Szukaj

Informacje o Opel Zafira C Tourer Facelifting

Lata produkcji: 2016 – 2019
Segment: VANy
Pierwowzorem koncepcyjnym trzeciej generacji Zafiry, która wprowadzona została na rynek w 2011 r., był prototyp noszący nazwę Zafira Tourer Concept. Pod względem stylistycznym przód samochodu nawiązuje także do hybrydowego modelu Ampera. Tak jak poprzednie generacje, Opel Zafira Tourer C jest powiązany technicznie z nową Astrą (m.in. ta sama platforma podłogowa GM Delta II). Zmiana imienia modelu na Zafira Tourer, jest powiązana z nową ideą pozycjonowania samochodu na rynku – mimo wprowadzenia na rynek trzeciej generacji, generacja druga (Zafira B) pozostanie w ofercie marki, stając się jej tańszą i mniejszą alternatywą.
czytaj więcej
Powagosław
Oceniając nową Zafirę, spróbujcie pomyśleć o jakimkolwiek jej konkurencie, o którym bez zastanowienia powiedzielibyście: „Ładniejszy!”. A pomyśleć, że jeszcze niedawno był to przeciętnie urodziwy, za to dość praktyczny pojazd dla mało wybrednych pragmatyków. ~Powagosław
Luzacjusz
Kolejny dowód, że Opel robi ostatnio w Niemczech najładniejsze samochody non-premium. Nie trzeba dodawać, do kogo ta uwaga. A Zafira? Duże zaskoczenie. Porównywalne z tym, jakby okazało się, że Doda ma jednak naturalny biust. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,4 m
Długość 4666 mm
Długość z hakiem holowniczym 4778 mm
Szerokość 1928 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2100 mm
Wysokość 1685 mm
Rozstaw osi 2760 mm
Rozstaw kół - przód 1577 mm
Rozstaw kół - tył 1577 mm
Prześwit 155 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1860 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 650 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1057 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1094 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1842 mm
Maksymalna ładowność 707 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Silnik

Wybrane oceny

4,7
~Sonic
Opel Zafira C
Tourer Facelifting 2.0 diesel 170KM 125kW
Użytkuję od nowości i staram się dbać o silnik. Wymiana oleju co 15 tyś. km, paliwo tankuje tylko na sprawdzonych stacjach. Dalekie przebiegi to ok. 70%, ok. 30% miasto. Po 4 latach użytkowania i 120 tyś. km nie mam żadnych uwag do samochodu. Wcześniej jeździłem Zafirą B 120 KM, silnik 170KM daje dużo frajdy, oczywiście dynamiczna jazda odbija się przy dystrybutorze. Bardzo praktyczny pod względem przestrzeni. Okazyjnie wykorzystuję również 3. rząd foteli. Bardzo przydatne. Zamontowany hak powoduje, że moja Zafira, to świetny samochód nie tylko do rodzinnych wyjazdów, ale również awaryjny dostawczak. Niestety to ostatnia Zafira i ostatni Opel.
4,3
~Witek
Opel Zafira C
Tourer Facelifting 1.4 Turbo 120KM 88kW
Auto generalnie poprawne, nie powala na kolana i też specjalnie nie ma się do czego przyczepić. W stosunku do przeciętnego kombi przepaść jeśli chodzi o wielkość kabiny. Szczególnie na wysokość. U mnie ten samochód jest traktowany jako rodzinny wycieczkowóz, stąd mały przebieg. Na co dzień jeżdżę kombi. Przed zakupem porównywałem z innymi vanami w klasie. Każdy miał wady i zalety. Ostatecznie wybrałem zafirę ze względu na silnik, w którym można bez problemu założyć instalację LPG oraz na najlepszą ofertę (po rabatach stosunek cena/wyposażenie wyszedł najkorzystniej)
4,7
~Krzysztof
Opel Zafira C
Tourer Facelifting 2.0 diesel 170KM 125kW
Długo szukałem wygodnego auta w budżecie do 110 tys. PLN z automatem, dieslem, przestrzenią ponieważ mam ponad 2 metry wzrostu. Wcześniej jeździłem skodą rapid z której byłem bardzo zadowolony, ale pojawiła się okazja do zmiany. Szczerze mówiąc do nie brałem pod uwagę Zafiry do momentu kiedy nie wsiadłem za kierownicę. Ze względu na długie trasy jakie pokonuje zależało mi na bardziej komfortowym i wyższym samochodzie. Wszystkie ww. cechy opel spełnia z nawiązką i każdemu polecam o większych czy wyższych gabarytach. Nawet po 800 km przejechanym w jednym dniu nie czuję już bólu kręgosłupa co m.in. jest zasługą bardzo dobrze wykonanych i regulowanych foteli. Skrzynia automatyczna sprawuje się dobrze, choć DSG w Skodzie wydaję mi się, że była jednak ciut lepsza. Niesamowita jest przestrzeń tego auta wewnątrz oraz masa, gdyż czuć, że prowadzi się już masywne auto - tu przydałoby się 4x4. Generalnie jest bardzo zadowolony z wykonania (ciekawa stylistyka i lekkie usportowienie), prowadzenia i kosztów spalnia
Średnie spalanie dla Opel Zafira C Tourer Facelifting
7,5 – 10,3
l/100 km
6,1 – 7,3
l/100 km
10,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Opel Zafira C
Tourer Facelifting 2.0 diesel 170KM 125kW
Spalanie w mieście, gdzie głównie jeżdżę w okolicach 8.3-8.5 l/100km przy wskazaniach komputera ok 7.5 l/100km. Przy bardzo spokojnej jeździe na trasie można by pewnie zejść i do 6,5-7 l/100km, mi się to jednak nie udało. Rekord zanotowałem w 2020r - na trasie z okolic Krakowa do Warszawy przy monotonnej jeździe 100-110km/h - wyniosło 7.5 l/100km. Generalnie przy tej dynamice samochodu, automacie, włączonej klimie, masie pojazdu, wynik w okolicach 8.5 l/100km uznaję za zadowalający. Nie ma się co jednak spodziewać, że auto będzie paliło jak VW 6 l/100km i poniżej.
9,7
Opel Zafira C
Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPG 140KM 103kW
Średnie spalanie LPG to realnie 9,5-10,5 l. i dotyczy to normalnej jazdy miejskiej. Autostrada 4 osoby plus bagaż przy prędkości 130 to 700-740 km na zbiorniku ( czyli 68l ) i podaję te dane po przejechaniu np. 4 tys km do Włoch. Wystarczy zejść do 100-110 a spalanie wyjdzie w okolicach 8-8,5l LPG. Sam silnik nie jest demonem ale w zupełności wystarcza do normalnej jazdy i to raczej ja wyprzedzam niż mnie wyprzedzają. Oczywiście masa robi swoje - niestety Zafira swoje waży a zbiornik LPG dodaje jej sporo - więc to na pewno nie jest samochód na wyścig spod świateł. Ale tu chodzi o zupełenie coś innego - 1,4 z turbiną daje spokojnie radę a w porównaniu do starego 1,8 125Km jazda jest przyjemniejsza ( oby trwałość również .. ) , skrzynia jest dobrze zestopniowana i na miasto i na trasę ( piszę to jako użytkownik Zafiry A która była idealna na miasto ale nie na autostradę ) a całość bardzo dobrze i miękko pracuje już od 1700-1800 obrotów i nia ma turbodziury. Pozwala to na przyjemną jazdę praktycznie w całym zakresie obrotów. Komfort - nie wypowiadam się bo to rzecz względna ale moja wersja ma wszystko co potrzebuję a nawet więcej ( podgrzewana kierownica ) a realny zasięg na gazie ... - bajka. Co na minus - miękki lakier ( ale to przypadłość wszystkich wspólczesnych samochodów bo mamy ekologiczne wodne lakiery ), na pewno mniej schowków niż poprzednie wersje ( bo to jednak trochę inny koncept ), w fabrycznej wersji LPG przy mniejszych prędkościach nie słyszę nic .. poza pracą instalacji LPG, tylna roleta która zostawia dziwną przestrzeń do siedzeń, denerwują mnie 17" koła bo wolałbym wyższy profil opony ( a nie da się założyć kół 16" bo wersja z LPG ma większe hamulce) Czy kupiłbym jeszcze raz - zdeydowanie tak. Jeżeli macie rodzinę i jeździcie w 3 lub więcej osób to bardzo dobry wybór. A nie widzę również ekologicznego ( bo LPG w Polsce to na następne 10 lat najbardziej ekologiczne masowe paliwo) i do tego niesamowicie ekonomicznego auta rodzinnego które jest jeszcze komfortowe, niezawodne i rozsądnie wycenione. I piszę to jako kierowca który przejechał setki tysięcy skodami, fordami, vw czy hondą. Niestety świat "zdziadział" i jeżeli chcemy obecnie kupić samochochód którego głowną zaletą nie ma być to że będzie ładny czy modny tylko ma być porządny, trwały a przy tym jeszcze oszczędny dla kieszeni to jaki mamy jeszcze wybór ... ? ps. niestety mamy Euro 6,2 i Opel nie oferuje już fabrycznej wersji LPG .. więc cieszę się również z tego że zdążyłem ....
7,0
Opel Zafira C
Tourer Facelifting 1.4 Turbo 140KM 103kW
Nie wiem jak wy jeździcie że potrafi spalić nawet 9l - z tą konfiguracją dostajesz auto idealne na drogi lokalne i powiatowe. Na miasto średniej wielkości (50tys. mieszkańców) auto idealne, żadnego problemu z DPF, wtryskami elektroniką diesla etc. spalanie max. 7,5l. Autostrada przy średniej 95km/h - przejazdowo 130km/h okresowo do 200km/h spalił mi ok 7 - 7.2 z komputera co pokrywa się ile mu zatankuje. Silnik nie służy do jazdy sportowej ale pod masę 1500kg daję radę - niestety powyżej 130km/h będzie słyszalny - i nieco się męczy, ale nie czarujmy się częściej jeździmy cyklem mieszanym. Poszukiwałem panoramy 1.6 200KM ale przyjdzie na to czas - auta niezwykle rzadkie. Podsumowując minivan a prowadzi się jak kompakt - wykonanie względem Zafiry A którą również posiadałem - przepaść to nie ten Opel, jakość poszła niesamowicie do góry. Komfort prowadzenia na plus, minus brak możliwości demontażu tylnych siedzeń - system ONSTAR dla dzieciaków frajda z miejsc w bagażniku. Dobrej jakości radio w wersji ELITE.
Opel Zafira C Tourer Facelifting