Szukaj

Informacje o Peugeot 2008 I SUV

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Peugeot 2008 to produkowany od roku 2013 mały miejski crossover (segment I, choć klasyfikowany także do segmentu B ze względu na swoje rozmiary). Jest najmniejszym w gamie francuskiej marki modelem w tym segmencie rynkowym. Jego pierwowzorami koncepcyjnymi były prototypy zaprezentowane na wiosnę i jesień 2012 roku, noszące nazwy Urban Crossover Concept oraz 2008 Concept. Produkcyjna wersja Peugeota 2008 bazuje zaś na modelu z segmentu B – 208. Obydwa modele mają tę samą platformę podłogową PSA PF1 platform (choć rozmiary 2008 są trochę większe) oraz wnętrze. Pod względem stylistycznym auto spokrewnione jest także z większym modelem 4007.
czytaj więcej
Powagosław

W klasie małych crossoverów budowanych w oparciu o segment B dzieje się ostatnio wiele ciekawego i Peugeot tę ciekawość umiejętnie pobudza. To chyba najładniejsze auto w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Jeśli Peugeot 208 to Le Big Mac, jak to z francuska mawiał pewien bohater „Pulp Fiction”, 2008 to Le Big Mac w powiększonym zestawie, podany na srebrnej tacy. Bon apetit.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4159 mm
Szerokość 1739 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2004 mm
Wysokość 1556 mm
Rozstaw osi 2538 mm
Rozstaw kół - przód 1477 mm
Rozstaw kół - tył 1488 mm
Zwis przedni 820 mm
Zwis tylny 801 mm
Prześwit 165 mm
Odległość oparcia fotela przedniego od kierownicy 611 mm
Długość kolumny kierownicy 720 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 874 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 898 mm
Długość siedziska przedniego 478 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 818 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 861 mm
Długość siedziska tylnego 468 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1360 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1337 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1408 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1386 mm
Zakres przesuwania foteli przednich 250 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1689 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1194 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 350 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1042 mm
Wysokość bagażnika 514 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 752 mm
Wysokość progu załadowczego 600 mm
Drzwi tylne - wysokość 841 mm
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

2,4
~Zawiedziony i rozgoryczona
Peugeot 2008 I
SUV 1.2 PureTech 82KM 60kW
Każdy kierowca się cieszy gdy kupi auto. Ja też. Drugi raz ucieszyłem się gdy się go pozbyłem. Sorry, z dopiero teraz piszę , ale muszę ochłonąć po kilku tygodniach. Auto kupione bo podobało się partnerce i po nie najgorszych opiniach. Tak było przez około rok od zakupu. Nieduże przebiegi, regularne przeglądy nie wystarczyły. A im dalej tym większe kłopoty. Zaczęło tracić na mocy, przepalać olej. Wizyta u mechanika, jednego, drugiego, w końcu diagnoza silnik do wymiany. Jak to określił jeden z nich spuchł. Szukanie silnika bo na nówkę nie było stać, w końcu po 2 miesiącach jest - promyk nadziei zagościł w oczach partnerki, Nadal chce nim jeździć - wymieniamy. Po niespełna roku, wymianie oleju, paska przed terminem (8 tys. km) bo mechanik zauważył niepokojące objawy związane z ciśnieniem oleju, problem został zażegnany na krótko. Potem pojawiły się problemy z przepałem oleju (więcej dolewałem oleju niż paliwa) - dym szedł z rury jak z dwusuwa. Kolejna płukanka i wymiana oleju na krótko poprawiła humor. Decyzja zapadła trzeba sprzedać nawet ze stratą, ale już nigdy więcej problemów z tym francuskim wynalazkiem. Po kilkukrotnej przecenie w końcu poszedł. Klient wiedząc o niedoskonałościach postanowił podrasować go i pchnąć dalej, ale mnie to już nie dotyczy. Chcesz kłopotów z tym silnikiem kupuj tą skarbonkę. Spytacie dlaczego 2 gwiazdki bo dla mnie kasta i wyposażenie na 3-4 ale bez silnika nie pojeździsz. a silnik nie zasługuje nawet na ZERO.
4,9
~Ania
Peugeot 2008 I
SUV 1.2 PureTech 82KM 60kW
Autko mam od 2 lat. Super samochód, nigdy nie miałam problemów mechanicznych. Po zakupie wymieniony rozrząd i spokój na lata. Niskie spalanie, wystarczającą moc. Małe zwinne auto. Bardzo polecam ten model
4,9
~Piotrze
Peugeot 2008 I
SUV 1.2 PureTech 82KM 60kW
Największe zaskoczenie to wysoka kultura pracy silnika. Do tego sympatyczna malutka kierownica, bardzo mała średnica zawracania, co za tym idzie łatwość manewrowania. Kolejny plus to zawieszenie podwyższone w stosunku do samochodów osobowych. Spalanie przy oszczędnej jeździe to 4,8 do 5,2 litra benzyny. Przy przebiegu 75 tyś kilometrów ( od nowości )nie wystąpiły żadne usterki, bardzo czytelne mapy europy wschodniej i zachodniej. Malutki minus za precyzje działania skrzyni biegów.
Średnie spalanie dla Peugeot 2008 I SUV
5,5 – 6,7
l/100 km
4,4 – 5,2
l/100 km
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Peugeot 2008 I
SUV 1.2 VTi 82KM 60kW
Fajny samochodzik mimo wszystko ma swoją wagę i wysokość co odbija się na spalaniu. Na razie sama zima i większość to korek w mieście i spalanie koło 7 litrów. Bardzo się wysilałem żeby zejść do spalania rzędu 5,8 i myślałem że jest to niewykonywalne. Prawie się podałem ale udało w końcu mi się osiągnąć taki wynik ale tylko w jednym przypadku. W mieście nie ma szans spali najwięcej, 6,2 l to będzie genialny wynik ale latem, na trasie przy prędkościach 90-110 nie schodzi poniżej 6 l. Jedynie tereny pozamiejskie wioski i długie proste odcinki bez znacznych górek jazda na 5 biegu około 70 km/h wtedy jest możliwe osiągniecie spalania 5,8l . Niestety każda górka i wzniesienie zwiększa spalanie gwałtownie i nawet na niewielkiej górce nagle spalanie szybuje do 7,8l a pod strome górki nawet do 10l. Niestety zbyt delikatne traktowanie gazu powoduje że silnik zaczyna się dławić i zwalniać pod górkę. Myślę że logiczne spalanie bez korków to wahania w okolicach 6-7l na 100km. Mimo to silnik najlepiej się czuje i nie dławi w zakresie obrotów w okolicach 2100 do 3000. Dalej zaczyna się już spora moc i spalanie mimo tak małego silnika ma ogromną moc na wysokich obrotach zaskakująco dużą. Ale wtedy spalał by co najmniej 10l albo i więcej. Jednym słowem bez problemu się wyprzedza.
4,6
Peugeot 2008 I
SUV 1.6 e-HDi 92KM 68kW
Silnik elastyczny jak guma balonowa. Średnie spalanie przy spokojnej jeździe ( 90 - 100 km/h) 4,8 l/100 km Minimalne spalanie przy bardzo delikatnym obchodzeniem się z pedałem gazu ( 80-85 km / h ) 3,6 l/100 km Silnik po chiptuningu / moc podniesiona do 114 KM Spalanie wyliczone przy tankowaniu pod korek Komputer pokazuje dane zaniżone o ok 0,5l mniejsze
5,2
Peugeot 2008 I
SUV 1.2 PureTech 110KM 81kW
Jazda miasto + autostrada 6.0, miasto + drogi krajowe (do 110km/h) 5,6 , a na samej trasie z prędkością ok. 90-100km/h 4L. Liczyłem na mniej, ale widząc to co piszą inni i tak powinienem być zadowolony.

Usterki Peugeot 2008 I

Liczba wpisów: 15
Uszkodzenie systemu ad blue
  • Peugeot 2008 I SUV Facelifting 1.6 BlueHDi 99KM 73kW 2016-2019
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Przy jakiś 80 tys wyskoczył check engine i uszkodzenie systemu oczyszczania spalin - ad blue skrystalizował i uszkodził korek. Przy 110 ta sama historia, ale tym razem padła pompa ad blue, której nie da się wymienić - trzeba było wymienić cały zbiornik - ok. 4 tys złoty. W peugeocie 308 z bliźniaczym silnikiem dokładnie ta sama historia zwieńczona wymianą zbiornika ad blue, również przy ok 110-120 tys km. Mechanik mówił, że codziennie ma peugoty z tym problemem u siebie, więc ad blue Peugeotowi się zdecydowanie nie udał
usterka oczyszczania spalin
  • Peugeot 2008 I SUV Facelifting 1.6 BlueHDi 99KM 73kW 2016-2019
  • silnik
  • 63 tys. km
Po przejechaniu ok.63 tys.km. zaczął się problem z systemem oczyszczania spalin ad blue . Usuwanie błędu , luzowanie korka wlewu ad blue daje efekt na kilka dni . Teraz czekam na następny serwis i diagnostykę , czekam również na zakupiony płyn tunap 986 . Może coś da . Na razie jestem zdruzgotany ewentualnymi kosztami a to wtrysku , a to pompy ze zbiornikiem . Przed kupnem naczytałem się jaki to dobry silnik a tu klops - zwykły płyn ad blue i wszystko co jest z nim związane zepsuły radość z posiadania tego wozidełka .
Problem rozwiązany
2 komentarze
Kontrolka check engine
  • Peugeot 2008 I SUV 1.6 BlueHDi 120KM 88kW 2015-2016
  • instalacja elektryczna
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Ciągle pali się kontrolka check engine. Po podpięciu pod komputer wykazało błąd mocy rozrusznika prądnicy. Czy ktoś się spotkał z takim problemem i czy to coś poważnego. Błąd udało się wykasować ale nie wiem czy to tylko na chwilę.
Peugeot 2008 I SUV