Szukaj

Informacje o Opel Vectra A Sedan 2.0 i KAT 116KM 85kW 1988-1995

Lata produkcji: 1988 – 1995
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Vectry (zwana też Vectrą A) trafiła na rynek w roku 1988 jako następca Ascony C. W porównaniu do swojego poprzednika, Vectra była znacznie większa, a także wyróżniała się bardziej opływową, nowocześniejszą sylwetką. Projektantem zarówno Ascony, jak i Vectry I był Wayne Cherry, ówczesny szef biura designerskiego Opla. W Wielkiej Brytanii model sprzedawano jako Vauxhall Cavalier. W 1989 Opel zaprezentował usportowioną wersję Vectry A, Calibrę. Produkcja Vectry A zakończyła się w 1995 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1988 do 1995 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 116 KM (85 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 2
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~djslawo
Opel Vectra A
Sedan 2.0 i KAT 116KM 85kW
Auto z grupsza wspominam z sentymentem, miał dwie awarie unieruchamiające: zatarcie wentylatora chłodnicy w korku co spowodowało erupcję chłodziwa i konieczność natychmiastowego wyłączenia silnika. Poza tym nawalił układ zapłonowy. Auto jednak godne uwagi komfortowe, przestronne, mnie osobiście najbardziej denerwowały drobiazgi: ciągle coś trzeba było naprawić i jeżdziłem i płaciłem co parę tygodni. Psuło mi to nerwy nieco. Aktualnie przesiadam się na Reanult Lagunę II FL z 2006 130 KM w dieslu i jestem bardzo zadowolony - szok technologiczny jest jednak spory. Przez pierwsze 8 tyś przejechanych kilometrów przegrzałem tylko tarcze z przodu (pogieły się) a były oryginalne... ALe to już inne auto. W oplu jednak hamowanie było słabe w porównaniu do Reanult ale to trochę inna epoka. Mam czasami wrażenie że Renault potrafi się zatrzymać w połowie dystansu tego co stary Opel -system wspomagania nagłego hamowania Renault uchronił mnie już raz od niezłej kraksy na trasie... Opla każdy mechanik potrafi naprawić na sympoliczne pieniądze, w przy sprzyjąjących okolicznościach nawet sąsiad z przeciwka. Auto ostatecznie sprzedałem, ale zostało w rodzinie
3,2
~Vivax
Opel Vectra A
Sedan 2.0 i KAT 116KM 85kW
Wspominam to auto z lekką tęsknotą, bo wiem, że tego co vectrą wyprawiałem nie powtórze innym samochodem bo mi go będzie szkoda. :D Jednak auto znacznie częściej mnie wk*rwiało niż przynisiło radoche. Mój egzemplarz był niemieckim radiowozem, bitym chyba z każdej strony, z lakierem złażącym z maski i szpchlą odstającą z dachu. Sypało się wszystko, nigdy nie wiedziałem czy rano wyjade z podwórka. Jedyne za co musze pochwalić vectre, to to, że jeśli już jeździła, to jeździła naprawde nieźle, była deptana naprawde mocno po różnej jakości drogach i chyba ani razu nie zdarzyło mi się, żeby mnie ktoś wyprzedził.
3,8
~Dawjus
Opel Vectra A
Sedan 2.0 i KAT 116KM 85kW
Samochód bardzo udany, kupilem go z przebiegiem 158 000, teraz mam 170 000, wymienilem bebno-tarzce, i tlumiki- koncowy i srodkowy. Poza tym nic sie nie dzieje, silnik chodzi jak w zegarku. Przy 162 000 zalozylem gaz. Na mocy troche stracil, ale nadal jest niezle. Po tej zimie troszke rdza wyszla przy progach,ale i tak jest super w porownaniu z innymi vectrami. Mysle, ze jak ktos kupi dobry zadbany egzemplarz to jescze dlugo posmiga. Silnik 1,8 musi juz byc, 1,6 za slaby na ten samochod

Usterki Opel Vectra A

Liczba wpisów: 45
Przerywa na zimnym silniku
  • Opel Vectra A Sedan 1.8 i 90KM 66kW 1990-1995
  • silnik
  • 309 tys. km
Mój problem z Vectrą A z 1995 roku polega na tym, że gdy odpalę silnik to chodzi do 10 minut dobrze , potem zaczyna przerywać tak jak by nie chodziła na wszystkich cylindrach, zaczyna kopcić białym dymem. Jak dodam gazu to wali czarnym dymem z wydechu, zapala też się żółta kontrolka check engine. Jak silnik się zagrzeje jest ok, przestaje kopcić .Próbowałem też jechać na zimnym silniku ale się nie da bo silnik zaczyna przerywać i szarpać . Miałem też sytuację, że podczas jazdy na błocie pośniegowym vectra delikatnie szarpała podczas jazdy. Dodam też, że wymieniłem już : pompę paliwa, świece, kopułkę, palec zapłonowy, kable zapłonowe, filtr powietrza. Niestety dalej to samo. Auto było w serwisie Boscha, gdzie po 3 tygodniach stwierdzili, że auto pali tylko na dwa gary a na dwa pozostałe dostaje za dużo paliwa i dlatego przerywa silnik. Kompresje ma na wszystkich cylindrach ok. Vectra posiada silnik 1.8 benzyna, 66 kw , 90 koni, 8-mio zaworowy na jedno punktowym wtrysku. Proszę o pomoc ponieważ nie wiem od czego zacząć. Z góry dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź.
Oczekuje na rozwiązanie
jak masz interes to pisz udzile odpowiedzi i porady
  • Opel Vectra A
  • inne
Jeśli masz problem to możesz do mnie napisać jestem w stanie pomoc, poradzić i udzielić odpowiedzi prawie na wszystkie zapytania które dotyczy Twojego Opla mam doświadczenie i wiedzę która nabyłem i nabywam na szkoleniach nadal nabywam naprawiając Opla . Jedynie co mogę przez internet udzielić ci odpowiedzi na twoje pytanie poradzić i napisać co trzeba zrobić na pewno nie naprawie ci opla przez internet :) czasami są takie przypadki ze trzeba naprawdę pogłówkować i osobiście auto zobaczyć i posłuchać co i jak . Odp udzielę w zamian za darowiznę do której cie nie zmuszam :) "...nic nie robić, nie mieć zmartwień chłodne piwko w cieniu pic...." :D diabolo_21@o2.pl "...Jeśli któregoś dnia, ktoś zarzuci Ci, że Twoja praca nie jest profesjonalna, powiedz sobie, że Arkę Noego zbudowali amatorzy a Titanic'a profesjonaliści..." diabolo_21@o2.pl
Problem rozwiązany
67 komentarzy
po uruchomieniu i następnie po wyłączeniu, silnik już nie chce zapalić
  • Opel Vectra A Hatchback 1.8 i 90KM 66kW 1988-1995
  • silnik
Objawia się to tym, że silnik po długim (kilkudniowym) postoju zapala za pierwszym razem. Kiedy go wyłączę, drugi raz nie zapali normalnie, tylko po bardzo długim obracaniu rozrusznikiem i przy otwartej całkiem przepustnicy (wciśnięty pedał gazu do oporu). Wówczas "zaskakuje", ale od bardzo niskich obrotów (ledwie pracuje tak niskie). I nie chce od razu "wchodzić" na pełny zakres obrotów. Każde kolejne jego uruchomienie tak się odbywa jak opisałem wyżej, chyba że postoi kilka dni i zapali od razu. Diagnoza:kod usterki pokazuje 44 - sygnał mieszanki ubogiej i także 29 - niskie napięcie, przekaźnik pompy paliwa. Jak to naprawić:Nie udało mi się uporać z tą usterką. Pompa paliwa pracuje normalnie i "pompuje" paliwo i obawiam się, że "zalałem" silnik, bo nie chciał zaskoczyć. Jakiś czas temu słyszałem dziwne odgłosy spod auta, jakby drżenie blachy katalizatora (przedni tłumik). Czy gdyby się zdarzyło, że odpadła wskutek korozji część tego tłumika, miałoby to wpływ na taką pracę silnika?
Oczekuje na rozwiązanie
Opel Vectra A Sedan