Szukaj

Informacje o Peugeot 2008 I SUV Facelifting

Lata produkcji: 2016 – 2019
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Peugeot 2008 to produkowany od roku 2013 mały miejski crossover (segment I, choć klasyfikowany także do segmentu B ze względu na swoje rozmiary). Jest najmniejszym w gamie francuskiej marki modelem w tym segmencie rynkowym. Jego pierwowzorami koncepcyjnymi były prototypy zaprezentowane na wiosnę i jesień 2012 roku, noszące nazwy Urban Crossover Concept oraz 2008 Concept. Produkcyjna wersja Peugeota 2008 bazuje zaś na modelu z segmentu B – 208. Obydwa modele mają tę samą platformę podłogową PSA PF1 platform (choć rozmiary 2008 są trochę większe) oraz wnętrze. Pod względem stylistycznym auto spokrewnione jest także z większym modelem 4007.
czytaj więcej
Powagosław

W klasie małych crossoverów budowanych w oparciu o segment B dzieje się ostatnio wiele ciekawego i Peugeot tę ciekawość umiejętnie pobudza. To chyba najładniejsze auto w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Jeśli Peugeot 208 to Le Big Mac, jak to z francuska mawiał pewien bohater „Pulp Fiction”, 2008 to Le Big Mac w powiększonym zestawie, podany na srebrnej tacy. Bon apetit.

~Luzacjusz

Peugeot 2008 I SUV Facelifting – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,4 m
Promień skrętu 5,2 m
Długość 4159 mm
Szerokość 1739 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2004 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1829 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1556 mm
Rozstaw osi 2538 mm
Rozstaw kół - przód 1477 mm
Rozstaw kół - tył 1488 mm
Zwis przedni 820 mm
Zwis tylny 801 mm
Prześwit 165 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1194 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 350 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1040 mm
Wysokość progu załadowczego 600 mm
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

2,3
~Bazyli
Peugeot 2008 I
SUV Facelifting 1.2 PureTech 110KM 81kW
Kupiłem go dla żony jako samochód do lasu i do kościoła. Mimo tego, że jest Crossoverem kompletnie nie nadaje się poza drogi utwardzone. Na kiepskiej nawierzchni prowadzi się bardzo słabo, niepewnie. Zawieszenie w ogóle nie tłumi nierówności. Na nierównościach samochód podskakuje, wpada w rezonans. Zupełnie nie to, czego spodziewałem się po francuskim samochodzie, tym bardziej w jakiś sposób "uterenowionym". Na śniegu kontrola trakcji nie pomaga, a samochód się ślizga przez zbyt szerokie opony, które nie chcą wbić się w śnieg. W kwestii prowadzenia w warunkach innych, niż idealne Peugeota bije na głowę większość zwykłych hatchbacków, sedanów, czy kombi które miałem, a nie były to samochody wysokich lotów, tylko tanie przeważnie kilkunastoletnie używki. Nawet takie obecnie lub jeszcze niedawno najtańsze z najtańszych (VAz 2101/2, Skoda 742, Skoda Felicia, VW Passat B3, Volvo 240/740/940, Citroen AX, Peugeot 205, Renault Scenic 1) radzą sobie na kiepskich drogach znacznie lepiej, niż Peugeot 2008, który teoretycznie właśnie do tego służy. Do lasu znacznie lepiej kupić coś z wyżej wymienionych samochodów. Luksusów nie będzie, ale przynajmniej nie będziemy odbijać się od podsufitki i wypadać z trasy podczas jazdy z prędkością powyżej 30km/h na polnej drodze, a w dodatku za jego cenę można kupić kilkanaście takich gruzów. Tak się o tym rozpisuję, bo nie do pomyślenia jest dla mnie, że nowoczesny samochód stworzony do słabych nawierzchni i umiarkowanie trudnych warunków radził sobie w takowych gorzej, niż stare samochody stworzone na asfalt, które można dostać za 2000zł. Gratuluję inżynierowie Peugeota. Przestrzeni w środku jak na taki samochód jest mało, widoczność jest słaba. Plus za nawiew, wyciszenie i skrzynię biegów. Kolejny minus za wytrzymałość, a w zasadzie jej brak. Silnik bardzo wrażliwy na styl użytkowania, ma problemy z odpalaniem poniżej -20°C, u mnie wytrzymał 104 tys. km. Jak na swoją wielkość samochód bardzo ciężki, mimo, że blachy są cienkie, a silnik i okna małe. Jakość wykonania zdecydowanie nieadekwatna do ceny, samochody na rynku wtórnym są dalej dość drogie, a wykonane kiepsko.
3,9
~Hamsi
Peugeot 2008 I
SUV Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW
Na początku zaznaczę - nie jestem osobą, która jak coś kupi będzie wszystkich przekonywać że to najlepszy wybór. Z drugiej strony nie mam też niewiadomo jakich wymagań, rozumiem że w danych pieniądzach będą zawsze pewne ograniczenia. Zaczynając od ceny - rabat przy Allure + często sięga 20k. Z 90-95k katalogowo robi się 70-75. Jeśli ktoś nie chce wyrzucac pieniędzy w błoto, to na taką cenę powinien czekać. Chociaż może się to wiązać z czasową akcja koncernu, to na ponad 10% różnicy w porównaniu do "standardowych" 10k rabatu warto zaczekać. Za te pieniądze jest to najlepiej wyposażony samochód na rynku, zwłaszcza jak dorwie się wersję z kamerą i autonomicznym parkowaniem. Mnie się też podoba, a szyberdach robi super wrażenie. Są jednak pewne niedoróbki - tak naprawdę jest to 3,5 gwiazdki zaokrąglone w górę.
4,3
~asok
Peugeot 2008 I
SUV Facelifting 1.2 PureTech 110KM 81kW
Najpierw sakramentalne "mam już przejechane 10 tys. km to mogę się wypowiedzieć'. Samochód bardzo fajny, wygląd w środku jak i na zewnątrz cieszy oko. Duży plus za mocny i ekonomiczny silnik. Duży bagażnik. Hamulec ręczny nieco dziwny aczkolwiek można się do niego przyzwyczaić, a nawet polubić. Infotainment trochę powolny, ale na szczęście integracja z AndroidAuto bez zarzutu. Próbowałem rozpocząć rozmowę wybieraniem głosowym, niestety komputer nigdy nie potrafił mnie zrozumieć. Samochód zdecydowanie ma kilka mankamentów. Przede wszystkim długa lista niepraktycznych elementów wnętrza: - tylna sofa jest twarda niczym posłanie fakira. Przy dłuższej podróży, ciężsi pasażerowie mogą odczuwać dyskomfort. - sterowanie podgrzewania foteli znajduje się, uwaga, pod samym fotelem. Kierowca lub pasażer muszę sięgnąć "pod spód" na wysokość swojego kolana i poruszyć rolką. Oczywiście oznacza to, że a) kierowca musi wyczuć na jaki poziom z trzech ustawił podgrzewanie, bo nie jest w stanie w czasie jazdy sprawdzić poziomu ustawienia podgrzewania. b) kiedy pasażer wysiądzie z samochodu i kierowca kontynuuje jazdę nie ma możliwości wyłączenia ogrzewania fotela pasażera. Normalnym rozwiązaniem byłoby umieszczenia kontrolki podgrzewania foteli gdzieś koło wajchy do zmiany biegów, cóż nie w tym samochodzie. - jeśli już mowa o kontrolkach. Na kierownicy znajdują się 2 rolki do zmiany stacji radiowych i głośności. Niestety pracują one z pewną inercją i nie mogę się oprzeć wrażeniu, że o wiele wygodniej byłoby mieć tam przyciski zamiast rolki. Rozumiecie, wcisnę przycisk 2 razy i wiem co się stanie. Z rolką muszę dostawać siłę aby przesunąć ją o 2 stopnie, a nie przypadkiem o 3 - kontrolka do rozsuwania zasłony szklanego dachu znajduje się pod podłokietnikiem, więc jeśli chcesz się do niej dostać musisz najpierw podnieść podłokietnik (!?) - miejsce na kubki znajdują w "jamie" pod ścianką przed wajchą zmiany biegów. Oczywiście na tej samej ściance na której jest port usb i gniazdo 12V. Co dodatkowo utrudnia używania uchwytów do kubków. Nie ma mowy o łatwym wkładaniu i wyjmowanie kubka, tak jak u konkurencji u której uchwyty na kubki znajdują w łatwo dostępnym miejscu przy hamulcu ręcznym. - kubełkowe fotele za ciasne, nie wiem czy wszystkie takie powinny być, ale jeśli jesteś szerszą osobą miej to na uwadze - jeśli ktoś nie jest fanem systemu Start&Stop może go wyłączyć ale jedynie do wyłączenia silnika. Po każdym przekręceniu kluczyka trzeba wyłączyć ten system ponownie.
Średnie spalanie dla Peugeot 2008 I SUV Facelifting
6,2 – 6,8
l/100 km
4,6 – 6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Peugeot 2008 I
SUV Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW
Silnik z uwagi na wysoki moment, rozpędza auto lepiej niż mogłoby sie wydawać na papierze. Najmniej udało mi się zejść trochę poniżej 5 litrów, ale ciężko tak długo jechać. Szalejąc, łatwo przebić 10 litrów (przy 190 km/h to juz ponad 15). Latem w mieście w korkach około 8,5. W trasie, jadąc spokojnie, z wyprzedzaniem ale bez wariactw - poniżej 6 litrów, jadąc samemu - poniżej 5,5. Nie jeżdżę ekonomicznie, ale też nie mam ciężkiej nogi, a średnie za 17 tys km to niewiele ponad 7 litrów. Myślę, że jak ktoś bardziej lubi ecodriving lub mieszka w mniejszym mieście to 6,5l/100 jest jak najbardziej osiągalne. Ja jestem zadowolony.
4,7
Peugeot 2008 I
SUV Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW
Auto jest bardzo oszczędne w cyklu mieszanym, na długich trasach spalanie troszeczkę wzrasta w mieście jak w każdym aucie ale jest akceptowalne. Miłe zaskoczenie jednak te wszystkie nagrody dla tego silnika nie były bezpodstawne.
6,6
Peugeot 2008 I
SUV Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW
Dane producenta o spalaniu można włożyć między bajki - nawet jeżdżąc bardzo spokojnie trudno zejść poniżej 5 litrów. Zresztą z takim silnikiem w tym aucie ciężko się powstrzymać od dynamiczniejszej jazdy. Niemniej jednak, nawet mając ciężko nogę można się zmieść ze średnim spalaniem w okolicach 7 litrów - co nie jest złym wynikiem.

Usterki Peugeot 2008 I

Liczba wpisów: 15
Uszkodzenie systemu ad blue
  • Peugeot 2008 I SUV Facelifting 1.6 BlueHDi 99KM 73kW 2016-2019
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Przy jakiś 80 tys wyskoczył check engine i uszkodzenie systemu oczyszczania spalin - ad blue skrystalizował i uszkodził korek. Przy 110 ta sama historia, ale tym razem padła pompa ad blue, której nie da się wymienić - trzeba było wymienić cały zbiornik - ok. 4 tys złoty. W peugeocie 308 z bliźniaczym silnikiem dokładnie ta sama historia zwieńczona wymianą zbiornika ad blue, również przy ok 110-120 tys km. Mechanik mówił, że codziennie ma peugoty z tym problemem u siebie, więc ad blue Peugeotowi się zdecydowanie nie udał
usterka oczyszczania spalin
  • Peugeot 2008 I SUV Facelifting 1.6 BlueHDi 99KM 73kW 2016-2019
  • silnik
  • 63 tys. km
Po przejechaniu ok.63 tys.km. zaczął się problem z systemem oczyszczania spalin ad blue . Usuwanie błędu , luzowanie korka wlewu ad blue daje efekt na kilka dni . Teraz czekam na następny serwis i diagnostykę , czekam również na zakupiony płyn tunap 986 . Może coś da . Na razie jestem zdruzgotany ewentualnymi kosztami a to wtrysku , a to pompy ze zbiornikiem . Przed kupnem naczytałem się jaki to dobry silnik a tu klops - zwykły płyn ad blue i wszystko co jest z nim związane zepsuły radość z posiadania tego wozidełka .
Problem rozwiązany
2 komentarze
Kontrolka check engine
  • Peugeot 2008 I SUV 1.6 BlueHDi 120KM 88kW 2015-2016
  • instalacja elektryczna
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Ciągle pali się kontrolka check engine. Po podpięciu pod komputer wykazało błąd mocy rozrusznika prądnicy. Czy ktoś się spotkał z takim problemem i czy to coś poważnego. Błąd udało się wykasować ale nie wiem czy to tylko na chwilę.
Peugeot 2008 I SUV Facelifting