Szukaj

Informacje o Opel Vectra A Hatchback 2.0 i KAT 115KM 85kW 1988-1995

Lata produkcji: 1988 – 1995
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Vectry (zwana też Vectrą A) trafiła na rynek w roku 1988 jako następca Ascony C. W porównaniu do swojego poprzednika, Vectra była znacznie większa, a także wyróżniała się bardziej opływową, nowocześniejszą sylwetką. Projektantem zarówno Ascony, jak i Vectry I był Wayne Cherry, ówczesny szef biura designerskiego Opla. W Wielkiej Brytanii model sprzedawano jako Vauxhall Cavalier. W 1989 Opel zaprezentował usportowioną wersję Vectry A, Calibrę. Produkcja Vectry A zakończyła się w 1995 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1988 do 1995 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 2
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Opel Vectra A Hatchback 2.0 i KAT 115KM 85kW 1988-1995
9,2
l/100 km
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
Opel Vectra A
Hatchback 2.0 i KAT 115KM 85kW
Najważniejsza rzecz: jeżdżę praktycznie tylko po mieście i jego obrzeżach. Autko pali standardowo około 10 litrów na 100km, ale wystarczy trochę depnąć i zużycie wzrasta geoetrycznie. Przeprowadzałem kilka prób (każda na dystansie około 100km), przy powolnej i ekonomicznej jeździe udało mi się raz zejść do 8,9l (co jest w miarę przyzwoitym wynikiem), a najgorszy wynik (spowodowany raczej częstym staniem w korkach niż brawurową jazdą) wyniósł 11,5l. Strach pomyśleć co by było gdybym nie jeździł jak emeryt:) W długich trasach bolid był praktycznie nietestowany, ale podejrzewam że mógłbym zejść do około 8l, może ciut mniej.
10,5
Opel Vectra A
Hatchback 2.0 i KAT 115KM 85kW
Witam, jak dla mnie wyniki są zadowalające, podałem tak mniej więcej...konkretnie nie sprawdzalem nigdy...jak kupilem vectre to fakt..potrafila pozrec nawet i do ok 14 litrow LPG, ale ze zadbalem o nią, tzn. wymieniony zostal termostat(poprzedni sie wieszał), swiece, przewody, kopulke, palec rozdzielacza, wiadomo..wszystkie filtry, oraz parownik LPG, odpowiednia regulacja i spokojnie w trybie mieszanym z przewagą miejskiego cyklu pali ok 10litrow, maksymalnie wypije 12 gdy sie gniecie przy kazdym ruszaniu itp. dodam ze jezdze na oponkach 205/50, wiec dodatkowo Viki powinna wiecej palic, na zime mam 185/60 wiec spalanie jest takie samo jak w lato z szerszymi oponami :) Także wystarczy znalezc w miare zadbany silniczek i bedzie spokojnie palil kolo dyszki, aha...dla niedowiarkow dodam, ze nie jest udrutowany na gazie i nie wyprzedzają mnie ciagniki :D
11,8
Opel Vectra A
Hatchback 2.0 i KAT 115KM 85kW
Poprzedni właściciel mówił że jest skręcona żeby dużo nie paliła, hehe. 8 w trasie i 10 w mieście.... nierealne jak dla mnie. Miasto bardzo spokojnie bez przeciągania na obrotach max 2,5 - 3 tyś obr i next bieg spalanie 13 - 13,5 litra gazu. Miasto troszke gazowane pare razy kręcone do 5 - 6 tyś spalanie troche ponad 14 litrów. Trasa prędkości do 110 km/h ok.9,5 litrów Trasa prędkości czasami 160 - 180km/h - ale i 100 - 120 km/h spalanie 11 litrów. Myśle że gdyby bardzo spokojnie jechać do 90 - 100km/h to zmieścił bym sie troche ponad 8,5 litrów.

Usterki Opel Vectra A

Liczba wpisów: 45
Przerywa na zimnym silniku
  • Opel Vectra A Sedan 1.8 i 90KM 66kW 1990-1995
  • silnik
  • 309 tys. km
Mój problem z Vectrą A z 1995 roku polega na tym, że gdy odpalę silnik to chodzi do 10 minut dobrze , potem zaczyna przerywać tak jak by nie chodziła na wszystkich cylindrach, zaczyna kopcić białym dymem. Jak dodam gazu to wali czarnym dymem z wydechu, zapala też się żółta kontrolka check engine. Jak silnik się zagrzeje jest ok, przestaje kopcić .Próbowałem też jechać na zimnym silniku ale się nie da bo silnik zaczyna przerywać i szarpać . Miałem też sytuację, że podczas jazdy na błocie pośniegowym vectra delikatnie szarpała podczas jazdy. Dodam też, że wymieniłem już : pompę paliwa, świece, kopułkę, palec zapłonowy, kable zapłonowe, filtr powietrza. Niestety dalej to samo. Auto było w serwisie Boscha, gdzie po 3 tygodniach stwierdzili, że auto pali tylko na dwa gary a na dwa pozostałe dostaje za dużo paliwa i dlatego przerywa silnik. Kompresje ma na wszystkich cylindrach ok. Vectra posiada silnik 1.8 benzyna, 66 kw , 90 koni, 8-mio zaworowy na jedno punktowym wtrysku. Proszę o pomoc ponieważ nie wiem od czego zacząć. Z góry dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź.
Oczekuje na rozwiązanie
jak masz interes to pisz udzile odpowiedzi i porady
  • Opel Vectra A
  • inne
Jeśli masz problem to możesz do mnie napisać jestem w stanie pomoc, poradzić i udzielić odpowiedzi prawie na wszystkie zapytania które dotyczy Twojego Opla mam doświadczenie i wiedzę która nabyłem i nabywam na szkoleniach nadal nabywam naprawiając Opla . Jedynie co mogę przez internet udzielić ci odpowiedzi na twoje pytanie poradzić i napisać co trzeba zrobić na pewno nie naprawie ci opla przez internet :) czasami są takie przypadki ze trzeba naprawdę pogłówkować i osobiście auto zobaczyć i posłuchać co i jak . Odp udzielę w zamian za darowiznę do której cie nie zmuszam :) "...nic nie robić, nie mieć zmartwień chłodne piwko w cieniu pic...." :D diabolo_21@o2.pl "...Jeśli któregoś dnia, ktoś zarzuci Ci, że Twoja praca nie jest profesjonalna, powiedz sobie, że Arkę Noego zbudowali amatorzy a Titanic'a profesjonaliści..." diabolo_21@o2.pl
Problem rozwiązany
67 komentarzy
po uruchomieniu i następnie po wyłączeniu, silnik już nie chce zapalić
  • Opel Vectra A Hatchback 1.8 i 90KM 66kW 1988-1995
  • silnik
Objawia się to tym, że silnik po długim (kilkudniowym) postoju zapala za pierwszym razem. Kiedy go wyłączę, drugi raz nie zapali normalnie, tylko po bardzo długim obracaniu rozrusznikiem i przy otwartej całkiem przepustnicy (wciśnięty pedał gazu do oporu). Wówczas "zaskakuje", ale od bardzo niskich obrotów (ledwie pracuje tak niskie). I nie chce od razu "wchodzić" na pełny zakres obrotów. Każde kolejne jego uruchomienie tak się odbywa jak opisałem wyżej, chyba że postoi kilka dni i zapali od razu. Diagnoza:kod usterki pokazuje 44 - sygnał mieszanki ubogiej i także 29 - niskie napięcie, przekaźnik pompy paliwa. Jak to naprawić:Nie udało mi się uporać z tą usterką. Pompa paliwa pracuje normalnie i "pompuje" paliwo i obawiam się, że "zalałem" silnik, bo nie chciał zaskoczyć. Jakiś czas temu słyszałem dziwne odgłosy spod auta, jakby drżenie blachy katalizatora (przedni tłumik). Czy gdyby się zdarzyło, że odpadła wskutek korozji część tego tłumika, miałoby to wpływ na taką pracę silnika?
Oczekuje na rozwiązanie
Opel Vectra A Hatchback