Szukaj

Informacje o Opel Vectra A Hatchback 1.6 i 75KM 55kW 1988-1995

Lata produkcji: 1988 – 1995
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Vectry (zwana też Vectrą A) trafiła na rynek w roku 1988 jako następca Ascony C. W porównaniu do swojego poprzednika, Vectra była znacznie większa, a także wyróżniała się bardziej opływową, nowocześniejszą sylwetką. Projektantem zarówno Ascony, jak i Vectry I był Wayne Cherry, ówczesny szef biura designerskiego Opla. W Wielkiej Brytanii model sprzedawano jako Vauxhall Cavalier. W 1989 Opel zaprezentował usportowioną wersję Vectry A, Calibrę. Produkcja Vectry A zakończyła się w 1995 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1988 do 1995 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~a lukasz ślask
Opel Vectra A
Hatchback 1.6 i 75KM 55kW
autko jak za taka cene jest super nie mozna wymagac od niego wiecej;)wpisalem rocznik 2006 poniewaz nie dalo sie wpisac inaczej a rocznik mojego opla to 92 niby stary ale jak na ten rok spisuje sie calkiem dobrze...jesli chodzi o korozje to normalne ze troszke go "bierze".osiagi? skrzynia ma dlugie przelozenia..na 2 biegu osiaglem predkosc 110km/h (na gazie)na 3 prawie 145..najwieksza predkosc to 195 na gazie..na polskich drogach nie da sie zbytnio jezdzic wiecej:/ przydalby sie obrotomierz ale niestety go nie ma..gdy sie dosc zagrzeje na postoju ma nie rowne obroty dopiero po jakims czasie obroty spadaja i jest ok..po zalozeniu instalacji gazowej samochod ma problemy z jazda na benzynie:/szczegolnie na 1 i 2 biegu..jakby go dusilo..potem jeszcze jakos jedzie jak nabierze predkosci..co do zawieszenia to nie narzekam mozna zaladowac naprawde ciezki ladunek i nie trzeba sie martwic o nic w przeciwienstwie np.do niektorych malych nowych samochodow poprostu dobijaja na nierownosciach!przez 2 lata nie dolozylem nic do zawieszenia..
4,5
~fabio821
Opel Vectra A
Hatchback 1.6 i 75KM 55kW
Auto posiadam od 8 msc ,przejechałem nim 45 tys km i jeszcze mnie nie zawiódł. jedyna wada jest termostat który trzeba wymienić, auto tanie w utrzymaniu , przy takiej wadze niewielkie spalanie, troszke brakuje mocy ale cos za cos. Jesli ktos zna podstawy mechaniki to sam moze serwisowac sobie silnik. Polecam to autko ponieważ jest tanie i niezawodne. POZDRAWIAM.
3,5
~Mirass
Opel Vectra A
Hatchback 1.6 i 75KM 55kW
Zarzekałem się że nie kupie więcej vectry A no i kupiłem. Jest to moja druga vectra i jak to z kobietami bywa każda jest inna. Całkiem inne miewam usterki niż w poprzedniej no i inaczej się jeździ. Generalnie jest ok mam abs, 2poduszki elektr. szyberdach oraz szyby przednie. małe spalanie lpg daje dużą satysfakcję

Usterki Opel Vectra A

Liczba wpisów: 45
Przerywa na zimnym silniku
  • Opel Vectra A Sedan 1.8 i 90KM 66kW 1990-1995
  • silnik
  • 309 tys. km
Mój problem z Vectrą A z 1995 roku polega na tym, że gdy odpalę silnik to chodzi do 10 minut dobrze , potem zaczyna przerywać tak jak by nie chodziła na wszystkich cylindrach, zaczyna kopcić białym dymem. Jak dodam gazu to wali czarnym dymem z wydechu, zapala też się żółta kontrolka check engine. Jak silnik się zagrzeje jest ok, przestaje kopcić .Próbowałem też jechać na zimnym silniku ale się nie da bo silnik zaczyna przerywać i szarpać . Miałem też sytuację, że podczas jazdy na błocie pośniegowym vectra delikatnie szarpała podczas jazdy. Dodam też, że wymieniłem już : pompę paliwa, świece, kopułkę, palec zapłonowy, kable zapłonowe, filtr powietrza. Niestety dalej to samo. Auto było w serwisie Boscha, gdzie po 3 tygodniach stwierdzili, że auto pali tylko na dwa gary a na dwa pozostałe dostaje za dużo paliwa i dlatego przerywa silnik. Kompresje ma na wszystkich cylindrach ok. Vectra posiada silnik 1.8 benzyna, 66 kw , 90 koni, 8-mio zaworowy na jedno punktowym wtrysku. Proszę o pomoc ponieważ nie wiem od czego zacząć. Z góry dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź.
Oczekuje na rozwiązanie
jak masz interes to pisz udzile odpowiedzi i porady
  • Opel Vectra A
  • inne
Jeśli masz problem to możesz do mnie napisać jestem w stanie pomoc, poradzić i udzielić odpowiedzi prawie na wszystkie zapytania które dotyczy Twojego Opla mam doświadczenie i wiedzę która nabyłem i nabywam na szkoleniach nadal nabywam naprawiając Opla . Jedynie co mogę przez internet udzielić ci odpowiedzi na twoje pytanie poradzić i napisać co trzeba zrobić na pewno nie naprawie ci opla przez internet :) czasami są takie przypadki ze trzeba naprawdę pogłówkować i osobiście auto zobaczyć i posłuchać co i jak . Odp udzielę w zamian za darowiznę do której cie nie zmuszam :) "...nic nie robić, nie mieć zmartwień chłodne piwko w cieniu pic...." :D diabolo_21@o2.pl "...Jeśli któregoś dnia, ktoś zarzuci Ci, że Twoja praca nie jest profesjonalna, powiedz sobie, że Arkę Noego zbudowali amatorzy a Titanic'a profesjonaliści..." diabolo_21@o2.pl
Problem rozwiązany
67 komentarzy
po uruchomieniu i następnie po wyłączeniu, silnik już nie chce zapalić
  • Opel Vectra A Hatchback 1.8 i 90KM 66kW 1988-1995
  • silnik
Objawia się to tym, że silnik po długim (kilkudniowym) postoju zapala za pierwszym razem. Kiedy go wyłączę, drugi raz nie zapali normalnie, tylko po bardzo długim obracaniu rozrusznikiem i przy otwartej całkiem przepustnicy (wciśnięty pedał gazu do oporu). Wówczas "zaskakuje", ale od bardzo niskich obrotów (ledwie pracuje tak niskie). I nie chce od razu "wchodzić" na pełny zakres obrotów. Każde kolejne jego uruchomienie tak się odbywa jak opisałem wyżej, chyba że postoi kilka dni i zapali od razu. Diagnoza:kod usterki pokazuje 44 - sygnał mieszanki ubogiej i także 29 - niskie napięcie, przekaźnik pompy paliwa. Jak to naprawić:Nie udało mi się uporać z tą usterką. Pompa paliwa pracuje normalnie i "pompuje" paliwo i obawiam się, że "zalałem" silnik, bo nie chciał zaskoczyć. Jakiś czas temu słyszałem dziwne odgłosy spod auta, jakby drżenie blachy katalizatora (przedni tłumik). Czy gdyby się zdarzyło, że odpadła wskutek korozji część tego tłumika, miałoby to wpływ na taką pracę silnika?
Oczekuje na rozwiązanie
Opel Vectra A Hatchback