Szukaj

Informacje o Peugeot 106 II 1.5 D 57KM 42kW 1996-2003

Lata produkcji: 1996 – 2003
Segment: Auta małe
„Stoszóstka” drugiej generacji debiutowała w 1996 roku. W porównaniu do jej poprzedniczki, zmianom poddano nie tylko nadwozie (między innymi nowy kształt reflektorów), ale popracowano też nad konstrukcją auta (głównie pod kątem bezpieczeństwa). Konstrukcyjnie model był niemal kopią Citroena Saxo (współpraca obu marek w ramach koncernu PSA). Kariera Peugeota 106 zakończyła się w 2003 roku. Dwa lata później na rynku pojawił się jego następca, model 107.
Produkowany od 1996 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1527 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 57 KM (42 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 95 Nm przy 2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 82 mm
Typ wtrysku pośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Widoczność

Wady

- Układ jezdny - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Ji
Peugeot 106 II
Hatchback 1.5 D 57KM 42kW
Uważam, że jest to BARDZO dobre autko dla osób, które poszukują w miarę taniego, SOLIDNEGO autka, które nie raz się odwdzięczy. Byle troszkę o niego dbać. Silnik bardzo wytrzymały, solidna Peugeotowska konstrukcja bez żadnych technologicznych udziwnień. Mocy owszem nie najwięcej, ale dla osób o niewygórowanych oczekiwaniach jak najbardziej wystarczający. Jest to mój pierwszy samochód i nie żałuje jego kupna mimo początkowego wkładu, jaki musiałem ponieść. Polecam to auto, nie bójcie się francuzów (tak jak ja kiedyś), to bardzo dobre auta, jeżdzę nim trochę i wcale nie odwiedzam warsztatu co dwa tygodnie (odpukać). Gdybym miał pieniądze bardzo chętnie kupiłbym go jeszcze raz. Tyle że może benzynkę, dla odmiany.
3,9
~Jajek
Peugeot 106 II
Hatchback 1.5 D 57KM 42kW
Rewelacyjny samochodzik.Kupiłem dla żony, ale sam jeżdżę bardzo często.Moja wersja jest super wyposażona: klima,ABS,ESP,el.szyby,dobre audio.Mimo tylko 54 KM(wersja niemiecka jest słabsza), samochodzikiem całkiem dynamicznie się jeździ i to nie tylko w mieście. Na trasie bez trudu można wyprzedzać. Silnik ma charakterystykę chyba bardziej jak benzyniak. Skrzynia nie jest dobrze do niego dopasowana. Brakuje momentu na pierwszych biegach.Najlepiej ciągnie na 3 i na 5 biegu. Dlatego dynamicznie można jechać w zakresie 50-80 km/h i potem 110-140 km/h. Bardzo mało pali!!! Za to bardzo drogi w serwisie i naprawach. Miałem już kilka samochodów: niemieckie, japońskie, francuskie. Peugeot jest najdroższy. Tyle, że prawie się nie psuje, więc nie jest to dużym problemem. Największym problemem jest ilość miejsca. Dla faceta słusznej postury jest to auto praktycznie jednoosobowe. Jak ktoś siądzie obok to ciężko biegi zmieniać a z tyłu to chyba tylko krasnoludki mogą podróżować. Podsumowując: mały, oszczędny ale dynamiczny, a przy tym ładny samochodzik, którym się bardzo przyjemnie jeździ.Polecam!!!
4,0
~colombo100
Peugeot 106 II
Hatchback 1.5 D 57KM 42kW
jestem głównie zadowolony z ekonomiczności lwa bo na zaoszczędzonej kasie za paliwo to te naprawy opłaciłem.. także bardzo jestem zadowolony, poza tym brak klimy to chyba jedyna niedogodność, objeździłem nim całą Polskę i raczej mogę na nim polegać.. głównie jeśli chodzi o silnik, choć długie trasy są męczące w tym siedzeniu, ale zrobiłem nim już 175000 km więc został ostro przetestowany, poza tym central zamek , elektryka szyby, brak tylko poduszek i abs. pod tym względem lepszy tylko jest chyba clio.
Średnie spalanie dla Peugeot 106 II 1.5 D 57KM 42kW 1996-2003
4,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

3,8
Peugeot 106 II
Hatchback 1.5 D 57KM 42kW
Co prawda nie mam juz tego auta, ale chce sie o nim wypowiedziec. Mialem wersje prosta, 3drzwiowa, bez klimy, elektryki. Spalanie rekodrowe z dystrybutora 3,2 zrobilem na trasie Anglia (Swindon) - Polska (Suwalki) przy predkosciach 100-120 km/h. Duzo jezdzilem po UK. Codzienne dojazdy okolo 150 km to nie spalil mi wiecej niz 4 litry. Po miescie nie chcial 5ciu litrow. Szukam drugiego po latach. Silnik za slaby, ale pewnie to jest spowodowane niskim spalaniem, bo akurat to auto ustala jak sie przyspiesza, a nie kierowca. Jedna awaria, wydmuchana uszczelka pod glowica (scigalem sie ze skoda fabia ;) )
5,1
Peugeot 106 II
Hatchback 1.5 D 57KM 42kW
Uściślając mój pug pali: lato zima miasto Krak > 5,5 l/100km > 6,0 l/100km mieszana 50/50 > 5,0 l/100km > 5,5 l/100km Jeżdżąc delikatnie można zejść ze spalaniem o ok. 0,4 l/100km. Rzadko się zdarza ;). Tankując uszlachetnione paliwo zaobserwowałem mniejsze spalanie o 0,2 l/100km, niż tańszy ekodiesel trasa > 4,2 l/100km Jadąc na trasie (300-400)km z prędkością (90-120) km/h spalanie jest w granicy 4,5l/100km. Podsumowanie: Posiadam to autko drugi rok i szybko się go nie pozbędę z racji spalania. Chociaż jak wiadomo jednostka nie należy do cichych. Jadąc szybko powyżej 90 km/h trzeba radio pogłaśniać. Auto wykorzystywane jest głównie mieście czasami wyjeżdżam nim poza Kraków, rzadziej w długą podróż. Pozdrawiam
6,5
Peugeot 106 II
Hatchback 1.5 D 57KM 42kW
Tutaj niestety jestem troszkę zawiedziony, ponieważ moja 106 na pewno nie pali tylu, co niektórzy tutaj piszą. Wprawdzie mam problem z nieszczelnością pompy wtryskowej, ale tak czy siak spalanie jak na taki motor i taki samochód moim zdaniem troszkę za duże - a staram się jeździć ekonomicznie.

Usterki Peugeot 106 II

Liczba wpisów: 9
Kontrolka AIRBAG
  • Peugeot 106 II
  • instalacja elektryczna
Witam. Od jakiegoś czasu zapala się na desce kontrolka poduchy powietrznej. Raz miga, raz świeci stale, a raz w ogóle. Występowanie problemu zauważyłem przy zwiększonej wilgoci powietrza na zewnątrz lub niższej temperaturze - np. podczas deszczu. Gdy świeci słońce i jest ciepło kontrolka wcale się nie zapala. Najpierw zacząłem podejrzewać taśmę skrętną, ale przy warunkach występowania problemu zastanawiam się czy problem nie leży gdzieś na kablach. Świecąca kontrolka to niby bzdeta, ale potrafi zdenerwować przy codziennej jeździe. Czy ktoś miał podobne rewelacje w swojej 106? Jeśli tak, to jak się z tym uporać? Pozdrawiam.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Trzęsienie kierownicą
  • Peugeot 106 II 1.1 i 60KM 44kW 1996-2003
  • układ kierowniczy
Witam, Od jakiegoś czasu w moim LWIE przy mocniejszym hamowaniu zaczyna trząść kierownicą oraz autem. Według mojej oceny jest to umiejscowione z przodu z lewej strony. Hamulce (tarcze + klocki ) wymieniałem na jesieni jakieś 5k km temu. Trzęsienie (delikatne) pojawia się po przekroczeniu 100 km/h. Ponadto przy skręcaniu słyszę jakby coś tarło, podobnie jest przy niskiej prędkości przy wciśniętym sprzęgle. Nie wiem czy te objawy się ze sobą wiążą ale ponieważ nie mam chwilowo czasu podjechać do mechanika zwracam się z prośbą o diagnoze
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Centralny zamek.
  • Peugeot 106 II 1.0 i 50KM 37kW 1996-2000
  • nadwozie
Witam. Mam takiego zonk'a. Mały problem z centralnym zamkiem sterowanym pilotem na podczerwień. Gdy zamykam nie ma żadnego problemu. Podczas otwierania przednie drzwi otwierają się nie całkowicie. Nie można otworzyć drzwi, tak jakby mechanizm nie do końca powodował otwarcie blokad. Nadmieniam, że nie ma problemu przy otwieraniu kluczykiem. Pilot centralnego zamka steruje jednocześnie alarmem.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Peugeot 106 II