Szukaj

Informacje o Opel Vectra B Sedan 2.5 V6 170KM 125kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Klasa średnia
Kariera drugiej generacji Vectry (zwanej też Vectrą B) rozpoczęła się w 1995 roku. Poprzedziły ją ponad czteroletnie prace projektowe, które pochłonęły kwotę 2,5 miliardów ówczesnych marek. Ich efektem było znaczące zaokrąglenie (znakomita aerodynamika) i uatrakcyjnienie sylwetki samochodu. W 1999 roku została ona dodatkowo poddana drobnym zmianom. Produkcja Vectry B została zakończona w roku 2002. W Wielkiej Brytanii model był sprzedawany już jako Vauxhall Vectra, a nie jako Cavalier, jak jego poprzednik.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81,6 x 79,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,8
~Vectros
Opel Vectra B
Sedan 2.5 V6 170KM 125kW
Posiadam autko 2 lata, jest bardzo zrywne, swietnie trzyma sie drogi, praktycznie bezawaryjne, z poczatku musialem wymienic przekladnie (1100zl)i olej z filtrem, od tego czasu (rok) nie wymienialem nic bo nie trzeba. Po za spalaniem (srednie 12,5 po miescie)autko jest perfekcyjne. Niestety uzywam go tylko po miescie jednak plus taki ze na trasie spala 7,2 na tempomacie przy jezdzie 130km/h. Na paliwie v-power racing 100 auto eksploduje na starcie i jest tak ciche ze w ogole silnika nie slychac. Jedyne czego bym w nim teraz chcial to gaz ;) Autko godne polecenia i jest naprawde nie drogie. Ciezko trafic na wersje nie \"skorozjowaną\" jednak ja na taka trafilem tak wiec jak na ten rok i bez ocynku mozna trafic na \"dobre\" autko. Jeszcze raz - POLECAM.
3,0
~Grzegorz64
Opel Vectra B
Sedan 2.5 V6 170KM 125kW
To mój pierwszy i ostatni Opel, ponieważ kwestia jakości i niezawodności samochodu ma dla mnie pierwszorzędne znaczenie. Ktoś może powiedzieć, że może miałem pecha przy zakupie danego egzemplarza - początkowo też tak myślałem - ale przy prawie każdej naprawie diagnoza defektu trwała kilka sekund i zawsze była trafna - po prostu mechanicy byli już oswojeni z tymi defektami. Sami niekiedy komentowali jakość rozwiązań lub uzytych materiałów - jako regres w stosunku do np. Vectry A. Kiedyś czekając w serwisie na odbiór samochodu prawie do godzin zamknięcia - zaobserwowałem, że pracownicy serwisu jeżdżą wszystkim tylko nie Oplem (może był jeden) - było takie hasło reklamowe "Opel - ten samochód zbudowaliśmy dla Ciebie" - bo sami jeździmy czymś innym. Mam wrażenie, że w tej firmie rządzą księgowi i marketingowcy a nie inżynierowie - bo wolą wydać dolara na głupia reklamę (malowanie płotu albo pekający lód) niż na poprawę jakości produktu - w końcu głupi klient i tak będzie musiał kupić zepsutą część w serwisie, a później zapłaci za naprawę.
4,2
~PytkoX25XE
Opel Vectra B
Sedan 2.5 V6 170KM 125kW
Jak na 13 letniego Opla jest więcej niż dobrze, i lepiej niż się spodziewałem. Gdybym miał komuś polecić ten samochód - z pewnością bym to zrobił, to już druga Vectra B w rodzinie i kolejna, która się dobrze spisuje.
Średnie spalanie dla Opel Vectra B Sedan 2.5 V6 170KM 125kW 1995-2000
10,1
l/100 km
11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Opel Vectra B
Sedan 2.5 V6 170KM 125kW
pali jak smok na krotkich odcinkach w zimie nawet do 16 na odcinkach do 4 km na nierozgrzanym , ale jak sie jezdzi na rozgrzanym silniku dluzej , to nawet przy deptaniu podlogi spalanie nie przekracza 8 litrow srednio / jazda w górach, albo w korku na 1-2 biegu co chwile - to spalanie 13-15 litrow/100 , tempomat niezle sobie radzi ( 8.5 srednio ), ale to rownoznacznosc jazdy bez wyrazu , ze spalaniem mniejszym niz max , ale zdecydowanie wiekszym niz przy jezdzie ekonomicznej z głową.... zjezdzajac z gorki spalanie jest 0 i silnik ladnie to znosi nie tlumiac jazdy wyraznie, mozna to fajnie wykorzystywac do ekonomicznej jazdy - ponizej 6 da sie zejsc ze srednia, ale to juz tylko dla sztuki , bo to nie jazda :) wspaniale zrównoważona moc i ekonomia
9,1
Opel Vectra B
Sedan 2.5 V6 170KM 125kW
Ludzie gdy słyszą 2.5 litra łapią się za głowe mówią że bedzie palił ci z 20L etyliny.nic bardziej mylnego...Mam viki 2.5 V6 spalanie jak wyzej zaznaczone.W miescie na małych odcinkach spalanie duże 12L(komputer)ale już w cyklu mieszanym do 9L a na trasie to ...nawet 6 litrów.nie w trybie emeryt!poza tym dobre właściwości jezdne,tanie czesci(naprawy w związku z wielkością silnika są troche kłopotliwe ale do zniesienia-prawie bezawaryjny) i ten wspaniały dzwięk....V6....poprzednio jeżdziłem tez VB ale 1.6 16V i spalanie to róznica w mieszanym 1 litra a wrażenia..101 a 170 KM kiedy spod świateł chłopki w BMW patrzą na twój podwójny wydech i oddalająca sie vectre...BEZCENNE:P jakby ktoś myślał o kupnie auta z tym silnikiem chętnie pomoge GG 5665013
11,8
Opel Vectra B
Sedan 2.5 V6 170KM 125kW
Spalanie myślę że adekwatne do pojemności silnika i masy całego pojazdu. Przy w miarę spokojnej jeździe na tempomacie spalanie nie było aż tak straszne, ale dynamiczniejsze tempo i prędkość powyżej 120km/h to już robi się smok :)

Usterki Opel Vectra B

Liczba wpisów: 191
Tryb awaryjny- P1515 i niepokojący gwizd turbiny
  • Opel Vectra B Hatchback 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
  • silnik
  • 280 tys. km
Siemanko. Vectra b 2.0DI (x20DTL) Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwał mi check(1400 obrotów i brak reakcji na pedał gazu). Niestety teraz to problem notoryczny- nie da się jezdzic. Po podpięciu do kompa błąd P1515 ( Sensor pozycji pedału błąd potencjomierza)- jednak odczyty pracy potencjometru są ok. Jak odpalam samochód z wciśniętym gazem na maxa chwilę jest ok jednak po paru metrach znowu tryb awaryjny i głośny gwizd turbiny. Sprawdziłem po przejściu w tryb awaryjny zaczyna mi przeładowywać turbinę. Odrazu po odpaleniu zanim wejdzie w awaryjny wartości są prawidłowe, na moje oko sztanga pracuje prawidłowo. Jakieś pomysły jak ma się jedno do drugiego i gdzie szukać problemu? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - nie ma mocy podczas jazdy na biegach 3-5...
  • Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
  • silnik
Na 1 i 2 jeszcze się jakoś zbiera ,choć przy wysokich obrotach lekko szarpie.Po wrzuceniu wyższego biegu trzymam gaz do deski,a auto nie ma odejścia,nie zbiera się jak powinno.A jak chcę przy prędkości np.90km/h zredukować na 4 i wyprzedzenie na wyższych obrotach - to nie ma sensu bo auto jakby nie odczuwało redukcji i nie ma odejścia.Poza tym nie chcę nigdy przy zimnym silniku odpalić za pierwszym razem.Zawsze po ok.4 podejściach zaskoczy silnik i chodzi ledwo,ledwo.Pochodzi tak z minutę na ręcznym i dopiero wtedy mogę jechać - wcześniej gaśnie jak dam gazu na 1 lub wstecznym.Co zrobić?Wymieniłem akumulator,świece,rozrząd,alternator,filtry.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z centralnym zamkiem
  • Opel Vectra B Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Przy zamykaniu centralnego zamka z pilota, drzwi kierowcy zamykają się tylko na 2 sek po czym same automatycznie się otwierają ( dotyczy także możliwej takiej usterki każdych innych drzwi ) brak możliwości zamknięcia auta z pilota Uszkodzone mikro-przełączniki w sterowniku centralnego zamka Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to udać sie do sklepu elektronicznego i zakupić 2 mikro-przełączniki wl-1 5A koszt okoł 5 zł. Potrzebne będą: śrubokręt krzyżakowy torks 40, lutownica i około godziny wolnego czasu i trochę chęci. Demontujemy boczek drzwi, odkręcamy : prowadnicę szyby od strony zamka, 2 śruby mocujące klamkę od środka, śruby zamka i wyjmujemy go razem ze sterownikiem, Na sterowniku mamy 2 śruby odkręcamy je, jest także nit który rozwiercamy lub lutownicą rozgrzewamy plastik naokoło niego abyśmy mogli otworzyć obudowę. Po otwarciu delikatnie wyjmujemy płytkę z mikro-przełącznikami, rozlutowujemy je, i w miejsce starych wlutowujemy nowe ( pamiętać należy o takim samym ułożeniu ) Składamy całość w odwrotnej kolejności i po kłopocie wszystko musi znowu działać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Opel Vectra B Sedan