Szukaj

Informacje o Opel Vectra B Sedan

Lata produkcji: 1995 – 2002
Segment: Klasa średnia
Kariera drugiej generacji Vectry (zwanej też Vectrą B) rozpoczęła się w 1995 roku. Poprzedziły ją ponad czteroletnie prace projektowe, które pochłonęły kwotę 2,5 miliardów ówczesnych marek. Ich efektem było znaczące zaokrąglenie (znakomita aerodynamika) i uatrakcyjnienie sylwetki samochodu. W 1999 roku została ona dodatkowo poddana drobnym zmianom. Produkcja Vectry B została zakończona w roku 2002. W Wielkiej Brytanii model był sprzedawany już jako Vauxhall Vectra, a nie jako Cavalier, jak jego poprzednik.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4495 mm
Szerokość 1707 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1841 mm
Wysokość 1425 mm
Rozstaw osi 2637 mm
Rozstaw kół - przód 1484 mm
Rozstaw kół - tył 1487 mm
Prześwit 140 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 790 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 500 l

Oceny Opel Vectra B Sedan

Liczba ocen: 1 250
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

4,7
~Gregor
Opel Vectra B
Sedan 1.8 i 16V 116KM 85kW
Witam. Moja opinia po prawie 6 latach i zrobionych 70 tys km. Mam wersję po lifcie. Ten samochód to jedna z lepszych rzeczy która przydarzyła mi się w życiu. Ani wtedy ani teraz nie widzę żadnego innego samochodu (w klasie sedan) wartego uwagi do 8-10tys zł, który byłby tak kompletny. Zacznijmy od wyglądu, tył samochodu w wersji po lifcie (ważne! zwykła nie ma "tego czegoś") to coś pięknego, idealnego, coś co mnie zachwyca ciągle do dziś, zwłaszcza w porównaniu z innymi autami. Przód też b. ładny, masywna maska, ładnie poprowadzona. Z profilu wygląda średnio, lekko przydługawo. Wnętrze - bardzo ładnie wykonane, deska rozdzielcza w całości z miękkiego przyjemnego w dotyku materiału. Nie znajdziecie takiego materiału w nowych samochodach. Wkurzający uchwyt na kubek, tylko pod ciągle otwartym podłokietnikiem. Wygodne siedzenia z opcją ich podgrzewania. Silnik 1.8 bez zarzutu, przydało by się może więcej mocy ale i tak dzielnie sobie radzi biorąc wiele nowych sprzętów z czerwonych świateł. Widzieć czasami zdziwienie tych ludzi - bezcenne. To jest samochód o prostej, sprawdzonej konstrukcji, dodajesz gazu to przyśpiesza, tak to kiedyś robili samochody. Awaryjność - niczym specjalnym nie zaskakuje, normalne sprawy eksploatacyjne występujące po takim okresie czasu. Jeśli się nie pożałuje na mechanika, da dobre oryginalne części to problemy znikają. Znaleźć taki samochód dziś jest niestety trudno ale ciągle są jeżdżące egzemplarze, które trzymają cenę, zgodnie z klasykiem "jak kto dba, tak też i ma". Dziękuję Ci samochodziku za wszystko!
3,0
~Zenoooon
Opel Vectra B
Sedan 1.8 i 16V 116KM 85kW
Auto oceniam tragicznie. Wcześniej jeździłem Citroenem Xantia ale kolizja i uszkodzenia Xantii zmusiły mnie do kupna następnego samochodu. Wybór padł na nieszczęsnego Opla Vectre. Samochód ładnie się prezentuje ale użytkując trzy lata ten wynalazek to samochód jest tragicznie wykonany. Mnóstwo psujących się pierdół, olejożerny silnik, rozbudowane i delikatne zawieszenie. Xantia na hydropneumatycznym zawieszeniu była o wiele mniej awaryjnym autem. Karoseria Vectry rdzewieje gorzej niż mój poprzedni Polonez. Citroen Xantia, moje poprzednie auto było starsze od Vectry a nie posiadało ani grama rdzy. Paranoja ! Niby niemiecka jakość a to cholerne dziadostwo ! NIE POLECAM NIKOMU !
4,9
~Mat.
Opel Vectra B
Sedan 1.8 16V ECOTEC 125KM 92kW
Samochód bardzo komfortowy i wygodny. Miękkie zawieszenie, dobrze wyciszony, dużo miejsca, zarówno z przodu jak i z tyłu, duży bagażnik. Dobre seryjne nagłośnienie. Stylistyka tez ponadczasowa, do tego "buda" bardzo aerodynamiczna. Przez ponad 2 lata użytkowania (ok 35 tys km) nie wymagał niemal żadnego wkładu i napraw. Do tego spalanie nienajgorsze - 7l w trasie - ok 10l w mieście. Trochę mulasty przy ruszaniu ze świateł (to normalne przy tej masie), ale za to dociągnie do 200 km/h. Jedyny minus to korozja, która potrafi nadgryźć go dość poważnie. Jeśli chcecie użytkować go dłużej, koniecznie trzeba zabezpieczyć nawet małe ogniska korozji, bo potem może być już za późno. Głównie chodzi o nadkola i progi. Ogólnie auto na duży +. Idealny dla rodziny, ale również dla singli. Świetny stosunek jakości do ceny w tym segmencie! Polecam!
Średnie spalanie dla Opel Vectra B Sedan
7,8 – 12,8
l/100 km
6,0 – 6,7
l/100 km
8,8 – 11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Opel Vectra B
Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW
Przy spokojnej jeździe 80km/h ok 8L LPG/100km, autostradą 130km/h spala 9,5L/100km, max prędkość 182km/h - spalił ok 12L/100km. Auto bardzo ekonomiczne. Kupione z przebiegiem 340000km, aktualnie ponad 400 tys, bez problemu radzi sobie na trasie Chrzanów Neapol, koszty utrzymania minimalne, rozrząd z pompą i wymianą 300 zł, sprzęgło 300 zł, klocki/tarcze kpl wszystkie strony z wymianą 400 zł (lepsze). Jedyne co potrafi się zepsuć to pompa paliwa (350k km max), termostat (60k km max). W zimę odpala w największe mrozy, więc polecam. Bez problemu ciśnie załadowany 600kg dodatkowego ładunku, idzie 150-160.
7,3
Opel Vectra B
Sedan 2.0 DTI 16V 100KM 74kW
Dostałem vectre b na pierwszy samochód w 2012 roku i śmigam do dziś.Zrobiłem spód jak należy, wymieniłem przewody hamulcowe i zmieniam tylko olej, płyny ,czyszczę i nabijam klimatyzacje, a Vectra śmiga aż miło.Od tego czasu nabiłem 48 tysięcy km i nigdy mnie nie zawiódł! Jak się zakonserwuje na czasie jak należy i zaglądnię raz na jakiś czas pod spód czy coś się nie dzieje to bd ok. Plus za względnie tanie części. Rdzę trzeba zwalczyć jak należy lub gdy si3 pojawia a nie czekać aż drzwi będą przeżarte na wylot. Co do spalania zakładam że 7-8 l spala przy takiej normalnej jeździe. Poza tym tankować i jechać:)
7,4
Opel Vectra B
Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW
Jak na samochód klasy niższej nie znajdziecie nic tańszego w utrzymaniu niż ten samochód. Aktualnie płacę ok. 30zł/ 100 km za beznynę. A części zamienne są dosyć niskie. Cewka zapłonowa ze świecami (250-300 zł); filtry powietrza lub oleju nie więcej niż 20 zł., a hamulce na przód (tarcze + klocki) można kupić za ok. 250 zł (nie najniższa półka nic z tych rzeczy) oleju nie więcej niż 25-30 zł

Usterki Opel Vectra B

Liczba wpisów: 191
Tryb awaryjny- P1515 i niepokojący gwizd turbiny
  • Opel Vectra B Hatchback 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
  • silnik
  • 280 tys. km
Siemanko. Vectra b 2.0DI (x20DTL) Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwał mi check(1400 obrotów i brak reakcji na pedał gazu). Niestety teraz to problem notoryczny- nie da się jezdzic. Po podpięciu do kompa błąd P1515 ( Sensor pozycji pedału błąd potencjomierza)- jednak odczyty pracy potencjometru są ok. Jak odpalam samochód z wciśniętym gazem na maxa chwilę jest ok jednak po paru metrach znowu tryb awaryjny i głośny gwizd turbiny. Sprawdziłem po przejściu w tryb awaryjny zaczyna mi przeładowywać turbinę. Odrazu po odpaleniu zanim wejdzie w awaryjny wartości są prawidłowe, na moje oko sztanga pracuje prawidłowo. Jakieś pomysły jak ma się jedno do drugiego i gdzie szukać problemu? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - nie ma mocy podczas jazdy na biegach 3-5...
  • Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
  • silnik
Na 1 i 2 jeszcze się jakoś zbiera ,choć przy wysokich obrotach lekko szarpie.Po wrzuceniu wyższego biegu trzymam gaz do deski,a auto nie ma odejścia,nie zbiera się jak powinno.A jak chcę przy prędkości np.90km/h zredukować na 4 i wyprzedzenie na wyższych obrotach - to nie ma sensu bo auto jakby nie odczuwało redukcji i nie ma odejścia.Poza tym nie chcę nigdy przy zimnym silniku odpalić za pierwszym razem.Zawsze po ok.4 podejściach zaskoczy silnik i chodzi ledwo,ledwo.Pochodzi tak z minutę na ręcznym i dopiero wtedy mogę jechać - wcześniej gaśnie jak dam gazu na 1 lub wstecznym.Co zrobić?Wymieniłem akumulator,świece,rozrząd,alternator,filtry.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z centralnym zamkiem
  • Opel Vectra B Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Przy zamykaniu centralnego zamka z pilota, drzwi kierowcy zamykają się tylko na 2 sek po czym same automatycznie się otwierają ( dotyczy także możliwej takiej usterki każdych innych drzwi ) brak możliwości zamknięcia auta z pilota Uszkodzone mikro-przełączniki w sterowniku centralnego zamka Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to udać sie do sklepu elektronicznego i zakupić 2 mikro-przełączniki wl-1 5A koszt okoł 5 zł. Potrzebne będą: śrubokręt krzyżakowy torks 40, lutownica i około godziny wolnego czasu i trochę chęci. Demontujemy boczek drzwi, odkręcamy : prowadnicę szyby od strony zamka, 2 śruby mocujące klamkę od środka, śruby zamka i wyjmujemy go razem ze sterownikiem, Na sterowniku mamy 2 śruby odkręcamy je, jest także nit który rozwiercamy lub lutownicą rozgrzewamy plastik naokoło niego abyśmy mogli otworzyć obudowę. Po otwarciu delikatnie wyjmujemy płytkę z mikro-przełącznikami, rozlutowujemy je, i w miejsce starych wlutowujemy nowe ( pamiętać należy o takim samym ułożeniu ) Składamy całość w odwrotnej kolejności i po kłopocie wszystko musi znowu działać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 32
3,3
Opel Vectra B
Sedan 1.8 i 16V 116KM 85kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: AG SWW MISTRAL
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 200 tys. km
Pojazd kupiłem z zamontowaną już instalacją LPG z przebiegiem 210 000km. Wg dokumentacji gaz założono przy przebiegu 79 690 km, obecnie ma 280 000km i 6 tygodni temu wymontowałem gaz. Silnik na gazie miewał humory, był utrudniony rozruch, zwłaszcza zimą.Butla pełna lpg zwiększała masę auta o prawie 100kg co wpływało na osiągi auta i zużycie tylnego zawieszenia. Poza tym...
4,8
Opel Vectra B
Sedan 1.8 i 16V 116KM 85kW
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
od samego poczatku borykam sie z silniczkiem krokowym, juz przed monazem nie bylo ekstra ale gaz uwypukla te problemy. 2 razy instalacja strzelila mi tak ze wymienialem przeplywomierz (ok.230PLN) Fatalny dostep do serwisow, z braku mozliwosci jezdze bez zagladania do ustawien juz 3-ci rok. To akurat duza zaleta tej instalcji spalanie: trasa ok. 9l, miasto: 13-15l (jak na tai...
5,0
Opel Vectra B
Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW
homologacja: "PALACAR"
instalacja: LECHO SEC
przebieg: 190 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Na początku miałem problemy z szarpaniem, myślałem że coś z gazem, ale okazało się że cewka zapłonowa była uszkodzona(pęknięta). Panowie znaleźli przyczynę i gdy wymieniłem cewkę viki śmiga i mało pali. Podziękowania dla warsztatu za fachowość i profesjonalizm. Pozdrawiam :-)
Opel Vectra B Sedan