Szukaj

Informacje o Opel Vectra B Kombi 1.8 16V ECOTEC 125KM 92kW 2000-2002

Lata produkcji: 2000 – 2002
Segment: Klasa średnia
Kariera drugiej generacji Vectry (zwanej też Vectrą B) rozpoczęła się w 1995 roku. Poprzedziły ją ponad czteroletnie prace projektowe, które pochłonęły kwotę 2,5 miliardów ówczesnych marek. Ich efektem było znaczące zaokrąglenie (znakomita aerodynamika) i uatrakcyjnienie sylwetki samochodu. W 1999 roku została ona dodatkowo poddana drobnym zmianom. Produkcja Vectry B została zakończona w roku 2002. W Wielkiej Brytanii model był sprzedawany już jako Vauxhall Vectra, a nie jako Cavalier, jak jego poprzednik.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 88,2 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Karoseria - Skrzynia biegów
Średnie spalanie dla Opel Vectra B Kombi 1.8 16V ECOTEC 125KM 92kW 2000-2002
8,6
l/100 km
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,3
Opel Vectra B
Kombi 1.8 16V ECOTEC 125KM 92kW
Samochód Opel Vectra B 1.8 125 KM po lifcie. Jest to super autko dla tych co chcą mieć praktyczny samochód, tani w naprawie i obsłudze. Silnik dynamiczny, kulturalnie chodzi, potrafi uciągnąć nawet na maksa zakapowany samochód. Jednak spalanie jest duże moim zdaniem. Ciężka noga też swoje robi niestety, jak czuję taką moc, to ciężko nie wykorzystać. Po wymianie silnika na nowy z Anglika, samochód miał laboratoryjne osiągi 215 km/h max. 10,5 s do 100 km/h. 12-13 litrów to mieście spali jak ktoś lubi deptać. Raz chyba na trasie miałem ok. 10 l/100 km spalania. Gdyby nie korozja, to bym jeździł pewnie samochodem do dzisiaj i przerobił na LPG, bym mógł jeździć za pół darmo. 65 litrów w baku pozwoliło mi raz przejechać 520 km do mocnej rezerwy, także moim zdaniem słabo.
17,7
Opel Vectra B
Kombi 1.8 16V ECOTEC 125KM 92kW
Minimalne - > w trasie, jadąc 80 - 90 km/h Średnie -> jazda w trasie i troche po miescie... nie deptajac MAKSYMALNE -> przejeżdzajac przez łódź [dosyć gnałem go po miescie, od swiateł but do 130 km/h i hamowanie.], a potem wyskok na trase na katowice, średnia prędkosc jaka wyszla to 160 km/h, gdzie miejscami licznik wskazywał 210 km/h i zaszybko nie zchodził z tej liczby :], no ale na komputerze wyszlo [po 100 km, 30 % w miescie 70 % w trasie ] iż autko ... WPIER... 27 l. Smok ! i drogie części, gaz mi sie co chwile psuje.
9,6
Opel Vectra B
Kombi 1.8 16V ECOTEC 125KM 92kW
Gaz w tym silniku sprawuję się nawet dobrze. Co prawda spalanie w stosunku do Pb wzrasta o około 2 litry, ale i tak się opłaca. Średnio w mieście wychodzi 10,5 litra, przy bardzo oszczędnej jeździe można zejść poniżej 10. W trasie jest o niebo lepiej. Delikatna i płynna jazda powoduję spalanie na poziomie 8,5 litra a nawet bliżej 8.

Usterki Opel Vectra B

Liczba wpisów: 191
Tryb awaryjny- P1515 i niepokojący gwizd turbiny
  • Opel Vectra B Hatchback 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
  • silnik
  • 280 tys. km
Siemanko. Vectra b 2.0DI (x20DTL) Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwał mi check(1400 obrotów i brak reakcji na pedał gazu). Niestety teraz to problem notoryczny- nie da się jezdzic. Po podpięciu do kompa błąd P1515 ( Sensor pozycji pedału błąd potencjomierza)- jednak odczyty pracy potencjometru są ok. Jak odpalam samochód z wciśniętym gazem na maxa chwilę jest ok jednak po paru metrach znowu tryb awaryjny i głośny gwizd turbiny. Sprawdziłem po przejściu w tryb awaryjny zaczyna mi przeładowywać turbinę. Odrazu po odpaleniu zanim wejdzie w awaryjny wartości są prawidłowe, na moje oko sztanga pracuje prawidłowo. Jakieś pomysły jak ma się jedno do drugiego i gdzie szukać problemu? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - nie ma mocy podczas jazdy na biegach 3-5...
  • Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
  • silnik
Na 1 i 2 jeszcze się jakoś zbiera ,choć przy wysokich obrotach lekko szarpie.Po wrzuceniu wyższego biegu trzymam gaz do deski,a auto nie ma odejścia,nie zbiera się jak powinno.A jak chcę przy prędkości np.90km/h zredukować na 4 i wyprzedzenie na wyższych obrotach - to nie ma sensu bo auto jakby nie odczuwało redukcji i nie ma odejścia.Poza tym nie chcę nigdy przy zimnym silniku odpalić za pierwszym razem.Zawsze po ok.4 podejściach zaskoczy silnik i chodzi ledwo,ledwo.Pochodzi tak z minutę na ręcznym i dopiero wtedy mogę jechać - wcześniej gaśnie jak dam gazu na 1 lub wstecznym.Co zrobić?Wymieniłem akumulator,świece,rozrząd,alternator,filtry.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z centralnym zamkiem
  • Opel Vectra B Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Przy zamykaniu centralnego zamka z pilota, drzwi kierowcy zamykają się tylko na 2 sek po czym same automatycznie się otwierają ( dotyczy także możliwej takiej usterki każdych innych drzwi ) brak możliwości zamknięcia auta z pilota Uszkodzone mikro-przełączniki w sterowniku centralnego zamka Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to udać sie do sklepu elektronicznego i zakupić 2 mikro-przełączniki wl-1 5A koszt okoł 5 zł. Potrzebne będą: śrubokręt krzyżakowy torks 40, lutownica i około godziny wolnego czasu i trochę chęci. Demontujemy boczek drzwi, odkręcamy : prowadnicę szyby od strony zamka, 2 śruby mocujące klamkę od środka, śruby zamka i wyjmujemy go razem ze sterownikiem, Na sterowniku mamy 2 śruby odkręcamy je, jest także nit który rozwiercamy lub lutownicą rozgrzewamy plastik naokoło niego abyśmy mogli otworzyć obudowę. Po otwarciu delikatnie wyjmujemy płytkę z mikro-przełącznikami, rozlutowujemy je, i w miejsce starych wlutowujemy nowe ( pamiętać należy o takim samym ułożeniu ) Składamy całość w odwrotnej kolejności i po kłopocie wszystko musi znowu działać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Opel Vectra B Kombi