Szukaj

Informacje o Opel Vectra B Hatchback 2.0 i 16V 136KM 100kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Klasa średnia
Kariera drugiej generacji Vectry (zwanej też Vectrą B) rozpoczęła się w 1995 roku. Poprzedziły ją ponad czteroletnie prace projektowe, które pochłonęły kwotę 2,5 miliardów ówczesnych marek. Ich efektem było znaczące zaokrąglenie (znakomita aerodynamika) i uatrakcyjnienie sylwetki samochodu. W 1999 roku została ona dodatkowo poddana drobnym zmianom. Produkcja Vectry B została zakończona w roku 2002. W Wielkiej Brytanii model był sprzedawany już jako Vauxhall Vectra, a nie jako Cavalier, jak jego poprzednik.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 188 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Rybka
Opel Vectra B
Hatchback 2.0 i 16V 136KM 100kW
Dobrze wygląda nawet po 18 latach od wyprodukowania, miałem opory przy zakupie 10 lat temu w Hamburgu, ale teraz kupiłbym go ponownie. Nadal atrakcyjny wygląd, komfort, bezpieczeństwo i przestrzeń nigdy mnie nie zawiódł. Pełne wyposażenie bez skóry i nawigacji, czyli 4 x elektryczne szyby, sterowanie w kierownicy, szyberdach, podgrzewane fotele, kontrola trakcji, rozbudowany system audio, itp, itd. dlatego tak trudno mi się z nim rozstać, bo teraz jedynym godnym następcą to prawdopodobnie Cayenne po 2010 roku w mocnej wersji silnikowej, wtedy będę mógł powiedzieć że jest to znacząca zmiana, bo jeżdżę również innymi samochodami różnej klasy, ale zmiana stanu posiadania tylko w takim przypadku, przy jednoczesnym zachowaniu Viki, przymierzałem się do audi A6 C7 ale... brakowało niezależności wynikającej z prześwitu, którego też brak w Viki, a nie lubię pół środków, więc zamiast wydać i być nieszczęśliwym, wolę być szczęśliwym posiadaczem ładnego, dobrze wyposażonego Opla Vectry B i zbierać kasę na Porsche Cayenne, najprawdopodobniej w najmocniejszej wersji.
2,8
~samtron.9@o2.pl
Opel Vectra B
Hatchback 2.0 i 16V 136KM 100kW
miałem vectre 2.0 16 v z lpg z francji, po 2 tyg okazło sie ze olej bierze niesamowicie , 1l na 150 km , :-/ , wymieniłem silnik, okazło sie ze ten brał 1l na 200 km, przy czym ciagle jakies kłopoty z kontrola trakcji, nie chce sie wyłączyc, mechanicy rece rozkładaja , przez poł roku jak go miałem to spokojnie ponad 3 miesiące w garażu stał , w czasie jazdy(o ile jechał) pekł mi wałek rozrządu(holowanie) , cała głowica do naprawy , zawory pogiete, prowadnice rozwalone, po naprawie głowicy musiałem jescze raz rozebrac głowice bo popychacze chydrauliczne wysiadły i chodził jak stary diesel, wysiadł rowniez przekaznik pompy paliwa, i zgasł w czasie jazdy, (holowanie 50 km ) przejechałem nim jakies 2-3 tys km , o ile jechał ładnie sie nim jechało , widocznosć do tyłu w hatchbecku bardzo mierna , ogólnie nie polecam , chyba ze z bardzo małym przebiegiem , lub jesli masz drugie auto zapasowe
4,3
~Cezary
Opel Vectra B
Hatchback 2.0 i 16V 136KM 100kW
Moje pierwsze auto. Nieźle wyposażony egzemplarz, m. in. klima, elektryka i kontrola trakcji. Żadnych poważnych awarii przez cały okres użytkowania - parę drobiazgów które usunąłem bezproblemowo samemu. Części tanie, nawet renomowanych producentów. Minusem jest korozja która zjada auto w zastraszającym tempie.

Usterki Opel Vectra B

Liczba wpisów: 191
Tryb awaryjny- P1515 i niepokojący gwizd turbiny
  • Opel Vectra B Hatchback 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
  • silnik
  • 280 tys. km
Siemanko. Vectra b 2.0DI (x20DTL) Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwał mi check(1400 obrotów i brak reakcji na pedał gazu). Niestety teraz to problem notoryczny- nie da się jezdzic. Po podpięciu do kompa błąd P1515 ( Sensor pozycji pedału błąd potencjomierza)- jednak odczyty pracy potencjometru są ok. Jak odpalam samochód z wciśniętym gazem na maxa chwilę jest ok jednak po paru metrach znowu tryb awaryjny i głośny gwizd turbiny. Sprawdziłem po przejściu w tryb awaryjny zaczyna mi przeładowywać turbinę. Odrazu po odpaleniu zanim wejdzie w awaryjny wartości są prawidłowe, na moje oko sztanga pracuje prawidłowo. Jakieś pomysły jak ma się jedno do drugiego i gdzie szukać problemu? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - nie ma mocy podczas jazdy na biegach 3-5...
  • Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
  • silnik
Na 1 i 2 jeszcze się jakoś zbiera ,choć przy wysokich obrotach lekko szarpie.Po wrzuceniu wyższego biegu trzymam gaz do deski,a auto nie ma odejścia,nie zbiera się jak powinno.A jak chcę przy prędkości np.90km/h zredukować na 4 i wyprzedzenie na wyższych obrotach - to nie ma sensu bo auto jakby nie odczuwało redukcji i nie ma odejścia.Poza tym nie chcę nigdy przy zimnym silniku odpalić za pierwszym razem.Zawsze po ok.4 podejściach zaskoczy silnik i chodzi ledwo,ledwo.Pochodzi tak z minutę na ręcznym i dopiero wtedy mogę jechać - wcześniej gaśnie jak dam gazu na 1 lub wstecznym.Co zrobić?Wymieniłem akumulator,świece,rozrząd,alternator,filtry.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z centralnym zamkiem
  • Opel Vectra B Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Przy zamykaniu centralnego zamka z pilota, drzwi kierowcy zamykają się tylko na 2 sek po czym same automatycznie się otwierają ( dotyczy także możliwej takiej usterki każdych innych drzwi ) brak możliwości zamknięcia auta z pilota Uszkodzone mikro-przełączniki w sterowniku centralnego zamka Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to udać sie do sklepu elektronicznego i zakupić 2 mikro-przełączniki wl-1 5A koszt okoł 5 zł. Potrzebne będą: śrubokręt krzyżakowy torks 40, lutownica i około godziny wolnego czasu i trochę chęci. Demontujemy boczek drzwi, odkręcamy : prowadnicę szyby od strony zamka, 2 śruby mocujące klamkę od środka, śruby zamka i wyjmujemy go razem ze sterownikiem, Na sterowniku mamy 2 śruby odkręcamy je, jest także nit który rozwiercamy lub lutownicą rozgrzewamy plastik naokoło niego abyśmy mogli otworzyć obudowę. Po otwarciu delikatnie wyjmujemy płytkę z mikro-przełącznikami, rozlutowujemy je, i w miejsce starych wlutowujemy nowe ( pamiętać należy o takim samym ułożeniu ) Składamy całość w odwrotnej kolejności i po kłopocie wszystko musi znowu działać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Opel Vectra B Hatchback