Szukaj

Informacje o Opel Vectra B Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Klasa średnia
Kariera drugiej generacji Vectry (zwanej też Vectrą B) rozpoczęła się w 1995 roku. Poprzedziły ją ponad czteroletnie prace projektowe, które pochłonęły kwotę 2,5 miliardów ówczesnych marek. Ich efektem było znaczące zaokrąglenie (znakomita aerodynamika) i uatrakcyjnienie sylwetki samochodu. W 1999 roku została ona dodatkowo poddana drobnym zmianom. Produkcja Vectry B została zakończona w roku 2002. W Wielkiej Brytanii model był sprzedawany już jako Vauxhall Vectra, a nie jako Cavalier, jak jego poprzednik.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 188 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~Kamil
Opel Vectra B
Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW
Samochód kupiłem nieco skorodowany, ale w bardzo dobrym stanie technicznym. Kupiłem go w praktycznie pełnej opcji: skóry, podgrzewane fotele, klima, tempomat, komputer pokładowy i naprawdę wiele innych fajnych gadżetów. Wymieniłem, co trzeba i zacząłem używać samochodu. Większość w mieście, spalanie średnio 10, trasa średnio 7-8. Spisuje się bardzo dobrze, bez zarzutów. Samochód ma 19 lat a jeździ i wygląda na 5. Raz padł czujnik położenia wałka rozrządu, co w Vectrach jest normą. Części zamienne są dostępne i w dobrych cenach. Poza tym bez zarzutów
3,8
~Strzelczanin
Opel Vectra B
Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW
Pisze po 4latach uzytkowania.Autko kupilem od 1 wlasciciela w Polsce(z polskiego salonu)!!!.Fajne autko.Ladnie sie prezentuje limuzynka(po liftingu wersja na 100lecie opla):cala srebrna na orginalnych alusach,fabryczne nakladki na progi fabryczne lusterka-sportowy wyglad.Jadac umytym i nawoskowanym przykuwam uwage Duzej czesci ludzi(roznej plci,w roznym wieku)To niesamowicie mile uczucie.To auto nadal sie prezentuje,klasyczna limuzyna-sportowa elegancja!Koszty uzytkowania jak na auto benzynowe dwulitrowe nieduze!Ze wzgledu na kilometry(i na cene zakupu) rocznie 100tys na codzien od roku jezdze passatem B4 kombi tdi90 96r(pracujacy osiolek ).Vectra to moje auto weekendowo-swiateczno-urlopowo-reprezentacyjne!Ale juz rozgladam sie za czyms wiekszym(moze volvo V70)A moze Vectra C2006!
3,8
~wojo111@poczta.onet.pl
Opel Vectra B
Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW
Vectra B 2.0 poliftowa (bo przed 1999 podobno jakość była gorsza) jest ogólnie autem dobrym. Zaletą są: wygląd i prestiż, dobre wyposażenie, dużo części używanych z anglii, wiele zamienników, dobra klima i ogrzewanie, w sumie niezły ale też niespecjalnie zrywny silnik. Słabe punkty to podatne na nasze dziury zawieszenie, średnie hamulce, taka sobie widoczność. Jeśli miałbym kupić ją jeszcze raz..... Kupiłem ją tanio i dlatego jej to wybaczam - za tę cenę miałbym starszego, nieciekawego VW czy audi 1.6 z szybami na korbę....
Średnie spalanie dla Opel Vectra B Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW 1995-2000
8,9
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,6
Opel Vectra B
Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW
Witam, posiadam dwie Vectry na gaz 1.8 i 2.0, jeżdzę ponad 60tyś rocznie więc coś mogę powiedzieć o spalaniu. Jakbym miał wybrać silnik, który z nich jest lepszy to zdecydowanie 2.0 ze względu, że na trasie jadać od 120-140km/h plus 30min w centrum miasta to wyszło mi 8litrów na 100km! Potem gdy wracałem 140-180km/h to 9.5litra więc moim zdaniem zajebiście, też często jeżdżę po mieście i cykl mieszany to około 10litra, maks chyba 11.5litrów to co to jest na gaz :) Natomiast silnik 1.8 fakt w mieście spali o 0.5litra mniej niż 2.0, ale zaś na trasie więcej o 0.5litra druga sprawa dla mnie jest lepsza jazda 2.0 bo przy 140km/h nie wyję silnik, a w 1.8 już przy 120km/h jest głośno jakbym go żyłował, a co do przyspieszenia to 2.0 dużo szybszy :) 2.0 maks 210km/h 1.8 maks 185km/h. Plus 1.8 że mniej mi się psuję ;P może dlatego, ze nim tak nie zasuwam jak tym 2.0.
9,1
Opel Vectra B
Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW
spalanie bardzo zależy od stylu jazdy, wystarczy nie jeżdzić na "luzie" a odczujemy gwałtowny spadek spalania. nie mówie o jakimś ekstremalnym ecodrivingu ale z góry zamiast "luz" to na biegu. nie widze też problemu w osiągnięciu spalania na poziomie ok 15L. bo i przyjemnośc z jazdy jest duża, a autko pozwala troche poszaleć. niemniej jednak autko o takiej masie nie może palić 5L na setke. w mieście na krótkich odcinkach do pracy po ok 6km w jedną strone spalanie mieści sie w 10L a przeważnie nie przekracza 9L, a nie jeżdże jak emeryt i często zasypiam więc powoli nie jeżdżę. koszty eksploatacji nie są wygórowane, największym problemem dla mnie są tuleje pływające tylnej belki. silnik zadbany odwdzięcza się niezawodnością. w mieście na prostej piąteczka przy 70km/h delikatnie z gazem i aż miło patrzeć na chwilowe spalanie na poziomie 6 litrów... gdyby nie te korki to nasze autke tyle właśnie by paliły. pozdrawiam.
10,3
Opel Vectra B
Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW
Auto pali jak smok. W mieście przy ostrym zapierdzielaniu do czerwonych kresek pali około 16 litrów. Jak się trochę zwolni, to wychodzi 10-11. W trasie przy ciągłym wyprzedzaniu 10, jak sie zwolni nie ma ruchu to 9. Wątpię żeby komuś spaliła 8 czy nawet 7, no chyba ze się jedzie cały czas 90 na piątym biegu po prostej drodze bez zakrętów i wzniesień. Polecam wycięcie katalizatora, dodaje trochę mocy i dość fajny dźwięk :). Nazwa silnika Ecotek, to jakić wielki żart! Szkoda, że odczuwalna moc ukazuje się dopiero po 4 tyś obr/min. jeżeli chce się dośc sprawnie poruszac po dużym mięscie. 12 litrów, nie licz na mniej.

Usterki Opel Vectra B

Liczba wpisów: 191
Tryb awaryjny- P1515 i niepokojący gwizd turbiny
  • Opel Vectra B Hatchback 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
  • silnik
  • 280 tys. km
Siemanko. Vectra b 2.0DI (x20DTL) Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwał mi check(1400 obrotów i brak reakcji na pedał gazu). Niestety teraz to problem notoryczny- nie da się jezdzic. Po podpięciu do kompa błąd P1515 ( Sensor pozycji pedału błąd potencjomierza)- jednak odczyty pracy potencjometru są ok. Jak odpalam samochód z wciśniętym gazem na maxa chwilę jest ok jednak po paru metrach znowu tryb awaryjny i głośny gwizd turbiny. Sprawdziłem po przejściu w tryb awaryjny zaczyna mi przeładowywać turbinę. Odrazu po odpaleniu zanim wejdzie w awaryjny wartości są prawidłowe, na moje oko sztanga pracuje prawidłowo. Jakieś pomysły jak ma się jedno do drugiego i gdzie szukać problemu? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - nie ma mocy podczas jazdy na biegach 3-5...
  • Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
  • silnik
Na 1 i 2 jeszcze się jakoś zbiera ,choć przy wysokich obrotach lekko szarpie.Po wrzuceniu wyższego biegu trzymam gaz do deski,a auto nie ma odejścia,nie zbiera się jak powinno.A jak chcę przy prędkości np.90km/h zredukować na 4 i wyprzedzenie na wyższych obrotach - to nie ma sensu bo auto jakby nie odczuwało redukcji i nie ma odejścia.Poza tym nie chcę nigdy przy zimnym silniku odpalić za pierwszym razem.Zawsze po ok.4 podejściach zaskoczy silnik i chodzi ledwo,ledwo.Pochodzi tak z minutę na ręcznym i dopiero wtedy mogę jechać - wcześniej gaśnie jak dam gazu na 1 lub wstecznym.Co zrobić?Wymieniłem akumulator,świece,rozrząd,alternator,filtry.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z centralnym zamkiem
  • Opel Vectra B Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Przy zamykaniu centralnego zamka z pilota, drzwi kierowcy zamykają się tylko na 2 sek po czym same automatycznie się otwierają ( dotyczy także możliwej takiej usterki każdych innych drzwi ) brak możliwości zamknięcia auta z pilota Uszkodzone mikro-przełączniki w sterowniku centralnego zamka Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to udać sie do sklepu elektronicznego i zakupić 2 mikro-przełączniki wl-1 5A koszt okoł 5 zł. Potrzebne będą: śrubokręt krzyżakowy torks 40, lutownica i około godziny wolnego czasu i trochę chęci. Demontujemy boczek drzwi, odkręcamy : prowadnicę szyby od strony zamka, 2 śruby mocujące klamkę od środka, śruby zamka i wyjmujemy go razem ze sterownikiem, Na sterowniku mamy 2 śruby odkręcamy je, jest także nit który rozwiercamy lub lutownicą rozgrzewamy plastik naokoło niego abyśmy mogli otworzyć obudowę. Po otwarciu delikatnie wyjmujemy płytkę z mikro-przełącznikami, rozlutowujemy je, i w miejsce starych wlutowujemy nowe ( pamiętać należy o takim samym ułożeniu ) Składamy całość w odwrotnej kolejności i po kłopocie wszystko musi znowu działać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Opel Vectra B Sedan