Szukaj

Informacje o Peugeot 208 I

Lata produkcji: 2012 – 2019
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 2012 Peugeot 208 jest autem miejskim należącym do segmentu B. Jest jednocześnie spadkobiercą i kontynuatorem tradycji sławnych, świetnie się sprzedających modeli serii 200 m.in. 205, 206 oraz 207, którego jest bezpośrednim następcą. Pierwowzorem koncepcyjnym Peugeota 208 był, zaprezentowany na początku roku 2012, prototyp noszący nazwę GTi Concept. Produkcyjna wersja modelu jest względem poprzedniej generacji niższa, lżejsza i odrobinę mniejsza, choć zbudowano ją na tej samej platformie podłogowej (PSA PF1 platform). Co ciekawe, Peugeota 208 zaprojektowała kobieta, Anna Costamagna.
czytaj więcej
Powagosław
Projektanci włożyli wiele wysiłku, by 208 nie wyglądał tak typowo, jak jego poprzednik. Po drugie, wysoko poprzeczkę swoimi odważnymi stylizacjami zawiesza ostatnio Citroen. 208 to właśnie trochę pościg za dokonaniami bliźniaczej marki. Efekt jest co najmniej zadowalający. ~Powagosław
Luzacjusz
Wybaczcie mój francuski, ale „me not like”. 208 może ściga się z Citroenem, ale ląduje gdzieś na peryferiach koreańsko-japońskiej krzykliwości. Na przykład, te lampy. Inspirowane architekturą Złotych Tarasów w Warszawie, czy co? ~Luzacjusz

Oceny Peugeot 208 I

Liczba ocen: 82
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

2,3
~Rafal
Peugeot 208 I
Hatchback 5d Facelifting 1.6 BlueHDi 100KM 74kW
Użytkuje 208 1.6 HDI jako służbówkę w najmie długoterminowym, w porównaniu do innych samochodów w segmencie z tych lat niestety wypada słabo, o ile wygląd jest kwestią gustu, to beznadziejna pozycja za kierownicą, jakość wykonania, obsługa multimediów i najważniejsze - wysoka awaryjność (w tym 2-krotne unieruchomienie samochodu w drodze i konieczność wezwania lawety) sprawiła, że ten samochód trwale zniechęcił mnie do marki Peugeot. Na plus na pewno dynamika i niskie spalanie silnika 1.6 HDI 100KM, dobry poziom wyposażenia już w podstawowych wersjach (użytkuję Active) w porównaniu do konkurencji.
4,9
~Sebastian
Peugeot 208 I
Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 82KM 60kW
Auto posiadam od nowości, do tej pory zero jakichkolwiek problemów czy usterek - jedyne co na bieżąco robię to rzeczy eksploatacyjne ( filtry, oleje, raz klocki hamulcowe i niedługo pewnie tarcze ). Auto służy do codziennej jazdy i do tego nadaje się świetnie. Jest nieduże więc zmieści się w większość ciasnych miejsc parkingowych a z drugiej strony oferuje bardzo dużo przestrzeni wewnątrz auta. Silnik radzi sobie bardzo dobrze, jest to 3 cylindrowa więc lubi wysokie obroty. Średnie spalanie od początku wynosi 5,6 litra. Auto nie męczy nawet w długich podróżach - bez problemu robię trasy nad morze i nie muszę robić przystanków. Ogólnie z zakupu jestem bardzo zadowolony i jeżeli w przyszłości wszystko dobrze się potoczy to zastanowię się nad kolejną nowa 208 ka.
3,6
~pawel182
Peugeot 208 I
Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 110KM 81kW
Auto użytkowałem tylko ok miesiąca - jako auto zastępcze. Przez ten okres zrobiłem ok 2100km. Średnie spalanie na tym dystansie wyniosło 5.7l/100km ze średnią prędkością ok 55km/h. Jazda odbywała się 70% miasto 30% drogi poza miejskie i autostradowe. Wysoka pozycja za kierownicą. Umiejscowienie zegarów nie każdemu będzie się podobać szczególnie tradycjonalistom . Chcąc siedzieć w najniższej pozycji górna część wieńca kierownicy zasłania dolną część ekranu komputera pokładowego. Można było co prawda opuścić kierownicę jeszcze troszkę niżej ale wtedy siedzi się dziwnie tak jakbyśmy trzymali kierownicę na kolanach. Panel klimatyzacji nie przypadł mi do gustu. Mały, kiepsko czytelny. Kierunek nawiewu wybierany jest jednym przyciskiem na zasadzie przejścia przez wszystkie pozycje aż do tej która nas interesuje - zdecydowanie wolę opcje jak każdy kierunek nawiewu ma swój osobny przycisk. Zmiana temperatury kierowca/pasażer odbywa się osobnymi przyciskami tyle, że nie można wybrać opcji jednoczesnej zmiany obu temperatur. Uchwyty na kubki - TRAGEDIA. Niby są dwa ale mieszczą się tam tylko swobodnie napoje w puszkach 330ml. Jeśli chcemy napić się kawy zmieści się tam tylko jeden mały kubek. Drugiego już nie włożymy ponieważ uchwyty są tak blisko siebie że kubki będą sobie wzajemnie przeszkadzały ponieważ kubek ku górze się poszerza. Butelki 500ml z wodą wchodzą obie ale opierają się już i kolidują z panelem klimatyzacji. Schowek w podłokietniku - jest ale symboliczny (długi bardzo wąski i niski) Nie schowany tam portfela czy telefonu. Zresztą schowków jest bardzo mało a te, które występują są mało praktyczne. Ogólnie całkiem fajne auto miejskie. Dynamiczne, oszczędne i zwrotne. Z drugiej strony słabo wykonane, kiepskie ergonomicznie

Raporty spalania Peugeot 208 I

Liczba raportów: 139
Średnie spalanie dla Peugeot 208 I
5,3 – 7,8
l/100 km
4,4 – 6,7
l/100 km
7,0 – 7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,0
Peugeot 208 I
Hatchback 5d Facelifting 1.6 BlueHDi 75KM 55kW
Trasa 200 km, jazda przepisów z prędkościami między 60 a 110 kmh spalanie 3.9 litra. Trasa nad morze i spowrotem wykonana kilkukrotnie w trzy osoby z bagażami i prędkościami w większości 150kmh tempomat 5.5 litra na 100 kmh. Jazda miejska średnie 5.7, na ciepłym silniku po mieście dłuższe odcinki idzie zejść o dobre pół litra w dół. Maksymalne spalanie udało mi się zrobić 7.5l jadąc 180kmh na limiterze prędkości maksymalnej dla tego auta przez dobre 70 kilometrów. Dodam, że jazda zawsze z włączona klimatyzacją. Koszty utrzymania śmiesznie niskie, auto naprawdę przyzwoite do jazdy w ostatnich 3 latach gdzie również zostało kupione jako 3 letnie. Polecam
4,5
Peugeot 208 I
Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 82KM 60kW
Typowy maluch do miasta. Jedyna zaletą auta - spalanie. Przy oszczędnej jeździe jak emeryt auto pokazało z raportu 3 litry minimum (aplikacja mypeugeot). Silnik mały słaby - ekonomiczne spalanie uzależnione od terenu i wyrzeczeń. Trzeba naprawdę pilnować się z naciskaniem gazu. Parę górek i auto już pokazuje że mocy jest mało. Skrzynia 5 biegów - o jeden za mało. Auto wyje na wysokich obrotach. Wyciszenie ? Chyba nie ma czegoś takiego w tym aucie. Auto ma przejechane 20tys km i kolejne pytanie ile będzie żył ten 3-cylindrowiec. Dodatkową "zaletą" silnika jest jego kultura pracy. Klepie klekocze wyje szarpie - śmieszne zestawienie niby nowe auto a chodzi jak maluch. Wyposażenie na plus czujniki parkowania duży wyświetlacz tablet klimatronik kierowca multifunkcyjna bluetooth.
7,0
Peugeot 208 I
Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 82KM 60kW
Silnik jest najsłabszym ogniwem w tym samochodzie. Brakuje mu mocy, brak elastyczności i bardzo duże spalanie. w mieście trzeba się liczyć z 7 litrami, na trasie przy oszczędnej jeździe ciężko zejść poniżej 6,5, w warunkach mieszanych, a więc miasto, trasa, troszkę wzniesień 8 litrów. Auto z przebiegiem 15tyś km. kultura pracy tego silnika też pozostaje duzo do życzenia, silnik po prostu brzydko pracuje, ale nie ma co się dziwić przy tak małej pojemności. Jeżeli trzeba kogoś wyprzedzić niezbędna jest redukcja i ciągnięcie na wysokich obrotach. ogólnie auto przyjemne w sensie wykończenia, nadwozia itd, wygodne, ale koniecznie należy wybrać mocniejszy silnik. ta wersja nadaje się tylko do miasta, spalanie rzędu 5 litrów można wsadzić między bajki, jest to niemożliwe !
Peugeot 208 I