Szukaj

Informacje o Opel Vectra A Sedan 1.6 i 71KM 52kW 1993-1995

Lata produkcji: 1993 – 1995
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Vectry (zwana też Vectrą A) trafiła na rynek w roku 1988 jako następca Ascony C. W porównaniu do swojego poprzednika, Vectra była znacznie większa, a także wyróżniała się bardziej opływową, nowocześniejszą sylwetką. Projektantem zarówno Ascony, jak i Vectry I był Wayne Cherry, ówczesny szef biura designerskiego Opla. W Wielkiej Brytanii model sprzedawano jako Vauxhall Cavalier. W 1989 Opel zaprezentował usportowioną wersję Vectry A, Calibrę. Produkcja Vectry A zakończyła się w 1995 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1993 do 1995 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 71 KM (52 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 128 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Skrzynia biegów - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Opel Vectra A Sedan 1.6 i 71KM 52kW 1993-1995
7,6
l/100 km
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Opel Vectra A
Sedan 1.6 i 71KM 52kW
Kupiłem mojego opla(A-95rok produkcji) w 2004roku jak do tej pory sprawuje się nadzwyczaj rewelacyjnie. Przejechałem już nim 100000km, samochód jest użytkowany każdego dnia. Wymieniam w nim regularnie olej klocki hamulcowe i już kolejny raz pasek z rolką. Oprócz tego wkładu finansowego płace tylko za LPG bo coś musze wlać żeby jechał, mogę tylko podkreślić ze autko spala mi po trasie 7,8litra gazu na 100km!!! przy obecnej cenie gazy 1.72 przejechanie odcinka 100 kilometów kosztuje mnie 13zł i 40 groszy więc każdy kilometr sprawia przyjemność a nie niepotrzebne spoglądanie czy na wkazówke czy musze kolejny raz tankować czy jeszcze nie. Każdemu niezdecydowanemu mogę polecić ten samochód napewno nie będzie zawiedziony. Porównywałem to autko z tak bardzo słynnym golfem III z tego samego roku i dużo mu brakuje do opla a na pierwszym miejscu stawiam beznadziejne zawieszenie golfa w tym samochodzie nie da się jechać bez bólu głowy. Zawsze jak wysiadam z tego auta mam wrazenie że siedziałem w maszynie do robienia pustaków. Porównywałem tez mojego opla do seata ibizy z 98 roku bo takim jeździ moja mama i nigdy nie myślałem że tak się rozczaruje seatem auto jest bardzo sztywne i niewygodne na długie trasy. Dodatkowo można go nazwać pożeraczem benzyny! Opel vectra to wyższa klasa jazdy oczywiście porównując modele z tego sanego rocznika bo nie popadajmy w skrajności i nie porónujmy roczników 95 z tymi z lat 2000 i więcej. Polecam wszystkim to auto.
8,9
Opel Vectra A
Sedan 1.6 i 71KM 52kW
Autko super komfortowe, dla lubiacych poszalec moze troszeczke zbyt miekkie zawieszenie, ale na dluzsze trasy jak i polskie drogi - idealne. Poziom halasu w kabinie jest mniejszy niz w NOWYCH samochodach sredniej klasy produkowanych teraz. Zeby nie bylo, ze nie mam skali odniesienia - jezdzilem naprawde wieloma samochodami (Focus II, nowe Mondeo, Laguna II itp..). Vectra zrobilem ponad 90000 km (aktualny przebieg 260000 km). W tym czasie zrobione: wymiana drazkow kierowniczych, materialow eksploatacyjnych - olej (co 10 kkm) , filtry - zgodnie z instrukcja. Ceny materialow eksploatacyjnych i czesci zamiennych smiesznie niskie - jak do roweru, warto wszystko wymieniac na czas. Spalanie minimalne na niemieckich drogach przy predkosci 110-120 km/h - 7 l LPG/100 km! Spalanie przy oszczednej jezdzie w Polsce 20% miasto,80% trasa: 8 l LPG. Spalanie na trasie: mozna zejsc ponizej 7, mozna tez zrobic 15 l LPG/100 (przy predkosciach 160-170 km/h). Tanie w eksploatacji, bardzo wygodne. Polecam
9,2
Opel Vectra A
Sedan 1.6 i 71KM 52kW
Super duże autko jeździłem 5 lat polecam tanie części , blachy troszke słabe ale do przeżycia.

Usterki Opel Vectra A

Liczba wpisów: 45
Przerywa na zimnym silniku
  • Opel Vectra A Sedan 1.8 i 90KM 66kW 1990-1995
  • silnik
  • 309 tys. km
Mój problem z Vectrą A z 1995 roku polega na tym, że gdy odpalę silnik to chodzi do 10 minut dobrze , potem zaczyna przerywać tak jak by nie chodziła na wszystkich cylindrach, zaczyna kopcić białym dymem. Jak dodam gazu to wali czarnym dymem z wydechu, zapala też się żółta kontrolka check engine. Jak silnik się zagrzeje jest ok, przestaje kopcić .Próbowałem też jechać na zimnym silniku ale się nie da bo silnik zaczyna przerywać i szarpać . Miałem też sytuację, że podczas jazdy na błocie pośniegowym vectra delikatnie szarpała podczas jazdy. Dodam też, że wymieniłem już : pompę paliwa, świece, kopułkę, palec zapłonowy, kable zapłonowe, filtr powietrza. Niestety dalej to samo. Auto było w serwisie Boscha, gdzie po 3 tygodniach stwierdzili, że auto pali tylko na dwa gary a na dwa pozostałe dostaje za dużo paliwa i dlatego przerywa silnik. Kompresje ma na wszystkich cylindrach ok. Vectra posiada silnik 1.8 benzyna, 66 kw , 90 koni, 8-mio zaworowy na jedno punktowym wtrysku. Proszę o pomoc ponieważ nie wiem od czego zacząć. Z góry dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź.
Oczekuje na rozwiązanie
jak masz interes to pisz udzile odpowiedzi i porady
  • Opel Vectra A
  • inne
Jeśli masz problem to możesz do mnie napisać jestem w stanie pomoc, poradzić i udzielić odpowiedzi prawie na wszystkie zapytania które dotyczy Twojego Opla mam doświadczenie i wiedzę która nabyłem i nabywam na szkoleniach nadal nabywam naprawiając Opla . Jedynie co mogę przez internet udzielić ci odpowiedzi na twoje pytanie poradzić i napisać co trzeba zrobić na pewno nie naprawie ci opla przez internet :) czasami są takie przypadki ze trzeba naprawdę pogłówkować i osobiście auto zobaczyć i posłuchać co i jak . Odp udzielę w zamian za darowiznę do której cie nie zmuszam :) "...nic nie robić, nie mieć zmartwień chłodne piwko w cieniu pic...." :D diabolo_21@o2.pl "...Jeśli któregoś dnia, ktoś zarzuci Ci, że Twoja praca nie jest profesjonalna, powiedz sobie, że Arkę Noego zbudowali amatorzy a Titanic'a profesjonaliści..." diabolo_21@o2.pl
Problem rozwiązany
67 komentarzy
po uruchomieniu i następnie po wyłączeniu, silnik już nie chce zapalić
  • Opel Vectra A Hatchback 1.8 i 90KM 66kW 1988-1995
  • silnik
Objawia się to tym, że silnik po długim (kilkudniowym) postoju zapala za pierwszym razem. Kiedy go wyłączę, drugi raz nie zapali normalnie, tylko po bardzo długim obracaniu rozrusznikiem i przy otwartej całkiem przepustnicy (wciśnięty pedał gazu do oporu). Wówczas "zaskakuje", ale od bardzo niskich obrotów (ledwie pracuje tak niskie). I nie chce od razu "wchodzić" na pełny zakres obrotów. Każde kolejne jego uruchomienie tak się odbywa jak opisałem wyżej, chyba że postoi kilka dni i zapali od razu. Diagnoza:kod usterki pokazuje 44 - sygnał mieszanki ubogiej i także 29 - niskie napięcie, przekaźnik pompy paliwa. Jak to naprawić:Nie udało mi się uporać z tą usterką. Pompa paliwa pracuje normalnie i "pompuje" paliwo i obawiam się, że "zalałem" silnik, bo nie chciał zaskoczyć. Jakiś czas temu słyszałem dziwne odgłosy spod auta, jakby drżenie blachy katalizatora (przedni tłumik). Czy gdyby się zdarzyło, że odpadła wskutek korozji część tego tłumika, miałoby to wpływ na taką pracę silnika?
Oczekuje na rozwiązanie
Opel Vectra A Sedan