Szukaj

Informacje o Opel Vectra B Sedan 1.6 i 75KM 55kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Klasa średnia
Kariera drugiej generacji Vectry (zwanej też Vectrą B) rozpoczęła się w 1995 roku. Poprzedziły ją ponad czteroletnie prace projektowe, które pochłonęły kwotę 2,5 miliardów ówczesnych marek. Ich efektem było znaczące zaokrąglenie (znakomita aerodynamika) i uatrakcyjnienie sylwetki samochodu. W 1999 roku została ona dodatkowo poddana drobnym zmianom. Produkcja Vectry B została zakończona w roku 2002. W Wielkiej Brytanii model był sprzedawany już jako Vauxhall Vectra, a nie jako Cavalier, jak jego poprzednik.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 128 Nm przy 2600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Wyciszenie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,3
~Adrzej j
Opel Vectra B
Sedan 1.6 i 75KM 55kW
Daje najwyższą ocene - a to dlatego, iż teraz jeżdzę peugeotem 307 z 2004r i w porównaniu do vectry z 96 jest to totalny KIBEL. Gdyby nie wypadek, w kórym vectra zost skasowana to jeździłbym nią dalej. Vectra- stary samochód, duży przebieg, mało awaryjny, spalanie 8 litrów i fajnie sie zbiera, duzy bagażnik i duzo miejsca z przodu, wygodny, nie jest sztywny, tanie części, ładny wygląd. Peugeot - 43 tys przebiegu. Raz w miesiącu w warsztacie to normalka. Z urlopu wracałem na lawecie. Wieczne problemy z elektryką. przednia szyba pękła mi juz 2 razy, po skęcie w prawo - kierunkowskaz przeskakuje na lewo, rdzewieje, marny lakier łatwy do zarysowania, 2 razy wymiana zamka w tylnej klapie, pali ponad 10 litrow, zbiera sie jak tłusta baba. Pękniety zbiornik paliwa - do wymiany. Tarcze i klocki po 15 tys. Nie działają wycieraczki. Silnik zgasł kilka razy podczas jazdy - wyłączyło sie wspomaganie kierownicy, zgasły światła, myslalem ze sie zablokował. Wole 11 letnia Vectre niż te nowsze naszprycowane elektryką graty.
3,9
~greg840
Opel Vectra B
Sedan 1.6 i 75KM 55kW
Samochod kupilem pol roku temu.Opel zostal sprowadzony z niemiec ,jak narazie sprawuje sie dobrze, wymienilem klocki,linke recznego, zamek od strony pasazera.Na trasie pali przyzwoicie jak na silnik 1,6 ,okolo 7 l na 100 km w miescie jakies 9.Byl maly probem ze swiatlem stop i wstecznymi ale sprawe zalatwila wymiana kostek.Komputer (wyswietlacz z godzina i data) mam zepsuty od poczatku.Ostanio pojawil sie problem z wlacznikeim ogrzewania tylnej szyby (po wlaczeniu zakluca radio) W srodku jest bardzo duzo miejsca, w bagazniku mozna spac. Przy parkowaniu tylem trzeba samochod wyczuc bo jest jednak troche slaba widocznosc. Plusem jest to ze czesci nie sa drogie.
4,2
~pwalt@tlen.pl
Opel Vectra B
Sedan 1.6 i 75KM 55kW
Auto niezawodne, nic się nie psuje. Kupiłem używane ze 150 tys. przebiegu. Obecnie mam 171 tys. i wymieniałem tylko olej. Bardzo dobry komfort jazdy, niezłe osiągi, zważywszy na poj. silnika i dużą masę pojazdu. Ten silnik wcale nie jest za słaby. Duża dynamika i elastyczność - 40 km/h na 5 biegu, 125 na 3 biegu, niskie zużycie paliwa - w trasie 6l, średnio 7,5. Twarde zawieszenie trzyma się bez awarii, auto ciche, głośniej dopiero ponad 150 km/h, sylwetka, jak na tamte lata nowoczesna-coś pomiędzy sportowym a limuzyną - fajne rozwiązanie z lusterkami. Wielki bagażnik i sporo miejsca dla kierowcy i pasażerów. 180 km/h bez wielkiego wysiłku. Polecam jak auto średniej klasy, przyjemniejsze dla oka niż toporne (od siekiery strugane Golfy czy Passaty). Ciężki, solidny, ale nie toporny. Słowem, miło i komfortowo.
Średnie spalanie dla Opel Vectra B Sedan 1.6 i 75KM 55kW 1995-2000
7,8
l/100 km
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Opel Vectra B
Sedan 1.6 i 75KM 55kW
Zagazowany 3 lata temu. Silnik 1.6 75km. Zero problemów z instalacją, zrobiłem na gazie około 50,000km. i jedyny wkład to filtr od gazu za 5zł. Tylko 2 przeglądy na których jedynie sprawdzili mi szczelność instalacji. Spalanie zależne od gazu jaki się leje. Jak odpowiedni gaz to spalanie na trasie około 8,2. To najniższy wynik jaki osiągnąłem, z tym że silniczka nie oszczędzałem specjalnie. Według katalogu opla powinien na benzynie spalać około 5,7L/100 więc przy ekonomicznej jeździe powinien na gazie spalić około max7L. Polecam to autko z powodu małej awaryjności i komforcie jazdy jak za tą cenę
9,7
Opel Vectra B
Sedan 1.6 i 75KM 55kW
Zagazowany 3 lata temu. Silnik 1.6 75km. Zero problemów z instalacją, zrobiłem na gazie około 50,000km. i jedyny wkład to filtr od gazu za 5zł. Tylko 2 przeglądy na których jedynie sprawdzili mi szczelność instalacji. Spalanie zależne od gazu jaki się leje. Jak odpowiedni gaz to spalanie na trasie około 8,2. To najniższy wynik jaki osiągnąłem, z tym że silniczka nie oszczędzałem specjalnie. Według katalogu opla powinien na benzynie spalać około 5,7L/100 więc przy ekonomicznej jeździe powinien na gazie spalić około max7L. Polecam to autko z powodu małej awaryjności i komforcie jazdy jak za tą cenę
6,7
Opel Vectra B
Sedan 1.6 i 75KM 55kW
Pełne zaskoczenie. Może nie jest mistrzem jazdy o kropelce, ale jak na dość ciężkiego sedana klasy średniej z lat 90-tych, to pali naprawdę mało. Może to zasługa, że wcześniej był od nowości w jednych rękach (21 lat). Sam silnik i skrzynia nie do zabicia.

Usterki Opel Vectra B

Liczba wpisów: 191
Tryb awaryjny- P1515 i niepokojący gwizd turbiny
  • Opel Vectra B Hatchback 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
  • silnik
  • 280 tys. km
Siemanko. Vectra b 2.0DI (x20DTL) Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwał mi check(1400 obrotów i brak reakcji na pedał gazu). Niestety teraz to problem notoryczny- nie da się jezdzic. Po podpięciu do kompa błąd P1515 ( Sensor pozycji pedału błąd potencjomierza)- jednak odczyty pracy potencjometru są ok. Jak odpalam samochód z wciśniętym gazem na maxa chwilę jest ok jednak po paru metrach znowu tryb awaryjny i głośny gwizd turbiny. Sprawdziłem po przejściu w tryb awaryjny zaczyna mi przeładowywać turbinę. Odrazu po odpaleniu zanim wejdzie w awaryjny wartości są prawidłowe, na moje oko sztanga pracuje prawidłowo. Jakieś pomysły jak ma się jedno do drugiego i gdzie szukać problemu? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - nie ma mocy podczas jazdy na biegach 3-5...
  • Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
  • silnik
Na 1 i 2 jeszcze się jakoś zbiera ,choć przy wysokich obrotach lekko szarpie.Po wrzuceniu wyższego biegu trzymam gaz do deski,a auto nie ma odejścia,nie zbiera się jak powinno.A jak chcę przy prędkości np.90km/h zredukować na 4 i wyprzedzenie na wyższych obrotach - to nie ma sensu bo auto jakby nie odczuwało redukcji i nie ma odejścia.Poza tym nie chcę nigdy przy zimnym silniku odpalić za pierwszym razem.Zawsze po ok.4 podejściach zaskoczy silnik i chodzi ledwo,ledwo.Pochodzi tak z minutę na ręcznym i dopiero wtedy mogę jechać - wcześniej gaśnie jak dam gazu na 1 lub wstecznym.Co zrobić?Wymieniłem akumulator,świece,rozrząd,alternator,filtry.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z centralnym zamkiem
  • Opel Vectra B Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Przy zamykaniu centralnego zamka z pilota, drzwi kierowcy zamykają się tylko na 2 sek po czym same automatycznie się otwierają ( dotyczy także możliwej takiej usterki każdych innych drzwi ) brak możliwości zamknięcia auta z pilota Uszkodzone mikro-przełączniki w sterowniku centralnego zamka Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to udać sie do sklepu elektronicznego i zakupić 2 mikro-przełączniki wl-1 5A koszt okoł 5 zł. Potrzebne będą: śrubokręt krzyżakowy torks 40, lutownica i około godziny wolnego czasu i trochę chęci. Demontujemy boczek drzwi, odkręcamy : prowadnicę szyby od strony zamka, 2 śruby mocujące klamkę od środka, śruby zamka i wyjmujemy go razem ze sterownikiem, Na sterowniku mamy 2 śruby odkręcamy je, jest także nit który rozwiercamy lub lutownicą rozgrzewamy plastik naokoło niego abyśmy mogli otworzyć obudowę. Po otwarciu delikatnie wyjmujemy płytkę z mikro-przełącznikami, rozlutowujemy je, i w miejsce starych wlutowujemy nowe ( pamiętać należy o takim samym ułożeniu ) Składamy całość w odwrotnej kolejności i po kłopocie wszystko musi znowu działać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Opel Vectra B Sedan