klimę to spalanie w pustym aucie wyniesie około 6 litrów. Poza miastem nie przekraczając 90 kilometrów na godzinę da się uzyskać około 5 litrów. W mieście bez większych korków spalanie około sześciu litrów a jeśli dłużej stoimy w korkach to około siedmiu. Dużym problemem jest to wyślij jeździmy w 4 osoby i bagaż to zwyczajnie silnikowi brakuje mocy.
4,8
Peugeot 301
Sedan 1.6 HDi 92KM 68kW
Jeżdżę tym samochodem na taxi. Spalanie po mieście sztywne 5,3-5.5l/100km. Spalanie w trasie Częstochowa-Wrocław-Częstochowa DK46 wynosi 4,2l/100km. Najniższe jakie udało mi się osiągnąć na tej trasie to 3,3l/100 jadąc 80km/h bez gwałtownych ruchów. Z reguły (na tej trasie) mieszczę się w przedziale 3.9-4,3l/100km. Samochodem rzadko przekraczam prędkości 100km/h.

Usterki Peugeot 301

Liczba wpisów: 10
Uszczelka pod głowicą....
  • Peugeot 301 Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW 2012-2017
  • silnik
  • 155 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 7
Witam serdecznie wszystkich. Posiadam peugeota 301 1.6 vti lpg od nowości. W sumie na gwarancji padla raz chlodnica która wymieniono mi w ramach gwarancji. Minelo ponad pół roku od gwarancji A tu zonk.....auto przy odpaleniu weszło w tryb awaryjny. Niezwłocznie udałem się do specjalistów....jeden cylinder został odłączony że względu na " za bogatą mieszanką poza biegiem jałowym." Wykryto obecność spalin w plynie chlodniczym. Nigdy silnik nie został przegrzane I wszystko oprócz oleju było wymieniane zgodnie z zaleceniami serwisu. Olej był wymieniany co 15 000. Poszła uszczelka pod głowicą. Pierwszy raz się z tym spotkałem żeby w takim przebiegu bez przyczyn uległa awarii uszczelka.
3 komentarze
Silnik - szarpanie
  • Peugeot 301 Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW 2012-2017
  • silnik
Jestem właścicielem Peugeot 301 Allure 1,6 z instalacją LPG. Samochód nowy zakupiłem w 2014 r. w salonie. Od jesieni ubiegłego roku mam problem z którym ASO nie może sobie poradzić a mianowicie szarpiący silnik podczas jazdy. Nie jest to objaw codzienny ale pojawia się co jakiś czas. Panowie w ASO biorą samochód "na komputer" i nic, żadnych informacji. Objawy rozpoczynają się przy zmianie na II bieg i czuje się że silnik niem ma mocy i szarpie, przy zmianie na III jest podobnie a przy IV samochód nabiera płynności jazdy ale szarpanie jest odczuwalne. Taka sytuacja dzieje się na różnych dystansach raz na 1 km a innym razem 3-5 km. Dzieje się to zarówno na benzynie jak i na LPG.
Problem rozwiązany
17 komentarzy
Trzaski, stuki
  • Peugeot 301 Sedan 1.6 HDi 92KM 68kW 2012-2015
  • nadwozie
  • 165 tys. km
Od pewnego czasu pojawiły się trzaski i stuki dochodzące z różnych miejsc auta podczas dodawania gazu i odpuszczania gazu( w momencie szarpnięcia silnika). Irytujące to jest bo auto całkiem młode a trzaska jak rupieć 20 letni bez serwisu. Drążek wykluczylem bo powodował inne stuki.
Oczekuje na rozwiązanie
Peugeot 301 Sedan