Szukaj

Informacje o Opel Senator B 3.0 i 177KM 130kW 1987-1993

Lata produkcji: 1987 – 1993
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowany od 1987 do 1993 roku
Pojemność skokowa 2969 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 177 KM (130 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Średnica cylindra × skok tłoka 95 x 69,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 4
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~molo
Opel Senator B
Sedan 3.0 i 177KM 130kW
witam mama ponad 1rok opla Senatora B wersja CD ( full opcja z Digitalem i komputerem pokladowym) 3.0i 12V (łańcuch, silnik C30NE R6) 177KM + Gaz, skrzynia automatyczna,(4biegowa japonska) z funkcja zima, sport, regulowane zawieszenie, full elektryka z domykaniem szyb z kluczyka, jest to najlepsza wersja silnikowa niezniszczalna! jak sie nie katuje, pali gume i inne h..stwa itd, auto nie do zajechania, auto naprawde godne polecenia i warte iwestowania bo co raz mniej seniow na naszych drogach, auto dla pasjonatow motoryzacji, mercedes 126 i bmw e32 smich na sali jedynie audi v8 3.6 jest konkurecja dla tego auta ale cenowo w zakupie i koszty utrzymania lepiej wypada seniu, wiec warto takie auto kupi i sobie odbudowac i ludzie sie ogladaja z zazdroscia za tym autem ;-p
4,7
~Mefisto771
Opel Senator B
Sedan 3.0 i 177KM 130kW
można pokochać to auto. Ale trzeba dbać. Tak jak o kobietę. jechałem na obóz z trzema wielkoludami + ja oczywiście, bagażnik zapchany tak, że śniadania nie można wcisnąć i grzaliśmy ponad 200 km/h bez potu. Coś niesmowitego jak to auto jeżdzi. uczulam; najlepsza dynamika powyzej 110.
4,4
~mucha@autograf.pl
Opel Senator B
Sedan 3.0 i 177KM 130kW
jak na samochód który ma 17 lat to naprawde nieżle jestem zadowolony ,choć nie ukrywam że trzeba go robć,a czniektóre części nie są tanie np orginalne tarcze hamulcowe ate sztuka 350zł klocki komplet 400zł ate(jan zainwestowałem)
Średnie spalanie dla Opel Senator B 3.0 i 177KM 130kW 1987-1993
12,0
l/100 km
15,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,0
Opel Senator B
Sedan 3.0 i 177KM 130kW
Jezdzilem nim bardzo czesto i pokonywalem nim trasy najczesciej po ok 300km. W tym czasie - bo czesto pokonywalem te sama trase - bawilem sie spalaniem i jego mierzeniem. Wiadomo - byla to trasa momentami dosc kreta. Maksymalnie udalo mi sie spalic na niej 17l/100km. Średnio spalal mi do 13,5l/100km na tej trasie. Jednak jednego pieknego wieczoru kiedy to mialem wracac ta trasa, zaciekawilo mnie ile mozna zejsc ze spalaniem przy takim silniku. Zawzialem sie i postanowilem przejechac cala droge nie przekraczajac przedzialu 82-98km/h ponieważ w tym przedziale zalaczal sie czwarty bieg skrzyni automatycznej, i w zasadzie obrotomierz pokazywal 1500obr/min. co prowokowalo mnie do utrzymywania tego stanu predkosci. Jako ze bywaly miejsca gdzie trzeba bylo sie zatrzymywac, robilem to z najwieksza starannoscia by jak najmniej uzywac hamowania i jak najlagodniej przyspieszac - by uzyskać najlepsza plynnosc w jezdzie. Suma sumarum - jadac co prawda o 2 godziny dluzej od standardowego czasu w jakim pokonywalem trase, spalilem w ten czas 7,5l/100km LPG (TUTAJ UPRZEDZAM, ZE KAZDE MIERZENIE ZACZYNALO SIE OD ZATANKOWANIA BUTLI DO PEŁNA; ROBILEM TO NA DWOCH WYBRANYCH STACJACH - JEDNA W PUNKCIE A DRUGA W PUNKCIE B, z zerowaniem licznika, jak i stopera w samochodzie - miałem takie zboczenie, że zawsze mierzyłem sobie czas, i wiedziałem gdzie o jakiej porze musze byc by zdarzyc na odpowiednia godzine w celu.)
14,7
Opel Senator B
Sedan 3.0 i 177KM 130kW
To nie mity, to fakty! Takie spalanie LPG miał moj SENATORek, ktorego dazylem najwiekszy szacunkiem, ktorym zrobilem przez rok czasu 60tys km, ktory mnie nigdy nie zawiodl, i ktorego znalem lepiej niz moją kobietę...! Wiedzialem o nim wszystko, co go boli, co w nim jest nie tak, co moze być lepiej, i najważniejsze - jak jeździć. Nie należałem do klasy ludzi jezdzacych do kosciola, tylko pracujacego na wyjazdach. klika razy w tygodniu dojezdzalem do pracy po 130-150km w jedna strone. Za kazdym razem sie spieszylem i trase robilem w 1,5h ale byl dzien i noc, powrotne, kiedy to wsiadlem i mialem przeogromna chec jechac jak najbardziej plynnie, nie hamowac, starac sie jechać prędkością constans - udało się. Nie przekroczyłem 90km/h ale też nie zszedłem poniżej 76km/h. I co wyszło po tankowaniu? Spalanie gazu 7.6l/100km. Można?? Można?!? Fakt faktem byłem w domu 1,5h później, ale udowodniłem sobie że samochód nie jest wart innego, i że też czasami potrafię się powstrzymać od codzienności. W tej chwili samochód stoi w krzakach po kolizji. SEAT EXEo skasowal mi dupe, i do dzisiaj musze wluczyc sie po sadach zeby sciagnac marne 2500zl ktore chce dac i PZU i MTU... dla mnie samochod byl wart zdecydowanie wiecej... Mialem wszystko porobione, na tip top. poplacone, dwa komplety aluminiowych felg... bagaznik dachowy... wszystko. Teraz nic nie zrobimy - podloga ruszona, dach złamany... po samochodzie... po przyjemnosci z jazdy....... pozdrawiam uzytkownikow...
14,8
Opel Senator B
Sedan 3.0 i 177KM 130kW
nie ma co ukrywać duży wolno obrotowy silnik, automat, no i 1800 kg. na trasie (czyli nie u nas w Polsce :)) stosunek pojemności i masy do zużycia paliwa jest zadowalający ok. 10l/100km ale przy naszym ruchu drogowym 18l/100km. miałem takie autka dwa jednym jeżdżę już 5 lat i przerabiałem instalacje gazową już kilkakrotnie (reduktory, miksery, blosy itp.). obecnie jeżdżę na blosie wmontowanym w kolektor, reduktor BRC dwukomorowy do pojemności 4,5l, bez przepływki i filtr stożkowy. to najlepsze co mogłem wymyślić, pali na gazie nawet przy dużym mrozie i jest w miarę elastyczny, minus gazownicy przynajmniej w mojej okolicy nie podejmują się ustawiania :( ja jestem ogólnie zadowolony ze spalania jak na duże auto. pozdrawiam :D
Opel Senator B