Szukaj

Informacje o Opel Vectra B Hatchback 1.8 16V ECOTEC 125KM 92kW 2000-2002

Lata produkcji: 2000 – 2002
Segment: Klasa średnia
Kariera drugiej generacji Vectry (zwanej też Vectrą B) rozpoczęła się w 1995 roku. Poprzedziły ją ponad czteroletnie prace projektowe, które pochłonęły kwotę 2,5 miliardów ówczesnych marek. Ich efektem było znaczące zaokrąglenie (znakomita aerodynamika) i uatrakcyjnienie sylwetki samochodu. W 1999 roku została ona dodatkowo poddana drobnym zmianom. Produkcja Vectry B została zakończona w roku 2002. W Wielkiej Brytanii model był sprzedawany już jako Vauxhall Vectra, a nie jako Cavalier, jak jego poprzednik.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 88,2 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,4
~tomek
Opel Vectra B
Hatchback 1.8 16V ECOTEC 125KM 92kW
Samochód jest moim pierwszym samochodem. Kupiłem go bo mi sie podobał, cenowo nie było dramatu więc uzbieralem pierwsze większe pieniądze i za 8k stałem się nieszczęśliwym posiadaczem. Samochód kupilem zadbany i dbam o niego, mimo to częste usterki, które mnie denerwują, podnośnik szyby wymieniony, zamek wlewu paliwa, nowe wiązki w drzwiach, masa bazpieczników, ciągłe trzeszczenie czegoś, korozja, żarówki, jakieś śmieszne błędy, a ostatnio nawet urwał mi sie bagnet od zbiorniczka spryskiwaczy oraz dysza zaczęła przeciekać. Rozumiem, że są to usterki za stosunkowo małe pieniądze, przy których można użytkować auto, ale dla pedanta jak ja u którego musi wszystko być sprawne jest to nie do przejścia. Co do części- są tanie, ale w chwili obecnej nie wiem czy majac bmw, audi, merca, nie wydałbym raz tych 300zł za 1 część, zamiast tych 500zł za masę części, które z upływem lat wysiadają. Co z tego, że jest tanio jak wszystko się wymienia? Silnik jako tako, skrzynia biegów dramat, wybierak się zużył akurat w zimę, przełożenia długie, poduszki silnika i skrzyni się zużyły, mimo 187k przebiegu. Dodam, ze dbam o auto, leję dobre oleje i płyny, nie palę gumy, jeżdżę tak, aby jak najdłużej wszystko wytrzymało, ale mimo wszystko czasami mając w portfelu 20k spaliłbym ten samochód i odprawił rytuał. Dla kogoś kto lubi się bawić jest to samochód w sam raz, ja lubię trochę grzebać, ale w zimę przy -15 jak coś wysiądzie jakaś pierdółka na zewnątrz to można dostać nerwicy. Jazda jest wygodna, aczkolwiek obrysowo samochód trzeba dobrze poznać, mimo, ze mam go 1,5 roku to nadal czasami boję się przycierki na parkingu i musze wysiadać Komentarz dodaję dopiero po tak długim czasie bo wiem, ze nie kupiłbym tego auta znowu i odradziłbym każdemu tego samochodu. Zbieram teraz na inną markę.
4,4
~Tadzik
Opel Vectra B
Hatchback 1.8 16V ECOTEC 125KM 92kW
Mimo swojego wieku wciaz przyciaga wzrok bardzo fajnie wygladaja te lusterka idace od maski, bardzo dobrze trzyma sie drogi, autko godne uwagi bo jest dosc tanie przy zakupie a jak narazie malo awaryjne.
4,4
~panbuk
Opel Vectra B
Hatchback 1.8 16V ECOTEC 125KM 92kW
W sumie b.dobre auto na "polskie" drogi i miasta. Jedyna silnik godny polecenia 1,8. Najlepiej Z18XE z 125 KM. Poza tym ta sama konstrukcja z 115 KM... ale NIE ten z Vectry A (tamten 1.8 to KATASTROFA!!)... WADA - twarde zawieszenie.

Usterki Opel Vectra B

Liczba wpisów: 191
Tryb awaryjny- P1515 i niepokojący gwizd turbiny
  • Opel Vectra B Hatchback 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
  • silnik
  • 280 tys. km
Siemanko. Vectra b 2.0DI (x20DTL) Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwał mi check(1400 obrotów i brak reakcji na pedał gazu). Niestety teraz to problem notoryczny- nie da się jezdzic. Po podpięciu do kompa błąd P1515 ( Sensor pozycji pedału błąd potencjomierza)- jednak odczyty pracy potencjometru są ok. Jak odpalam samochód z wciśniętym gazem na maxa chwilę jest ok jednak po paru metrach znowu tryb awaryjny i głośny gwizd turbiny. Sprawdziłem po przejściu w tryb awaryjny zaczyna mi przeładowywać turbinę. Odrazu po odpaleniu zanim wejdzie w awaryjny wartości są prawidłowe, na moje oko sztanga pracuje prawidłowo. Jakieś pomysły jak ma się jedno do drugiego i gdzie szukać problemu? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - nie ma mocy podczas jazdy na biegach 3-5...
  • Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
  • silnik
Na 1 i 2 jeszcze się jakoś zbiera ,choć przy wysokich obrotach lekko szarpie.Po wrzuceniu wyższego biegu trzymam gaz do deski,a auto nie ma odejścia,nie zbiera się jak powinno.A jak chcę przy prędkości np.90km/h zredukować na 4 i wyprzedzenie na wyższych obrotach - to nie ma sensu bo auto jakby nie odczuwało redukcji i nie ma odejścia.Poza tym nie chcę nigdy przy zimnym silniku odpalić za pierwszym razem.Zawsze po ok.4 podejściach zaskoczy silnik i chodzi ledwo,ledwo.Pochodzi tak z minutę na ręcznym i dopiero wtedy mogę jechać - wcześniej gaśnie jak dam gazu na 1 lub wstecznym.Co zrobić?Wymieniłem akumulator,świece,rozrząd,alternator,filtry.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z centralnym zamkiem
  • Opel Vectra B Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Przy zamykaniu centralnego zamka z pilota, drzwi kierowcy zamykają się tylko na 2 sek po czym same automatycznie się otwierają ( dotyczy także możliwej takiej usterki każdych innych drzwi ) brak możliwości zamknięcia auta z pilota Uszkodzone mikro-przełączniki w sterowniku centralnego zamka Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to udać sie do sklepu elektronicznego i zakupić 2 mikro-przełączniki wl-1 5A koszt okoł 5 zł. Potrzebne będą: śrubokręt krzyżakowy torks 40, lutownica i około godziny wolnego czasu i trochę chęci. Demontujemy boczek drzwi, odkręcamy : prowadnicę szyby od strony zamka, 2 śruby mocujące klamkę od środka, śruby zamka i wyjmujemy go razem ze sterownikiem, Na sterowniku mamy 2 śruby odkręcamy je, jest także nit który rozwiercamy lub lutownicą rozgrzewamy plastik naokoło niego abyśmy mogli otworzyć obudowę. Po otwarciu delikatnie wyjmujemy płytkę z mikro-przełącznikami, rozlutowujemy je, i w miejsce starych wlutowujemy nowe ( pamiętać należy o takim samym ułożeniu ) Składamy całość w odwrotnej kolejności i po kłopocie wszystko musi znowu działać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Opel Vectra B Hatchback