Szukaj

Informacje o Peugeot

Peugeot to jedna z najstarszych marek samochodowych na europejskim rynku, której początki sięgają 1810 r. Podobnie jak jednak w przypadku wielu współczesnych producentów aut, jej początki nie były związane z produkcją samochodów. Dziś Peugeot wspólnie z Citroenem i Oplem, w ramach Grupy PSA, tworzą jeden z największych koncernów motoryzacyjnych na świecie.

Historia Peugeota

Za założycieli firmy Peugeot należy uznać braci Jean-Pierre i Jean-Frederic Peugeotów, którzy w 1810 r., przekształcając rodzinny młyn, utworzyli zakłady mechaniczne, które zajmowały się odlewnią stali, a później także produkcją m.in. pił taśmowych, narzędzi, a nawet młynków do kawy. Dopiero jednak pod koniec XIX w. Armand Peugeot (wnuk Jean-Pierre Peugeota) razem ze swoim stryjecznym bratem (Eugene Peugeot) przekształcili firmę, która najpierw zajęła się produkcją rowerów, szybko stając się jednym z liderów w tym segmencie rynków, a później także samochodów.

Pierwszym pojazdem a'la samochodowym był trójkołowy Serpollet-Peugeot z 1889 r., który napędzany był jednak silnikiem parowym. Dwa lata później zadebiutował na rynku Type 3, który napędzany był już silnikiem spalinowym na licencji Daimlera stworzonym przez firmę Panhard-Levassor. W 1896 r. dochodzi do wydzielenia ze struktur rodzinnej spółki firmy Societe des Automobiles Peugeot, którą zarządza Armand Peugeot i która zajmuje się już praktycznie wyłącznie produkcją samochodów. Pierwszym większym hitem sprzedażowym marki Peugeot jest Type 69, pieszczotliwie nazywany Baby, który powstał przy wydatnym udziale Ettore Bugattiego. W 1910 r. dochodzi do połączenia obu firm i zawiązana została spółka Societe des Automobiles et Cycles Peugeot. Wcześniej, bo w 1903 r. skonstruowany został pierwszy motocykl marki Peugeot, od 1910 r. produkowane były lekkie furgonetki Peugeot Lion, a od 1912 r. również samochody ciężarowe. W tym samym roku wybudowana została nowoczesna fabryka w Sochaux, która pozwoliła przyspieszyć produkcję samochodów.

Samochody Peugeot z trzycyfrowym nazewnictwem

W czasie I wojny światowej produkcja przestawiona zostaje na potrzeby armii francuskiej (Peugeot produkuje m.in. czołgi, samoloty oraz bomby). Po zakończeniu działań wojennych produkcja na potrzeby cywilne rusza ponownie w 1919 r. W tym okresie największym powodzeniem cieszyły się takie modele jak Type 163 (następca Baby), a także 4CV Quadrilette.

10 lat później powstał pierwszy model z trzycyfrową nazwą i zerem pośrodku - Peugeot 201, które stosują również współczesne modele Peugeota. Pierwsza cyfra oznacza klasę (wielkość) modelu, zaś trzecia jego generację. Peugeot 201 wyróżniał się również tym, że był pierwszym modelem z niezależnym zawieszeniem przednich kół. W 1933 r. dołączyły do niego kolejno modele 301 i 401, a rok później także 601. Przed wybuchem II wojny światowej na rynku zdążyły jeszcze zadebiutował modele drugiej generacji tych Peugeotów, z końcówką "02".

Pierwsze powojenne modele Peugeota

Pierwszym modelem marki Peugeot po II wojnie światowej był Peugeot 203, który został zaprezentowany w 1948 r. Następnie debiutują na rynku kolejne modele trzeciej generacji (03), przy projektowaniu których Peugeot współpracował z Pinifariną. Duży sukces rynkowy odniósł m.in. Peugeot 204, którego sprzedaż przekroczyła 1,6 mln egzemplarzy. Wyróżniał się on napędem na przód i niezależnym zawieszeniem wszystkich kół. W 1959 r., w modelu 403, po raz pierwszy Peugeot montuje w swoim aucie silniki Diesla, a w 1961 r. pojawił się na rynku Peugeot 404, który zdobył sporą popularność wysoką jakością wykonania i niezłą trwałością.

Peugeot przejmuje Citroena i Opla

Mało kto dziś wie, że w historii Peugeota jest okres bliskiej współpracy z Renault. Kiedy prowadzone w 1963 r. rozmowy z Citroenem zakończyły się fiaskiem, Peugeot zwrócił się właśnie w stronę drugiej francuskiej marki, z którą podpisał porozumienie o współpracy w 1966 r. W latach 70. powrócił jednak pomysł bliższej współpracy z Citroenem, który należał wówczas do koncernu oponiarskiego Michelin. Ostatecznie w 1976 r. Peugeot nabywa 90% udziałów w Citroenie i powstaje grupa PSA Peugeot Citroen. Trzy lata później PSA przejmuje firmę Talbot, ale auta tej marki produkowane były tylko do połowy kolejnej dekady.

W latach 80. produkowane były m.in. takie modele marki Peugeot, jak 405 czy 605, a w kolejnej dekadzie pojawiły się Peugeot 106, 406 czy niezwykle popularny na wielu rynkach Peugeot 206. W XXI w. Peugeot był zmuszony nieco zmodyfikować swoją regułę nazywania modeli. Przede wszystkim pojawiły się na rynku modele z czterocyfrowymi nazwami, m.in. 2008, 4007 czy 5008. Początkowo Peugeot tak zaczął nazywać swoje minivany, a obecnie dwa zera w środku nazwy mają SUV-y francuskiej marki. Ponadto od 2013 r., kiedy to pojawił się następca Peugeota 308, kolejne modele nie zmieniają już swojej nazwy, tylko pojawia się określenie generacji.

W 2017 r. Peugeot wraz z Citroenem przejmują od General Motors markę Opel i zgłaszają tym samym aspirację do miana liderów europejskiego rynku samochodów.

Wszystkie samochody Peugeot z tytułem Car of the Year

Peugeot jest jedną z bardziej utytułowanych marek w konkursie na Europejski Samochód Roku. Po raz pierwszy tytuł Car of the Year Peugeot otrzymał w 1969 r. (Peugeot 504). W 1988 r. tytuł ten zdobył Peugeot 405, w 2002 r. triumfował Peugeot 307, w 2014 r. wspomniana druga generacja Peugeota 308 i wreszcie w 2017 r. największe uznanie jurorów COTY zdobył Peugeot 3008, który został pierwszym SUV-em z tym tytułem.

czytaj więcej

Opinie Kierowców o Peugeot

Sprawdź co kierowcy
myślą o Peugeot

Oceny Aut 9 530 ocen

4,8
~Michał Paczkowski
Peugeot 508 I
SW 1.6 THP 156KM 115kW
“Peugeot 508 to naprawdę świetne auto! Ma niesamowicie wyposażone wnętrze, które robi wrażenie zarówno pod względem jakości, jak i nowoczesnych technologii. Do tego wygląda rewelacyjnie – elegancki, dynamiczny design przyciąga spojrzenia. W środku jest dużo miejsca, zarówno dla pasażerów, jak i w bagażniku, więc pod względem praktyczności również nie zawodzi. Słyszałem różne opinie na temat silnika, ale osobiście korzystam z 508 od kilku lat i nie miałem żadnych większych problemów. Auto sprawuje się świetnie zarówno w mieście, jak i na trasie. Zdecydowanie polecam!”
3,9
~Piotr
Peugeot 308 I
Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW
Wygodne auto z solidnie wykonanym wnętrzem, świetnym designem i niestety problematycznym układem napędowym. Największą wadą tego samochodu jest silnik, czujniki i zawieszenie. Spalane ma w normie, ale trzeba się nauczyć nim jeździć, tzn wrzucać piąty bieg przy 70 kmh. Zauważalne zmniejszenie spalania w porównaniu do piątki przy 50 kmh, co w Seacie Ibiza było ergonomiczne, zaś w 308 szarpie, dławi się i nie nadaje się do wyprzedzania. Engine check z powodu cewek zapłonowych, zużycia alternatora, problemy z czujnikiem drzwi, awarie stabilizatora przy amortyzatorze i stuki zawieszenia. Dla pocieszenia działająca klima i dobrze grające radio, ale na postoju tylko z opcją dark screen, bo aktywuje się economy mode. Zawieszenie płynne i nie trzęsie, ale nie do jazdy po nierównościach z dużą prędkością. Wymiana żarówek jest trudna i nie polecam auta dla osób, które są na bakier z techniką, bo konieczność walki z usterkami może okazać się zbyt irytująca. W porównaniu do Ibizy dość awaryjny silnik. Widzę tez niewielkie wycieki oleju i będę się musiał tym zająć. Raczej nie polecam, choć jeździ się nim komfortowo. Polecam badać poziom napięcia, bo awaria alternatora może doprowadzić do holowania, gdyż w czasie jazdy mogą wysiąść układy wspomagania a wtedy szybko zjazd na bok, bo silnik się wygasza. Jak dla mnie zbyt awaryjny model.
4,8
~jakub
Peugeot 208 I
Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 82KM 60kW
Auto zakupiłem ponad 3 lata z przebiegiem 44 tys km. Zrobiłem już prawie 50 i z autem nic nie dzieje się poważnego. Bardzo wygodne w środku i ergonomiczne. Poza standardowymi czynnościami serwisowymi nic się nie działo, podwozie bez żadnych śladów rdzy oraz lakier również się dobrze prezentuje. W moim przypadku mam problem z zamkiem elektrycznym który nie działa jak należy co jest na minus oraz multimedia które również mają opóżnienie ale do tego można się przyzwyczaić. Na trasie auto się zachowuje dobrze, 150-160 pojedzie ale po co a w mieście jest bardzo żwawe. Wielkościowo idealne dla 1-2 osób.
4,8
~Michał Paczkowski
Peugeot 508 I
SW 1.6 THP 156KM 115kW
“Peugeot 508 to naprawdę świetne auto! Ma niesamowicie wyposażone wnętrze, które robi wrażenie zarówno pod względem jakości, jak i nowoczesnych technologii. Do tego wygląda rewelacyjnie – elegancki, dynamiczny design przyciąga spojrzenia. W środku jest dużo miejsca, zarówno dla pasażerów, jak i w bagażniku, więc pod względem praktyczności również nie zawodzi. Słyszałem różne opinie na temat silnika, ale osobiście korzystam z 508 od kilku lat i nie miałem żadnych większych problemów. Auto sprawuje się świetnie zarówno w mieście, jak i na trasie. Zdecydowanie polecam!”
3,9
~Piotr
Peugeot 308 I
Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW
Wygodne auto z solidnie wykonanym wnętrzem, świetnym designem i niestety problematycznym układem napędowym. Największą wadą tego samochodu jest silnik, czujniki i zawieszenie. Spalane ma w normie, ale trzeba się nauczyć nim jeździć, tzn wrzucać piąty bieg przy 70 kmh. Zauważalne zmniejszenie spalania w porównaniu do piątki przy 50 kmh, co w Seacie Ibiza było ergonomiczne, zaś w 308 szarpie, dławi się i nie nadaje się do wyprzedzania. Engine check z powodu cewek zapłonowych, zużycia alternatora, problemy z czujnikiem drzwi, awarie stabilizatora przy amortyzatorze i stuki zawieszenia. Dla pocieszenia działająca klima i dobrze grające radio, ale na postoju tylko z opcją dark screen, bo aktywuje się economy mode. Zawieszenie płynne i nie trzęsie, ale nie do jazdy po nierównościach z dużą prędkością. Wymiana żarówek jest trudna i nie polecam auta dla osób, które są na bakier z techniką, bo konieczność walki z usterkami może okazać się zbyt irytująca. W porównaniu do Ibizy dość awaryjny silnik. Widzę tez niewielkie wycieki oleju i będę się musiał tym zająć. Raczej nie polecam, choć jeździ się nim komfortowo. Polecam badać poziom napięcia, bo awaria alternatora może doprowadzić do holowania, gdyż w czasie jazdy mogą wysiąść układy wspomagania a wtedy szybko zjazd na bok, bo silnik się wygasza. Jak dla mnie zbyt awaryjny model.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Peugeot przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena

Cenimy Twoją prywatność

Autocentrum.pl należy do grupy Wirtualna Polska Holding. Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.