Szukaj

Informacje o Opel Vectra A Hatchback

Lata produkcji: 1988 – 1995
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Vectry (zwana też Vectrą A) trafiła na rynek w roku 1988 jako następca Ascony C. W porównaniu do swojego poprzednika, Vectra była znacznie większa, a także wyróżniała się bardziej opływową, nowocześniejszą sylwetką. Projektantem zarówno Ascony, jak i Vectry I był Wayne Cherry, ówczesny szef biura designerskiego Opla. W Wielkiej Brytanii model sprzedawano jako Vauxhall Cavalier. W 1989 Opel zaprezentował usportowioną wersję Vectry A, Calibrę. Produkcja Vectry A zakończyła się w 1995 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4352 mm
Szerokość 1706 mm
Wysokość 1400 mm
Rozstaw osi 2600 mm
Rozstaw kół - przód 1420 mm
Rozstaw kół - tył 1423 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1290 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 460 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~domin vectra90@gmail.com
Opel Vectra A
Hatchback 1.8 i 90KM 66kW
witam. viki kupiłem z przebiegiem 236000 :) samochód od dłuższego czasu nie używany, jako nowy właściciel założyłem gazownie brc podciśnieniową. po instalacji wymiana: rozrząd plus pompa wody koniecznie, swiece, przewody, termostat, chłodnica wody, hamulce plus tarcze, czujnik położenia przepustnicy, sonda lambda, akumulator, olej i filtry, linka sprzegła, regulator napięcia, łożysko przód, tuleja tył, swożnie przód, poprawa blacharki. dzięki temu samochód dotrwał bez problemu do przebiegu 293000 i dalej go odsprzedałem i nie ma ciśnienia.
3,9
~Piotr
Opel Vectra A
Hatchback 2.0 i 115KM 85kW
Biorąc pod uwagę wartośc samochodu i wiek vectra wypada rewelacyjnie. Fakt ze kupiona z niemiec jako 9-letnia w stanie naprawdę idealnym. Jeśli słyszę i czytam ile ludzie wydają na naprawę swoich aut innych marek jestem w szoku, np wymiana skrzyni biegów = tyle co wartośc mojej vectry, wymiana rozrządu i amorków niewiele taniej. Wymiana paska rozrządu możliwa nawet w warunkach polowych, lub \'pod blokiem\' za pomocą 3kluczy i wkrętaka, na koniec napięcie paska jedną ręką!! i dokręcenie rolki. Koszt paska 80zł, czas wymiany max 0,5 godz, czego można chcieć więcej? Skrzynia biegów rewelacja, zestopniowanie dobre, na 5biegu 100km/h i jedyne 2tys obrotów, nie jeden diezel ma wolniejszą 5-tkę. Z dużych napraw poleciała blacha z tylu, wspomnę jeszcze, może komuś się przyda, przy -25 przez częste i krótkie jazdy na gazie zwariował komputer objawy skaczące obroty 1-2-1tys, objaw podobny do awarii silniczka wolnych obrotów, pomoglo przegonienie samochodu na 100km (dla nauczenia się kompa). Reasumując za smieszne pieniadze auto bezawaryjne.
4,2
~mc_abra@op.pl
Opel Vectra A
Hatchback 2.0 i 16V 150KM 110kW
bardzo udany samochód. Najlepszy jaki miałem. Jeździło mi się nim super. Tyle ile ten samochód ze mną przeszedł przez 5 lat to wręcz niewyobrażalne. Każde światła stary z piskiem, maksymalne obroty, maksymalne przyspieszenia, ostre hamowanie. Przewidywałem że nie wytrzyma roku... do tego często wieczorami się nim ścigałem na streetach, czy weekendami na lotniskach na ćwiartkę. Zawsze sprawował się idealnie. Jest w mojej rodzinie do dziś, nie sprzedałem go. Jeździ nim obecnie mój tata i pękło już mu zapewne 300 tysięcy kilometrów, z czego ok 200 tysięcy na gazie. Poza słabą blacharką nie mam zastrzeżeń do tego samochodu. Silnik trochę lubi olej ( ok 2 litry na 10000 km.) Ostatnio mój tata zrobił całą blacharkę, łącznie z malowaniem całego samochodu... wyniosło go to prawie 5 000 PLN, chciałem go odwieźć od tego pomysłu ale się nie dało :) wnoszę po tym zatem że będzie chyba nim jeździł do końca życia :) p.s. w mrozy minus 25 st. palił od strzała, nawet po 2-3 dniach przestoju.
Średnie spalanie dla Opel Vectra A Hatchback
6,4 – 10,0
l/100 km
5,4 – 7,9
l/100 km
7,5 – 14,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
Opel Vectra A
Hatchback 2.0 i KAT 115KM 85kW
Najważniejsza rzecz: jeżdżę praktycznie tylko po mieście i jego obrzeżach. Autko pali standardowo około 10 litrów na 100km, ale wystarczy trochę depnąć i zużycie wzrasta geoetrycznie. Przeprowadzałem kilka prób (każda na dystansie około 100km), przy powolnej i ekonomicznej jeździe udało mi się raz zejść do 8,9l (co jest w miarę przyzwoitym wynikiem), a najgorszy wynik (spowodowany raczej częstym staniem w korkach niż brawurową jazdą) wyniósł 11,5l. Strach pomyśleć co by było gdybym nie jeździł jak emeryt:) W długich trasach bolid był praktycznie nietestowany, ale podejrzewam że mógłbym zejść do około 8l, może ciut mniej.
10,5
Opel Vectra A
Hatchback 2.0 i KAT 115KM 85kW
Witam, jak dla mnie wyniki są zadowalające, podałem tak mniej więcej...konkretnie nie sprawdzalem nigdy...jak kupilem vectre to fakt..potrafila pozrec nawet i do ok 14 litrow LPG, ale ze zadbalem o nią, tzn. wymieniony zostal termostat(poprzedni sie wieszał), swiece, przewody, kopulke, palec rozdzielacza, wiadomo..wszystkie filtry, oraz parownik LPG, odpowiednia regulacja i spokojnie w trybie mieszanym z przewagą miejskiego cyklu pali ok 10litrow, maksymalnie wypije 12 gdy sie gniecie przy kazdym ruszaniu itp. dodam ze jezdze na oponkach 205/50, wiec dodatkowo Viki powinna wiecej palic, na zime mam 185/60 wiec spalanie jest takie samo jak w lato z szerszymi oponami :) Także wystarczy znalezc w miare zadbany silniczek i bedzie spokojnie palil kolo dyszki, aha...dla niedowiarkow dodam, ze nie jest udrutowany na gazie i nie wyprzedzają mnie ciagniki :D
11,8
Opel Vectra A
Hatchback 2.0 i KAT 115KM 85kW
Poprzedni właściciel mówił że jest skręcona żeby dużo nie paliła, hehe. 8 w trasie i 10 w mieście.... nierealne jak dla mnie. Miasto bardzo spokojnie bez przeciągania na obrotach max 2,5 - 3 tyś obr i next bieg spalanie 13 - 13,5 litra gazu. Miasto troszke gazowane pare razy kręcone do 5 - 6 tyś spalanie troche ponad 14 litrów. Trasa prędkości do 110 km/h ok.9,5 litrów Trasa prędkości czasami 160 - 180km/h - ale i 100 - 120 km/h spalanie 11 litrów. Myśle że gdyby bardzo spokojnie jechać do 90 - 100km/h to zmieścił bym sie troche ponad 8,5 litrów.

Usterki Opel Vectra A

Liczba wpisów: 45
Przerywa na zimnym silniku
  • Opel Vectra A Sedan 1.8 i 90KM 66kW 1990-1995
  • silnik
  • 309 tys. km
Mój problem z Vectrą A z 1995 roku polega na tym, że gdy odpalę silnik to chodzi do 10 minut dobrze , potem zaczyna przerywać tak jak by nie chodziła na wszystkich cylindrach, zaczyna kopcić białym dymem. Jak dodam gazu to wali czarnym dymem z wydechu, zapala też się żółta kontrolka check engine. Jak silnik się zagrzeje jest ok, przestaje kopcić .Próbowałem też jechać na zimnym silniku ale się nie da bo silnik zaczyna przerywać i szarpać . Miałem też sytuację, że podczas jazdy na błocie pośniegowym vectra delikatnie szarpała podczas jazdy. Dodam też, że wymieniłem już : pompę paliwa, świece, kopułkę, palec zapłonowy, kable zapłonowe, filtr powietrza. Niestety dalej to samo. Auto było w serwisie Boscha, gdzie po 3 tygodniach stwierdzili, że auto pali tylko na dwa gary a na dwa pozostałe dostaje za dużo paliwa i dlatego przerywa silnik. Kompresje ma na wszystkich cylindrach ok. Vectra posiada silnik 1.8 benzyna, 66 kw , 90 koni, 8-mio zaworowy na jedno punktowym wtrysku. Proszę o pomoc ponieważ nie wiem od czego zacząć. Z góry dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź.
Oczekuje na rozwiązanie
jak masz interes to pisz udzile odpowiedzi i porady
  • Opel Vectra A
  • inne
Jeśli masz problem to możesz do mnie napisać jestem w stanie pomoc, poradzić i udzielić odpowiedzi prawie na wszystkie zapytania które dotyczy Twojego Opla mam doświadczenie i wiedzę która nabyłem i nabywam na szkoleniach nadal nabywam naprawiając Opla . Jedynie co mogę przez internet udzielić ci odpowiedzi na twoje pytanie poradzić i napisać co trzeba zrobić na pewno nie naprawie ci opla przez internet :) czasami są takie przypadki ze trzeba naprawdę pogłówkować i osobiście auto zobaczyć i posłuchać co i jak . Odp udzielę w zamian za darowiznę do której cie nie zmuszam :) "...nic nie robić, nie mieć zmartwień chłodne piwko w cieniu pic...." :D diabolo_21@o2.pl "...Jeśli któregoś dnia, ktoś zarzuci Ci, że Twoja praca nie jest profesjonalna, powiedz sobie, że Arkę Noego zbudowali amatorzy a Titanic'a profesjonaliści..." diabolo_21@o2.pl
Problem rozwiązany
67 komentarzy
po uruchomieniu i następnie po wyłączeniu, silnik już nie chce zapalić
  • Opel Vectra A Hatchback 1.8 i 90KM 66kW 1988-1995
  • silnik
Objawia się to tym, że silnik po długim (kilkudniowym) postoju zapala za pierwszym razem. Kiedy go wyłączę, drugi raz nie zapali normalnie, tylko po bardzo długim obracaniu rozrusznikiem i przy otwartej całkiem przepustnicy (wciśnięty pedał gazu do oporu). Wówczas "zaskakuje", ale od bardzo niskich obrotów (ledwie pracuje tak niskie). I nie chce od razu "wchodzić" na pełny zakres obrotów. Każde kolejne jego uruchomienie tak się odbywa jak opisałem wyżej, chyba że postoi kilka dni i zapali od razu. Diagnoza:kod usterki pokazuje 44 - sygnał mieszanki ubogiej i także 29 - niskie napięcie, przekaźnik pompy paliwa. Jak to naprawić:Nie udało mi się uporać z tą usterką. Pompa paliwa pracuje normalnie i "pompuje" paliwo i obawiam się, że "zalałem" silnik, bo nie chciał zaskoczyć. Jakiś czas temu słyszałem dziwne odgłosy spod auta, jakby drżenie blachy katalizatora (przedni tłumik). Czy gdyby się zdarzyło, że odpadła wskutek korozji część tego tłumika, miałoby to wpływ na taką pracę silnika?
Oczekuje na rozwiązanie
Opel Vectra A Hatchback