Szukaj

Informacje o Peugeot 3008 II Crossover 1.2 PureTech 130KM 96kW 2016-2020

Lata produkcji: 2016 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Druga generacja Peugeota 3008 zadebiutowała na rynku w 2017 r. i nie stanowi już kombinacji minivana z crossoverem lecz po rewolucyjnej przemianie stylistycznej oraz przepozycjonowaniu, została klasycznym kompaktowym SUV-em (segment I). Peugeot 3008 stał się tym samym następcą modelu 4008 w gamie francuskiego producenta, choć równocześnie pod tą nazwą jest sprzedawany w Chinach, w których wciąż oferowana jest pierwsza generacja auta. Samochód powstał na platformie podłogowej Peugeot PSA EMP2 Platform, podobnie jak Peugeot 408 drugiej generacji oraz Citroen C4 Picasso również drugiej generacji. Peugeot 3008 został zdobywcą tytułu Europejskiego Samochodu Roku 2017.
czytaj więcej
Powagosław

Klasa kompaktowych SUV-ów jest dziś obsadzona silniej niż kiedykolwiek wcześniej. Ale dziś żaden z nich nie wygląda dziś tak dobrze i tak świeżo jak nowy 3008. Z każdej strony (Ten bok! Ten tył!).

~Powagosław
Luzacjusz

Pewien chłopak z Londynu miał na studiach dylemat – zostać fizykiem, czy gitarzystą rockowym. Poprzedni Peugeot 3008 miał nie tyle dylemat, co kryzys tożsamości – chciał być SUV-em, ale udawał go jako minivan. Dziś 3008 wybrał bycie SUV-em i to dobry wybór. A chłopak? Nazywał się Brian May i został gitarzystą Queen. Aha, doktorat z fizyki zrobił na starość. Peugeot jeszcze ma czas.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1199 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~demo
Peugeot 3008 II
Crossover 1.2 PureTech 130KM 96kW
Mam go od roku i raczej mogę powiedzieć że jest wszystko OK. Nie wystąpiły do tej pory żadne usterki, jeździ się bardzo komfortowo, choć jednak przenosi chyba jednak trochę za mocno na nadwozie wszystkie nierówności i trochę za mocno jednak kolebie się nadwozie. Mimo tych niewielkich niedogodności jazda tym autem sprawia wrażenie bardzo pozytywne. Oczywiście nie jest to auto do piłowania i sportowej jazdy, bo też to nie ten segment. Ale przyspiesza dość dynamicznie co może dziwić patrząc na papierowe parametry. Niestety taka dynamiczna jazda zawsze będzie okupiona wysokim spalaniem zapewne powyżej 10 l. Przy moim stylu jazdy, raczej spokojnym po mieście pali poniżej 8 l , natomiast w trasie do 100 km/h pali 6,5 l. Jazda autostradowa 140 to spalanie 8,5.
5,0
~paweln79
Peugeot 3008 II
Crossover 1.2 PureTech 130KM 96kW
Auto w porównaniach i jazdach próbnych pokonało m.in. Hyundaia Tucsona, Kię Sportage, Mazdę CX-5. Za 100 tys (rabat 20 tys na firmę) przestronne wnętrze, dynamiczny i oszczędny silnik + navi, lakier perła z czarnym dachem, czujniki przód/tył+kamera, fotel AGR i inne bajery. Tucson - kiepskie materiały w środku i stylistyka sprzed 5-7 lat a silniki benzynowe to tragedia - 1.6 GDI to najbardziej mułowaty silnik ze wszystkich współczesnych SUVów a z kolei 1.6 T-GDI najbardziej paliwożerny. Sportage - materiały lepsze niż Tucson, ceny i podejście do klienta również ale te same kiepskie motory + żabio-pokemonowy przód. Mazda CX-5 2.0 165km jest również mułowata a przy tym sylwetka jakby przód i tył robili różni projektanci. No i to butne podejście w salonach: "My rabatów nie dajemy. Bo nie". Przez chwilę myślałem o Skodzie Karoq ale to auto jest po prostu dla mnie brzydkie, urodą niewiele przerasta poprzednika Yeti no i kojarzy się ze staruszkami. Na plus niezłe silniki 1.5 TSI i przestronne wnętrze. Kuga wygląda pudełkowato jak van a nie SUV + za ecoboosta. Tiguan i Ateca niezbyt urodziwe. Brałem jeszcze pod uwagę Jeepa Compassa ale zniechęciło mnie wnętrze i średniawe opinie na filmach YT. Qashqai jest po prostu za mały i w ostatniej generacji ma przód jak po wiejskim tuningu. Opel Grandland jakiś taki bez polotu, środek również nudnawy a przy tym wyraźnie cięższy przy tym samym silniku co Peugeot więc większe spalanie, gorsza dynamika itp.
4,9
~tborowsk
Peugeot 3008 II
Crossover 1.2 PureTech 130KM 96kW
Nigdy nie sądziłem, że kupię francuskie auto, jednak zdecydowałem się i chętnie obalam stereotyp, aby nie kupować auta na F. Samochód jest świetnie wykończony. W segmencie aut popularnych nie ma drugiego takiego samochodu. Obejrzałem chyba wszystkie w cenie do 130 tys. zł. Zatem wykończenie i praktyczność na wysokim poziomie. Jedynie przyczepiłbym się do sposobu wyłączania systemu auto start stop. Trzeba wchodzić w opcje i jest to uciążliwe. Bagażnik jest duży, podłoga jest regulowana w dwóch poziomach w standardzie. Duży plus za montowany w standardzie isofix na przednim siedzeniu oraz opcja złożenia na płasko przedniego siedzenia. Do przewiezienia dłuższych przedmiotów jak znalazł. Często te opcje są za dopłatą w innych markach. Mam wersję wyposażenia Allure+ z dodatkami z silnikiem 1.2 pure tech w automacie 6-stopniowym. Zapakowałem do auta praktycznie wszystko, co możliwe. Silnik jest w miarę dynamiczny, na pewno bez zacięcia sportowego, ale do komfortowego podróżowania i w miarę dynamicznego wyprzedzania w zupełności wystarczy. Automat zmienia biegi dość płynnie, chociaż czuć że nie jest to skrzynia dwusprzęgłowa. Apetyt na paliwo umiarkowane, pali mi średnio 7,5-8 litrów na 100 km. Przejechałem już 14 000 kilometrów, wiec wynik jest według mnie miarodajny. Nie jestem piratem, ale jeżdżę dość dynamicznie, ale nie szybciej niż 140 km/h. Cykl mam typowo mieszany, mniej więcej po równo miasto i trasa. Generalnie mogę z czystym sumieniem polecić samochód. Trudno o podobny komfort i praktyczność oraz porównywalny wygląd w tym segmencie. Być może Rav4 z 2019 roku oferuje podobnie praktyczny i ładny samochód, ale jednak dużo droższy. Za swój egzemplarz zapłaciłem 124 tyś. zł i wziąłem praktycznie wszystko z opcji dodatkowych plus automatyczna skrzynia biegów. Nie znam marki która zaoferuje tak dużo w tej cenie. Nawet Skoda Karoq jest sporo droższa.
Średnie spalanie dla Peugeot 3008 II Crossover 1.2 PureTech 130KM 96kW 2016-2020
7,7
l/100 km
9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Peugeot 3008 II
Crossover 1.2 PureTech 130KM 96kW
Auto z 2019 roku. Obecny przebieg niecałe 5500 km. Spalanie w mieście 8,5-9,5 l/100km przy spokojnej jeździe bez "sport". Spalanie w trasie. Trasa 360 km tempomat 110-140km/h 8,5l/100km. Trasa powrotna 360 km jazda bez tempomatu 140-160 km/h 11,05l/100km !!!!!! Wszystkie podane wartości obliczałem przy zatankowaniu auta pod korek. Nie do pierwszego odbicia pistoletu dystrybutora tylko faktycznie pod korek. Aplikacja MyPeugeot pokazuje średnie spalanie 6,8l/100km. Nie mam pojęcia dlaczego takie przekłamanie. Nie mam również pojęcia dlaczego tak dużo pali. Nijak to się ma do danych katalogowych.
6,0
Peugeot 3008 II
Crossover 1.2 PureTech 130KM 96kW
Auto ma 7tys. km przebiegu, nigdy nie zerowałem statystyk spalania i pokazuje 6,3l. Podział mniej więcej na 3 miasto/autostrada/drogi podmiejskie. Spalanie zależy tu dużo od prędkości. Przy jeździe do 80-100km w ok. 5,2l. W mieście korki sprawiają, że ok. 7,2l. Przy 150km/h ocieram się o 8l. To wszystko pod warunkiem, że nie przyspieszamy gwałtownie bo mimo, że mały silniczek to się da i wtedy bez problemu chwilowe spalanie dochodzi do kilkunastu a nawet 20 litrów. Poza tym niesamowicie komfortowo się jeździ. Fotele tak wygodne, że spokojnie można przejechać 300km i wychodzi się z auta normalnie bez przykurczów :-)
6,7
Peugeot 3008 II
Crossover 1.2 PureTech 130KM 96kW
Samochód skrzynia automat jest dosyć oszczędny ale tylko przy spokojnej jeździe jeśli ktoś ma ciężką nogę to nie polecam kupować z tym silnikiem

Usterki Peugeot 3008 II

Liczba wpisów: 20
"Usterka silnika. Napraw pojazd"
  • Peugeot 3008 II Crossover 1.2 PureTech 130KM 96kW 2016-2020
  • układ wydechowy
  • 124 tys. km
Auto z salonu, użytkowane od 2,5 roku 95% trasy poza miastem (ekspresówki, autostrady po 100-800km), rzadko w korkach, rzadko przejazdy zimnym silnikiem po kilka kilometrów ale i nawet po tym przelot ekspresówka po 30-50km. Serwisowane regularnie co ok. 5-6 miesięcy w ASO (komputer za kazdym razem, świece, rozrząd, itp.). A tu po jeździe ekspresówka i chwilowym postoju 15 min, przy uruchamianiu komunikat "Usterka silnika. Napraw pojazd". Diagnosta odczytał błędy: P2463, P2459, P0420 oraz "Napięcie sondy lambda przed katalizatorem 0 V". Wg ASO zatkany całkowicie GPF. Żadnych jednak typowych dla usterki GPF, czy sondy lambda objawów, wyższego żuzycia paliwa, oleju. Przepalanie w trasie nie pomogło, regeracja chemiczną kąpielą też. Podobno filtr zawalony jakąś mazią oleistą, nie do usunięcia kąpielami. Pozostaje nowy GPF za 9500 zł lub regeneracja mechaniczna za ponad 3000 zł. Jakieś pomysły, sugestie?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Nierówne obroty na ssaniu
  • Peugeot 3008 II Crossover 1.6 THP 165KM 121kW 2016-2020
  • silnik
  • 70 tys. km
Witam, od niedawna jestem posiadaczem ww Peugeota i zauważyłem pewien problem, od czasu do czasu, po odpaleniu zimnego silnika kiedy pracuje na ssaniu obroty dość mocno falują, wskazówka wręcz skacze, odczuwalne są wibracje wewnątrz auta, szczególnie na kierownicy, na słuch też niezbyt dobrze to brzmi. Problem znika kiedy silnik zejdzie z podwyższonych obrotów. Zaznaczam, że nie za każdym odpaleniem zimnego silnika problem występuje. W przypadku silnika ciepłego usterki nie ma. Czy miał ktoś coś podobnego i udało się rozwiązać problem? Mogę dodać, że rozrząd i świece wymienione.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Pęcherzyki pod lakierem wzdłuż dolnego zgrzewu drzwi
  • Peugeot 3008 II Crossover 1.2 PureTech 130KM 96kW 2016-2020
  • części blacharskie
  • 35 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Po użytkowaniu 3 letniego samochodu zauważyłem w 3 drzwiach małe pęcherzyki pod lakierem. Pecherzyki umiejscowione są w okolicach wzdłuż zgrzewu pod dolną uszczelką drzwi. Obok zgrzewu znajdują się otwory odprowadzające wodę z komory drzwi. Po kontakcie z serwisem otrzymałem inf. że Automobiles Peugeot udziela gwarancji na wady oryginalnej powłoki lakierowej nadwozia na okres trwania gwarancji umownej na wady fabryczne na 2 lata i nie uznaje mi reklamacji. I w dalszych czynnościach kontaktować się bezpośrednio z gwarantem. Po drążeniu tematu z salonem nie są w stanie odpowiedzieć co jest przyczyna powstania i co z tym robić. „Nie chcemy spekulować na temat przyczyn powstania pęcherzy w Pańskim aucie. Nasze kompetencje w tym zakresie zakończyły się”. Heh podejście profesjonalne do klienta. Czy to jest korodowanie? i mogę się spodziewać wystąpienia rdzy w dolnych okolicach zgrzewów drzwi. Jak dla mnie problem jest bardziej głębszy, albo auto wykonano w wadliwy sposób, użyto jakiejś wadliwej blachy, mogło to być również wadliwe pokrycie powierzchnią lakierową lub może być też problem z odprowadzeniem wilgoci, wody z tych okolic - komory drzwi. Hmm możliwe, że technologicznie było coś nie tak. Szkoda, że późno zobaczyłem powstały problem, bo pewnie przez chwilę dłużej powstawały te pecherzyki. Będę próbował z centralą dochodzić do tego co się dzieje i co z tym zrobić.
2 komentarze
Peugeot 3008 II Crossover