Szukaj

Informacje o Opel Signum 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW 2003-2008

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 2003-2008. Zbudowano go na płycie podłogowej GM Epsilon, którą dzielił z Vectrą kombi. Model bazował na prototypie o tej samej nazwie prezentowanym w latach 1997 i 2001. Początkowo Signum miał być następcą modelu Omega, ale ostatecznie zajął miejsce w niższym segmencie. W 2005 roku został zmodernizowany, a w 2008 roku, wraz z Vectrą został zastąpiony przez Opla Insignię. W Wielkiej Brytanii Signum oferowano pod szyldem Vauxhalla. W USA posłużył do stworzenia bliźniaczego modelu Chevrolet Malibu Maxx.
czytaj więcej
Powagosław
Nieszablonowa konstrukcja. Trochę jakby hatchback Vectry połączyć z minivanem. Pomysłowe, ale czy ktoś to kupi? A jeśli tak, to kto? ~Powagosław
Luzacjusz
Dziwaczny. Projektanci Opla chyba za mocno wzięli sobie do serca przykazanie, by tworzyć ciekawsze niż dotąd samochody. Równie dobrze mogli skrzyżować Kamaza z rowerem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 175 KM (129 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm przy 2500-3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,2
~Estepe
Opel Signum
Hatchback 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW
Przejechałem tym samochodem 30 tys km, wobec tego mogę pokusić się o jego krótką recenzję. Signum 2.0 turbo jest szybkie, szybsze niż sugerują suche papierowe dane. Auto rewelacyjnie przyspiesza i nie łapie grama zadyszki nawet przy naprawdę sporych prędkościach. Jest to wóz dający dużo staroszkolnej frajdy z jazdy. Nie ma jednak niczego za darmo. Radość z prowadzenia okupiona jest dużym apetytem na paliwo (przy cięższej nodze 14 litrów w mieście) oraz wysokimi cenami części. Signum z silnikiem 2.0 T poleciłbym jedynie miłośnikom motoryzacji, i to takim z grubszym portfelem.
2,7
~Pesto
Opel Signum
Hatchback 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW
A idź pan w CH - tak mógłbym podsumować moją dwuletnią przygodę z Signum 2.0 turbo. Auto było zadbane i serwisowane prawidłowo. Ale nie miało to żadnego znaczenia, ponieważ i tak z jednej usterki wpadało się w drugą. Wycieki płynu chłodniczego, wycieki oleju, utrata mocy, której nie mogło zdiagnozować pięciu mechaników i dwóch elektroników, problemy z wrzuceniem drugiego i trzeciego biegu, sypiący centralny zamek, awarie modułu CIM, awarie sond lambda, nietrwały tylny wielowahacz, rdzewiejące progi. Generalnie do wyboru do koloru. Signum z tym silnikiem wymaga właściciela z worem kasy oraz tytanową cierpliwością.
3,4
~Jamnik
Opel Signum
Hatchback 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW
Signum 2.0 turbo kusi swoją mocą i relatywnie niską ceną zakup. Nie dajcie się jednak zwieść. Ceny części potrafią wywalić z butów. Niezłe sprzęgło kosztuje 1300-1500 zł. Niezły przedni wahacz 450-500 zł. Intercooler 550 zł. A sonda lambda, to jak wam wylosują, czasem da się ją dostać za 500 zł, a czasami liczą sobie za nią 750 zł. Wymiana rozrządu też jest bardzo bolesna dla kieszeni. Auto po przekroczeniu magicznej bariery 200000 km przebiegu zaczyna się po prostu potężnie sypać, a liczba awarii, których doświadcza wtedy właściciel przyprawia o zawrót głowy.
Średnie spalanie dla Opel Signum 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW 2003-2008
10,7
l/100 km
11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,3
Opel Signum
Hatchback 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW
jeżdżąc do 2,5tys obrotów po mieście jak i w trasie (do 120km/h) wyniki byłyby niższe.. No ale wiadomo, że jak mamy pod maską 175KM to żal zamulać ten silniczek i jeździć jak emeryt. Uważam, że mimo mocy jest to dobry, oszczędny silnik ponieważ spalanie zależy wyłącznie od nogi kierowcy. Jeżeli mam być szczery to przy mega oszczędnej i przepisowej jeździe (MIASTO) udało mi się zejść do 8litrów LPG/100km - taki sam wynik w trasie przy stałej prędkości 120km/h na tempomacie. Natomiast przy normalnej, dynamicznej jeździe - miasto 14-15l LPG, w trasie 140-150km/h spalanie 11l LPG.
11,0
Opel Signum
Hatchback 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW
Jak na swoje osiągi auto nie pali dużo. Wiadoma kwestia: jak ma się ciężkie buty to i spali 18-20l, jednak jeżdżąc dynamicznie i przyciskając autko spod świateł (sporadycznie) maksymalne spalanie jakie odnotowałem to 14 litrów. Przy normalnej jeździe w cyklu miejskim udało mi się zejść do 11 litrów (da się mniej no ale byłaby to jazda mało dynamiczna). W trasie, jadąc na tempomacie 120 - 140km/h Signum potrzebował niewiele ponad 8 litrów. Jeżeli dla kogoś to dużo - silnik 2,0Turbo Z20NET bardzo dobrze znosi LPG. Koszt dobrej instalacji to ok 3500zł ale uważam, że bardzo szybko się zwróci. Polecam auto z tym silnikiem w 100% :)
10,7
Opel Signum
Hatchback 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW
Jak na swoje osiągi auto nie pali dużo. Wiadoma kwestia: jak ma się ciężkie buty to i spali 18-20l, jednak jeżdżąc dynamicznie i przyciskając autko spod świateł (sporadycznie) maksymalne spalanie jakie odnotowałem to 14 litrów. Przy normalnej jeździe w cyklu miejskim udało mi się zejść do 11 litrów (da się mniej no ale byłaby to jazda mało dynamiczna). W trasie, jadąc na tempomacie 120 - 140km/h Signum potrzebował niewiele ponad 8 litrów. Jeżeli dla kogoś to dużo - silnik 2,0Turbo Z20NET bardzo dobrze znosi LPG. Koszt dobrej instalacji to ok 3500zł ale uważam, że bardzo szybko się zwróci. Polecam auto z tym silnikiem w 100% :)

Usterki Opel Signum

Liczba wpisów: 13
Miękkie sprzęgło, nie wchodzą biegi
  • Opel Signum 3.0 V6 CDTI ECOTEC 177KM 130kW 2003-2005
  • układ hamulcowy
  • 300 tys. km
Witam Generalnie problem polega na tym, że sprzęgło jest miękkie i nie mogę wbić żadnego biegu. Auto jedzie niby nie ma problemu po czym za jakiś czas automatycznie przestaje działać sprzęgło. Muszę zjechać na pobocze, zaczekać chwile i na wyłączonym silniku pompować sprzęgło, żeby zaczęło działać. Cały układ hamulcowy został odpowietrzony a problem dalej pozostał.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Brak mocy
  • Opel Signum 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW 2003-2005
  • silnik
  • 250 tys. km
Jadąc signum jak hamuje silnik.na wyższych obrotach 4,3,2,1 to jest ok,a jeśli jadę jałowo to włącza sie tryb serw.i ze skrzyżowania rusza jak muł 2000 obr nie przekroczy. Jakby bez turbiny. Po wył.silnika i ponownym wł.jest ok. W zeszłym roku była pełna regen. turbiny i serwis który tym się zajmował przekazał mi ze z turbina jest ok Czy ktoś z Was miał coś podobnego?
Problem rozwiązany
3 komentarze
signum 3.0cdti szarpie skrzynia zapala sie klucz
  • Opel Signum 3.0 V6 CDTI ECOTEC 177KM 130kW 2003-2005
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
mam problem z signum 3.0 cdti aut. 2004r z rana wszystko ok,jak polatam troche silnik sie zagrzeje zaczyna podszarpywać skrzynia ,potem biegi głupieją troszke wbija na wyższych obrotach gwałtownie,potem jak rozpędze go do 80km\h puszcze gaz i zwalnia zaczyna być słychać straszne tarcie chrobotanie z wibracją,po dodaniu gazu wszystko znika.i w koło macieju .po podłączeniu pod kompa wyszło ze to sprzęgo niby moze miał ktoś coś podobnego czekam na odp pozdro konrad.
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 9
5,0
Opel Signum
Hatchback 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 179 tys. km
użytkowana przez: 9 tys. km
Witam, Nie dawno napisałem negatywną opinię na temat zakładu Auto Mix Skrzyszów, była to jednak opinia pisana pod wpływem nerwów i emocji, za którą chciałbym przeprosić właściciela, jak i wszystkich potencjalnych klientów, oraz za niewłaściwie zachowanie w biurze obsługi klienta. Teraz z upływem czasu widzę, że instalacja jest założona profesjonalnie a serwis był na...
5,0
Opel Signum
Hatchback 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 179 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Witam, Nie dawno napisałem negatywną opinię na temat zakładu Auto Mix Skrzyszów, była to jednak opinia pisana pod wpływem nerwów i emocji, za którą chciałbym przeprosić właściciela, jak i wszystkich potencjalnych klientów, oraz za niewłaściwie zachowanie w biurze obsługi klienta. Teraz z upływem czasu widzę, że instalacja jest założona profesjonalnie a serwis był na...
4,8
Opel Signum
Hatchback 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 17 tys. km
użytkowana przez: 7 tys. km
Witam, Pisze żeby ostrzec innych przed tym zakładem. Wszystko jest ok miło i przyjemnie jak się zakłada gaz, gorzej się robi jak przyjedzie się na gwarancje po coś im nie wyjdzie i nie jestem pierwszym któremu spartolili robotę. Mianowicie, założona została instalacja gazowa w październiku a już po niecałym miesiącu były pierwsze problemy takie jak szarpanie po...
Opel Signum