Szukaj

Informacje o Opel Vectra A Sedan 1.6 82KM 60kW 1988-1993

Lata produkcji: 1988 – 1993
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Vectry (zwana też Vectrą A) trafiła na rynek w roku 1988 jako następca Ascony C. W porównaniu do swojego poprzednika, Vectra była znacznie większa, a także wyróżniała się bardziej opływową, nowocześniejszą sylwetką. Projektantem zarówno Ascony, jak i Vectry I był Wayne Cherry, ówczesny szef biura designerskiego Opla. W Wielkiej Brytanii model sprzedawano jako Vauxhall Cavalier. W 1989 Opel zaprezentował usportowioną wersję Vectry A, Calibrę. Produkcja Vectry A zakończyła się w 1995 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1988 do 1993 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 82 KM (60 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 130 Nm przy 2600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Średnica cylindra × skok tłoka 80 x 79,5 mm
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,6
~tomekbehind
Opel Vectra A
Sedan 1.6 82KM 60kW
Polecam to auto każdemu, rewelacja, niezawodny prosty silnik z gaźnikiem nie sprawia żadnych problemów, mnie auto osobiście zachwyciło rewelacyjnym spalaniem, zawieszenie przód trzeba robić ze 2 razy w roku - łączniki stabilizatora itp. korozja też widoczna, ale ogólnie rewelka, przez 5lat nie zawiodło ani razu. Raz w roku przy wymianie oleju trzeba dołożyć i zrobić co trzeba (nie czekać aż coś padnie całkiem) i to się odwdzięczy niezawodnością, lepszego auta nie spotkałem, szkoda że ma już tyle lat, następna też będzie Vectra
4,5
~wiciak-c@tlen.pl
Opel Vectra A
Sedan 1.6 82KM 60kW
Auto mam 9 lat, ani raz mnie nie zawiódło i pomimo iż kupiłem FRONTERĘ zostawiłem Vectrę jako drugie auto "w rodzinie". Jest praktycznie niezawodne pomimo dużych oznak korozji, odpala nawet w największe mrozy....być może to zasługa niezawodnego silnika 16SV zasilanego gaźnikowo rodem jeszcze z Ascony (oczywiście bez katalizatora i znienawidzonej przez kierowców sondy lambda). Vectra posiada wręcz zdumiewające właściwości jezdne...idealnie spisuje się w zimie na śliskiej nawieższchni, nawet na letnich oponach (a wiem to z własnego doświadczenia). W lecie, na suchej - nie muszę pisać!!! Kiedyś kosztowała majątek, dziś można kupić za grosze, ale czy łatwo będzie znaleźć w miare nie wyrżniętą....trzeba poszukać,a naprawdę warto!
3,9
~ArriS
Opel Vectra A
Sedan 1.6 82KM 60kW
Ogólnie należy się temu autu mocna 4. Dobry samochód dla młodego kierowcy. Dobrze się prowadzi, sporo miejsca w środku, mało awaryjny. Tani w utrzymaniu. Minusem jest ogrzewanie i karoserie lubi złapać rdza.

Usterki Opel Vectra A

Liczba wpisów: 45
Przerywa na zimnym silniku
  • Opel Vectra A Sedan 1.8 i 90KM 66kW 1990-1995
  • silnik
  • 309 tys. km
Mój problem z Vectrą A z 1995 roku polega na tym, że gdy odpalę silnik to chodzi do 10 minut dobrze , potem zaczyna przerywać tak jak by nie chodziła na wszystkich cylindrach, zaczyna kopcić białym dymem. Jak dodam gazu to wali czarnym dymem z wydechu, zapala też się żółta kontrolka check engine. Jak silnik się zagrzeje jest ok, przestaje kopcić .Próbowałem też jechać na zimnym silniku ale się nie da bo silnik zaczyna przerywać i szarpać . Miałem też sytuację, że podczas jazdy na błocie pośniegowym vectra delikatnie szarpała podczas jazdy. Dodam też, że wymieniłem już : pompę paliwa, świece, kopułkę, palec zapłonowy, kable zapłonowe, filtr powietrza. Niestety dalej to samo. Auto było w serwisie Boscha, gdzie po 3 tygodniach stwierdzili, że auto pali tylko na dwa gary a na dwa pozostałe dostaje za dużo paliwa i dlatego przerywa silnik. Kompresje ma na wszystkich cylindrach ok. Vectra posiada silnik 1.8 benzyna, 66 kw , 90 koni, 8-mio zaworowy na jedno punktowym wtrysku. Proszę o pomoc ponieważ nie wiem od czego zacząć. Z góry dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź.
Oczekuje na rozwiązanie
jak masz interes to pisz udzile odpowiedzi i porady
  • Opel Vectra A
  • inne
Jeśli masz problem to możesz do mnie napisać jestem w stanie pomoc, poradzić i udzielić odpowiedzi prawie na wszystkie zapytania które dotyczy Twojego Opla mam doświadczenie i wiedzę która nabyłem i nabywam na szkoleniach nadal nabywam naprawiając Opla . Jedynie co mogę przez internet udzielić ci odpowiedzi na twoje pytanie poradzić i napisać co trzeba zrobić na pewno nie naprawie ci opla przez internet :) czasami są takie przypadki ze trzeba naprawdę pogłówkować i osobiście auto zobaczyć i posłuchać co i jak . Odp udzielę w zamian za darowiznę do której cie nie zmuszam :) "...nic nie robić, nie mieć zmartwień chłodne piwko w cieniu pic...." :D diabolo_21@o2.pl "...Jeśli któregoś dnia, ktoś zarzuci Ci, że Twoja praca nie jest profesjonalna, powiedz sobie, że Arkę Noego zbudowali amatorzy a Titanic'a profesjonaliści..." diabolo_21@o2.pl
Problem rozwiązany
67 komentarzy
po uruchomieniu i następnie po wyłączeniu, silnik już nie chce zapalić
  • Opel Vectra A Hatchback 1.8 i 90KM 66kW 1988-1995
  • silnik
Objawia się to tym, że silnik po długim (kilkudniowym) postoju zapala za pierwszym razem. Kiedy go wyłączę, drugi raz nie zapali normalnie, tylko po bardzo długim obracaniu rozrusznikiem i przy otwartej całkiem przepustnicy (wciśnięty pedał gazu do oporu). Wówczas "zaskakuje", ale od bardzo niskich obrotów (ledwie pracuje tak niskie). I nie chce od razu "wchodzić" na pełny zakres obrotów. Każde kolejne jego uruchomienie tak się odbywa jak opisałem wyżej, chyba że postoi kilka dni i zapali od razu. Diagnoza:kod usterki pokazuje 44 - sygnał mieszanki ubogiej i także 29 - niskie napięcie, przekaźnik pompy paliwa. Jak to naprawić:Nie udało mi się uporać z tą usterką. Pompa paliwa pracuje normalnie i "pompuje" paliwo i obawiam się, że "zalałem" silnik, bo nie chciał zaskoczyć. Jakiś czas temu słyszałem dziwne odgłosy spod auta, jakby drżenie blachy katalizatora (przedni tłumik). Czy gdyby się zdarzyło, że odpadła wskutek korozji część tego tłumika, miałoby to wpływ na taką pracę silnika?
Oczekuje na rozwiązanie
Opel Vectra A Sedan