Szukaj

Informacje o Opel Rekord E Sedan 2.3 TD 86KM 63kW 1984-1986

Lata produkcji: 1984 – 1986
Segment: Klasa średnia
Produkowany od 1984 do 1986 roku
Pojemność skokowa 2260 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 86 KM (63 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 189 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 92 x 85 mm
Typ wtrysku pośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,7 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,7
~huck, huckrosenberg@interia.pl
Opel Rekord E
Sedan 2.3 TD 86KM 63kW
To absolutnie doskonały samochód! Oferuje wygodę, wielką, (powtarzam WIELKĄ) ekonomię, i niezawodność, dosyć niezłą dynamikę, ogromną przestrzeń. Jest to samochód klasy średniej z lat osiemdziesiątych i jest pod wieloma względami znacznie lepszy niż niejeden samochód klasy średniej z roku 2011. Spalanie ma niższe niż samochody współczesne o takim samym silniku-może dlatego że mają one duże szerokie koła i są dosyć wysokie oraz nasycone elektroniką. Komfortem ani osiągami wcale nie ustępuje współczesnym Passatom czy Mondeo i ogólnie trudno powiedzieć, żeby był w czymś wyraźnie gorszy. Nie mogę się nadziwić jak to się dzieje, że ludzie kupują nowe auta za powiedzmy 120 tysięcy twierdząc, że chcą niezawodność i ekonomię, wydają tysiące złotych na przeglady gwarancyjne w ASO, płacą za drogie części a wcale nie jeżdżą ani bardziej niezawodnym, ani bardziej ekonomicznym ani wygodniejszym, ani szybszym samochodem jak taki Opel. Naprawdę rynek samochodowy jest nastawiony na wyciaganie olbrzymich ilości pieniędzy od ludzi, którzy płacą słono za nie wartujące tego pojazdy. Uważam, że technika samochodowa poza nasyceniem aut elektroniką nie zrobiła od lat osiemdziesiatych absolutnie żadnych postepów ani w zakresie ekonomii ani w zakresie trwałości samochodów, ale to jest tak dlatego, że wcale nie chodzi o to, aby produkować niezawodne, ekonomiczne i trwałe samochody, gdyż rynek szybko nasyciłby się nimi na długie lata, a musi się przecież biznes kręcić. Uznam wyzszość nowoczesnej techniki, jak samochód z silnikiem 2.2 diesel spali 3 czy 4 litry na 100 km, jak dotąd, żaden nie może nawet o tym pomarzyć, a wiekszość pali więcej niż mój Opel. Jak się o niego dba, to może dostarczyć duuuużo satysfakcji ! :-). Bardzo możliwe, że wziąwszy pod uwagę cenę, jazdę, ekonomię, wygodę i niezawodność to najlepszy sedan świata do normalnej codziennej jazdy:-).
Opel Rekord E Sedan