Szukaj

Informacje o Peugeot 208 II

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 2012 Peugeot 208 jest autem miejskim należącym do segmentu B. Jest jednocześnie spadkobiercą i kontynuatorem tradycji sławnych, świetnie się sprzedających modeli serii 200 m.in. 205, 206 oraz 207, którego jest bezpośrednim następcą. Pierwowzorem koncepcyjnym Peugeota 208 był, zaprezentowany na początku roku 2012, prototyp noszący nazwę GTi Concept. Produkcyjna wersja modelu jest względem poprzedniej generacji niższa, lżejsza i odrobinę mniejsza, choć zbudowano ją na tej samej platformie podłogowej (PSA PF1 platform). Co ciekawe, Peugeota 208 zaprojektowała kobieta, Anna Costamagna.
czytaj więcej
Powagosław
Projektanci włożyli wiele wysiłku, by 208 nie wyglądał tak typowo, jak jego poprzednik. Po drugie, wysoko poprzeczkę swoimi odważnymi stylizacjami zawiesza ostatnio Citroen. 208 to właśnie trochę pościg za dokonaniami bliźniaczej marki. Efekt jest co najmniej zadowalający. ~Powagosław
Luzacjusz
Wybaczcie mój francuski, ale „me not like”. 208 może ściga się z Citroenem, ale ląduje gdzieś na peryferiach koreańsko-japońskiej krzykliwości. Na przykład, te lampy. Inspirowane architekturą Złotych Tarasów w Warszawie, czy co? ~Luzacjusz

Peugeot 208 II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Peugeot 208 II

Liczba ocen: 13
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Ergonomia

Wybrane oceny

4,4
~Jacek
Peugeot 208 II
Hatchback Facelifting 1.2 PureTech 100KM 74kW
Peugeot 208 ma wiele zalet. Samochód Roku 2020 w Europie - dla przypomnienia. To model z charakterem, ma też kilka wad, głównie natury ergonomicznej. Najbardziej podoba mi się w nim wyciszenie, lepsze niż u większości w segmencie, komfort jazdy, dizajnerski wygląd i awangardowa deska rozdzielcza. Mniej cieszy nisko osadzona kierownica, o którą regularnie zaczepiam nogą przy wsiadaniu, mało wygodne sterowanie klimatyzacją na ekranie i brak radaru w standardzie (umożliwiające autonomiczne hamowanie). Silnik jest zaskakująco elastyczny, ciągnie już od ok. 1800 obr/min, chrobocze przy przyspieszaniu i jest cichy przy stałej prędkości, nawet 120-140 km/h. Jakość audio z 6 głośnikami, po regulacji ( lekkiego przesunięcia dźwięku w stronę kierowcy) jest zadowalająca. Wysokie i średnie tony nie kaleczą uszu. Da się nawet posłuchać Orlińskiego. Ogólnie jestem zadowolony, 208 po liftingu to bardzo przyjemny samochód, wykończony dobrymi materiałami, stylowy, wygodny, zrywny (100 KM turbo, 1,2 l) sprawiający frajdę z jazdy. Dzisiaj (po miesiącu rozmyślań) wybrałbym jednak hybrydę.
4,4
~Mikołaj
Peugeot 208 II
Hatchback Facelifting 1.2 Hybrid 100KM 74kW
Auto zaskakuje jakością wykonania, spasowania elementów, użytych materiałów, powłoką lakierniczą. Design jest kwestią gustu, ale auto na prawdę wyróżnia się na parkingu, czy na ulicy. Niezależnie od koloru. Silnik PureTech każdy zna, ma on swoje wady i zalety. Plusem jest ekran info-rozrywki skierowany w stronę kierowcy - bardzo ułatwia i tak już skomplikowaną nawigację. Android Auto łączy się bezprzewodowo i automatycznie (sprawdzone na urządzeniu: OnePlus, Samsung, Motorola). Plusy: + bardzo zwrotny, + ilość miejsca z przodu, + działanie skrzyni biegów (płynność) + jakość wykonania + komfort działania systemu hybrydowego Minusy: - ciągle niepoprawiony system info-rozrywki, - słaba widoczność z tyłu i przez słupki A, - nielogiczności ergonomiczne, - system bezkluczykowego dostępu potrafi zaszaleć, Podsymowanie hybrydy MHEV: Spalanie wersji hybrydowej - jeśli planujesz zakup auta, a nie leasing to nie warto dopłacać; ale to przy okazji wyklucza skrzynie automatyczną (dostępna tylko w MHEV i elektryku); spalanie odbiega zdecydowanie od deklarowanego oraz od tego, co mozemy obejrzeć lub przeczytać w recenzjach. Pewnie dostają z parku prasowego auta inaczej zaprogramowane. Wersja 100KM pali tyle samo co 136KM.
4,3
~volk3r
Peugeot 208 II
Hatchback Facelifting 1.2 Hybrid 100KM 74kW
Ten samochód to spore zaskoczenie. Świetny design. Bardzo dobry układ napędowy, dobre materiały i przede wszystkim frajda z jazdy. Układ hybrydowy bardzo dobrze sprawdza się w każdych warunkach. Auto jest zrywne zarówno w mieście jak i na trasie. Jest dobrze wyciszone i dość komfortowe. Spory zasięg na pełnym baku. Niestety całokształt psują małe detale o których lepiej wiedzieć przed zakupem. Zgodnie z obecnymi trendami, większość podstawowych funkcji przeniesiono na ekran dotykowy. Niestety interfejs i sterowanie nim w czasie jazdy to porażka. Interfejs jest bardzo źle zaprojektowany, brak w nim konsekwencji i korzystanie z niego podczas jazdy to proszenie się o kłopoty (dekoncentracja). Najgorszy, ze wszystkiego jest alarm przekraczania prędkości, którego nie da się trwale wyłączyć. Będziemy zmuszenie za każdym razem podczas uruchamianie silnika wyłączać odpowiednią funkcje w menu. Staram się jeździć zgodnie z przepisami i nie jestem piratem drogowym - niestety wystarczy przekroczyć prędkość o zaledwie parę km/h, a komputer już zaczyna pikać ostrzegawczo w bardzo nieprzyjemny sposób. Kolejna sprawa to bardzo wysokie progi i malutkie wnęki drzwiowe z tyłu. Pierwszy raz spotkałem się z autem, do którego ciężko się wsiada przez tylne drzwi... O dziwie miejsca z tyłu jest trochę. Może to być uciążliwe dla ludzi, którzy będą często podróżować z tyłu. Świetny silnik, dobre materiały, automatyczna skrzynia biegów i dobre wyciszenie. Bardzo słaby interfejs, brak sterowania podstawowymi funkcjami z przycisków. Wysokie progi, niewygodne wsiadanie z tyłu. Gdyby poprawić interfejs i przenieść sterowanie tam gdzie powinno być auto byłoby genialne, a tak drobnostki niszczą ogólny odbiór tego samochodu. Niestety mimo wszystkich jego zalet nie poleciałbym go właśnie przez te drobne niedoróbki z, którymi będziemy zmagać się każdego dnia.

Usterki Peugeot 208 II

Liczba wpisów: 6
Aawaria modulu ładowania
  • Peugeot 208 II e-208 Elektryczny 136KM 100kW 2019-2024
  • instalacja elektryczna
  • 1 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 2
Po naprawie pierwszej usterki systemu automatycznego hamowania i odebraniu auta z serwisu po 4 dniach , kolejnego dnia okazało sie , że auta nie da się naładować. Przyczyną jest podobno uszkodzenie modułu ładowania w samochodzie. Niestety producent nie potrafi od 3 tygodni okreslić terminu naprawy! Auto ma przejechane 300km , jak do tej pory przez pierwszy miesiąc od odbioru fabrycznie nowego auta bylo ono sprawne tylko 1 dzień, przez kolejne 2 dni użytkowania z pierwszą usterką systemu hamowania a teraz stoi w serwisie od 3 tygodni bez żadnej przyszłości! Przestrzegam wszystkich chętnych przed zakupem Peugeota e208! Piękne auto, ale może okazać się niestety, że będzie tylko do podziwiania na zdjęciach. Producent nie jest kompletnie przygotowany produkcji seryjnej i obsługi serwisowej, nie szanuje klienta. Jeśli nie chcesz pozbyć się ponad 140 tys. zł i nie otrzymać kompletni nic w zamian - omijaj salony Peugeota.
2 komentarze
Przednia lewa szyba
  • Peugeot 208 II Hatchback 1.2 PureTech 102KM 75kW 2019-2024
  • wnętrze
  • 1000 tys. km
Szyba elektryczna od strony kierowcy domyka się z wielkim trudem bo kilku próbach. Brak ciał obcych po drodze, zawiniętych uszczelek itd. sprawdzony bezpiecznik. Próbuje dostać się do silniczka, ale nie mogę zdjąć boczka. Pod odkręceniu wszystkich śrub i zdjęciu panelu od szyb i lusterek dalej nie wiem jak to wyszarpać. Silnik pod koniec zamykania ma mega ciężko i jest obciążony po tym co słyszę.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Usterka silnika
  • Peugeot 208 II Hatchback 1.2 PureTech 102KM 75kW 2019-2024
  • silnik
  • 1000 tys. km
Raz na kilka miesięcy po odpaleniu auta, silnik zaczyna nierówno pracować i wyskakuje usterka silnika. Po zgaszeniu zaczyna działać wentylator, kręci długo i głośno, nawet jak jest gorąco tak długo i głośno nie działa. Po ustaniu wentylatora po kilku minutach i ponownym odpaleniu problem znika. Działo się tak i przy 60 k przebiegu i przy 76 k przebiegu.
Oczekuje na rozwiązanie
Peugeot 208 II