Szukaj

Informacje o Opel Vectra B Sedan 2.0 DTI 16V 100KM 74kW 1997-2002

Lata produkcji: 1997 – 2002
Segment: Klasa średnia
Kariera drugiej generacji Vectry (zwanej też Vectrą B) rozpoczęła się w 1995 roku. Poprzedziły ją ponad czteroletnie prace projektowe, które pochłonęły kwotę 2,5 miliardów ówczesnych marek. Ich efektem było znaczące zaokrąglenie (znakomita aerodynamika) i uatrakcyjnienie sylwetki samochodu. W 1999 roku została ona dodatkowo poddana drobnym zmianom. Produkcja Vectry B została zakończona w roku 2002. W Wielkiej Brytanii model był sprzedawany już jako Vauxhall Vectra, a nie jako Cavalier, jak jego poprzednik.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1994 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 4300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,8
~Mateusz 86
Opel Vectra B
Sedan 2.0 DTI 16V 100KM 74kW
Bardzo fajne auto lecz posiada kilka wad. 2000rok 2.0 DTH. Kupiłem auto sprowadzone z Belgii z przebiegiem 192000. Mechanik stwierdziła że posiada fabryczne zawieszenie i konserwację. W przeciwnym razie już by go rdza zjadł do kości. Teraz ma przejechane 255000. Świetnie się prowadzi i doskonale trzyma drogi na zakrętach. Świetne hamulce. Świetne oświetlenie drogi na żarówkach H7. Bardzo przestronne wnętrze i bagażnik. Nie miałem komputera pokładowego więc zamontowałem UKP za 280zł i dał mi większe możliwości niż fabryczny. Spalanie na trasie do 80km/h i delikatne rozpędzanie około 4.8l/100km - da się mniej, ale to nie zdrowe dla auta. Normalna jazda do 100km/h - 5,5l. Przyjemna jazda bez zahamowań to 6-7 na trasie. W mieście Kraków bez korków 7-8, w korkach 10-11. Na autostradzie gdyby dało się jechać cały czas 180km/h to spali 10l. Gaz w podłodze na maksa to 19l podczas rozpędzania się na 5 biegu. Brakuje 6 biegu. Maksymalnej prędkości nigdzie nie osiągnąłem. Prędkościomierz zawyża o 5%. Przy 245000 turbina się rozpadła i kawałek wpadł do silnika, zlekceważyłem fakt że turbo puszcza olej od kupna i stało się. Szczegóły w "Więcej". Zmodyfikowałem mapę silnika i z 101km mam teraz 125 :-D Żałuje że nie zrobiłem tego od razu po zakupie. Brakuje mi teraz tylko kontroli trakcji. Zwiększona została maksymalna dawka paliwa i ciśnienie powietrza z turbiny. Jeżdżąc normalnie spalanie wzrosło o jakieś 0.2l, poniżej 5,0l nie udało mi się już zejść. Spokojna jazda to do 100 5.7l. Ostra jazda Kraków-Kielce 7,0l - częste rozpędzanie od 40->140. 950zł za 24 konie to jak dla mnie nie dużo i polecam GetCar w Kielcach. Po remoncie głowicy, wtrysków i turbo autko śmiga jak nowo narodzone. Bardzo duże znaczenie na spalanie ma terminowość wymiany oleju. Wg mnie 12000 km to max, później auto sie zamula i potrafi spalić 0,5l więcej niż po wymianie oleju. Olej też ma znaczenie, testowałem Mobil, GM, Manol i Zostałem przy Lotosie 10W40, na nim silnik pracuje ciszej, nie klekocze i nie rzęzi podczas przyspieszania. Jeżdżę tylko na Orlen Verva. Na tym paliwie auto oszczędza co najmniej 0.5l, pracuje ciszej i dużo lepiej przyspiesza. Kiedyś przez pomyłkę wlałem 10l benzyny do baku. Troszkę gorzej odpalał ale po tym zaczął wkręcać się na 5000rpm :)
4,5
~Bogdan1982
Opel Vectra B
Sedan 2.0 DTI 16V 100KM 74kW
Jestem bardzo zadowolony z auta. Kupiłem go za trochę większe pieniądze niż średnia rynkowa ale nie żałuję. Ogólnie auto nigdy mi nie stanęło w trasie. Drobne usterki zdarzają się co jakiś czas ale większość sam potrafię naprawić przy pomocy wujka google. Zasada jak dbasz tak masz sprawdza się tu w 100% - zawsze na czas wymiany filtrów i płynów, przy pierwszych stukach w zawieszeniu natychmiastowa interwęcja mechanika (ceny elementów zawieszenia są bardzo niskie - fakt żywotność zawieszenia nie jest na najwyższym poziomie ale można zaakceptować) Spalanie zależne od stylu jazdy. Można zejść średnio poniżej 6 ale realnie to 7,5. Silnik nie jest ekspertem w dynamicznym wyprzedzaniu ale na podstawowe potrzeby wystarcza. Bardzo pakowny i wygodny na długie trasy. Genialne ogrzewanie już po 1 min jazdy daje ciepłe powietrze. Polecam wszystkim oszczędnym i zaradnym
3,4
~jarekjot
Opel Vectra B
Sedan 2.0 DTI 16V 100KM 74kW
Opel Vectra to przeciętny reprezentant segmentu D z lat dziewięćdziesiątych. Przeciętny, bo na tle konkurencji nie wyróżnia się niczym szczególnym, choć należy pamiętać, że posiada również wiele zalet. Samochód nie grzeszy trwałością, kupując go, nie należy liczyć raczej na eksploatację wg modelu \"lać i jeździć\", Vectra wymaga troski i pewnych nakładów finansowych, na pewno Astra wypada lepiej pod tym względem. Wygląd samochodu jest kwestią gustu, mnie akurat wersja po faceliftingu bardzo się podoba. Wygoda - jest bardzo dobrze, choć ponoć Laguna oferuje więcej. Samochodem, którym jeździłem poprzednio, był Mercedes C200 Diesel \'94 i nieuchronne są pewne porównania do niego - po pewnymi względami Vectra z C-klasą wygrywa. Nie będę rozwodził się nad szczegółami w tej rubryce oceny samochodu, zapraszam do przeczytania poszczególnych punktów sprawozdania. Jeśli chodzi o całokształt samochód oceniam przeciętnie i niech to będzie podsumowaniem mojej oceny.
Średnie spalanie dla Opel Vectra B Sedan 2.0 DTI 16V 100KM 74kW 1997-2002
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Opel Vectra B
Sedan 2.0 DTI 16V 100KM 74kW
Dostałem vectre b na pierwszy samochód w 2012 roku i śmigam do dziś.Zrobiłem spód jak należy, wymieniłem przewody hamulcowe i zmieniam tylko olej, płyny ,czyszczę i nabijam klimatyzacje, a Vectra śmiga aż miło.Od tego czasu nabiłem 48 tysięcy km i nigdy mnie nie zawiódł! Jak się zakonserwuje na czasie jak należy i zaglądnię raz na jakiś czas pod spód czy coś się nie dzieje to bd ok. Plus za względnie tanie części. Rdzę trzeba zwalczyć jak należy lub gdy si3 pojawia a nie czekać aż drzwi będą przeżarte na wylot. Co do spalania zakładam że 7-8 l spala przy takiej normalnej jeździe. Poza tym tankować i jechać:)
6,5
Opel Vectra B
Sedan 2.0 DTI 16V 100KM 74kW
Mało nim jeżdżę z uwagi na posiadane auto służbowe, jedynie na urlop/wakacje jeżdżony. Minimalne średnie w lato wyjazd z okolic Warszawy nad Polskie morze 4,8 litra/100km przy spokojnej jeździe w nocy 100 - 110km/h. Maksymalne średnie 8,3 w grudniu 2011 wyjazd do Zakopanego i sporo w terenie górzystym. Średnio po mieście 50% prosta i 50% w centrum na światłach w lato ok 7,1 w zimę z 7,6 Bak 60l do pierwszego odcięcia + 7-8l pod korek co nam daje jakieś 1300 - 1400km na baku czyli akurat Warszawa - morze - Warszawa. Auto sprzedaję / okazyjnie kupione Audi A4 2.8 benzyna 175KM :) Gdybym musiał jeździć autem prywatnym na codzień to oczywiście by została Vectra ze względów ekonomicznych.
6,3
Opel Vectra B
Sedan 2.0 DTI 16V 100KM 74kW
Jadac na trasie bydgoszcz - gdansk 3 osoby dorosle + 2 dzieci bagaznik zaladowany po brzegi oczywiscie pora roku lato spalil 4.8 L / 100 km nie przeraczajac 100 km/h jazda miejska na krotkich odcinkach 4,5 km do pracy 7,2L /100km jezdzac do pracy jak wczesniej wspomnialem + wypady nad jeziorko za miasto 6.8L/100 km ale przysla zima termostat walniety na krotkich odcinkach chlal ponad 12L/ 100 km na dluzszych ok 9 L/100 dzis wymienilem termostat na nowy oczywiscie orginal wahlera zalalem do pelna i bede obserwowal co dalej bedzie sie dzialo

Usterki Opel Vectra B

Liczba wpisów: 191
Tryb awaryjny- P1515 i niepokojący gwizd turbiny
  • Opel Vectra B Hatchback 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
  • silnik
  • 280 tys. km
Siemanko. Vectra b 2.0DI (x20DTL) Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwał mi check(1400 obrotów i brak reakcji na pedał gazu). Niestety teraz to problem notoryczny- nie da się jezdzic. Po podpięciu do kompa błąd P1515 ( Sensor pozycji pedału błąd potencjomierza)- jednak odczyty pracy potencjometru są ok. Jak odpalam samochód z wciśniętym gazem na maxa chwilę jest ok jednak po paru metrach znowu tryb awaryjny i głośny gwizd turbiny. Sprawdziłem po przejściu w tryb awaryjny zaczyna mi przeładowywać turbinę. Odrazu po odpaleniu zanim wejdzie w awaryjny wartości są prawidłowe, na moje oko sztanga pracuje prawidłowo. Jakieś pomysły jak ma się jedno do drugiego i gdzie szukać problemu? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - nie ma mocy podczas jazdy na biegach 3-5...
  • Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
  • silnik
Na 1 i 2 jeszcze się jakoś zbiera ,choć przy wysokich obrotach lekko szarpie.Po wrzuceniu wyższego biegu trzymam gaz do deski,a auto nie ma odejścia,nie zbiera się jak powinno.A jak chcę przy prędkości np.90km/h zredukować na 4 i wyprzedzenie na wyższych obrotach - to nie ma sensu bo auto jakby nie odczuwało redukcji i nie ma odejścia.Poza tym nie chcę nigdy przy zimnym silniku odpalić za pierwszym razem.Zawsze po ok.4 podejściach zaskoczy silnik i chodzi ledwo,ledwo.Pochodzi tak z minutę na ręcznym i dopiero wtedy mogę jechać - wcześniej gaśnie jak dam gazu na 1 lub wstecznym.Co zrobić?Wymieniłem akumulator,świece,rozrząd,alternator,filtry.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z centralnym zamkiem
  • Opel Vectra B Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Przy zamykaniu centralnego zamka z pilota, drzwi kierowcy zamykają się tylko na 2 sek po czym same automatycznie się otwierają ( dotyczy także możliwej takiej usterki każdych innych drzwi ) brak możliwości zamknięcia auta z pilota Uszkodzone mikro-przełączniki w sterowniku centralnego zamka Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to udać sie do sklepu elektronicznego i zakupić 2 mikro-przełączniki wl-1 5A koszt okoł 5 zł. Potrzebne będą: śrubokręt krzyżakowy torks 40, lutownica i około godziny wolnego czasu i trochę chęci. Demontujemy boczek drzwi, odkręcamy : prowadnicę szyby od strony zamka, 2 śruby mocujące klamkę od środka, śruby zamka i wyjmujemy go razem ze sterownikiem, Na sterowniku mamy 2 śruby odkręcamy je, jest także nit który rozwiercamy lub lutownicą rozgrzewamy plastik naokoło niego abyśmy mogli otworzyć obudowę. Po otwarciu delikatnie wyjmujemy płytkę z mikro-przełącznikami, rozlutowujemy je, i w miejsce starych wlutowujemy nowe ( pamiętać należy o takim samym ułożeniu ) Składamy całość w odwrotnej kolejności i po kłopocie wszystko musi znowu działać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Opel Vectra B Sedan