Szukaj

Informacje o Opel Vectra B Sedan 1.7 TD 8V 82KM 60kW 1995-1996

Lata produkcji: 1995 – 1996
Segment: Klasa średnia
Kariera drugiej generacji Vectry (zwanej też Vectrą B) rozpoczęła się w 1995 roku. Poprzedziły ją ponad czteroletnie prace projektowe, które pochłonęły kwotę 2,5 miliardów ówczesnych marek. Ich efektem było znaczące zaokrąglenie (znakomita aerodynamika) i uatrakcyjnienie sylwetki samochodu. W 1999 roku została ona dodatkowo poddana drobnym zmianom. Produkcja Vectry B została zakończona w roku 2002. W Wielkiej Brytanii model był sprzedawany już jako Vauxhall Vectra, a nie jako Cavalier, jak jego poprzednik.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 1996 roku
Pojemność skokowa 1686 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 82 KM (60 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 168 Nm przy 2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 86 mm
Typ wtrysku pośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Opel Vectra B Sedan 1.7 TD 8V 82KM 60kW 1995-1996
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Liczba komentarzy: 1
Opel Vectra B
Sedan 1.7 TD 8V 82KM 60kW
Opel Vectra B 1.7isuzu. Jednostka kompletnie bez awaryjna. Spalanie symboliczne, ten samochód dosłownie wącha paliwo. Co do dynamiki to nie jest najgorzej, powiedzmy że jest wystaracząjaca, demonemt prędkości nie jest ale pozwala sprawnie poruszać się po mieście jak również poza nim. Kultura pracy silnika jest naprawdę zaskakująca. Na wolnych obrotach co prawda charakteryzuje się nie wielkimi ale casem uciążliwymi drganiami ale podczas jazdy stwierdzam że przy prędkości 90 - 120 zachowuje się lepiej niż nie jeden benzyniak czy 1.9DTI (Renaulta czy nissana). Auta ma jednak dość poważne 3 wady: 1 to oczywiście blachy jeżeli kupi się egzemplarz bity albo źle zrobiony to niestety ale korozja wręcz zjada go na naszych oczach, 2 to może nie taka poważna ale jednak wada to źle położony alternator gdyż jeżeli nie ma się osłony silnika dostaje się do niego wilgoć a co za tym idzie sniedzieje i nie doładowuje już tak jak powinien. I tak co 3 -4 lata trzeba kupić nowy. Koszt na chwile obecna to ok 150zł nowy więc tragedi nie ma. 3 to rozrusznik który również potrafi siąśc co 2 -3 lata w zależności od jego użytkowania. Ogólnie Auto polecam wszystkim młodym osoba gdyż jest tanie w zakupie ma atrakcyjny wygląd, jest duże i przede wszystkim mega tanie w eksploatacji. Pozdrawiam.
6,9
Opel Vectra B
Sedan 1.7 TD 8V 82KM 60kW
Autko fajnie sie spisuje, spalanie w miescie trzeba liczyc ok 8.5l/100km chyba ze ja mam cos nie tak ale nie wierze ze palą one 7l w miescie. Nie polecam auta młodszym uzytkownikom, słabo sie zbiera z pod swiateł ale jak sie rozpedzi to juz idzie, kupiłem go z myslą o oszczędnosci bo dużo jeżdze ale moc w porównaniu ze spalaniem jest słaba ale w koncu to nie wyscigowka, chodz są mocniejsze auta a spalanie mają podobne. Co do awaryjnosci to nie moge nic powiedziec złego mam go 7 miesięcy i nic sie nie popsuło
5,5
Opel Vectra B
Sedan 1.7 TD 8V 82KM 60kW
Ludzie co wy piszecie za bzdury! Te moce to są z palca wyciągnięte. Żaden 1.7TD nie miał ponad 90 HP. Aż żal ściska że ktoś ma samochód i nawet nie wie ile tak naprawdę ma mocy. A w dodatku jeśli ktoś wypełnia taką ankietę to musi chociaż trochę pasjonować się motoryzacją. I współczuje wszystkim którzy mają oplowskie diesle bo w latach 90 to było największe gówno. Ja mam silnik od Isuzu i jest to najbardziej poszukiwany silnik w oplu (wystarczy poczytać w necie). Małe spalanie a drobnych przeróbkach moja Viki wyciąga ponad 190km/h. Pozdro dla wszystkich właścicieli Vectry B :)

Usterki Opel Vectra B

Liczba wpisów: 191
Tryb awaryjny- P1515 i niepokojący gwizd turbiny
  • Opel Vectra B Hatchback 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
  • silnik
  • 280 tys. km
Siemanko. Vectra b 2.0DI (x20DTL) Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwał mi check(1400 obrotów i brak reakcji na pedał gazu). Niestety teraz to problem notoryczny- nie da się jezdzic. Po podpięciu do kompa błąd P1515 ( Sensor pozycji pedału błąd potencjomierza)- jednak odczyty pracy potencjometru są ok. Jak odpalam samochód z wciśniętym gazem na maxa chwilę jest ok jednak po paru metrach znowu tryb awaryjny i głośny gwizd turbiny. Sprawdziłem po przejściu w tryb awaryjny zaczyna mi przeładowywać turbinę. Odrazu po odpaleniu zanim wejdzie w awaryjny wartości są prawidłowe, na moje oko sztanga pracuje prawidłowo. Jakieś pomysły jak ma się jedno do drugiego i gdzie szukać problemu? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - nie ma mocy podczas jazdy na biegach 3-5...
  • Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
  • silnik
Na 1 i 2 jeszcze się jakoś zbiera ,choć przy wysokich obrotach lekko szarpie.Po wrzuceniu wyższego biegu trzymam gaz do deski,a auto nie ma odejścia,nie zbiera się jak powinno.A jak chcę przy prędkości np.90km/h zredukować na 4 i wyprzedzenie na wyższych obrotach - to nie ma sensu bo auto jakby nie odczuwało redukcji i nie ma odejścia.Poza tym nie chcę nigdy przy zimnym silniku odpalić za pierwszym razem.Zawsze po ok.4 podejściach zaskoczy silnik i chodzi ledwo,ledwo.Pochodzi tak z minutę na ręcznym i dopiero wtedy mogę jechać - wcześniej gaśnie jak dam gazu na 1 lub wstecznym.Co zrobić?Wymieniłem akumulator,świece,rozrząd,alternator,filtry.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z centralnym zamkiem
  • Opel Vectra B Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Przy zamykaniu centralnego zamka z pilota, drzwi kierowcy zamykają się tylko na 2 sek po czym same automatycznie się otwierają ( dotyczy także możliwej takiej usterki każdych innych drzwi ) brak możliwości zamknięcia auta z pilota Uszkodzone mikro-przełączniki w sterowniku centralnego zamka Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to udać sie do sklepu elektronicznego i zakupić 2 mikro-przełączniki wl-1 5A koszt okoł 5 zł. Potrzebne będą: śrubokręt krzyżakowy torks 40, lutownica i około godziny wolnego czasu i trochę chęci. Demontujemy boczek drzwi, odkręcamy : prowadnicę szyby od strony zamka, 2 śruby mocujące klamkę od środka, śruby zamka i wyjmujemy go razem ze sterownikiem, Na sterowniku mamy 2 śruby odkręcamy je, jest także nit który rozwiercamy lub lutownicą rozgrzewamy plastik naokoło niego abyśmy mogli otworzyć obudowę. Po otwarciu delikatnie wyjmujemy płytkę z mikro-przełącznikami, rozlutowujemy je, i w miejsce starych wlutowujemy nowe ( pamiętać należy o takim samym ułożeniu ) Składamy całość w odwrotnej kolejności i po kłopocie wszystko musi znowu działać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Opel Vectra B Sedan