Szukaj

Informacje o Peugeot 2008 I SUV Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW 2016-2019

Lata produkcji: 2016 – 2019
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Peugeot 2008 to produkowany od roku 2013 mały miejski crossover (segment I, choć klasyfikowany także do segmentu B ze względu na swoje rozmiary). Jest najmniejszym w gamie francuskiej marki modelem w tym segmencie rynkowym. Jego pierwowzorami koncepcyjnymi były prototypy zaprezentowane na wiosnę i jesień 2012 roku, noszące nazwy Urban Crossover Concept oraz 2008 Concept. Produkcyjna wersja Peugeota 2008 bazuje zaś na modelu z segmentu B – 208. Obydwa modele mają tę samą platformę podłogową PSA PF1 platform (choć rozmiary 2008 są trochę większe) oraz wnętrze. Pod względem stylistycznym auto spokrewnione jest także z większym modelem 4007.
czytaj więcej
Powagosław

W klasie małych crossoverów budowanych w oparciu o segment B dzieje się ostatnio wiele ciekawego i Peugeot tę ciekawość umiejętnie pobudza. To chyba najładniejsze auto w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Jeśli Peugeot 208 to Le Big Mac, jak to z francuska mawiał pewien bohater „Pulp Fiction”, 2008 to Le Big Mac w powiększonym zestawie, podany na srebrnej tacy. Bon apetit.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1199 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny S&S
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny S&S
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Ergonomia - Widoczność - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

3,9
~Hamsi
Peugeot 2008 I
SUV Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW
Na początku zaznaczę - nie jestem osobą, która jak coś kupi będzie wszystkich przekonywać że to najlepszy wybór. Z drugiej strony nie mam też niewiadomo jakich wymagań, rozumiem że w danych pieniądzach będą zawsze pewne ograniczenia. Zaczynając od ceny - rabat przy Allure + często sięga 20k. Z 90-95k katalogowo robi się 70-75. Jeśli ktoś nie chce wyrzucac pieniędzy w błoto, to na taką cenę powinien czekać. Chociaż może się to wiązać z czasową akcja koncernu, to na ponad 10% różnicy w porównaniu do "standardowych" 10k rabatu warto zaczekać. Za te pieniądze jest to najlepiej wyposażony samochód na rynku, zwłaszcza jak dorwie się wersję z kamerą i autonomicznym parkowaniem. Mnie się też podoba, a szyberdach robi super wrażenie. Są jednak pewne niedoróbki - tak naprawdę jest to 3,5 gwiazdki zaokrąglone w górę.
4,2
~Łukasz
Peugeot 2008 I
SUV Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW
Bardzo fajny, miejski crossover. Silnik, mimo iż tylko trzycylindrowy, zaskakuje kulturą pracy i osiągami. Spalanie także przyzwoite (średnia z 4 lat jazdy głównie miejskiej - około 6,5l/100km). Bardzo ładnie się prezentuje, szczególnie w czerwonym lakierze. Z wad - trochę mało miejsca w środku oraz klimatyzacja mogłaby być wydajniejsza (przy dużych upałach trochę za długo schładza wnętrze do odpowiedniego poziomu).
4,8
~Jacek
Peugeot 2008 I
SUV Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW
Jestem bardzo zadowolony, spalanie ok 6l/100, wersja wyposażenia allure, silnik żwawy i ekonomiczny, zbiera się rewelacyjnie i ma przyjemny dźwięk. Nie żałuję zakupu.
Średnie spalanie dla Peugeot 2008 I SUV Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW 2016-2019
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Peugeot 2008 I
SUV Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW
Silnik z uwagi na wysoki moment, rozpędza auto lepiej niż mogłoby sie wydawać na papierze. Najmniej udało mi się zejść trochę poniżej 5 litrów, ale ciężko tak długo jechać. Szalejąc, łatwo przebić 10 litrów (przy 190 km/h to juz ponad 15). Latem w mieście w korkach około 8,5. W trasie, jadąc spokojnie, z wyprzedzaniem ale bez wariactw - poniżej 6 litrów, jadąc samemu - poniżej 5,5. Nie jeżdżę ekonomicznie, ale też nie mam ciężkiej nogi, a średnie za 17 tys km to niewiele ponad 7 litrów. Myślę, że jak ktoś bardziej lubi ecodriving lub mieszka w mniejszym mieście to 6,5l/100 jest jak najbardziej osiągalne. Ja jestem zadowolony.
4,7
Peugeot 2008 I
SUV Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW
Auto jest bardzo oszczędne w cyklu mieszanym, na długich trasach spalanie troszeczkę wzrasta w mieście jak w każdym aucie ale jest akceptowalne. Miłe zaskoczenie jednak te wszystkie nagrody dla tego silnika nie były bezpodstawne.
6,6
Peugeot 2008 I
SUV Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW
Dane producenta o spalaniu można włożyć między bajki - nawet jeżdżąc bardzo spokojnie trudno zejść poniżej 5 litrów. Zresztą z takim silnikiem w tym aucie ciężko się powstrzymać od dynamiczniejszej jazdy. Niemniej jednak, nawet mając ciężko nogę można się zmieść ze średnim spalaniem w okolicach 7 litrów - co nie jest złym wynikiem.

Usterki Peugeot 2008 I

Liczba wpisów: 15
Uszkodzenie systemu ad blue
  • Peugeot 2008 I SUV Facelifting 1.6 BlueHDi 99KM 73kW 2016-2019
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Przy jakiś 80 tys wyskoczył check engine i uszkodzenie systemu oczyszczania spalin - ad blue skrystalizował i uszkodził korek. Przy 110 ta sama historia, ale tym razem padła pompa ad blue, której nie da się wymienić - trzeba było wymienić cały zbiornik - ok. 4 tys złoty. W peugeocie 308 z bliźniaczym silnikiem dokładnie ta sama historia zwieńczona wymianą zbiornika ad blue, również przy ok 110-120 tys km. Mechanik mówił, że codziennie ma peugoty z tym problemem u siebie, więc ad blue Peugeotowi się zdecydowanie nie udał
usterka oczyszczania spalin
  • Peugeot 2008 I SUV Facelifting 1.6 BlueHDi 99KM 73kW 2016-2019
  • silnik
  • 63 tys. km
Po przejechaniu ok.63 tys.km. zaczął się problem z systemem oczyszczania spalin ad blue . Usuwanie błędu , luzowanie korka wlewu ad blue daje efekt na kilka dni . Teraz czekam na następny serwis i diagnostykę , czekam również na zakupiony płyn tunap 986 . Może coś da . Na razie jestem zdruzgotany ewentualnymi kosztami a to wtrysku , a to pompy ze zbiornikiem . Przed kupnem naczytałem się jaki to dobry silnik a tu klops - zwykły płyn ad blue i wszystko co jest z nim związane zepsuły radość z posiadania tego wozidełka .
Problem rozwiązany
2 komentarze
Kontrolka check engine
  • Peugeot 2008 I SUV 1.6 BlueHDi 120KM 88kW 2015-2016
  • instalacja elektryczna
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Ciągle pali się kontrolka check engine. Po podpięciu pod komputer wykazało błąd mocy rozrusznika prądnicy. Czy ktoś się spotkał z takim problemem i czy to coś poważnego. Błąd udało się wykasować ale nie wiem czy to tylko na chwilę.
Peugeot 2008 I SUV Facelifting