Szukaj

Informacje o Opel Vectra A Sedan 1.7 TD 82KM 60kW 1988-1995

Lata produkcji: 1988 – 1995
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Vectry (zwana też Vectrą A) trafiła na rynek w roku 1988 jako następca Ascony C. W porównaniu do swojego poprzednika, Vectra była znacznie większa, a także wyróżniała się bardziej opływową, nowocześniejszą sylwetką. Projektantem zarówno Ascony, jak i Vectry I był Wayne Cherry, ówczesny szef biura designerskiego Opla. W Wielkiej Brytanii model sprzedawano jako Vauxhall Cavalier. W 1989 Opel zaprezentował usportowioną wersję Vectry A, Calibrę. Produkcja Vectry A zakończyła się w 1995 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1988 do 1995 roku
Pojemność skokowa 1686 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 82 KM (60 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 168 Nm przy 2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 86 mm
Typ wtrysku pośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Stosunek jakość/cena + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~machal89sc
Opel Vectra A
Sedan 1.7 TD 82KM 60kW
isuzu naprawde zrobiło super silnik. nie kopci mało pali. odpala w najwieksze mrozy po 1 grzaniu świec (do pstryknięcia przekaznika). dynamika ujdzie wystarczająca jest. tylko alternatory przekombinowane (pompa vacuum na nim siedzi + często pada wzbudzenie. i trzeba drutowac albo oddac do elektryka +/- 50 zł) cała reszta na wielki PLUS :) zeby nie bylo tak miło to auta ubywa kilogram na dobę (RDZA). u mnie urwalo sie mocowanie belki od korozji a sprowadzony z raichu 2008 ;/ raczej podziękuję już oplom z lat 90' a szkoda bo świetne auta tylko ta rdza ...
4,8
~mnr10
Opel Vectra A
Sedan 1.7 TD 82KM 60kW
Co mogę powiedzieć, Vectra to było najlepsze auto jakie mi się przydarzyło. Właściwie przez cały okres posiadania jej wymieniłem tylko akumulator. Moja wersja była naprawdę solidnie wyposażona. Piękne welury, wygodne fotele wprost idealne autko na długie podróże. W środku ciche, jak na tak stary model to nawet za ciche ;) Pełna elektryka która mimo swojego wieku działała bez zarzutu. Blachy czyściutkie nigdy widać nie był bity i odwdzięczył się niezwykłą żywotnością karoserii. Silnik...miód, nigdy [a robiłem długie trasy po całej Polsce] mnie nie zawiódł. Słowem jeśli dbasz o takie auto to na pewno będziesz wniebowzięty z powodu posiadania Vectry. Wygodny i ekonomiczny tak można to podkreślić. I co chyba jeszcze ważniejsze SUPER BEZPIECZNY. Czyste blachy uratowały mi życie. Brałem udział w poważnym wypadku z którego wyszedłem bez większych obrażeń tylko dzięki temu że jechałem właśnie Oplem. Służby na miejscu się dziwiły że z tego wyszedłem. Mojej Vectry już z tego powodu nie ma ale jeżeli ktoś się zastanawia czy powinien ją kupić... Nie zastanawiaj się, BIERZ! Vectra to coś więcej niż samochód ;)
4,3
~pavulon
Opel Vectra A
Sedan 1.7 TD 82KM 60kW
samochód ma przebieg 220 tyś. km. Ani jednej usterki. Dla mnie rewelacja, spala smieszną ilośc paliwa (6l100km), jest wygodne i stosunkowo przestronne, duzy bagażnik, bardzo niskie koszty eksploatacji(nic sie nie psuje). Samochód do którego sie wsiada i jedzie. Trzeba tylko przestrzegać terminów wymiany paska rozrządu i nie wlewać opału tylko normalna ropę (tą lepszą, bo silniki Isuzu nie lubią kiepskiego oleju napedowego, a tym bardziej opału)
Średnie spalanie dla Opel Vectra A Sedan 1.7 TD 82KM 60kW 1988-1995
5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Opel Vectra A
Sedan 1.7 TD 82KM 60kW
Jeśli chodzi o spalanie, bo o tym jest tu mowa, to sprawdzałem i testowałem tylko na trasie. Nie wiem ile spala w cyklu miejskim, ale generalnie jak jechałem gdziekolwiek w trase to liczyłem zawsze 6l/100km. Wiedziałem ze jak policze w ten sposób to na 100% starczy mi paliwa bo na pewno nie spala wiecej niż 6l/100. Za każdym razem jak obliczałem sobie zużycie paliwa to wychodziło w granicach 5,5-5,7 i to był max. Silnik ISUZU, jak na chwile obecną, stwierdzam, że jest silikeim mało awaryjnym. Zrobilem 50000km w ciągu roku i wymieniałem regularnie olej i filr oleju, filtr paliwa. Jego wadą, w przypadku mojego auta jest nadmierne przegrzewanie się w sezonie letnim. Jadąc ponad 120km/h w temp. powietrza 25st C, wskaźnik temperatury wskazuje 100st C :-(
5,5
Opel Vectra A
Sedan 1.7 TD 82KM 60kW
Nie obserwuję aż tak dużego spalania jak u kolegów. na trasie z pragi non stop na 5 biegu nie przekraczając 2tys. obrotów czyli z prędkościami 80-90km/h schodzi swobodnie poniżej 4l/100km!! Jest to najbardziej oszczędne autko jakie miałem. A przy tym wygodne i w miarę sprytne. udało mi się nie raz zrobić na baku (60l) 1200km. W mieście przy ostrej jeździe z włączoną latem klimą dochodzi max. do 7l/100km. A trasa - niektórzy piszą o max. 140km/h. Polecam wymienić filtr paliwa i zadcbać trochę o silnik bo potrafi jechać na autostradzie bez wysiłku 170km/h a przyspieszanie od 100-160km/h nie idzie wcale tak źle.
5,9
Opel Vectra A
Sedan 1.7 TD 82KM 60kW
Auto rewelacyjne. Przejechałem nim już ponad 100 tys. km Na polskich drogach trzeba niestety inwestować w zawieszenie. Części niedrogie, prosta konstrukcja. Silnik na tyle niezawodny, że poza wymianą świec i paska rozrządu (bo czas był po temu) wciąż zachowuje się jak w dniu zakupu. Auto nie jest demonem przyspieszania, ale po wyjęciu katalizatora daje się jeździć. Spalanie rewelacyjne. Różnica w spalaniu pomiędzy prędkościami 70-90 a 120-140 jest niewielka, więc nie ma sensu się ślimaczyć. Niestety wygłuszenie słabe, więc powyżej 120 warto zdjąć nogę z gazu. Pomimo swoich 14-tu lat i 320 tys. na liczniku auto na autobanie spokojnie "idzie" 170 bez zadyszki.

Usterki Opel Vectra A

Liczba wpisów: 45
Przerywa na zimnym silniku
  • Opel Vectra A Sedan 1.8 i 90KM 66kW 1990-1995
  • silnik
  • 309 tys. km
Mój problem z Vectrą A z 1995 roku polega na tym, że gdy odpalę silnik to chodzi do 10 minut dobrze , potem zaczyna przerywać tak jak by nie chodziła na wszystkich cylindrach, zaczyna kopcić białym dymem. Jak dodam gazu to wali czarnym dymem z wydechu, zapala też się żółta kontrolka check engine. Jak silnik się zagrzeje jest ok, przestaje kopcić .Próbowałem też jechać na zimnym silniku ale się nie da bo silnik zaczyna przerywać i szarpać . Miałem też sytuację, że podczas jazdy na błocie pośniegowym vectra delikatnie szarpała podczas jazdy. Dodam też, że wymieniłem już : pompę paliwa, świece, kopułkę, palec zapłonowy, kable zapłonowe, filtr powietrza. Niestety dalej to samo. Auto było w serwisie Boscha, gdzie po 3 tygodniach stwierdzili, że auto pali tylko na dwa gary a na dwa pozostałe dostaje za dużo paliwa i dlatego przerywa silnik. Kompresje ma na wszystkich cylindrach ok. Vectra posiada silnik 1.8 benzyna, 66 kw , 90 koni, 8-mio zaworowy na jedno punktowym wtrysku. Proszę o pomoc ponieważ nie wiem od czego zacząć. Z góry dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź.
Oczekuje na rozwiązanie
jak masz interes to pisz udzile odpowiedzi i porady
  • Opel Vectra A
  • inne
Jeśli masz problem to możesz do mnie napisać jestem w stanie pomoc, poradzić i udzielić odpowiedzi prawie na wszystkie zapytania które dotyczy Twojego Opla mam doświadczenie i wiedzę która nabyłem i nabywam na szkoleniach nadal nabywam naprawiając Opla . Jedynie co mogę przez internet udzielić ci odpowiedzi na twoje pytanie poradzić i napisać co trzeba zrobić na pewno nie naprawie ci opla przez internet :) czasami są takie przypadki ze trzeba naprawdę pogłówkować i osobiście auto zobaczyć i posłuchać co i jak . Odp udzielę w zamian za darowiznę do której cie nie zmuszam :) "...nic nie robić, nie mieć zmartwień chłodne piwko w cieniu pic...." :D diabolo_21@o2.pl "...Jeśli któregoś dnia, ktoś zarzuci Ci, że Twoja praca nie jest profesjonalna, powiedz sobie, że Arkę Noego zbudowali amatorzy a Titanic'a profesjonaliści..." diabolo_21@o2.pl
Problem rozwiązany
67 komentarzy
po uruchomieniu i następnie po wyłączeniu, silnik już nie chce zapalić
  • Opel Vectra A Hatchback 1.8 i 90KM 66kW 1988-1995
  • silnik
Objawia się to tym, że silnik po długim (kilkudniowym) postoju zapala za pierwszym razem. Kiedy go wyłączę, drugi raz nie zapali normalnie, tylko po bardzo długim obracaniu rozrusznikiem i przy otwartej całkiem przepustnicy (wciśnięty pedał gazu do oporu). Wówczas "zaskakuje", ale od bardzo niskich obrotów (ledwie pracuje tak niskie). I nie chce od razu "wchodzić" na pełny zakres obrotów. Każde kolejne jego uruchomienie tak się odbywa jak opisałem wyżej, chyba że postoi kilka dni i zapali od razu. Diagnoza:kod usterki pokazuje 44 - sygnał mieszanki ubogiej i także 29 - niskie napięcie, przekaźnik pompy paliwa. Jak to naprawić:Nie udało mi się uporać z tą usterką. Pompa paliwa pracuje normalnie i "pompuje" paliwo i obawiam się, że "zalałem" silnik, bo nie chciał zaskoczyć. Jakiś czas temu słyszałem dziwne odgłosy spod auta, jakby drżenie blachy katalizatora (przedni tłumik). Czy gdyby się zdarzyło, że odpadła wskutek korozji część tego tłumika, miałoby to wpływ na taką pracę silnika?
Oczekuje na rozwiązanie
Opel Vectra A Sedan