Szukaj

Informacje o Opel Vectra A Sedan 1.6 i KAT 75KM 55kW 1988-1995

Lata produkcji: 1988 – 1995
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Vectry (zwana też Vectrą A) trafiła na rynek w roku 1988 jako następca Ascony C. W porównaniu do swojego poprzednika, Vectra była znacznie większa, a także wyróżniała się bardziej opływową, nowocześniejszą sylwetką. Projektantem zarówno Ascony, jak i Vectry I był Wayne Cherry, ówczesny szef biura designerskiego Opla. W Wielkiej Brytanii model sprzedawano jako Vauxhall Cavalier. W 1989 Opel zaprezentował usportowioną wersję Vectry A, Calibrę. Produkcja Vectry A zakończyła się w 1995 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1988 do 1995 roku
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW)
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,3
~misiek
Opel Vectra A
Sedan 1.6 i KAT 75KM 55kW
Mam już to auto od 3 lat. Zrobiłem nim jakieś 60 tys. km, więc nie mało. Mój Opelik miał bity tylko lewy tył (sprawdzałem czujnikiem), więc mało:) Szczerze przyznam, że na początku bardzo mnie cieszyło, gdyż przesiadłem się ze starego ('91 r.) Mitsubishi Colta, a więc komfort jazdy o niebo lepszy. Jednak Colt mimo tego, że miał silnik 1.3 to miał tyle samo koni co opel (śmiech na sali!!!) co dawało większą frajdę z jazdy, aniżeli tym wołem:) Ale do rzeczy. Kupiłem swojego Opla za 7 tys. zł z instalacją LPG. Już na początku wiedziałem, że czeka mnie wymiana całego zawieszenia (koszt jakieś 800 zł z robocizną heh), ale mimo to go kupiłem. Pierwszą moją usterką był zacięty bendiks w rozruszniku no i w konsekwencji jego spalenie;/ Była to moja pierwsza i ostatnia usterka w czasie jazdy tym autem, która go unieruchomiła, a robiłem nim trasy nawet po ok. 1000 km. Więc jak na ten rok to trochę ryzykowna zabawa:D Kolejną poważną usterką było zerwanie wszystkich klocków hamulcowych po tym jak samochód postał miesiąc na dworze. Wymiana tarcz + klocków kilka stów. No i padł mi czujnik abs, też kilka stów wraz z podłączeniem do komputera poszło się piiiii:) Kolejną usterką poważną była walnięta uszczelka pod głowicą (koszt 800 zł z robocizną), od tamtego czasu zaczął brać mi olej:/ Teraz wymieniłem uszczelkę korkową i olej na 15w40 zobaczymy co będzie;/ Kolejna usterka to korozja tłumika i jego wymiana (kilka stów w plecy). Z najnowszych to spalony silnik dmuchawy, pewnie z 200 zł mi ubędzie na tym. Tak więc podsumowując... Jak na 3 lata użytkowania tego wozu zalety to; niskie spalanie lpg 10 l na 100 km!!! Bardzo tanie części zamienne i łatwo dostępne, łatwa naprawa – prawie zero elektroniki. W zimę odpala nawet po mrozach -30, więc to miłe zaskoczenie w tym aucie. MINUSY:D:D: częste usterki, korozja karoserii jak to w oplach, korozja tłumika, głośno powyżej 120 km/h, ciasny otwór bagażnika!, sporo pali na benzynie, denny silnik chyba tylko dla dziadków, taki niemiecki Polonez;/ 75 KM na prawie 1200 kg masy własnej to jakaś kpina... Nie raz była lipa na trasie podczas wyprzedzania, jednak ja już go wyczułem i wiedziałem kiedy to mogę robić. Brak klimy (smażysz się jak skwarka), ciężko się przełącza w zimę na gaz (śmierdzi w środku), długo się nagrzewa. Duży spadek wartości auta. Pewnie coś jeszcze by się znalazło ale już nie ma co szperać w szczegółach. Grunt, że chcę się go pozbyć i kupić coś nowszego ze standardem wyposażenia (klima, elektryka szyby itd.). Ten model nadaje się moim zdaniem dla kogoś kto uczy się jeździć, nie szkoda go dobijać i wjedziesz tam gdzie nowszymi szkoda:P lub dla biedniejszej rodziny, która ceni sobie ekonomię nad komfortem, ale przy usterkowości to może się z czasem wyrównać, więc wybór należy do was:)
4,2
~Mateusz
Opel Vectra A
Sedan 1.6 i KAT 75KM 55kW
Vectra jezdzilem ponad rok ,najdalej bylem w czechach podczas tej trasy nei bylo zadnych nei milcyh nie spodzianek. Zawsze dowozila do celu bardzo niskim kosztem , kupujac nie bylo w neij gazu ale zalozylem i bylem bardzo mile zaskoczony , palila ona max 13 litrow gazu przy bardzo ekstremalnej jezdzie a na trasie przepisowo zeszla ponizej 9 srednie w miescie to okolo 10. Jest to bardzo malo. Czesci eksploatacyjne bardzo tanie : np. klocki hamulocowe 50zl komplet , lozysko 30zl , przegub 80zl , sworznie wachaczy 30zl komplet. Jednym slowem bardzo tanie autko w eksploatacji polecma mlodym poniewaz czesci tanie i wszystko samemu mozna naprawic jak malucha:D Jedyne do czego mialem zastrzerzenia to silnik troce za slaby (75km) ale 180 jeszcze poszedl:D
4,5
~Piotr
Opel Vectra A
Sedan 1.6 i KAT 75KM 55kW
Super auto za niewielkie pieniądze za 3-4 tysiace mozna juz kupic w calkiem przyzwoitym stanie. Nigdy wczesniej nie kupilbym opla tyle zlego sie nasluchalem lecz teraz wiem iz sie mylilem.Silnik słaby ale po miescie wystarczy.Bardzo ładne wspolpracuje z LPG od 4 lat nie ma problemow.Nie traci na mocy jezdzi tak samo na lpg jak i benzynie.Biegi wchodza gladko i dosc lekko.Bardziej komfortowy od audi 80 zresztą mialem b4 diesla i sie rozczarowałem....przereklamowany.bardzo dobre ogrzewanko na szybę jak i na nogi.Z przodu wygodnie (192 cm.)z tylu tez ale juz nie za mna :-)Na bezynie nie wiem a na LPG tylko miasto Miedzy 10,5 a 13 litrow lpg. 13 to zima latem max 11,5 drobiazgi hm.... central zamek tzn. jedne dzwi przestaly dzialac. przekaznik kierunkowskazow to przez ostatni rok Korozja wymiana tylnych nadkoli i progi reszta ok
Średnie spalanie dla Opel Vectra A Sedan 1.6 i KAT 75KM 55kW 1988-1995
7,7
l/100 km
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Opel Vectra A
Sedan 1.6 i KAT 75KM 55kW
Osobiście przyznam, że samochód względem ekonomiczności stoi na bardzo wysokim poziomie. Na rynku istnieje wiele części zamiennych, na ogół są bardzo tanie. Naprawy to u mnie rzecz dość rzadka ale i w tej kwestii nie było zbyt dużych kosztów, oprócz wymiany uszczelki głowicy, co kosztowało mnie prawie 650 zł. Poza tym jak najbardziej na dużyy plus! Samochód na trasie przy delikatnym gazie i jeździe około 80-90 km/h pali około 5,7-6 litrów. W mieście gdy przyciśniemy mu gaz to spalanie jego może osiagnąć około 8 litrów, czasami nawet więcej. Lecz przy delikatnej jeździe po mieście pali około 6,5-7 litrów, także wynik jak na mój 19 letni samochód nie jest zły ale niestety kosztem bardzo słabego przyspieszenia
8,8
Opel Vectra A
Sedan 1.6 i KAT 75KM 55kW
Silnik ma już prawie 18 lat a spalanie na poziomie nowych samochodów. Na benzynie w trasie spala 6 litrów a czasami nawet mniej. W mieście pali ok 9 litrów benzyny. Nie ma najmniejszego problemu aby przy jeździe "z głową" osiągnąć spalanie rzędu 7,5 l GAZU/100 km na trasie. Wiele razy udało mi się osiągnąć taki wynik. Najwyższe spalanie jakie odnotowałem kiedykolwiek to 14 litrów gazu ale to była ciężka zima, korki i przejechanie 100 kilometrów po mieście zajęło mi prawie 4 godziny. Najczęściej samochodem jeżdżę po trasie (90% trasa, 10% miasto) i spalanie wychodzi poniżej 8 litrów gazu. Na autostradzie przy prędkościach 120-130 auto spali 8 litrów LPG. Kiedyś jeszcze jak nie miałem gazu sprawdziłem ile spali przy bardzo szybkiej jeździe i przy 160-170 km/h na autostradzie wyszło 10 litrów benzyny na 100 km co uważam za bardzo dobry wynik. Nie udało mi się NIGDY uzyskać spalania większego jak 10 litrów gazu na trasie. To pewnie dlatego, że musiałbym jeździć ze znacznymi prędkościami, powyżej 150 km/h a to zdarza się bardzo rzadko. Najniższe spalanie jakie udało mi się kilka razy uzyskać przy bardzo spokojnej jeździe na długim dystansie to 6,9 l LPG/100 km. Przez 5 lat eksploatacji samochodu z instalacją gazową zaoszczędziłem około 12 tysięcy złotych w porównaniu do sytuacji, gdybym gazu nie założył. Oczywiście uwzględniłem koszt instalacji i wszystkie przeglądy, wymiany filtrów, kabli i świec, które trzeba niestety robić częściej ze względu na to, że gaz wymaga wysokiej sprawności układu zapłonowego. Co ciekawe, ten silnik mniej pali kiedy trzyma się go na odpowiednio wysokich obrotach. Jazda na emeryta się po prostu nie opłaca. Ja staram się w miarę szybko rozpędzić (3/4 gazu wciskam) i po osiągnięciu wymaganej prędkości staram się jechać na możliwie najwyższym biegu. Spokojnie na 4 rozpędzam się do stówki i dopiero wtedy wrzucam piątkę. Taka jazda paradoksalnie daje mniejsze spalanie niż gdybym przy 70-80 km/h wrzucał piątkę i dusił.
8,7
Opel Vectra A
Sedan 1.6 i KAT 75KM 55kW
Posiadam Vectrę A (1,6 kat, 75KM) - użytkuję 13 lat, od 6 lat w gazie. Makulniete 230 tys. km. (sam zrobiłem 170 tys.km). Bardzo wdzięczny samochód. Mój silnik to żada rewelacja, po za ekonomią:) Przy małym silniku (mała moc), przy 4 osobach (3 dorosłe) i pełnym bagażniku spalanie 7,6 l/100km. Ale coś za coś... nie przekraczałem 120km/h, jazda płynna, częsciowo w nocy, starałem się nie wypprzedzać na "trójce"- wiec wynik uważam za b.dobry. I kolejne ale - z takim ślinikiem nawet pustym nie poszalejesz - to nie demon prędkości a i sama masa pustego auta to 1100kg. Napaw przy nim było nie wiele: 2x pompa wodna 2x pompa paliwa (z czego raz załatwilem ją jeżdżąc na pustym baku paliwa, więc pracowala na sucho). Przyzaję że najsłabszym elemente jest elektryka (kalbe WN, palec rozdzielacza,kopułka). Po za tym auto niezawode!!!!!

Usterki Opel Vectra A

Liczba wpisów: 45
Przerywa na zimnym silniku
  • Opel Vectra A Sedan 1.8 i 90KM 66kW 1990-1995
  • silnik
  • 309 tys. km
Mój problem z Vectrą A z 1995 roku polega na tym, że gdy odpalę silnik to chodzi do 10 minut dobrze , potem zaczyna przerywać tak jak by nie chodziła na wszystkich cylindrach, zaczyna kopcić białym dymem. Jak dodam gazu to wali czarnym dymem z wydechu, zapala też się żółta kontrolka check engine. Jak silnik się zagrzeje jest ok, przestaje kopcić .Próbowałem też jechać na zimnym silniku ale się nie da bo silnik zaczyna przerywać i szarpać . Miałem też sytuację, że podczas jazdy na błocie pośniegowym vectra delikatnie szarpała podczas jazdy. Dodam też, że wymieniłem już : pompę paliwa, świece, kopułkę, palec zapłonowy, kable zapłonowe, filtr powietrza. Niestety dalej to samo. Auto było w serwisie Boscha, gdzie po 3 tygodniach stwierdzili, że auto pali tylko na dwa gary a na dwa pozostałe dostaje za dużo paliwa i dlatego przerywa silnik. Kompresje ma na wszystkich cylindrach ok. Vectra posiada silnik 1.8 benzyna, 66 kw , 90 koni, 8-mio zaworowy na jedno punktowym wtrysku. Proszę o pomoc ponieważ nie wiem od czego zacząć. Z góry dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź.
Oczekuje na rozwiązanie
jak masz interes to pisz udzile odpowiedzi i porady
  • Opel Vectra A
  • inne
Jeśli masz problem to możesz do mnie napisać jestem w stanie pomoc, poradzić i udzielić odpowiedzi prawie na wszystkie zapytania które dotyczy Twojego Opla mam doświadczenie i wiedzę która nabyłem i nabywam na szkoleniach nadal nabywam naprawiając Opla . Jedynie co mogę przez internet udzielić ci odpowiedzi na twoje pytanie poradzić i napisać co trzeba zrobić na pewno nie naprawie ci opla przez internet :) czasami są takie przypadki ze trzeba naprawdę pogłówkować i osobiście auto zobaczyć i posłuchać co i jak . Odp udzielę w zamian za darowiznę do której cie nie zmuszam :) "...nic nie robić, nie mieć zmartwień chłodne piwko w cieniu pic...." :D diabolo_21@o2.pl "...Jeśli któregoś dnia, ktoś zarzuci Ci, że Twoja praca nie jest profesjonalna, powiedz sobie, że Arkę Noego zbudowali amatorzy a Titanic'a profesjonaliści..." diabolo_21@o2.pl
Problem rozwiązany
67 komentarzy
po uruchomieniu i następnie po wyłączeniu, silnik już nie chce zapalić
  • Opel Vectra A Hatchback 1.8 i 90KM 66kW 1988-1995
  • silnik
Objawia się to tym, że silnik po długim (kilkudniowym) postoju zapala za pierwszym razem. Kiedy go wyłączę, drugi raz nie zapali normalnie, tylko po bardzo długim obracaniu rozrusznikiem i przy otwartej całkiem przepustnicy (wciśnięty pedał gazu do oporu). Wówczas "zaskakuje", ale od bardzo niskich obrotów (ledwie pracuje tak niskie). I nie chce od razu "wchodzić" na pełny zakres obrotów. Każde kolejne jego uruchomienie tak się odbywa jak opisałem wyżej, chyba że postoi kilka dni i zapali od razu. Diagnoza:kod usterki pokazuje 44 - sygnał mieszanki ubogiej i także 29 - niskie napięcie, przekaźnik pompy paliwa. Jak to naprawić:Nie udało mi się uporać z tą usterką. Pompa paliwa pracuje normalnie i "pompuje" paliwo i obawiam się, że "zalałem" silnik, bo nie chciał zaskoczyć. Jakiś czas temu słyszałem dziwne odgłosy spod auta, jakby drżenie blachy katalizatora (przedni tłumik). Czy gdyby się zdarzyło, że odpadła wskutek korozji część tego tłumika, miałoby to wpływ na taką pracę silnika?
Oczekuje na rozwiązanie
Opel Vectra A Sedan