Szukaj

Informacje o Peugeot 3008 I Crossover 1.6 120KM 88kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowana w latach 2009-2016, pierwsza generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym Peugeota 3008 był, zaprezentowany w roku 2008, prototyp noszący nazwę Prologue Concept. Pierwsza generacja 3008 była samochodem z własnościami crossovera (segment I) jak i minivana (segment K). Auto powstało na platformie podłogowej PSA PF2 platform, tak jak m.in. Citroen C4, DS4 oraz Peugeot 308 (który to model był technicznie blisko powiązany z 3008). Peugeot 3008 pierwszej generacji został poddany faceliftingowi w roku 2013. 3008 pierwszej generacji po roku 2016 jest produkowany wciąż w Chinach, gdzie oferowany jest równocześnie z drugą generacją auta.
czytaj więcej
Powagosław

Dodatkowe zero w nazwie oznacza więcej przestrzeni i większy nacisk na praktyczne zastosowania auta terenowo-kompaktowo-rodzinnego. Dodatkowe zero uczyniło również z dość zgrabnej „308-ki” przyciężkawy pojazd pozbawiony werwy.

~Powagosław
Luzacjusz

Pod tym całym żelastwem kryje się naprawdę ładne wnętrze. To dobra wiadomość. Zła jest taka, że ładne wnętrze zostało otoczone brzydkim zewnętrzem. Nie czarujmy się, 3008 to błyszczący paskudek podobny do dużej świnki morskiej. Może w roku 3008 kanony piękna będą zupełnie inne.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,8 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,7
~T
Peugeot 3008 I
Crossover 1.6 120KM 88kW
Wygodny, ładny i dobrze wyposażony samochód, który jest idealny do jazdy po mieście/po przedmieściu oraz na rodzinne wakacje. Niestety o nieco bardziej dynamicznej jeździe można zapomnieć. Silnik to największa porażka tego modelu. Jest wadliwie skonstruowany, przez co bierze olej, powstaje nagar, następuje zużycie elementów, wypada uszczelka pod głowicą, silnik się zaciera i kaplica. Serwis olejowy co 8 tys. km to obowiązek, trzeba dbać o ten silnik jak o jajko, a i tak on się zepsuje po przejechaniu 200-220 tys. km. Pierwsze problemy zaczynają się po 120-130 tys. km i od tego czasu silnik to bomba z opóźnionym zapłonem. Kupiłem za okazyjną cenę model z popsutym silnikiem, wrzuciłem zregenerowany z 2-letnią gwarancją, auto się dotarło i jeździ, ale wprost mechanik mi mówi, żeby pojeździć na nim 70-80 tys. i sprzedać w diabły, bo więcej niż 100 tys. bez usterki ten silnik nie pojedzie. Z tego powodu nie polecam auta - prawdziwa bomba zegarowa. Choć jest mega dobrze wyposażone i komfortowe - silnik to element dyskwalifikujący.
4,4
~miruś
Peugeot 3008 I
Crossover 1.6 120KM 88kW
samochód zrobiony nietuzinkowo, nowatorskie podejście do wnętrza, kapitalny pomysł z dwuczęściową tylną klapą. bagażnikiem z trzema pozycjami podziału, system składania tylnych foteli jest funkcjonalny
4,4
~pug
Peugeot 3008 I
Crossover 1.6 120KM 88kW
To piekne, oryginalnie wygladajace, komfortowe i dajace wiele radosci auto. wahalem sie pomiedzy nissanem quashqai\'em a peugeotem 3008 i po wejsciu do peugeota wiedzialem, ze to bedzie moj samochod. jakosc materialow, projekt wnetrza, praca silnika, jakosc naglosnienia audio- wszystko jakby z klasy wyższej. System wspomagania hamowania : rewelacyjny pomysl, koniec z zaciaganiem recznego na podjazdach!

Usterki Peugeot 3008 I

Liczba wpisów: 9
Zła praca
  • Peugeot 3008 I Crossover 2.0 Hybrid4 200KM 147kW 2012-2016
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam mam duży problem a mianowicie powiem od początku co i jak . Wracałem z wakacji i w pewnym momencie żeby wyprzedzić sznur aut przełączyłem auto w tryb sport osiągnęłam prędkość 140 km po wyprzedzeniu przełączyłem z powrotem w tryb auto i nagle auto osłabło było bardzo mocne pukanie w silniku i komunikat STOP na czerwono laweta i do domu mechanik do którego oddałem auto usuną blad odpalił i auto chodzi tak jakby na 3 cylindry I jest bardzo głośne pukanie które jest na przemian ciche i głośne powiedział że się wtrysk zawiesił wiec kupiłem wtryski po zmianie nic nie uległo zmianie auto chodzi tak jak chodziło stukanie i tak jakby pracował na 3 cylindry może ktoś już coś takiego miał gdzie szukać problemu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Wypadanie zapłonu.
  • Peugeot 3008 I Crossover
  • silnik
  • 155 tys. km
Peugeot 3008 rok 2011, benzyna 1,6 120KM. Od kilku miesięcy walczę z usterka "wypadanie zapłonów na 3 cylindrze". Jestem po wymianie świec, cewki oraz po regeneracji głowicy. Mechanicy oraz serwisy salonowe Peugota rozkładają ręce. proszę o pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Uszkodzony przycisk hamulca postojowego
  • Peugeot 3008 I Crossover 1.6 HDi FAP 115KM 85kW 2011-2016
  • wnętrze
  • 87 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 21
Nie 6
Mocowanie klawisza elektrycznego hamulca postojowego wykonane z nietrwałego plastiku. Wyłamane zaczepy klawisza kwalifikują go do wymiany. Demontaż dość prosty. Oryginalny włącznik z kostką można kupić za 180-300. Ja znalazłem nowy oryginał na jednym z portali sprzedażowych za 205PLN
3 komentarze
Peugeot 3008 I Crossover